Аеробните занимания

Hera.bg

Анелия Качакова
Днес все повече фитнес и танцови клубове предлагат разнообразие от дейности и лутайки се из списъка трудно можем да изберем кой спорт е най-подходящ за нас. Ето някои от най-широко разпространените.

Тае-бо е изключително популярен през последните години интензивен спорт, който включва елементи от бойни изкуства (кик бокс, бокс, карате) и аеробика. Подобно на източните бойни изкуства, то учи на самоконтрол и издържливост. Хореографията е изградена на основата на серия от удари, ритници и аеробни стъпки, на фона на интензивна музика.

Осъвременената, изгаряща мазнините йога или т.нар. фет бърнинг йога пък е редуване на динамично и статично изпълнявани йога асани, водещи до изгаряне на излишните мазнини, удължаване и укрепване на мускулните влакна и оформяне на силуета. Акцента е поставен върху проблемните зони на тялото.

Пилатес е смесица от йога и балет на фона на релаксираща музика. Фокусът е върху контрола на дишането и концентрацията на мисленето. При този спорт се развиват гъвкавостта и еластичността на мускулите, телесната симетрия, а упражненията се изпълняват бавно.

Друг „музикален” спорт е и шейпингът, който е метод за спортуване, включващ елементи от аеробиката, хореографията и бодибилдинга. Името му произлиза от английската дума „shape”, която означава „форма”. Едновременно с моделирането на тялото, шейпингът подобрява обмяната на веществата и работата на сърцето.

Каланетиката е за хора, които не обичат интензивни спортове. Упражненията се извършват бавно, с много повторения.

Голямо разнообразие има и при танците, те са начин едновременно забавлявайки се и учейки нови стъпки и движения, да изгаряме и излишни калории. Бели денс например са танци на ориенталска музика, които са насочени предимно към коремната мускулатура и ханша. При народните танци пък се натоварва цялото тяло, като концентрацията е предимно върху краката. Латино танците също печелят много голяма популярност в последно време. Те раздвижват не само тялото, но и кръвта.

Но без значение какъв ще бъде изборът на спорт, доказано е, че аеробните упражнения, подобно на смеха и секса, са едно от най-сигурните средства за отделяне на хормона ендорфин и само за 30 минути на ден можем да си осигурим дневната доза щастие.

Tази статия е достъпна в интернет на адрес: www.hera.bg/s.php?n=517