Н 
Здраве и Красота
Кариера
Моят дом
Двама+
Кулинария
Време за мен
Shop.Hera.bg
Регистрация       e-mail:       парола:      

Прехвърляне на отговорност


В една приятелската компания може и да няма йерархия, но в професионално отношение нещата стоят по съвсем друг начин. Йерархичната подредба предопределя и различни отговорности. Има обаче определенa ситуация, в която и най-ослепителният кралски жезъл, и най-силното тропане на шефа по масата, не намират почва и отговорността бива премятана от човек на човек като парче горещ картоф в устата.

Персоналната длъжностна характеристика
описва доста общо какви са задълженията на служителя и именно това позволява голяма свобода в тълкуването на въпроса дали това е работа на един, или на друг. При работа в екип пък персоналната отговорност съвсем се размива. За това могат да бъдат измислени множество причини – „Другият го прави по-добре от мен”, „Нямам тази програма”, „Не харесвам този човек, не мога да говоря с него”, и т.н. Едни от най-честите дейности, за които се прехвърля отговорността, са: обаждания по телефона, изпращане или получаване на кореспонденция, грижа за кухнята в офиса, архивиране и разархивиране на документи, поливане на цветята в стаите и коридора, ксерокопиране, писане на отчети и др.

Защо да оставяш днешната работа за утре, ако може да я свършиш вдругиден.
Натрупването на непоети отговорности води но несвършени задачи. А те, колкото и да са малки, рано или късно рефлектират силно върху работата на всички. Най-лошото качество на работата е, че никога не се върши сама – все чака намесата на човека. Ако никой не мие машината за кафе, тя няма да се измие сама. Най-доброто, което може да се случи, е да се промени вкусът на сутрешната ободряваща напитка, най-лошото – машината да се повреди. Ако никой не опреснява снимковия архив – търсенето ще бъде затруднено, а рано или късно ще се изгуби и огромен масив с ценна фото информация.

Сработването е важно за силата на офисната веригата.
Отговорностите, които никой не иска да поема, трябва да бъдат разпределяни между хората колкото и досадно да е това за тях.

Вариантите са няколко:

на ротационен принцип

Това е и най-справедливият начин, тъй като отговорностите се разпределят равномерно между всички служители в офиса. Независимо от поста и личните умения, всеки има своето участие в общите задължения. Графикът с поемането им не е вълшебна гума срещу киселите и недоволни физиономии. Но е сериозен фактор, който не бива да се пренебрегва. А когато правилото важи за всички, много повече хора са склонни да го приемат и да се съобразят с него. Разбира се, всяка точно определена ситуация има и своите изключения. Никой не очаква от колегата, който има среща с голям рекламодател, вместо да присъства на срещата да стои пред принтера и да подрежда копия с оферти за бъдещия тиймбилдинг.

отговорността на малката група

Често отговорността за задачите бива поемана само от няколко човека от екипа. Целите им могат да бъдат различни – да изпъкнат с активността си, да отделят по-малко време за по-сериозната си работа, примиренческо приемане на действителността или заемане с длъжността, защото просто им е писнало от всекидневни караници.

наемане на специалист
Този вариант се избира, когато непоетите отговорности са свързани не с липса на желание, а с липса на умения и опит. Ако за някои кратки рекламни форми си позволявате да записвате гласовете на колегите, то един сериозен филм, поръчан от министерство например, изисква да бъде озвучен от професионален диктор. Тогава задължително трябва да се наеме професионалист.

шефът поема задълженията
Ако добрият мениджър не се окаже толкова добър, най-често сам си пати от това. Когато няма волята да разпредели задачите между хората от своя екип, самият той се заема с извършването им.

никой не обръща внимание
Това разбира се е само временно решение. Ако не обръщаме внимание на проблема, не значи, че той спира да съществува. За определен момент тези досадни отговорности не са най-важните и се губят на фона на големите проекти, бързането и т.н. Но рано или късно идва и техният час. И тогава всички забелязват как малките непоети отговорности са се превърнали в голям проблем.
Виж още статии за:   Общуване · Офиса · Отговорността ·
Коментари
2013-05-09 #2
Десислава Ив. Симеонова
Липсата на отговорност, дисциплина и коректност в отношенията, за съжаление, са навсякъде, не само що се отнася до службата. Само от нас зависи нещата да започнат да се променят. Добрият началник подбира умело кадрите си, но, от друга страна, от самите тях пък зависи как ще върви ежедневната работа, дали се разбират помежду си или не - и това влияе върху всичко в пряката дейност на фирмата, организацията и т.н. Индивидуалният подход и колективните игри/пребивавания извън града понякога вършат работа... Мнението ми е, че - подобно вкъщи, в работата нещата зависят от професионализма на мениджъра .
2010-11-30 #1
supergirl
липсата на отговорност е изключително срещано нещо днес. До шия ми е от безотговорни хора
Вашият коментар
* Моля, използвайте КИРИЛИЦА, по лесно е и за писане и за четене. НЕ пишете само с ГЛАВНИ букви.
Име:
e-mail:
 код:
информирай ме, ако някой друг коментира тази тема
· Една сигурност, моля!
· Днес или никога!
· Свърхотговорните деца
· Вдъхновени от добротата
· Общуването с колегите и удоволствието от работата
· Вредните офис навици, които да промените от веднага
· Любовта има 5 етапа, но само малцина стигат до последния
· Любов или приятелство?
· В нашата връзка важните сме само ние
Виж още статии за:   Общуване · Офиса · Отговорността ·
Понеделник
23
Януари 2017
П
В
С
Ч
П
С
Н
1

2
3
4
5
6
7
8

9
10
11
12
13
14
15

16
17
18
19
20
21
22

23
24
25
26
27
28
29

30
31
Абонирай се за новости
Така няма да пропускаш новите и интересни неща
Само още 5 минути!
„Винаги закъсняваш“, „Чакам те от половин час“, „Хайде, де, какво направи?“, „Никога не си готова навреме“......
Чуваме ли се какво говорим?
Може би някои прочитайки това заглавие биха си казали: „Че как да не се чувам, да не съм глух/а?”. В...
Подходящите професии за екстровертите и за интровертите
Дали сте от хората, които се радват на срещите, оживените разговори и запознанствата или пък обичате...
Как и защо да си направим видео CV
Живеем в несигурни и непрекъснато променящи се икономически условия. Пазарът на труда не прави изключение....
Споделеното работно пространство - офисът на бъдещето
Професиите на бъдещето изискват промяна в целия работен процес – от работното време до работното място....
Как да подарим и да получим подарък според етикета
Придържането към етикета е от особена важност, особено що се касае до професионалните отношения. Следването...
Общуване според темперамента
Често в ежедневното общуване ни поразява огромната разлика между хората – във възприятията, начина за...
Да бъда майка и да бъда себе си
Тази почти шекспирова дилема, започна да ме измъчва с наближаването на 30-те. Една по една моите близки...
Как да отстояваме себе си по-ясно?
Какво означава да бъдем решителни и да отстояваме себе си? Ако погледнем дефинициите в речниците, то...
Планове покрити с прах
Отлагането може да бъде изкуство, но може и да ни изиграе лоша шега. Когато не позволяваме на нещата...
Какво се питат първо хората, когато се запознават с вас?
Разбира се, за третия всички сме много наясно – дали сме потенциални партньори. Но в самото начало, когато...
В добра форма и зад бюрото
Прекарваме голяма част от живота си на работа. Някои хора изкарват прехраната си на гъвкаво работно време,...
Здраве    Красота    Мода    Моят дом    Двама+    Кулинария    Време за мен    RSS     Реклама     Контакти
Hera.bg - beta версия. Използването на материали разрешено само с писмено съгласие на Hera.bg
Hera.bg в Google+ и Facebook