Начало
Здраве и Красота
Кариера
Моят дом
Двама+
Кулинария
Време за мен
Регистрация       e-mail:       парола:      

Прехвърляне на отговорност


В една приятелската компания може и да няма йерархия, но в професионално отношение нещата стоят по съвсем друг начин. Йерархичната подредба предопределя и различни отговорности. Има обаче определенa ситуация, в която и най-ослепителният кралски жезъл, и най-силното тропане на шефа по масата, не намират почва и отговорността бива премятана от човек на човек като парче горещ картоф в устата.

Персоналната длъжностна характеристика
описва доста общо какви са задълженията на служителя и именно това позволява голяма свобода в тълкуването на въпроса дали това е работа на един, или на друг. При работа в екип пък персоналната отговорност съвсем се размива. За това могат да бъдат измислени множество причини – „Другият го прави по-добре от мен”, „Нямам тази програма”, „Не харесвам този човек, не мога да говоря с него”, и т.н. Едни от най-честите дейности, за които се прехвърля отговорността, са: обаждания по телефона, изпращане или получаване на кореспонденция, грижа за кухнята в офиса, архивиране и разархивиране на документи, поливане на цветята в стаите и коридора, ксерокопиране, писане на отчети и др.

Защо да оставяш днешната работа за утре, ако може да я свършиш вдругиден.
Натрупването на непоети отговорности води но несвършени задачи. А те, колкото и да са малки, рано или късно рефлектират силно върху работата на всички. Най-лошото качество на работата е, че никога не се върши сама – все чака намесата на човека. Ако никой не мие машината за кафе, тя няма да се измие сама. Най-доброто, което може да се случи, е да се промени вкусът на сутрешната ободряваща напитка, най-лошото – машината да се повреди. Ако никой не опреснява снимковия архив – търсенето ще бъде затруднено, а рано или късно ще се изгуби и огромен масив с ценна фото информация.

Сработването е важно за силата на офисната веригата.
Отговорностите, които никой не иска да поема, трябва да бъдат разпределяни между хората колкото и досадно да е това за тях.

Вариантите са няколко:

на ротационен принцип

Това е и най-справедливият начин, тъй като отговорностите се разпределят равномерно между всички служители в офиса. Независимо от поста и личните умения, всеки има своето участие в общите задължения. Графикът с поемането им не е вълшебна гума срещу киселите и недоволни физиономии. Но е сериозен фактор, който не бива да се пренебрегва. А когато правилото важи за всички, много повече хора са склонни да го приемат и да се съобразят с него. Разбира се, всяка точно определена ситуация има и своите изключения. Никой не очаква от колегата, който има среща с голям рекламодател, вместо да присъства на срещата да стои пред принтера и да подрежда копия с оферти за бъдещия тиймбилдинг.

отговорността на малката група

Често отговорността за задачите бива поемана само от няколко човека от екипа. Целите им могат да бъдат различни – да изпъкнат с активността си, да отделят по-малко време за по-сериозната си работа, примиренческо приемане на действителността или заемане с длъжността, защото просто им е писнало от всекидневни караници.

наемане на специалист
Този вариант се избира, когато непоетите отговорности са свързани не с липса на желание, а с липса на умения и опит. Ако за някои кратки рекламни форми си позволявате да записвате гласовете на колегите, то един сериозен филм, поръчан от министерство например, изисква да бъде озвучен от професионален диктор. Тогава задължително трябва да се наеме професионалист.

шефът поема задълженията
Ако добрият мениджър не се окаже толкова добър, най-често сам си пати от това. Когато няма волята да разпредели задачите между хората от своя екип, самият той се заема с извършването им.

никой не обръща внимание
Това разбира се е само временно решение. Ако не обръщаме внимание на проблема, не значи, че той спира да съществува. За определен момент тези досадни отговорности не са най-важните и се губят на фона на големите проекти, бързането и т.н. Но рано или късно идва и техният час. И тогава всички забелязват как малките непоети отговорности са се превърнали в голям проблем.
Виж още статии за:   Общуване · Офиса · Отговорността ·
Коментари
2013-05-09 #2
Десислава Ив. Симеонова
Липсата на отговорност, дисциплина и коректност в отношенията, за съжаление, са навсякъде, не само що се отнася до службата. Само от нас зависи нещата да започнат да се променят. Добрият началник подбира умело кадрите си, но, от друга страна, от самите тях пък зависи как ще върви ежедневната работа, дали се разбират помежду си или не - и това влияе върху всичко в пряката дейност на фирмата, организацията и т.н. Индивидуалният подход и колективните игри/пребивавания извън града понякога вършат работа... Мнението ми е, че - подобно вкъщи, в работата нещата зависят от професионализма на мениджъра .
2010-11-30 #1
supergirl
липсата на отговорност е изключително срещано нещо днес. До шия ми е от безотговорни хора
Вашият коментар
* Моля, използвайте КИРИЛИЦА, по лесно е и за писане и за четене. НЕ пишете само с ГЛАВНИ букви.
Име:
e-mail:
 код:
информирай ме, ако някой друг коментира тази тема
· Една сигурност, моля!
· Днес или никога!
· Свърхотговорните деца
· Защо сами саботираме себе си и как да го преодолеем, за да бъдем успешни?
· Как да станем незаменими на работното място?
· Мисия: "Аз обичам работата си"
· Още начини да бъдем близо един до друг във връзка от разстояние
· Какво се крие зад асексуалността – "невидимата сексуална ориентация"?
· Забравеното изкуство на ходенето на гости
Виж още статии за:   Общуване · Офиса · Отговорността ·
Понеделник
22
Януари 2018
П
В
С
Ч
П
С
Н

1
2
3
4
5
6
7

8
9
10
11
12
13
14

15
16
17
18
19
20
21

22
23
24
25
26
27
28

29
30
31
Абонирай се за новости
Така няма да пропускаш новите и интересни неща
Изкуството да направиш комплимент на мъж
Няма човек, който да е неподвластен на комплимента. Ако има такива, то просто не са получавали точния...
Облекло и аксесоари. Външният вид на работното място
Всяка жена има свои собствени вкусове и предпочитания, но ако искате да бъдете истински професионалист,...
Искам да започна собствен бизнес. Но как?
На определен етап от живота си на мнозина им минава през ум мисълта: „Какво би станало да започна собствен...
Синдромът бърнаут или как прегаря психологическата верига
Съвременното общество страда от множество заболявания, за чието съществуване никой преди време дори не...
Похвалата е ключ към сърцето и към успеха - не я пестете!
Всеизвестен факт е, че децата е добре да бъдат хвалени, да получават поощрение и одобрение и при най-малкия...
Да си аутсайдер не винаги е беда
Човекът е социално животно и винаги търси контакт с околните. Но съществуват особен тип хора – аутсайдерите,...
Защо се уморяваме от отпуска, вместо да си починем?
Истинската почивка по време на отпуска не започва от първия ден, а чак след 4-5 дни. Защо това е така?...
Как да говорим пред публика
Всеки от нас се възхищава на завладяващият чар и въздействието на актьора от сцената. Копнеем за мига...
Уволнението - край или начало
В сегашната несигурна ситуация болшинството хора се страхуват да не загубят работата си, независимо дали...
Практика на деловото запознанство
Вълнувате се заради събеседване за работа или важна за кариерата ви бизнес среща? И в двата случая имате...
Общуването с колегите и удоволствието от работата
Повечето от нас имат своята работа, градят кариера, имат известни постижения в професията си, но колко...
Общуване според темперамента - II
Холериците са бързи, поривисти и стремителни, но рязко сменят своите настроения и губят самообладание....
Здраве    Красота    Мода    Моят дом    Двама+    Кулинария    Време за мен    RSS     Реклама     Контакти
Hera.bg. Използването на материали разрешено само с писмено съгласие на Hera.bg
Hera.bg в Google+ и Facebook