Начало
Здраве и Красота
Кариера
Моят дом
Двама+
Кулинария
Време за мен
Регистрация       e-mail:       парола:      

Нуждаеш ли се от това? - II


Да излезем от омагьосания кръг
Когато сме в магазина и вземем стоката в ръка, е добре да се замислим: „Наистина ли се нуждая от това?” Изглежда твърде просто, но действително има резултат. Ако го правите всеки път, ще забележите как поне половината продукти, от тези, които при други обстоятелства бихте купили, сега ще върнете отново на рафта.

Този метод обаче отнема твърде много време. При него запазваме консуматорските си навици и само се опитваме да повлияем на резултата, тоест да купим по-малко излишни неща. Затова на втория етап е добре да си направим собствена статистика, които продукти в крайна сметка се оказват излишни. Обикновено това са:

♠ „Изгодните” покупки – всъщност с минималното намаление на цената продавачът ни примамва да си купим нещо, което не ни трябва – не само за да ни вземе парите на момента, но и с надеждата да създаде изкуствена необходимост към продукта.

♠ Специализираните продукти – един препарат за пода, втори за ваната, трети за тоалетната чиния, четвърти за мивката, пети за стъкла...и така, за да почистим дома си обикновено купуваме около 20 различни продукта. Но макар опаковките, ароматите и етикетите им да са различни, те често съдържат едно активно вещество – например натриев хипохлорид (белина) или фосфорна киселина. За да избегнем подобно дублиране е достатъчно само да прочетем съдържанието. На практика 2-3 препарата са напълно достатъчни, за да поддържаме идеална чистота. Правилото „едно вместо десет” със същата сила важи и за козметиката.

♠ Ароматизатори и омекотители. Миризма на рози в тоалетната, на люляк в дневна, пране с аромат на „истиснки френски парфюм”. Това са синтетични продукти, които не само не принасят никава полза, но и вредят на здравето ни. Всички те могат да се заменят с едно шишенце етерично масло. Да не говорим, че в повечето случаи санитарния възел се нуждае не от маскираща миризма, а просто от добро почистване.

♠ Новата версия – която е почти същата като старата, само че има „иновативен дизайн” или куп допълнителни „екстри”, които обаче трудно можем да забележим при ежедневната употреба на продукта. Този похват е единственият начин да ни накарат да си купим отново епилатор или мобилен телефон, след като старият все още върши чудесна работа.

♠ Стоките за еднократна употреба. Те ни предлагат улеснение и удобство – ползваме, изхвърляме и купуваме отново. Можем ли да си представим обаче купчините с боклук, които остават след такова лекомислено поведение. Би ни било трудно. Само средностатистическото американско бебе „произвежда” близо 2 тона неразградими отпадъци под формата на памперси за първите 2-3 години от живота си. А за пластмасовите чинийки, чаши, самобръсначки, мокри кърпички и т. н. дори не е възможно да се направи някаква статистика

Виж още статии за:   Жените днес · Личността · шопинг ·
Коментари
2011-04-07 #1
Milana
Не съм от прахосничките въпреки,че съм добре финансово ,но поняга купувам нещо което не ми трябва в къщи,,например изкуствени цветя,,и в момента когато се прибера в къщи аз преставам да се радвам на тях.От това си правя извод--да мисля преди да купя нещо,което после ще отиде в кофата за боклук.По-добре се чуствам когато купя на съседските деца нещо сладко или някоя играчка и така започнах да правя когато усетя жажда за харчене на пари и след това усещането на изпълненост е неповторимо.Пробвайте и Вие....
Вашият коментар
* Моля, използвайте КИРИЛИЦА, по лесно е и за писане и за четене. НЕ пишете само с ГЛАВНИ букви.
Име:
e-mail:
 код:
информирай ме, ако някой друг коментира тази тема
· Въображаемите ни врагове
· Сложният комплекс за малоценност – в какво се изразява и как да се справим с него?
· На какво може да ни научат интровертите?
· Ти си всичко това
· Работите вкъщи? А справяте ли се?
· Когато майките вече не издържат на стреса...
Виж още статии за:   Жените днес · Личността · шопинг ·
Вторник
23
Април 2019
П
В
С
Ч
П
С
Н

1
2
3
4
5
6
7

8
9
10
11
12
13
14

15
16
17
18
19
20
21

22
23
24
25
26
27
28

29
30
Абонирай се за новости
Така няма да пропускаш новите и интересни неща
Венецианската мазилка
Венецианската мазилка идва при нас от епохите на Римската античност и Ренесанса. Тя придава индивидуалност...
Когато нямаше Коледа
А имаше време, когато нямаше Коледа … Не съвсем, но поне не официално. Православната църква си отбелязваше...
Вода и ток – даденостите, без които (не) можем
„Преди седмица целият квартал осъмна със спряна вода. Предната вечер празнувахме рождения ден на дъщеря...
Вълнистите папагали - верни приятели у дома II
Грижи За да се чувстват щастливи вашите пернати любимци, трябва да им осигурите достатъчно пространство...
Теория и практика на доброто парти - II
Хапване и пийване – ако партито е „на крака”, храната да е шведска маса и определено не бива да насища,Нека...
Най-"коледните" подправки
Коледа е единственият празник, който има свой личен аромат. Той е упойващ и топъл, навява мисли за уют...
Любовно пано за подарък за Св.Валентин
Може би се чудите какво да подарите за Св. Валентин и ви се иска да е нещо наистина лично. Нещо, което...
Триумфалното завръщане на тапетите
Тапетите са мъртви, да живеят тапетите! Но не тези, които помним от нашето детство – с банални шарки...
Японски полъх в интериора
Отличителната черта на японският стил е усещането за пространство. Тази особеност е повлияна от начина...
Коледните пости на едно момче: Какво да хапнем,ден 18
Ден 18 от Коледните пости. Ехе, почти сме ги преполовили! Все още се чудя как моето момче реши да пости,...
Да създадем бонсай - I част
Хората винаги са смятали, че това, което им дава природата е недостатъчно и са се опитвали да променят...
9 причини да хванем парцала
Пролетно почистване на домовете ни – ясно е, че трябва да се свърши - къде с по-малко, къде с по-голяма...
Здраве    Красота    Мода    Моят дом    Двама+    Кулинария    Време за мен    RSS     Реклама     Контакти
Hera.bg. Използването на материали разрешено само с писмено съгласие на Hera.bg
Hera.bg в Google+ и Facebook