Начало
Здраве и Красота
Кариера
Моят дом
Двама+
Кулинария
Време за мен
Регистрация       e-mail:       парола:      

Жени срещу модата – една и съща рокля всеки ден


Твоят гардероб е пълен, имаш всичко. Може би си модерна и следваш ревностно тенденции и справочникът „кой какво носи” е твоята Библия. Имаш всички кройки, всички цветове, всички "тренди" аксесоари. Ами обувките?! Ами чантите?! Тръпката в началото на сезона да обикаляш магазините с вярна приятелка или сама в издирване на най-актуалното, „което ще се носи”, близка ли ти е?

Може и да не се смяташ за роб на модата или т. нар „fashion victim”, но в очите на две жени си точно такава. Всяка от тях носи една и съща рокля всеки ден, в продължение на една цяла година. Да, 365 дни в годината. Две активни жени, една германка и една американка, едната за чистия експеримент, в основата на който е бунтът срещу модната индустрия, другата за благотворителност и...пак за същото. По професия и двете са модни редактори и признават, че мотото „купи – носи един сезон – изхвърли”, по който се движи цялата машина на конфекцията, е болест, с която жените трябва да се преборят. И двете рокли, носени от тях са с уникален дизайн, дело на техни приятелки. Те са изработени и от новаторски материи, така че роклите да не се износват, да се гладят и перат лесно, да са леки през лятото, но да задържат топлината през зимата. Позволени са аксесоари като брошки, колани, шалове. И да, роклите са повече от един брой, за да могат да се изпират.

Проектът на Майке Винемут, „Das kleine Blaue” (малката синя рокля), в контрапункт с култовата Малка черна рокля, придобива светкавична популярност в цяла Германия. Започва на 11 Ноември 2009 и трае точно година. Началото е ужасяващо, всяка сутрин тя застава по навик пред гардероба и пак по навик започва да се чуди : „какво да облека днес?”. Тя облича същата синята рокля, но не оставя гардероба на мира. Открива, че въпреки огромното му съдържание, тя носи 5-10 неща, предимно в черно. Открива дрехи, купувани преди години, носени - никога или веднъж, които обаче не смее да изхвърли или подари. Установява, че е купувала толкова много дрехи, които няма да носи, но иска да притежава, защото са красиви, маркови или винтидж модели. Така започва вдъхновена чистка, от която се облагодетелстват близките и някои магазини за дрехи на килограм. С течение на експеримента започва да не обръща внимание на магазините за дрехи и да не се вълнува от модните тенденции. „Излекувах се от модата”, казва тя с нескрита гордост. Преоткрива аксесоарите и развихря въображението си в комбинирането им с дрехите си. Роклите са продадени в края на експеримента, интересът към тях и към дизайна им е огромен. Тя признава, че заради „синята рокля” изключително внимава за покупките си от всякакъв сорт, дали наистина и е необходимо и колко време може да го ползва.

Мотивът на Шийна Матайкен в нейния “The uniform project”, който приключва на 30 Април 2011, е креативният подход към облеклото. Спомня си за униформите в нейното училище по- точно как, опитвайки се да се откроят едни от други, съучениците й експериментирали с прически, бижута, обувки. Както Майке, така и тя, всяка сутрин заснема решението за деня, как да носи Черната си, в нейния случай, рокля, и ги публикува в сайта си. По неин призив се събират средства и ненужни предмети и дрехи, които се разпродават публично в Интернет. Тя събира за каузата си – образование за децата в Индия – повече от 100 000 долара. Шийна призовава за повече индивидуалност и творчество в обличането, „да пазаруваме в собствените си гардероби”, да преоткриваме дрехите си и да купуваме само необходимото. Нейната кауза също така добива популярност, тя получава толкова много предложения за купуване на роклята, че моделът е пуснат в масово производство и всички бройки са изкупени за седмица. Към момента има 287 деца повече в индийските училища, благодарение на този бунтарски експеримент.

Както може да се очаква, двата експеримента печелят хиляди почитатели, както и пораждат серия от подобни, които да поемат щафетата. И двете провокират обществеността доколко съвременните хора сме зависими от шопинга на нужно и ненужно, техния експеримент се свързва с отричането на консуматорството като модерната религия, които всички величаем. Ако купуваме само това, което ни е необходимо, което ще ползваме със сигурност, ние ще трупаме по- малко ненужни вещи, ще произвеждаме по- малко боклук. Ако купуваме от местни магазини или родно производство, пестим от транспортните разходи на нискокачествени, евтини дрехи от Камбоджа, където царят съмнителни условия на труд и безопасност.

„Модата преминава, стилът – остава” е казала Коко Шанел. Верните приятели в борбата с „ какво да облека?” са известни: малката черна рокля, правият черен панталон, бялата риза, костюмът с пола в пастелен цвят, едни джинси, които стоят наистина добре, и нещата, в които се харесваме. С подходящи аксесоари, с които да се разкрива индивидуалността, те придобиват нов живот и никога не губят актуалност. За разлика от „последния моден писък”.

Виж още статии за:   Любопитно · Мода · Стилна жена ·
Коментари
2011-05-13 #3
sneja
Аз съм на 54 и вече малко поуморена от живота Та и аз като се загледах в гардероба си и открих че има много неща с които не съм се разделила но те или не ми стават вече или са демоде или няма никога да облека но защо не съм изхевърлила не знам Та започнах аз едно разчистване и да ви кажа така се разчистих че си мисля че доста му поолекна на панела в апартамента Доста неща се изгориха на вилата доста отидоха на бклука и това от опколо година че и повече и ми светна и на мен на душата Защо съм пазила детските дрешки на децата като вече са на по 25 /26 и едва ли като се оженят ще носят тези неща но може би носталгия може би нещо друго... та защо ли си пази униформите мъжа ми като вече от 5 г е пенсионерЗащо му е шинел например Хвърлях горих и ми олекна да го знаете съветвам ви и вие да си почистите така ще ви стане по леко и по широко на душата и тялото Няма да дишате прахоляци и да слугувате на вещи това е от мен поздрави Снежа
2011-04-16 #2
таня василева атанасова
да живеят аксесоарите
2011-04-13 #1
Валентина Чикова

"За онези,които не могат да се обличат е създадени модите"
К.Станиславски
Вашият коментар
* Моля, използвайте КИРИЛИЦА, по лесно е и за писане и за четене. НЕ пишете само с ГЛАВНИ букви.
Име:
e-mail:
 код:
информирай ме, ако някой друг коментира тази тема
· Вдигнете якички за показ
· Как "Зеленина" променя дома ни през 2017 г.
· 10 от най-емблематичните рокли в киното
· Знам защо пее птица в клетка
· Почина Лаура Биаджоти - "Кралицата на кашмира"
· Цветът на 2017 г. според Pantone - "Зеленина" (Greenery)
· Първият в света воден парк за деца със специални нужди отвори врати
· Песни, посветени на лятото
· Революционни подметки, които ни позволяват да ходим хем боси, хем обути (видео)
Виж още статии за:   Любопитно · Мода · Стилна жена ·
Понеделник
26
Юни 2017
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4

5
6
7
8
9
10
11

12
13
14
15
16
17
18

19
20
21
22
23
24
25

26
27
28
29
30
Абонирай се за новости
Така няма да пропускаш новите и интересни неща
Какво привлича в жартиерите?
Жартиерите били изобретени за мъжете, но с течение на времето сменили своя пол. След това няколко столетия...
Високите ботуши - хитът на сезона
Всяка жена иска да изпъкне в тълпата. Това не е било никога по-лесно от сега, с тенденцията на зима 2010...
Модните акценти на сезон 2009-2010
Тепърва започват прогнозите за захлаждане, дъждове и силни северни ветрове. Световно известните дизайнери...
Грим, маникюр и прическа Пролет/Лято 2015
С края на всяка изминала и началото на всяка следваща година, ни заливат все по-нови и нови модни тенденции....
Не казвайте сбогом на ръчния часовник
Социологически проучвания твърдят, че той е вече отживелица. Като доказателство ни предлагат да си направим...
Многото лица на бодито
Бодито е дамската дреха с много лица. За едни тя е удобство. Обгръща плътно тялото и топли през зимата,...
Как да изберем парфюм за есента?
“Жената, която не използва парфюм, няма бъдеще!” – това казва великата модна икона Коко Шанел. Така че,...
Колекция на Temperley London - есен-зима 2009-2010
Вталени модели, широки колани - пояс, дълги кожени ръкавици, шалвари, кожа, коприна, сиво, черно, червено,...
Chanel - висша мода, Есен 2010
В колекцията за висша мода за есен-зима 2010, Карл Лагерфелд показа изключителен блясък. Винаги изненадващ,...
Модни тенденции за сезон Пролет/Лято 2015
Когато заговорим за мода, всичко е многолико, многоцветно и многоаспектно. Няма тесни граници, в които...
Цветът на 2017 г. според Pantone - "Зеленина" (Greenery)
Институтът за цветовете Pantone обяви цвета на 2017 г. За разлика от пастелните розов кварц и спокойствие,...
Сексапил или вулгарност
Почти до края на ХХ век жените са се стремили да изглеждат красиви, миловидни или в краен случай – модерни...
Здраве    Красота    Мода    Моят дом    Двама+    Кулинария    Време за мен    RSS     Реклама     Контакти
Hera.bg - beta версия. Използването на материали разрешено само с писмено съгласие на Hera.bg
Hera.bg в Google+ и Facebook