Н 
Здраве и Красота
Кариера
Моят дом
Двама+
Кулинария
Време за мен
Shop.Hera.bg
Регистрация       e-mail:       парола:      

Жени срещу модата – една и съща рокля всеки ден


Твоят гардероб е пълен, имаш всичко. Може би си модерна и следваш ревностно тенденции и справочникът „кой какво носи” е твоята Библия. Имаш всички кройки, всички цветове, всички "тренди" аксесоари. Ами обувките?! Ами чантите?! Тръпката в началото на сезона да обикаляш магазините с вярна приятелка или сама в издирване на най-актуалното, „което ще се носи”, близка ли ти е?

Може и да не се смяташ за роб на модата или т. нар „fashion victim”, но в очите на две жени си точно такава. Всяка от тях носи една и съща рокля всеки ден, в продължение на една цяла година. Да, 365 дни в годината. Две активни жени, една германка и една американка, едната за чистия експеримент, в основата на който е бунтът срещу модната индустрия, другата за благотворителност и...пак за същото. По професия и двете са модни редактори и признават, че мотото „купи – носи един сезон – изхвърли”, по който се движи цялата машина на конфекцията, е болест, с която жените трябва да се преборят. И двете рокли, носени от тях са с уникален дизайн, дело на техни приятелки. Те са изработени и от новаторски материи, така че роклите да не се износват, да се гладят и перат лесно, да са леки през лятото, но да задържат топлината през зимата. Позволени са аксесоари като брошки, колани, шалове. И да, роклите са повече от един брой, за да могат да се изпират.

Проектът на Майке Винемут, „Das kleine Blaue” (малката синя рокля), в контрапункт с култовата Малка черна рокля, придобива светкавична популярност в цяла Германия. Започва на 11 Ноември 2009 и трае точно година. Началото е ужасяващо, всяка сутрин тя застава по навик пред гардероба и пак по навик започва да се чуди : „какво да облека днес?”. Тя облича същата синята рокля, но не оставя гардероба на мира. Открива, че въпреки огромното му съдържание, тя носи 5-10 неща, предимно в черно. Открива дрехи, купувани преди години, носени - никога или веднъж, които обаче не смее да изхвърли или подари. Установява, че е купувала толкова много дрехи, които няма да носи, но иска да притежава, защото са красиви, маркови или винтидж модели. Така започва вдъхновена чистка, от която се облагодетелстват близките и някои магазини за дрехи на килограм. С течение на експеримента започва да не обръща внимание на магазините за дрехи и да не се вълнува от модните тенденции. „Излекувах се от модата”, казва тя с нескрита гордост. Преоткрива аксесоарите и развихря въображението си в комбинирането им с дрехите си. Роклите са продадени в края на експеримента, интересът към тях и към дизайна им е огромен. Тя признава, че заради „синята рокля” изключително внимава за покупките си от всякакъв сорт, дали наистина и е необходимо и колко време може да го ползва.

Мотивът на Шийна Матайкен в нейния “The uniform project”, който приключва на 30 Април 2011, е креативният подход към облеклото. Спомня си за униформите в нейното училище по- точно как, опитвайки се да се откроят едни от други, съучениците й експериментирали с прически, бижута, обувки. Както Майке, така и тя, всяка сутрин заснема решението за деня, как да носи Черната си, в нейния случай, рокля, и ги публикува в сайта си. По неин призив се събират средства и ненужни предмети и дрехи, които се разпродават публично в Интернет. Тя събира за каузата си – образование за децата в Индия – повече от 100 000 долара. Шийна призовава за повече индивидуалност и творчество в обличането, „да пазаруваме в собствените си гардероби”, да преоткриваме дрехите си и да купуваме само необходимото. Нейната кауза също така добива популярност, тя получава толкова много предложения за купуване на роклята, че моделът е пуснат в масово производство и всички бройки са изкупени за седмица. Към момента има 287 деца повече в индийските училища, благодарение на този бунтарски експеримент.

Както може да се очаква, двата експеримента печелят хиляди почитатели, както и пораждат серия от подобни, които да поемат щафетата. И двете провокират обществеността доколко съвременните хора сме зависими от шопинга на нужно и ненужно, техния експеримент се свързва с отричането на консуматорството като модерната религия, които всички величаем. Ако купуваме само това, което ни е необходимо, което ще ползваме със сигурност, ние ще трупаме по- малко ненужни вещи, ще произвеждаме по- малко боклук. Ако купуваме от местни магазини или родно производство, пестим от транспортните разходи на нискокачествени, евтини дрехи от Камбоджа, където царят съмнителни условия на труд и безопасност.

„Модата преминава, стилът – остава” е казала Коко Шанел. Верните приятели в борбата с „ какво да облека?” са известни: малката черна рокля, правият черен панталон, бялата риза, костюмът с пола в пастелен цвят, едни джинси, които стоят наистина добре, и нещата, в които се харесваме. С подходящи аксесоари, с които да се разкрива индивидуалността, те придобиват нов живот и никога не губят актуалност. За разлика от „последния моден писък”.

Виж още статии за:   Любопитно · Стилна жена · Мода ·
Коментари
2011-05-13 #3
sneja
Аз съм на 54 и вече малко поуморена от живота Та и аз като се загледах в гардероба си и открих че има много неща с които не съм се разделила но те или не ми стават вече или са демоде или няма никога да облека но защо не съм изхевърлила не знам Та започнах аз едно разчистване и да ви кажа така се разчистих че си мисля че доста му поолекна на панела в апартамента Доста неща се изгориха на вилата доста отидоха на бклука и това от опколо година че и повече и ми светна и на мен на душата Защо съм пазила детските дрешки на децата като вече са на по 25 /26 и едва ли като се оженят ще носят тези неща но може би носталгия може би нещо друго... та защо ли си пази униформите мъжа ми като вече от 5 г е пенсионерЗащо му е шинел например Хвърлях горих и ми олекна да го знаете съветвам ви и вие да си почистите така ще ви стане по леко и по широко на душата и тялото Няма да дишате прахоляци и да слугувате на вещи това е от мен поздрави Снежа
2011-04-16 #2
таня василева атанасова
да живеят аксесоарите
2011-04-13 #1
Валентина Чикова

"За онези,които не могат да се обличат е създадени модите"
К.Станиславски
Вашият коментар
* Моля, използвайте КИРИЛИЦА, по лесно е и за писане и за четене. НЕ пишете само с ГЛАВНИ букви.
Име:
e-mail:
 код:
информирай ме, ако някой друг коментира тази тема
· Вдигнете якички за показ
· Цветът на 2017 г. според Pantone - "Зеленина" (Greenery)
· Естетическият вкус на децата
· Как "Зеленина" променя дома ни през 2017 г.
· 10 от най-емблематичните рокли в киното
· Модни тенденции Пролет 2016
· Как да: Сварим пукнато яйце
· На Световния ден на водата - 22 март: "Спести вода, спести живот"
· Когато Майстора срещна Маргарита
Виж още статии за:   Любопитно · Стилна жена · Мода ·
Понеделник
27
Март 2017
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5

6
7
8
9
10
11
12

13
14
15
16
17
18
19

20
21
22
23
24
25
26

27
28
29
30
31
Абонирай се за новости
Така няма да пропускаш новите и интересни неща
Колекция на Loewe - есен-зима 2009-2010
Испанската марка Loewe, водеща в производството на кожени чанти, представя колекция дрехи и ботуши на...
Колекция на Rodarte - есен-зима 2009-2010
Визията за есента на сестрите Kate и Laura Mulleavy дизайнери на Rodarte е доста "органична": метал,...
Завръщането на червилото
Ярко начервените устни на фона на бледа порцеланова кожа са еталон за красота от златните години на Холивуд....
Ще ми ходи, няма да ми ходи - II
Ще ви отива ли рижа грива Червеното има множество нюанси – от дискретни и тъмни до огнени и наситени....
Аксесоарите на Пролет 2011
Вече с нетърпение очакваме пролетта, а заедно с нея феерията от сочни цветове, кокетни кройки и разголена...
Актуалният деним
Разбира се, денимът никога не излизал от мода. И все пак, в предишните сезони употребата му се свеждаше...
Аксесоарите за коса на пролет 2010 – завръщане към детството
По всичко личи дизайнери тази пролет са обхванати от носталгия към детството Повечето от тях ни предлагат...
Празничен маникюр
В дните около празниците ни се иска да бъдем неотразими и красиви. Винаги гледаме да си купим нещо ново,...
Сваровски – да превърнеш стъклото в диамант
Диамантът е символ на висока класа и лукс. Малцина са тези, които могат да го притежават, но мнозина...
Какво състарява жените - II част
Умореният поглед Блясъкът в очите е най-верният признак на младостта. Често обаче той рано угасва от...
Как да изберем слънчеви очила
Модните тенденции при слънчевите очила се менят всяка година – тесни или широки, огледални или цветни,...
Загадъчният аметист
Аметистът е най-красивата и качествена разновидност на кварца. Неговият загадъчен цвят се дължи на съдържанието...
Здраве    Красота    Мода    Моят дом    Двама+    Кулинария    Време за мен    RSS     Реклама     Контакти
Hera.bg - beta версия. Използването на материали разрешено само с писмено съгласие на Hera.bg
Hera.bg в Google+ и Facebook