Начало
Здраве и Красота
Кариера
Моят дом
Двама+
Кулинария
Време за мен
Регистрация       e-mail:       парола:      

Етикет на визитната картичка


Визитната картичка е задължителен атрибут на всеки човек, който иска да изрази себе – работата си, позицията си. Размяната на визитни картички е нещо повече от размяна на малко парче хартия с име и телефонен номер. Това е ритуал на впечатление, заявяване на себе си в голямата игра.

Ако вашата сфера на работа е много обширна, много задължително е визитната ви картичка да се откроява по някакъв начин сред останалите. За да изпъкнете пред конкуренцията, вие трябва да впечатлите, като в същото време останете верни на добрия стил и някои особености на самата визитна картичка като формат.

На какви условия отговаря стилната визитна картичка

Стандартите за размери на картички са 90 х 50 мм. Това ще ви го кажат и в печатницата, но е много важно да спазите този формат – той е стандарт и за класьорите на картички. Ако не го спазите- рискувате някой да сгъва или са скъса картичката ви. Така важната информация ще се загуби, а и ще предизвика досада.

Картичката се изписва с четлив шрифт, забравете курсива ( наклонен шрифт ), колкото и да е красив. Дори и в обикновен текст той трудно се чете, ако не увеличите размера, а на визитната картичка, той и без това е малък. Така се създава риск от грешно запомняне на информацията. От печатницата или дизайнерското студио може би ще ви предложат няколко проекта и вие ще си изберете.

Каква да е информацията на нея, е въпрос на естеството на бизнеса – двете имена ( длъжност ), телефони, ако е фирмена - физически адрес. Това е задължително, но може да се допълни с: факс, уеб страница на фирмата, девиз, лого – каквото прецените. Важното да не е претрупано. За хората на изкуството – „артист, музикант” и уеб сайт, блог, ако има такива, са достатъчно.

Ако се целите и в международни изяви или пазари – на задната страна на картичката може информацията да е изписана и на чужд език. Но на български задължително се изписва поне едната страна. Ако оставите задната страна празна, това дава възможност в течение на евентуален разговор да се водят някакви записки, час и дата на среща или друго.

Колкото до самата хартия и друго естетическо оформление – въпрос на финанси и личен вкус. Добре е хартията да се отличава от стандарта по плътност, цвят и дори текстура. Ръцете имат памет и веднага открояват по- забележителното сред масовото. Дръжте само кича далеч.

Колкото по- нетрадиционна и интересна е вашата работа, толкова по- дръзка и оригинална може да е визитната ви картичка. Колкото е по- консервативна е дейността ви - толкова по- строга е и тя.


Какъв е етикетът при размяната на картички?

Когато отивате на публична изява, не е задължително работна, носете винаги със себе си поне 2-3 картички, ако събитието е служебно – повече, най- добре във визитник, чиито дизайн също да говори за вашия стил.

Щом установите контакт или стане дума с какво се занимавате, извадете картичка и я подайте непринудено с две- три изречения. На свой ред приемете картичката само с „Благодаря” или кимване.

Ако вашето име или на събеседника ви са трудно произносими, кажете ги на глас и се извинете, ако не сте го казали правилно. Важното е още при първия контакт цялата информация да е пределно ясна.

Не е благоприлично да приберете веднага картичката, без дори и поглед да сте хвърлили. Това показва неуважение. Разгледайте я, ако има нещо неясно, изяснете и тогава внимателно приберете. А ако сте на маса, най- добре я оставете повечко време на масата. Така показвате, че този човек е важен за вас.

Не е прилично също да се драска, да се играе с визитната картичка. Тя представлява собственика си. Третирайте я с уважение.

Ако нямате визитник, а няколко просто така в портмонето или чантата, не ги вадете всичките като карти за игра и да подадете някоя от тях. Извадете внимателно само една картичка. Това ще покаже, че човекът е специален, не един измежду многото.

Естествено, извън света на големия бизнес размяната на визитки не е толкова формализирана. Но обичаят да се подава и взима с уважение, да се разгледа поне за няколко мига, се цени изключително много при всички хора – и артисти, и корпоративни лъвове.
Виж още статии за:   Общуване · Кариерата · Етикет ·
Коментари
2014-06-12 #1
branimira
.....
Вашият коментар
* Моля, използвайте КИРИЛИЦА, по лесно е и за писане и за четене. НЕ пишете само с ГЛАВНИ букви.
Име:
e-mail:
 код:
информирай ме, ако някой друг коментира тази тема
· С какво още да поднесем виното?
· Правила на модерния (и не само) етикет
· Пенливо вино според етикета - как да отворим, налеем и поднесем пенливи вина?
· Работа от вкъщи и малко дете? Мисията е трудна, но възможна
· Изборите в живота ни като възможност за израстване
· Малки трикове за по-лесно и приятно общуване
· За обидата и обидчивостта
· Повече увереност в епохата на социалните мрежи
· Колкото различни са хората, толкова различни са и начините за изразяване на любовта
Виж още статии за:   Общуване · Кариерата · Етикет ·
Понеделник
21
Септември 2020
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6

7
8
9
10
11
12
13

14
15
16
17
18
19
20

21
22
23
24
25
26
27

28
29
30
Абонирай се за новости
Така няма да пропускаш новите и интересни неща
Изкуството на малкия разговор на работното място
Започването на кратък разговор с почти или напълно непознат човек може да се окаже по-трудно, отколкото...
Малките камъчета и голямата преобърната кола
Всички знаем приказката за малките камъчета, които имат чудодейната способност да обръщат голямата кола....
Придайте индивидуалност на бюрото
Никога не съм била привърженичка на реда. Особено на работното място, в частност – бюрото. Творческият...
Необходимостта от значима работа
У човека е заложена необходимостта работата му да е значима, дори не винаги това да е осъзнато. Имаме...
Работата. Завои и застои
I. Застои (Защо се задържаме на работа, която не харесваме) Времето прекарано в работа представлява...
Наполовина празна? Пълна?
Наполовина празна? Пълна? Няма значение! Само да има място за още вино!...
Офисна джунгла – „трудните” колеги
Един колектив може да е сплотено семейство. Всеки с ролята си – взаимно допълващи се по начин, по който...
Защо се уморяваме от отпуска, вместо да си починем?
Истинската почивка по време на отпуска не започва от първия ден, а чак след 4-5 дни. Защо това е така?...
Не приемайте нападките твърде лично
Критикуват ли ви често? Умеете ли да приемате забележките и каква е стратегията ви към критиката? В действителност...
Офисният хладилник: инструкция за употреба
Обядът ви е изчезнал, a вие просто не проумявате, къде може да се е дянал. След втората инспекция по...
Жената-шеф
Да си жена и шеф едновременно отдавна не прави на никого впечатление. Само дето по правило жените са...
Типове поведение, които вредят на увереността
Липсата на увереност може да причини много вреди в живота на човек. Нашето самочувствие засяга начина,...
Можем ли да казваме "Не!"
„Не“ - звуча кратко и ясно, като отрязано с нож. Категорично и без сянка от възможна промяна на мнението....
Какво бихте казали на по-младото си "аз"?
Имали ли сте понякога чувството, че в определен момент от живота ви определен съвет би го променил напълно?...
Какво казваме, когато (не) говорим
Ето една типична ежедневна ситуация. Връща се детето от училище, ние дежурно го питаме: „Как мина деня...
Организирайте времето си умно
На всички ни се е случвало, в даден момент, да блокираме и да не сме в състояние да намерим време или...
Искам да започна собствен бизнес. Но как?
На определен етап от живота си на мнозина им минава през ум мисълта: „Какво би станало да започна собствен...
Професия „Работохолик“
Няма как... на повечето от нас ни се налага да работим и в работа прекарваме голяма част от живота си....
Здраве    Красота    Мода    Моят дом    Двама+    Кулинария    Време за мен    RSS     Реклама     Контакти
Hera.bg. Използването на материали разрешено само с писмено съгласие на Hera.bg
Hera.bg в Google+ и Facebook