Начало
Здраве и Красота
Кариера
Моят дом
Двама+
Кулинария
Време за мен
Регистрация       e-mail:       парола:      

Колко е важно самоуважението на работното място?



        Добави в любими         Коментирай         Отпечатай         Изпрати
Много от днешните работодатели натрапват на служителите си идеята, че едва ли не им оказват висше благоволение заради това, че им позволяват да работят в тяхната фирма. Манипулацията приема всякакви форми само и само да остане накрая впечатлението, че добрият служител работи много, получава малко, бонуси и морални стимулации да не очаква, но е длъжен да почита и уважава безпрекословно шефа си.

И вие ли сте на такава работа? Усещате ли как с всеки изминал ден давате все повече на работата си, а тя изстисква цялото ви време, енергия и...самоуважение? Напуснете или се опитайте да промените нещо.


Работата е една от най-важните сфери на себереализация. Там прекарваме най-голямата част от активния ни ден и би следвало да се чувстваме добре, когато я вършим. Нещо повече – тя ни обвързва в една много ясна зависимост – труд срещу пари. Усилия срещу възнаграждения. Компромиси срещу компромиси. В тази връзка работодателят и служителят са равнопоставени страни. Никой не е повече от другия и отношенията трябва да се дефинират от самото начало.


Защо е важно да имаме и демонстрираме повече самоуважение на работа?

Защото работодател и служител са еднакво важни за успеха на фирмата, щастието и благосъстоянието си. И тези позитиви се градят на взаимно уважение.

Защото никой не бива да се възползва от служителите си и да изисква повече от това, което е дефинирано по договор и служебна характеристика.

Защото самочувствието на работа води до добра самооценка, психично равновесие и дори – щастлив личен живот.


Как да поставим граници и да не се оставяме на бъдем манипулирани?

Още в началото – осъзнайте, че имате качества, опит и все нещо, което се е харесало на работодателя. Това е добро начало да стъпите в първите си дни на работа с прилично самочувствие, че сте избрани измежду неколцина.

Винаги изпълнявайте служебните си задължения. Изисквайте те да са ясни, да има срокове и възнаграждението да е определено – твърда заплата, бонуси. Това винаги ще дава ясни доказателства, че сте отговорен служител и никой няма право да ви обвини в немарливост или мързел.

Постарайте се да не смесвате личното с професионалното и не се поддавайте на клюки и интриги. Нищо не скапва така лошо имиджът на който и да е човек от интригантството. Чистата съвест и спазването на граници е основа за достойно професионално положение.

Спазвайте работното си време. Изцяло и непоколебимо. Обедната почивка е за обяд, не за довършване на някоя таблица. Малките почивки – също. Работният ден има начало, има и своя край. Ако не свикнете да идвате и тръгвате навреме още в началото, можете да бъдете експлоатирани и реално да работите нон стоп.

Отстъпвайте и правете компромиси с горното правило, когато се налага, но нека всички знаят това. Не че трябва да го демонстрирате наляво и надясно, как сте останали 10 мин след 6 часа, но това е акт на щедрост и тя може на в първия, но в някой следващ момент да иска отплата. Когато искате повишение или бонус.

Гордейте се с успехите си. С такт, разбира се и скромно, но нека се знае, когато сте си свършили добре работата. Истината е, че шефът следи много дейности и точно в този момент – не и вашата. Затова покажете, научете се да се „продавате” добре.

Не се страхувайте да дадете мнението си, ако е поискано. Ако вече сте натрупали повече опит, със сигурност сте някаква степен капацитет в отдела, офиса или областта си. Признак на здравословно самочувствие е, когато показвате това. Вие вече сте ценен кадър в тази фирма и гласът ви се чува.

Когато усетите необходимост – тръгнете си без колебания. Независимо за какво се отнася – ниско заплащане, лоши отношение, нерегламентирано работно време, голям обем задължения. Работата трябва да доставя удовлетворение и пари. Ако усещате, че там вече не е вашето място, тръгнете си с достойнство и навреме, за да опазите самооценката си, преди съвсем да сте я загубили.
Вашият коментар
* Моля, използвайте КИРИЛИЦА, по лесно е и за писане и за четене. НЕ пишете само с ГЛАВНИ букви.
Име:
e-mail:
 код:
информирай ме, ако някой друг коментира тази тема
· Как да не осъждаме, а да даваме градивно мнението си
· Как да се харесаме на околните - II
· Как да се харесаме на околните - I
· Искате да започнете нещо ново? Създайте условия за това
· Състезателният дух, който ни прави нещастни
· Какво представлява самоефективността и как да я подобрим?
· Полезни ли са конфликтите на работното място?
· Защо сами саботираме себе си и как да го преодолеем, за да бъдем успешни?
· Как да станем незаменими на работното място?
· Малки трикове за по-лесно и приятно общуване
· Как да осъзнаем и използваме пълния си потенциал?
· Променило ли се е нещо в интервюто за работа днес?
· Нова година с родителите ни - 3 добри причини да прекараме празника заедно
· Привързаност с граници
· Да се обичаме без думи
Неделя
26
Януари 2020
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5

6
7
8
9
10
11
12

13
14
15
16
17
18
19

20
21
22
23
24
25
26

27
28
29
30
31
Абонирай се за новости
Така няма да пропускаш новите и интересни неща
Защо не бива да превръщаме хобито си в работа?
"Работи това, което обичаш, и няма да ти се наложи да работиш нито ден" Дали го е казал Конфуций, вече...
Етикет на визитната картичка
Визитната картичка е задължителен атрибут на всеки човек, който иска да изрази себе – работата си, позицията...
Какво знаем за позицията подбор на кадри?
Вече за да бъде одобрен за определена работна позиция, кандидатстващия минава през така да се каже огъня...
Какво казваме, когато (не) говорим
Ето една типична ежедневна ситуация. Връща се детето от училище, ние дежурно го питаме: „Как мина деня...
Бърз релакс в офиса - II
Тихичко навън Постоянното звънене на телефона и шумните разговори на колегите са едни от основните...
Как да станем по-добър събеседник и да подобрим общуването?
Днес комуникацията е всичко. За малко време да изразиш максимално, да направиш впечатление, да бъдеш...
Предизвикателствата, с които се сблъскват фрийлансърите
Отстрани погледнато, животът на фрийлансърите (хората, които работят на свободна практика от вкъщи или...
Жената-шеф
Да си жена и шеф едновременно отдавна не прави на никого впечатление. Само дето по правило жените са...
Медитация за заети жени
Животът изглежда като надпревара. Бързаме ли, бързаме. Но с кого се надпреварваме всъщност? Със самите...
Откровено за трудните разговори
„Бъдете достатъчно смели да започнете разговор, който си заслужава.“- Маргарет Уитли Във всички...
Госпожица Съвършенство
Колко пъти сме чували през детството си: "Трябва да бъдеш най-послушната вкъщи, най-умната в училище,...
Време ли е да напуснете работата си?
В днешните несигурни време напускането на работа е рискован ход. Никой не дава гаранции, че следващата...
Търсенето на работа Е работа!
Вие сте без работа. По една или друга причина, по ваше желание или – не, вече е факт. Е, честито тогава...
Работите вкъщи? А справяте ли се?
За жените, които всяка сутрин прекарват безценни минути за гримиране, обличане, прическа, които търчат...
Искам да започна собствен бизнес. Но как?
На определен етап от живота си на мнозина им минава през ум мисълта: „Какво би станало да започна собствен...
Фотографията към вашето CV – успешен коз или причина за провала
При обявяването на свободна длъжност специалистите по човешки ресурси преглеждат стотици автобиографии....
Ролите, които играе жената
Не е нужно да сте родена актриса, за да ви се налага да изиграете безброй роли в живота си. Замисляли...
Лято в офиса
Традиционно асоциираме летните жеги с море, плажове и дебели планински сенки. Но различната реалност...
Моето първо работно място
Лятото наближава и много млади хора ще се потърсят работа. Въпреки че са информирани и общуват с лекота,...
Нуждаем ли се от равноправие?
За последното столетие жените постигнаха големи успехи що се отнася до равноправието между половете....
Семейният бизнес - екип в професионалния и личния живот
Повечето от нас в даден момент от живота си избират партньор, с когото да създадат семейство, но една...
„Задължителните” дрехи
„Модата се купува, стилът се притежава”. Какво значи това на практика? Възможността редовно и според...
Доклад с мерки ще се бори със "стъкления" капак за жените в науката
На 14 юли 2015 г. в Европейската комисия беше изслушан доклад, който констатира, че дялът на жените,...
Здраве    Красота    Мода    Моят дом    Двама+    Кулинария    Време за мен    RSS     Реклама     Контакти
Hera.bg. Използването на материали разрешено само с писмено съгласие на Hera.bg
Hera.bg в Google+ и Facebook