Начало
Здраве и Красота
Кариера
Моят дом
Двама+
Кулинария
Време за мен
Регистрация       e-mail:       парола:      

Колко е важно самоуважението на работното място?



        Добави в любими         Коментирай         Отпечатай         Изпрати
Много от днешните работодатели натрапват на служителите си идеята, че едва ли не им оказват висше благоволение заради това, че им позволяват да работят в тяхната фирма. Манипулацията приема всякакви форми само и само да остане накрая впечатлението, че добрият служител работи много, получава малко, бонуси и морални стимулации да не очаква, но е длъжен да почита и уважава безпрекословно шефа си.

И вие ли сте на такава работа? Усещате ли как с всеки изминал ден давате все повече на работата си, а тя изстисква цялото ви време, енергия и...самоуважение? Напуснете или се опитайте да промените нещо.


Работата е една от най-важните сфери на себереализация. Там прекарваме най-голямата част от активния ни ден и би следвало да се чувстваме добре, когато я вършим. Нещо повече – тя ни обвързва в една много ясна зависимост – труд срещу пари. Усилия срещу възнаграждения. Компромиси срещу компромиси. В тази връзка работодателят и служителят са равнопоставени страни. Никой не е повече от другия и отношенията трябва да се дефинират от самото начало.


Защо е важно да имаме и демонстрираме повече самоуважение на работа?

Защото работодател и служител са еднакво важни за успеха на фирмата, щастието и благосъстоянието си. И тези позитиви се градят на взаимно уважение.

Защото никой не бива да се възползва от служителите си и да изисква повече от това, което е дефинирано по договор и служебна характеристика.

Защото самочувствието на работа води до добра самооценка, психично равновесие и дори – щастлив личен живот.


Как да поставим граници и да не се оставяме на бъдем манипулирани?

Още в началото – осъзнайте, че имате качества, опит и все нещо, което се е харесало на работодателя. Това е добро начало да стъпите в първите си дни на работа с прилично самочувствие, че сте избрани измежду неколцина.

Винаги изпълнявайте служебните си задължения. Изисквайте те да са ясни, да има срокове и възнаграждението да е определено – твърда заплата, бонуси. Това винаги ще дава ясни доказателства, че сте отговорен служител и никой няма право да ви обвини в немарливост или мързел.

Постарайте се да не смесвате личното с професионалното и не се поддавайте на клюки и интриги. Нищо не скапва така лошо имиджът на който и да е човек от интригантството. Чистата съвест и спазването на граници е основа за достойно професионално положение.

Спазвайте работното си време. Изцяло и непоколебимо. Обедната почивка е за обяд, не за довършване на някоя таблица. Малките почивки – също. Работният ден има начало, има и своя край. Ако не свикнете да идвате и тръгвате навреме още в началото, можете да бъдете експлоатирани и реално да работите нон стоп.

Отстъпвайте и правете компромиси с горното правило, когато се налага, но нека всички знаят това. Не че трябва да го демонстрирате наляво и надясно, как сте останали 10 мин след 6 часа, но това е акт на щедрост и тя може на в първия, но в някой следващ момент да иска отплата. Когато искате повишение или бонус.

Гордейте се с успехите си. С такт, разбира се и скромно, но нека се знае, когато сте си свършили добре работата. Истината е, че шефът следи много дейности и точно в този момент – не и вашата. Затова покажете, научете се да се „продавате” добре.

Не се страхувайте да дадете мнението си, ако е поискано. Ако вече сте натрупали повече опит, със сигурност сте някаква степен капацитет в отдела, офиса или областта си. Признак на здравословно самочувствие е, когато показвате това. Вие вече сте ценен кадър в тази фирма и гласът ви се чува.

Когато усетите необходимост – тръгнете си без колебания. Независимо за какво се отнася – ниско заплащане, лоши отношение, нерегламентирано работно време, голям обем задължения. Работата трябва да доставя удовлетворение и пари. Ако усещате, че там вече не е вашето място, тръгнете си с достойнство и навреме, за да опазите самооценката си, преди съвсем да сте я загубили.
Вашият коментар
* Моля, използвайте КИРИЛИЦА, по лесно е и за писане и за четене. НЕ пишете само с ГЛАВНИ букви.
Име:
e-mail:
 код:
информирай ме, ако някой друг коментира тази тема
· Как да не осъждаме, а да даваме градивно мнението си
· Как да се харесаме на околните - II
· Как да се харесаме на околните - I
· 10 начина да бъдем по-добри към себе си
· От къде идва чувството на несигурност?
· Повече увереност в епохата на социалните мрежи
· Работа от вкъщи и малко дете? Мисията е трудна, но възможна
· Полезни ли са конфликтите на работното място?
· Защо сами саботираме себе си и как да го преодолеем, за да бъдем успешни?
· Изборите в живота ни като възможност за израстване
· Малки трикове за по-лесно и приятно общуване
· Какво представлява самоефективността и как да я подобрим?
· За обидата и обидчивостта
· Колкото различни са хората, толкова различни са и начините за изразяване на любовта
· Даването и получаването като големи житейски уроци
Неделя
25
Октомври 2020
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4

5
6
7
8
9
10
11

12
13
14
15
16
17
18

19
20
21
22
23
24
25

26
27
28
29
30
31
Абонирай се за новости
Така няма да пропускаш новите и интересни неща
Навиците на продуктивните хора - повече за по-кратко време и без усилия
Когато говорим за продуктивност, всички сме изправени пред едно и също: определен обем работа в ограничено...
Как темпераментът определя професията ни
Дали сте от хората, които се радват на срещите, оживените разговори и запознанствата или пък обичате...
Вредните офис навици, които да промените от веднага
За някои от нас офисът не е никак любимо място, но има и такива, които наистина си харесват работата...
Какво бихте казали на по-младото си "аз"?
Имали ли сте понякога чувството, че в определен момент от живота ви определен съвет би го променил напълно?...
Растенията в офиса
Човешкият разум се е зародил в природата, затова е истинско престъпление да полагаме умствен труд в в...
Какво да очакваме от интервюто за работа
Който е ходил на интервю в по- голяма компания и, да речем, е кандидатствал за по- отговорна длъжност,...
Грим и прическа. Външният вид на работното място
Независимо дали ви харесва или не, успехът на работното място зависи не само от професионалните ви качества....
Как да запазим първоначалната си мотивация за работа
Започнали сте нова работа? Чудесно. Мина времето на адаптация и всичко изглежда наред. Свикнахте, опознахте...
Нуждаем ли се от равноправие?
За последното столетие жените постигнаха големи успехи що се отнася до равноправието между половете....
Как да трансформираме съжалението във възможност за израстване?
„... съжалението от пропуснатите възможности е най-страшният ад, в който може да пребивава живата душа...“...
Силната жена
Тя може да се справя с всякакви ситуации. Не пада духом. Бори се – за себе си и всички наоколо. Понякога...
Колегата - скатавка
Колегата-скатавка е истинска напаст, най-малкото защото останалите трябва да му свършат работата. Той...
Неформалното лидерство
В последно време доста се заговори за лидерството и лидерските качества. Все по-често тази „титла“ се...
Малки трикове за по-лесно и приятно общуване
Искало ли ви се е някога повече да се харесвате на хората? Да умеете да печелите усмивките и приятелството...
Моето бюро, моята крепост - II
Плюсове и минуси на различните типове бюра Ъглово бюро + Гъвкаво решение, може да се побере в стаи...
Мързелът – как да се справим с него?
„Мързелът не мори, но мъчи” – това е любимата поговорка на баща ми, която си спомням от най-ранно детство....
Какво ще кажат хората?
Колко пъти сте чували този въпрос да излиза от устата на майка ви, баба ви или друг близък човек? Колко...
Работата. Завои и застои
I. Застои (Защо се задържаме на работа, която не харесваме) Времето прекарано в работа представлява...
Жената-шеф
Да си жена и шеф едновременно отдавна не прави на никого впечатление. Само дето по правило жените са...
Офисният хладилник: инструкция за употреба
Обядът ви е изчезнал, a вие просто не проумявате, къде може да се е дянал. След втората инспекция по...
Как да разговаряме с хора, които не понасяме?
На всекиго се случва, особено в професионалната сфера - влизате в стаята, в офиса и моментално разбирате,...
Променило ли се е нещо в интервюто за работа днес?
На интервюто за работа може да се гледа като на търговска сделка - един продава умения, компетентност,...
Бърз релакс в офиса - II
Тихичко навън Постоянното звънене на телефона и шумните разговори на колегите са едни от основните...
Здраве    Красота    Мода    Моят дом    Двама+    Кулинария    Време за мен    RSS     Реклама     Контакти
Hera.bg. Използването на материали разрешено само с писмено съгласие на Hera.bg
Hera.bg в Google+ и Facebook