Начало
Здраве и Красота
Кариера
Моят дом
Двама+
Кулинария
Време за мен
Регистрация       e-mail:       парола:      

Колко е важно самоуважението на работното място?



        Добави в любими         Коментирай         Отпечатай         Изпрати
Много от днешните работодатели натрапват на служителите си идеята, че едва ли не им оказват висше благоволение заради това, че им позволяват да работят в тяхната фирма. Манипулацията приема всякакви форми само и само да остане накрая впечатлението, че добрият служител работи много, получава малко, бонуси и морални стимулации да не очаква, но е длъжен да почита и уважава безпрекословно шефа си.

И вие ли сте на такава работа? Усещате ли как с всеки изминал ден давате все повече на работата си, а тя изстисква цялото ви време, енергия и...самоуважение? Напуснете или се опитайте да промените нещо.


Работата е една от най-важните сфери на себереализация. Там прекарваме най-голямата част от активния ни ден и би следвало да се чувстваме добре, когато я вършим. Нещо повече – тя ни обвързва в една много ясна зависимост – труд срещу пари. Усилия срещу възнаграждения. Компромиси срещу компромиси. В тази връзка работодателят и служителят са равнопоставени страни. Никой не е повече от другия и отношенията трябва да се дефинират от самото начало.


Защо е важно да имаме и демонстрираме повече самоуважение на работа?

Защото работодател и служител са еднакво важни за успеха на фирмата, щастието и благосъстоянието си. И тези позитиви се градят на взаимно уважение.

Защото никой не бива да се възползва от служителите си и да изисква повече от това, което е дефинирано по договор и служебна характеристика.

Защото самочувствието на работа води до добра самооценка, психично равновесие и дори – щастлив личен живот.


Как да поставим граници и да не се оставяме на бъдем манипулирани?

Още в началото – осъзнайте, че имате качества, опит и все нещо, което се е харесало на работодателя. Това е добро начало да стъпите в първите си дни на работа с прилично самочувствие, че сте избрани измежду неколцина.

Винаги изпълнявайте служебните си задължения. Изисквайте те да са ясни, да има срокове и възнаграждението да е определено – твърда заплата, бонуси. Това винаги ще дава ясни доказателства, че сте отговорен служител и никой няма право да ви обвини в немарливост или мързел.

Постарайте се да не смесвате личното с професионалното и не се поддавайте на клюки и интриги. Нищо не скапва така лошо имиджът на който и да е човек от интригантството. Чистата съвест и спазването на граници е основа за достойно професионално положение.

Спазвайте работното си време. Изцяло и непоколебимо. Обедната почивка е за обяд, не за довършване на някоя таблица. Малките почивки – също. Работният ден има начало, има и своя край. Ако не свикнете да идвате и тръгвате навреме още в началото, можете да бъдете експлоатирани и реално да работите нон стоп.

Отстъпвайте и правете компромиси с горното правило, когато се налага, но нека всички знаят това. Не че трябва да го демонстрирате наляво и надясно, как сте останали 10 мин след 6 часа, но това е акт на щедрост и тя може на в първия, но в някой следващ момент да иска отплата. Когато искате повишение или бонус.

Гордейте се с успехите си. С такт, разбира се и скромно, но нека се знае, когато сте си свършили добре работата. Истината е, че шефът следи много дейности и точно в този момент – не и вашата. Затова покажете, научете се да се „продавате” добре.

Не се страхувайте да дадете мнението си, ако е поискано. Ако вече сте натрупали повече опит, със сигурност сте някаква степен капацитет в отдела, офиса или областта си. Признак на здравословно самочувствие е, когато показвате това. Вие вече сте ценен кадър в тази фирма и гласът ви се чува.

Когато усетите необходимост – тръгнете си без колебания. Независимо за какво се отнася – ниско заплащане, лоши отношение, нерегламентирано работно време, голям обем задължения. Работата трябва да доставя удовлетворение и пари. Ако усещате, че там вече не е вашето място, тръгнете си с достойнство и навреме, за да опазите самооценката си, преди съвсем да сте я загубили.
Вашият коментар
* Моля, използвайте КИРИЛИЦА, по лесно е и за писане и за четене. НЕ пишете само с ГЛАВНИ букви.
Име:
e-mail:
 код:
информирай ме, ако някой друг коментира тази тема
· Как да не осъждаме, а да даваме градивно мнението си
· Как да се харесаме на околните - II
· Как да се харесаме на околните - I
· Ако имате късмет...
· Сису – финландското изкуство за вътрешна сила и щастие
· Какво не ни достига, за да постигаме целите си?
· Полезни ли са конфликтите на работното място?
· Защо сами саботираме себе си и как да го преодолеем, за да бъдем успешни?
· Как да станем незаменими на работното място?
· Работите вкъщи? А справяте ли се?
· Желанието да бъдем харесвани - как ни влияе и до какво може да доведе?
· Какво представляват убежденията ни и как се формират?
· Как едно пътуване може да се превърне в тест за приятелство?
· Как сами вдигаме бариери пред себе си и пречим другите да ни опознаят?
· Безразличието ли е най-лошото, на което сме способни един към друг?
Сряда
17
Юли 2019
П
В
С
Ч
П
С
Н

1
2
3
4
5
6
7

8
9
10
11
12
13
14

15
16
17
18
19
20
21

22
23
24
25
26
27
28

29
30
31
Абонирай се за новости
Така няма да пропускаш новите и интересни неща
Помощ, мърморко!
Шумът от много мърморещи хора не е страшен само ако можем да го игнорираме. Мърморковците, които днес...
Не приемайте нападките твърде лично
Критикуват ли ви често? Умеете ли да приемате забележките и каква е стратегията ви към критиката? В действителност...
Как да се отървем от манипулаторите около нас
И най-силните и уверени хора имат моменти на слабост. Тогава винаги се намира някой, който да се възползва...
Преди да разгърнем потенциала - как да го открием
В тълковния речник на българския език срещу потенциал е записано: „съвкупност от необходими за реализирането...
Работата. Завои и застои
I. Застои (Защо се задържаме на работа, която не харесваме) Времето прекарано в работа представлява...
Моето бюро, моята крепост - II
Плюсове и минуси на различните типове бюра Ъглово бюро + Гъвкаво решение, може да се побере в стаи...
Работата. Или на път към себе си
Ключът към това, което сме призвани да правим в живота си лежи дълбоко в нас и в нещата, които обичаме...
Професиите, в които жените са най- добри
В миналото разпределението на ролите на мъжа и жената е било ясно установено. В днешно време обаче все...
„Задължителните” дрехи
„Модата се купува, стилът се притежава”. Какво значи това на практика? Възможността редовно и според...
Чуваме ли се какво говорим?
Може би някои прочитайки това заглавие биха си казали: „Че как да не се чувам, да не съм глух/а?”. В...
13 май - Европейски ден без асансьори
Европейската инициатива Ден без асансьори ще се проведе за втора поредна година на 13 май 2016 г.. Проектът...
"Неблагодарните" професии - цял живот труд за няколко мига слава
Винаги съм се възхищавала на хората, изцяло отдадени на това, с което си изкарват прехраната и са превърнали...
Жертва сте на слухове?
Безспорно слуховете са най-старото информационно средство в света и независимо дали ни харесва или не,...
Коледното парти - начин на употреба - II
Ако вие организирате банкета помежду си По друг начин стоят нещата на служебния банкет, на който сме...
Приятелството на работното място
„Прекарвам на работа две трети от времето си и без приятелските отношения с колегите не бих могла да...
Какво казваме, когато (не) говорим
Ето една типична ежедневна ситуация. Връща се детето от училище, ние дежурно го питаме: „Как мина деня...
Общуването с колегите и удоволствието от работата
Повечето от нас имат своята работа, градят кариера, имат известни постижения в професията си, но колко...
Малките камъчета и голямата преобърната кола
Всички знаем приказката за малките камъчета, които имат чудодейната способност да обръщат голямата кола....
Колегата - скатавка
Колегата-скатавка е истинска напаст, най-малкото защото останалите трябва да му свършат работата. Той...
Какво да правим, докато губим време в пътуване от работа до вкъщи и обратно
Ако живеете в голям град, то вероятно сте приели тази драма - дългото придвижване по трасето към работа...
Как да развием социалната си интелигентност и каква роля играе в живота ни тя
„Навярно най-добрият събеседник в света е онзи, който насърчава другите да говорят.” - Джон Стайнбек Социалната...
Да угодиш на всички – мисията невъзможна
Да угодиш на всички си е наистина невъзможна мисия, но хората, които с все сила се напъват да я осъществят,...
Подходящите професии за екстровертите и за интровертите
Дали сте от хората, които се радват на срещите, оживените разговори и запознанствата или пък обичате...
Здраве    Красота    Мода    Моят дом    Двама+    Кулинария    Време за мен    RSS     Реклама     Контакти
Hera.bg. Използването на материали разрешено само с писмено съгласие на Hera.bg
Hera.bg в Google+ и Facebook