Начало
Здраве и Красота
Кариера
Моят дом
Двама+
Кулинария
Време за мен
Регистрация       e-mail:       парола:      

Колко е важно самоуважението на работното място?



        Добави в любими         Коментирай         Отпечатай         Изпрати
Много от днешните работодатели натрапват на служителите си идеята, че едва ли не им оказват висше благоволение заради това, че им позволяват да работят в тяхната фирма. Манипулацията приема всякакви форми само и само да остане накрая впечатлението, че добрият служител работи много, получава малко, бонуси и морални стимулации да не очаква, но е длъжен да почита и уважава безпрекословно шефа си.

И вие ли сте на такава работа? Усещате ли как с всеки изминал ден давате все повече на работата си, а тя изстисква цялото ви време, енергия и...самоуважение? Напуснете или се опитайте да промените нещо.


Работата е една от най-важните сфери на себереализация. Там прекарваме най-голямата част от активния ни ден и би следвало да се чувстваме добре, когато я вършим. Нещо повече – тя ни обвързва в една много ясна зависимост – труд срещу пари. Усилия срещу възнаграждения. Компромиси срещу компромиси. В тази връзка работодателят и служителят са равнопоставени страни. Никой не е повече от другия и отношенията трябва да се дефинират от самото начало.


Защо е важно да имаме и демонстрираме повече самоуважение на работа?

Защото работодател и служител са еднакво важни за успеха на фирмата, щастието и благосъстоянието си. И тези позитиви се градят на взаимно уважение.

Защото никой не бива да се възползва от служителите си и да изисква повече от това, което е дефинирано по договор и служебна характеристика.

Защото самочувствието на работа води до добра самооценка, психично равновесие и дори – щастлив личен живот.


Как да поставим граници и да не се оставяме на бъдем манипулирани?

Още в началото – осъзнайте, че имате качества, опит и все нещо, което се е харесало на работодателя. Това е добро начало да стъпите в първите си дни на работа с прилично самочувствие, че сте избрани измежду неколцина.

Винаги изпълнявайте служебните си задължения. Изисквайте те да са ясни, да има срокове и възнаграждението да е определено – твърда заплата, бонуси. Това винаги ще дава ясни доказателства, че сте отговорен служител и никой няма право да ви обвини в немарливост или мързел.

Постарайте се да не смесвате личното с професионалното и не се поддавайте на клюки и интриги. Нищо не скапва така лошо имиджът на който и да е човек от интригантството. Чистата съвест и спазването на граници е основа за достойно професионално положение.

Спазвайте работното си време. Изцяло и непоколебимо. Обедната почивка е за обяд, не за довършване на някоя таблица. Малките почивки – също. Работният ден има начало, има и своя край. Ако не свикнете да идвате и тръгвате навреме още в началото, можете да бъдете експлоатирани и реално да работите нон стоп.

Отстъпвайте и правете компромиси с горното правило, когато се налага, но нека всички знаят това. Не че трябва да го демонстрирате наляво и надясно, как сте останали 10 мин след 6 часа, но това е акт на щедрост и тя може на в първия, но в някой следващ момент да иска отплата. Когато искате повишение или бонус.

Гордейте се с успехите си. С такт, разбира се и скромно, но нека се знае, когато сте си свършили добре работата. Истината е, че шефът следи много дейности и точно в този момент – не и вашата. Затова покажете, научете се да се „продавате” добре.

Не се страхувайте да дадете мнението си, ако е поискано. Ако вече сте натрупали повече опит, със сигурност сте някаква степен капацитет в отдела, офиса или областта си. Признак на здравословно самочувствие е, когато показвате това. Вие вече сте ценен кадър в тази фирма и гласът ви се чува.

Когато усетите необходимост – тръгнете си без колебания. Независимо за какво се отнася – ниско заплащане, лоши отношение, нерегламентирано работно време, голям обем задължения. Работата трябва да доставя удовлетворение и пари. Ако усещате, че там вече не е вашето място, тръгнете си с достойнство и навреме, за да опазите самооценката си, преди съвсем да сте я загубили.
Вашият коментар
* Моля, използвайте КИРИЛИЦА, по лесно е и за писане и за четене. НЕ пишете само с ГЛАВНИ букви.
Име:
e-mail:
 код:
информирай ме, ако някой друг коментира тази тема
· Как да не осъждаме, а да даваме градивно мнението си
· Как да се харесаме на околните - II
· Как да се харесаме на околните - I
· Ти си всичко това
· Когато щастието ти зависи само от теб
· Смелостта, без която не можем
· Защо сами саботираме себе си и как да го преодолеем, за да бъдем успешни?
· Как да станем незаменими на работното място?
· Мисия: "Аз обичам работата си"
· Работите вкъщи? А справяте ли се?
· Желанието да бъдем харесвани - как ни влияе и до какво може да доведе?
· Какво представляват убежденията ни и как се формират?
· Как се променят жените, когато не са обичани?
· Доколко тези мъжки грешки са непростими?
· Възхищението във връзката - защо е важно?
Вторник
19
Март 2019
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3

4
5
6
7
8
9
10

11
12
13
14
15
16
17

18
19
20
21
22
23
24

25
26
27
28
29
30
31
Абонирай се за новости
Така няма да пропускаш новите и интересни неща
Планове покрити с прах
Отлагането може да бъде изкуство, но може и да ни изиграе лоша шега. Когато не позволяваме на нещата...
Докосването - общуване, близост, доверие
„Докосването предшества зрението, предшества и речта. Това е първият език и той не лъже.” - Маргарет...
На работа с колело
И най-дългият път започва с първата крачка. Тя е най-важната. В случая всичко започва с първото завъртане...
Споделеният начин на живот
Думата „споделям” днес е придобила съвсем ново значение. Това не е вече онзи съкровен акт да се разкриеш...
Диетата на работното място
Всяка диета свършва в понеделник. Всичките ни добри намерения се изпаряват когато отидем на работа и...
Как да разговаряме с хора, които не понасяме?
На всекиго се случва, особено в професионалната сфера - влизате в стаята, в офиса и моментално разбирате,...
Първото впечатление
Първото впечатление, което ще оставиш в хората е като гилотина. Те просто отсичат – да, харесва ми или...
Моите мили колеги
Единственото, което искате на работа е да се занимавате с приятна дейност и да припечелвате прилично....
Как да развием социалната си интелигентност и каква роля играе в живота ни тя
„Навярно най-добрият събеседник в света е онзи, който насърчава другите да говорят.” - Джон Стайнбек Социалната...
7 стъпки към успеха
Попаднали сте в задънена улица. И сякаш в нищо не ви върви. Бизнесът ви е рухнал или просто тъпчете на...
Какво да очакваме от интервюто за работа
Който е ходил на интервю в по- голяма компания и, да речем, е кандидатствал за по- отговорна длъжност,...
Как да станем по-добър събеседник и да подобрим общуването?
Днес комуникацията е всичко. За малко време да изразиш максимално, да направиш впечатление, да бъдеш...
Какво казваме, когато (не) говорим
Ето една типична ежедневна ситуация. Връща се детето от училище, ние дежурно го питаме: „Как мина деня...
Еко идеи за офиса
Вярвате ли, че можем да щадим природата с всяко малко ежедневно действие? Че промяната, която искаме...
Офисният хладилник: инструкция за употреба
Обядът ви е изчезнал, a вие просто не проумявате, къде може да се е дянал. След втората инспекция по...
Споделеното работно пространство - офисът на бъдещето
Професиите на бъдещето изискват промяна в целия работен процес – от работното време до работното място....
Общуване според темперамента - II
Холериците са бързи, поривисти и стремителни, но рязко сменят своите настроения и губят самообладание....
Придайте индивидуалност на бюрото
Никога не съм била привърженичка на реда. Особено на работното място, в частност – бюрото. Творческият...
Похвалата е ключ към сърцето и към успеха - не я пестете!
Всеизвестен факт е, че децата е добре да бъдат хвалени, да получават поощрение и одобрение и при най-малкия...
Съвременните Темиди
Всеки ден ми дава поводи да се замислям за понятия като лоялност и справедливост. Казусите са много....
Искате да носите обяд в офиса, но се чудите как точно става? Съвети за начинаещите
Да си носиш обяд в офиса или да опаковаш нещо от дома за детето в училище отново дойде на мода и Слава...
Необходимостта от значима работа
У човека е заложена необходимостта работата му да е значима, дори не винаги това да е осъзнато. Имаме...
Общуване според темперамента
Често в ежедневното общуване ни поразява огромната разлика между хората – във възприятията, начина за...
Здраве    Красота    Мода    Моят дом    Двама+    Кулинария    Време за мен    RSS     Реклама     Контакти
Hera.bg. Използването на материали разрешено само с писмено съгласие на Hera.bg
Hera.bg в Google+ и Facebook