Начало
Здраве и Красота
Кариера
Моят дом
Двама+
Кулинария
Време за мен
Регистрация       e-mail:       парола:      

Навиците на продуктивните хора - повече за по-кратко време и без усилия



        Добави в любими         Коментирай         Отпечатай         Изпрати
Когато говорим за продуктивност, всички сме изправени пред едно и също: определен обем работа в ограничено време. Всеки иска да свърши колкото се може повече и това да му отнеме малко време, за да има повече свободно. Днешно време е все по-трудно да се съсредоточаваме - смартфони, социални мрежи, информационният поток, който ни залива отвсякъде.

При професии, които са ситуирани в офиси, където кръжат много хора, телефони звънят, има много срещи и твърде разнопосочни дейности под един покрив, съсредоточаването е още по-трудно. Точно там трябва да се насочени всички усилия по пестене на време, ефективност и целенасочена работа - работното място. С отварянето на офисите в споделени пространства, с все повече професии "на път", част от които са устройства и разговори - положението изглежда неспасяемо.


"Времето е единственият капитал, който хората притежават и единственото нещо, което не могат да си позволи да изгубят" - Томас Едисон


Времето обаче ни е ограничено и препускането в състезание с него води до стрес, тревога, недоспиване, лошо хранене и най-нежелателните - бърнаут или депресия. Ако ви се струва, че имате колеги, които сякаш за по-кратко време вършат повече неща, то те вероятно са намерили механизми да бъдат именно по-продуктивни и това не бива да ви потиска, защото може да няма нищо общо с уменията им.

Какво правят продуктивните хора

Не отлагат - Ако нещо е привлякло вниманието им, те взаимодействат веднага с него. Може да не го доведат докрай, но поне залагат основите на процес, който ще го направи. Отлагането във времето е много коварно. Задачата не излиза от главата ни, оставя ни чувство на вина и в крайна сметка става все по-нежелано. Затова колкото се може по-навреме.

Приключват деня си с мисъл за следващия - нормалните хора нямат търпение да зарежат всичко и да си тръгнат след края на работния ден. Продуктивните хора, освен че подреждат работното пространство, оставят отгоре първите неща за следващия ден. Така още с влизането те насочват мисълта си към задачите и се залавят точно с това, което са оставили предишния ден. И като задача, и като ритъм на работа.

Започват с най-неприятното - ако може да се избира кое да се свърши първо, нека то да е най-непривлекателното. Някоя таблица с данни, статистика - важното е да не се отлага за след по-леките задачи. Нека по-приятното остане за своеобразна награда след добре свършената досада. Така удовлетворението е по-голямо.

Обмислят добре какво да правят със спешното. Понякога стресът идва на малки хапки от спешните неща. Веднага трябва да се обадиш, веднага трябва да отидеш. Дали наистина спешното не може да почака, преди да се метнем на вълната му. Ако постоянно угаждаме на спешните си задачи, губим от фокус важните, а в края на деня сме изтощени от бързане, без да сме свършили нищо значително.

Придържат се към плана - особено за срещи и конференции, където голям брой хора имат свойството да губят времето на друг голям брой хора. Ако ръководим подобна среща винаги се придържаме към точките за обсъждане и дори да не сме на "горещия стол" е нужно да напомняме при всяко лирично отклонение. С риск да станем неприятни, но бързо ще разберем, че е това, което всъщност всички искат.

Казват "Не" - умението да се казва "Не" е едно от ключовите умения не само в работна среда, а и в отношенията ни. "Не" дефинира границите и не позволява свободно преминаване, което обикновено е в наша вреда. Когато смятаме, че нещо не е за нас, ще ни изгуби времето и не е от наша полза - "Не" върши работа да се отървем от него и да спестим времето си. Страхът и неудобството се преодоляват бързо на фона на ползите.

Имат схема за разсейващите фактори - особено за проверка на мейли и социални мрежи. Ако имате рутина обаче като викане на куриер или задължително обаждане е добре отново да влязат в график. Доброто планиране на разсейващите фактори, които са неминуеми в един динамичен работен ден е едно от най-продуктивните неща, на които сме способни.

Край на мултитаскинга - доскоро едно от големите постижения на работещия човек и привилегия на жените се опроверга като един голям убиец на време. Противоположен на него е принципът: "Свърши едно, но го свърши до край и както трябва" Мултитаскингът е подложен на ревизия с различни неврологични изслдвания, които потвърждават, че стресът е неимоверен, докато допаминовите нива, които идват от усещането за добре свършена работа остават ниски. Особено важно е жените да се откажат от него, защото тяхната тревожност често се прехвърля върху децата им.

Всеки може да сгреши - самоувереността е добро качество, но тя не бива да се бърка с глупост. Ако приемем, че и 10 часа да сме се трудили над проект, задължително сме объркали нещо, това ще улесни собственото си критично мислене и ще забележим грешката след проверка. Продуктивните хора имат някой зад гърба си, на чието мнение може да разчитат за проверка и коректив. И най-добрият автор има нужда от редактор.

Делегират права и задължения - особено ако са наясно със собствените си възможности и сили. Ако позволим на някого да ни помогне, да свърши вместо нас нещо, това ще облекчи както стреса, така и времето ни. Нека е ясно кой какво върши по един проект и това да има начин да се провери после. Защото грешките са персонално нещо и отговорността е персонална. Но не бива да страдаме от страха, че някой може да обърка нещо.

Технологиите са средство, а не цел - това важи за всички джаджи, с които може да се оборудваме и които пестят време. Изцяло е погрешно мнението, че технологиите са врагове на отношенията или социалния ни живот - просто трябва да се научим как да ги ползваме. Те са създадени именно за това, да пестят време. Трудността идва от обсебването ни с тях и изместването на смисъла им - те са просто средство и трябва да можем да ги оставяме настрана.
Виж още статии за:   Кариерата ·
Вашият коментар
* Моля, използвайте КИРИЛИЦА, по лесно е и за писане и за четене. НЕ пишете само с ГЛАВНИ букви.
Име:
e-mail:
 код:
информирай ме, ако някой друг коментира тази тема
· Какво да правим, докато губим време в пътуване от работа до вкъщи и обратно
· Как да трансформираме съжалението във възможност за израстване?
· Защо сами саботираме себе си и как да го преодолеем, за да бъдем успешни?
Виж още статии за:   Кариерата ·
Петък
23
Февруари 2018
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4

5
6
7
8
9
10
11

12
13
14
15
16
17
18

19
20
21
22
23
24
25

26
27
28
Абонирай се за новости
Така няма да пропускаш новите и интересни неща
Как да се предпазите от некоректни работодатели
Търсенето и намирането на подходяща работа е истинско предизвикателство в днешно време. Къде на шега,...
Как да трансформираме съжалението във възможност за израстване?
„... съжалението от пропуснатите възможности е най-страшният ад, в който може да пребивава живата душа...“...
Професиите, в които жените са най- добри
В миналото разпределението на ролите на мъжа и жената е било ясно установено. В днешно време обаче все...
Меню "Aнти-стрес"
Когато ресурсите на организма са на изчерпване, а ние трябва да свършим още „малко” работа, да откраднем...
Седемте „смъртни гряха”, ако сте новобранец на работа
Нова работа, ново предизвикателство. Сигурни сте, че ще се справите със служебните задължения, но ви...
Когато изразяваме мнение - осъждаме или обсъждаме?
Отношенията с другите са основна част от живота ни и източник както на приятни, така и често на неприятни...
Зает не означава продуктивен - къде са разликите?
Живеем в един много динамичен и бързо променящ се свят, където технологиите заемат голямо място в ежедневието...
Да повикаш ВОЛЯТА на помощ
“Imperare sibi – maximum imperium est*” е сентенция на Сенека, която винаги ми се е струвала връх по...
Училище по никое време
Непрестанното търсене и откриване на разнообразни пластове действителност съвсем не е запазено само за...
Работата. Завои и застои
I. Застои (Защо се задържаме на работа, която не харесваме) Времето прекарано в работа представлява...
Обяд в кутия
Не, не купен от заведенията за бързо хранене или доставен в офиса от някой ресторант. Става дума за домашно...
Време ли е да напуснете работата си?
В днешните несигурни време напускането на работа е рискован ход. Никой не дава гаранции, че следващата...
Да се скриеш зад думите
Няма спор – евфемизмите, онези по-деликатни „други“ думи, с които заменяме грубите и вулгарни назовавания...
Моите мили колеги
Единственото, което искате на работа е да се занимавате с приятна дейност и да припечелвате прилично....
Коледното парти - начин на употреба - I
Обикновено около това време на годината идва и часът на служебното коледно парти. В случай, че се радвате...
Техники за по-ефикасно учене, за които не сте се сетили
Често се случва учениците и студентите да изпитват затруднение в процеса на учене – училищните програми...
Изкуството на малкия разговор на работното място
Започването на кратък разговор с почти или напълно непознат човек може да се окаже по-трудно, отколкото...
Надути или вярващи в себе си – къде е границата?
В общи линии хората се лутаме в крайностите – или сме твърде навирили нос, пропускайки всичко около себе...
7 стъпки към успеха
Попаднали сте в задънена улица. И сякаш в нищо не ви върви. Бизнесът ви е рухнал или просто тъпчете на...
За критиката, критично: Как да даваме оценки - I
Свикнали сме да мислим за критиката като нещо външно, за което можем и понякога наистина трябва да си...
Коледното парти - начин на употреба - II
Ако вие организирате банкета помежду си По друг начин стоят нещата на служебния банкет, на който сме...
Похвалата е ключ към сърцето и към успеха - не я пестете!
Всеизвестен факт е, че децата е добре да бъдат хвалени, да получават поощрение и одобрение и при най-малкия...
Как да станем по-добър събеседник и да подобрим общуването?
Днес комуникацията е всичко. За малко време да изразиш максимално, да направиш впечатление, да бъдеш...
Работата. Завои и застои - II
II. Завои (Време ли е за нова работа?) Работата не е единствено средство за изкарване на пари. Тя...
„Задължителните” дрехи
„Модата се купува, стилът се притежава”. Какво значи това на практика? Възможността редовно и според...
Здраве    Красота    Мода    Моят дом    Двама+    Кулинария    Време за мен    RSS     Реклама     Контакти
Hera.bg. Използването на материали разрешено само с писмено съгласие на Hera.bg
Hera.bg в Google+ и Facebook