Начало
Здраве и Красота
Кариера
Моят дом
Двама+
Кулинария
Време за мен
Регистрация       e-mail:       парола:      

Организирайте времето си умно


"Правилото на 2-те минути", "правилото на най-важните 3" и други трикове


        Добави в любими         Коментирай         Отпечатай         Изпрати
На всички ни се е случвало, в даден момент, да блокираме и да не сме в състояние да намерим време или енергия, за да се справим с дългия списък от ангажименти и задачи. Захващаме се с нещо, но след малко преценяваме, че ще го оставим за по-късно, отлагаме, не съобразяваме силите си, закъсняваме със срокове, уморяваме се бързо, не успяваме да разпределеим задълженията си по най-добрия начин. Звучи ли ви познато?

Важно е да осъзнаем, че ние създаваме своето време и можем да се научим да го управляваме правилно. На първо място е добре да изчистим съзнанието си от блокажи и саботиращи мисли като „нямам достатъчно време за всичко” или „днес не е правилният момент, за да започна с това”. Независимо от кариерната сфера, има три основни елемента, които ръководят работата – мисли, разговори и действия.

Ето и как можем да организираме времето си умно:

Съставяне на график – отделете първите 30 минути от деня си, за да планирате и запишете всички задачи, които искате да приключите през седмицата. Отделете място и за всички мисли, действия и разговори, които е трябвало да проведете в процеса на работа. Това ще ви помогне да се ориентирате с колко ангажименти можете да се справите за дадения период в действителност, колко време сте прекарали в постигане на реални резултати и колко време сте загубили в непродуктивни дейности.

Определяне на приоритети – решете кое е наистина важно за вас, на какво държите и какво би ви донесло развитие, успех, сигурност. Придържайте се към своите основни приоритети и се фокусирайте само върху тях. Научете се да не отговаряте на всяко обаждане или съобщение, само защото телефонът ви звъни или получавате известие, освен ако не е наистина спешно и работата ви зависи от това. Можете да добавите в графика си специални времеви моменти, през които да върнете обажданията и да отговорите на съобщенията.

Отстранете всичко, което разсейва вниманието ви – колкото по-съсредоточени сте, толкова по-бързо и ефективно ще се справите с поставените цели за деня и седмицата. Ограничете присъствието си в социалните мрежи и всички приложения на смартфона, освен ако не са пряко свързани с работата ви.

Правилото за 2-те минути – ако можете да свършите нещо от задълженията си (отговор на имейли или някоя скучна, но бърза работа) за 2 минути, то го направете на момента. Отлагането за по-късно, необходимостта да си го припомните, мисълта, че трябва да го свършите в бъдеще – всичко това само ще отнеме от ценното ви време.

Най-важните 3 – спазвайте правилото за най-важните 3 задачи: нещото, което задължително трябва да направите, това, което би трябвало да направите след него и нещото, което бихте могли да приключите напълно за деня. Започнете сутринта с първото най-важно задължение.

Сън – храна – упражнения – за да бъдете в кондиция и добра форма, не забравяйте да се храните добре, да се наспивате и да отделяте време за малки серии упражнения. Така ще успеете да поддържате и добрата си концентрация и да се чувствате наистина трудоспособни.

Кратки почивки – научете се да правите кратки паузи между различните ангажименти и задължения, за да прояснявате съзнанието си и да можете да преминавате плавно и спокойно от една дейност към друга.



Каквото и да правите, колкото и задачи да имате не забравяйте, че:

Няма как винаги да се справите с всичко: има ситуации, които са извън вашия контрол и такива, в които може да сте зависими от други хора.

20 % от вашите мисли, разговори и дейности произвеждат 80 % от вашите резултати.

Организирайте умно времето си и се съобразявайте със собствените си ресурси и възможност на действие.
Вашият коментар
* Моля, използвайте КИРИЛИЦА, по лесно е и за писане и за четене. НЕ пишете само с ГЛАВНИ букви.
Име:
e-mail:
 код:
информирай ме, ако някой друг коментира тази тема
· На 19 март отбелязваме Световния ден на съня
· 8 храни за по-добра концентрация
· Техники за запаметяване
· Идея за тематично парти: Булченско парти
· Какво да правим, докато губим време в пътуване от работа до вкъщи и обратно
· Ода за пейкинга
· Типове поведение, които вредят на увереността
· Работа от вкъщи и малко дете? Мисията е трудна, но възможна
· Изборите в живота ни като възможност за израстване
· Бъди!
· Соня Хени - норвежката принцеса на леда (видео)
· Какво се промени за жените и момичетата за последните 25 години?
Вторник
20
Април 2021
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4

5
6
7
8
9
10
11

12
13
14
15
16
17
18

19
20
21
22
23
24
25

26
27
28
29
30
Абонирай се за новости
Така няма да пропускаш новите и интересни неща
Необходимостта от значима работа
У човека е заложена необходимостта работата му да е значима, дори не винаги това да е осъзнато. Имаме...
Откровено за трудните разговори
„Бъдете достатъчно смели да започнете разговор, който си заслужава.“- Маргарет Уитли Във всички...
Ролята на менторите в нашия живот
Казват, че родителите ни са главните герои, които определят развитието и израстването ни. Но дали това...
Обяд в кутия
Не, не купен от заведенията за бързо хранене или доставен в офиса от някой ресторант. Става дума за домашно...
Еко идеи за офиса
Вярвате ли, че можем да щадим природата с всяко малко ежедневно действие? Че промяната, която искаме...
Допълнителната работа – две дини под една мишница
Сигурно много от вас познават хора, които носят по няколко дини под една мишница. И не става дума за...
7 стъпки към успеха
Попаднали сте в задънена улица. И сякаш в нищо не ви върви. Бизнесът ви е рухнал или просто тъпчете на...
Съвременните Темиди
Всеки ден ми дава поводи да се замислям за понятия като лоялност и справедливост. Казусите са много....
Да бъда майка и да бъда себе си
Тази почти шекспирова дилема, започна да ме измъчва с наближаването на 30-те. Една по една моите близки...
Да се скриеш зад думите
Няма спор – евфемизмите, онези по-деликатни „други“ думи, с които заменяме грубите и вулгарни назовавания...
Корпоративният подарък за Коледа - необходимост за всеки бизнес
Служебните коледни подаръци са необходимото зло всяка година. Неотменим жест към настоящи партньори или...
Госпожица Съвършенство
Колко пъти сме чували през детството си: "Трябва да бъдеш най-послушната вкъщи, най-умната в училище,...
Възможен ли е баланс между работа и семейство?
Няма как да оспорим факта, че разумните хора са онези, които винаги намират златната среда. Балансът...
Дрехи и среда
Казват, че по дрехите посрещат, по ума изпращат. От това следва, че дрехите са входният билет за определени...
Вредните офис навици, които да промените от веднага
За някои от нас офисът не е никак любимо място, но има и такива, които наистина си харесват работата...
Какво представлява самоефективността и как да я подобрим?
Определението за думата „самоефективност“ в оксфордския английски речник гласи: „Лична сила или...
Етикет на визитната картичка
Визитната картичка е задължителен атрибут на всеки човек, който иска да изрази себе – работата си, позицията...
За малките неудобства
Колегата днес е наистина очарователен – слиза от новата си кола, носи се с големи крачки с лъскавите...
На какво може да ни научат мъжете?
Понякога до такава степен не разбираме мъжете, че ядосвайки им се за непонятни за нашата женска природа...
Да си аутсайдер не винаги е беда
Човекът е социално животно и винаги търси контакт с околните. Но съществуват особен тип хора – аутсайдерите,...
Бърз релакс в офиса - I
Телефоните сa червени от звънене, мениджърът те затрупва със задачи, а шефът вече нервно барабани с пръсти...
Вълк-единак или колективен играч?
Като вълк-единак или колективен играч сме в живота? Това е наш избор, но само донякъде. Той се предопределя...
Общуването с колегите и удоволствието от работата
Повечето от нас имат своята работа, градят кариера, имат известни постижения в професията си, но колко...
Етикет на телефонния разговор
Този неизменен в последните години аксесоар - телефонът, се е превърнал в необходимост за съвременния...
Как да се справим с тираничен шеф?
Имате ли нещастието да работите с тираничен шеф? Той ви унижава безпощадно, навсякъде, с или без удобен...
Моето първо работно място
Лятото наближава и много млади хора ще се потърсят работа. Въпреки че са информирани и общуват с лекота,...
Когато емпатията се превърне в проблем
Днес терминът "емпатия" е много популярен и се въвлича в какви ли не контексти. Като цяло се утвърждава,...
5 емоционално интелигентни неща, заради които да ви харесат за първите 5 минути
Хората наистина нямаме време за губене. Нужно е съвсем малко време, за да решим какво да правим, къде...
В добра форма и зад бюрото
Прекарваме голяма част от живота си на работа. Някои хора изкарват прехраната си на гъвкаво работно време,...
Облекло и аксесоари. Външният вид на работното място
Всяка жена има свои собствени вкусове и предпочитания, но ако искате да бъдете истински професионалист,...
Здраве    Красота    Мода    Моят дом    Двама+    Кулинария    Време за мен    RSS     Реклама     Контакти
Hera.bg. Използването на материали разрешено само с писмено съгласие на Hera.bg
Hera.bg в Google+ и Facebook