Начало
Здраве и Красота
Кариера
Моят дом
Двама+
Кулинария
Време за мен
Регистрация       e-mail:       парола:      

Организирайте времето си умно


"Правилото на 2-те минути", "правилото на най-важните 3" и други трикове


        Добави в любими         Коментирай         Отпечатай         Изпрати
На всички ни се е случвало, в даден момент, да блокираме и да не сме в състояние да намерим време или енергия, за да се справим с дългия списък от ангажименти и задачи. Захващаме се с нещо, но след малко преценяваме, че ще го оставим за по-късно, отлагаме, не съобразяваме силите си, закъсняваме със срокове, уморяваме се бързо, не успяваме да разпределеим задълженията си по най-добрия начин. Звучи ли ви познато?

Важно е да осъзнаем, че ние създаваме своето време и можем да се научим да го управляваме правилно. На първо място е добре да изчистим съзнанието си от блокажи и саботиращи мисли като „нямам достатъчно време за всичко” или „днес не е правилният момент, за да започна с това”. Независимо от кариерната сфера, има три основни елемента, които ръководят работата – мисли, разговори и действия.

Ето и как можем да организираме времето си умно:

Съставяне на график – отделете първите 30 минути от деня си, за да планирате и запишете всички задачи, които искате да приключите през седмицата. Отделете място и за всички мисли, действия и разговори, които е трябвало да проведете в процеса на работа. Това ще ви помогне да се ориентирате с колко ангажименти можете да се справите за дадения период в действителност, колко време сте прекарали в постигане на реални резултати и колко време сте загубили в непродуктивни дейности.

Определяне на приоритети – решете кое е наистина важно за вас, на какво държите и какво би ви донесло развитие, успех, сигурност. Придържайте се към своите основни приоритети и се фокусирайте само върху тях. Научете се да не отговаряте на всяко обаждане или съобщение, само защото телефонът ви звъни или получавате известие, освен ако не е наистина спешно и работата ви зависи от това. Можете да добавите в графика си специални времеви моменти, през които да върнете обажданията и да отговорите на съобщенията.

Отстранете всичко, което разсейва вниманието ви – колкото по-съсредоточени сте, толкова по-бързо и ефективно ще се справите с поставените цели за деня и седмицата. Ограничете присъствието си в социалните мрежи и всички приложения на смартфона, освен ако не са пряко свързани с работата ви.

Правилото за 2-те минути – ако можете да свършите нещо от задълженията си (отговор на имейли или някоя скучна, но бърза работа) за 2 минути, то го направете на момента. Отлагането за по-късно, необходимостта да си го припомните, мисълта, че трябва да го свършите в бъдеще – всичко това само ще отнеме от ценното ви време.

Най-важните 3 – спазвайте правилото за най-важните 3 задачи: нещото, което задължително трябва да направите, това, което би трябвало да направите след него и нещото, което бихте могли да приключите напълно за деня. Започнете сутринта с първото най-важно задължение.

Сън – храна – упражнения – за да бъдете в кондиция и добра форма, не забравяйте да се храните добре, да се наспивате и да отделяте време за малки серии упражнения. Така ще успеете да поддържате и добрата си концентрация и да се чувствате наистина трудоспособни.

Кратки почивки – научете се да правите кратки паузи между различните ангажименти и задължения, за да прояснявате съзнанието си и да можете да преминавате плавно и спокойно от една дейност към друга.



Каквото и да правите, колкото и задачи да имате не забравяйте, че:

Няма как винаги да се справите с всичко: има ситуации, които са извън вашия контрол и такива, в които може да сте зависими от други хора.

20 % от вашите мисли, разговори и дейности произвеждат 80 % от вашите резултати.

Организирайте умно времето си и се съобразявайте със собствените си ресурси и възможност на действие.
Вашият коментар
* Моля, използвайте КИРИЛИЦА, по лесно е и за писане и за четене. НЕ пишете само с ГЛАВНИ букви.
Име:
e-mail:
 код:
информирай ме, ако някой друг коментира тази тема
· На 19 март отбелязваме Световния ден на съня
· 8 храни за по-добра концентрация
· Техники за запаметяване
· Идея за тематично парти: Булченско парти
· Какво да правим, докато губим време в пътуване от работа до вкъщи и обратно
· Ода за пейкинга
· Какво не ни достига, за да постигаме целите си?
· Полезни ли са конфликтите на работното място?
· Работите вкъщи? А справяте ли се?
· Джейн Остин – “Има толкова видове любов, колкото и мигове във времето”
· Самодостатъчните жени
· Дълбоката жена
Сряда
22
Май 2019
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5

6
7
8
9
10
11
12

13
14
15
16
17
18
19

20
21
22
23
24
25
26

27
28
29
30
31
Абонирай се за новости
Така няма да пропускаш новите и интересни неща
Трудностите като нови възможности
Искаме ги или не – трудностите са неизбежна част от житейския ни път. Те са негов естествен спътник,...
Ролята на менторите в нашия живот
Казват, че родителите ни са главните герои, които определят развитието и израстването ни. Но дали това...
Училище по никое време
Непрестанното търсене и откриване на разнообразни пластове действителност съвсем не е запазено само за...
Синдромът бърнаут или как прегаря психологическата верига
Съвременното общество страда от множество заболявания, за чието съществуване никой преди време дори не...
Искам да започна собствен бизнес. Но как?
На определен етап от живота си на мнозина им минава през ум мисълта: „Какво би станало да започна собствен...
Провалът – разочарование или мотивация
Когато се провалите в нещо, мотивирате ли се още повече за постигане на по-добри резултати, или разочарованието...
Служебен роман
Всички знаем, че не бива да въртим любов там, където си вадим хляба. Не за друго, а защото бурните страсти...
Професиите, в които жените са най- добри
В миналото разпределението на ролите на мъжа и жената е било ясно установено. В днешно време обаче все...
Колко е важно самоуважението на работното място?
Много от днешните работодатели натрапват на служителите си идеята, че едва ли не им оказват висше благоволение...
Какво не ни достига, за да постигаме целите си?
Способността да поставите себе си изцяло във всяка област на живота си е ключът към големия успех...
Първото впечатление
Първото впечатление, което ще оставиш в хората е като гилотина. Те просто отсичат – да, харесва ми или...
Как да разговаряме с хора, които не понасяме?
На всекиго се случва, особено в професионалната сфера - влизате в стаята, в офиса и моментално разбирате,...
5 емоционално интелигентни неща, заради които да ви харесат за първите 5 минути
Хората наистина нямаме време за губене. Нужно е съвсем малко време, за да решим какво да правим, къде...
Планове покрити с прах
Отлагането може да бъде изкуство, но може и да ни изиграе лоша шега. Когато не позволяваме на нещата...
Личните чувства - как да не ни пречат в работата
Способността да чувстваме е едно от най-хубавите неща. Понякога обаче чувствата и емоциите ни в работата...
Новата работа
Първият работен ден – зареден с вълнение и очаквания! Въпреки, че сме уверени, зрели хора, звънне ли...
Прехвърляне на отговорност
В една приятелската компания може и да няма йерархия, но в професионално отношение нещата стоят по съвсем...
Семейният бизнес - екип в професионалния и личния живот
Повечето от нас в даден момент от живота си избират партньор, с когото да създадат семейство, но една...
Какво да правим, докато губим време в пътуване от работа до вкъщи и обратно
Ако живеете в голям град, то вероятно сте приели тази драма - дългото придвижване по трасето към работа...
Практика на деловото запознанство
Вълнувате се заради събеседване за работа или важна за кариерата ви бизнес среща? И в двата случая имате...
Обяд в кутия
Не, не купен от заведенията за бързо хранене или доставен в офиса от някой ресторант. Става дума за домашно...
Етикет на телефонния разговор
Този неизменен в последните години аксесоар - телефонът, се е превърнал в необходимост за съвременния...
Изкуството да направиш комплимент на мъж
Няма човек, който да е неподвластен на комплимента. Ако има такива, то просто не са получавали точния...
Фотографията към вашето CV – успешен коз или причина за провала
При обявяването на свободна длъжност специалистите по човешки ресурси преглеждат стотици автобиографии....
Чуваме ли се какво говорим?
Може би някои прочитайки това заглавие биха си казали: „Че как да не се чувам, да не съм глух/а?”. В...
Типове поведение, които вредят на увереността
Липсата на увереност може да причини много вреди в живота на човек. Нашето самочувствие засяга начина,...
Да се скриеш зад думите
Няма спор – евфемизмите, онези по-деликатни „други“ думи, с които заменяме грубите и вулгарни назовавания...
Осъзнаването на тези 6 аспекта ще подобри общуването ни с мъжете
Мъжете и жените са различни по много начини, често виждайки света през напълно противоположни гледни...
Може ли работата да ни направи щастливи?
Да изпитват удовлетворение от работата е мечта за мнозина. Която обаче не винаги се осъществява – дали...
Под пара
Ние бягаме, те ни гонят. Сроковете, изискванията, плановете, неотложните действия – всички се варят на...
Здраве    Красота    Мода    Моят дом    Двама+    Кулинария    Време за мен    RSS     Реклама     Контакти
Hera.bg. Използването на материали разрешено само с писмено съгласие на Hera.bg
Hera.bg в Google+ и Facebook