Начало
Здраве и Красота
Кариера
Моят дом
Двама+
Кулинария
Време за мен
Регистрация       e-mail:       парола:      

Организирайте времето си умно


"Правилото на 2-те минути", "правилото на най-важните 3" и други трикове


        Добави в любими         Коментирай         Отпечатай         Изпрати
На всички ни се е случвало, в даден момент, да блокираме и да не сме в състояние да намерим време или енергия, за да се справим с дългия списък от ангажименти и задачи. Захващаме се с нещо, но след малко преценяваме, че ще го оставим за по-късно, отлагаме, не съобразяваме силите си, закъсняваме със срокове, уморяваме се бързо, не успяваме да разпределеим задълженията си по най-добрия начин. Звучи ли ви познато?

Важно е да осъзнаем, че ние създаваме своето време и можем да се научим да го управляваме правилно. На първо място е добре да изчистим съзнанието си от блокажи и саботиращи мисли като „нямам достатъчно време за всичко” или „днес не е правилният момент, за да започна с това”. Независимо от кариерната сфера, има три основни елемента, които ръководят работата – мисли, разговори и действия.

Ето и как можем да организираме времето си умно:

Съставяне на график – отделете първите 30 минути от деня си, за да планирате и запишете всички задачи, които искате да приключите през седмицата. Отделете място и за всички мисли, действия и разговори, които е трябвало да проведете в процеса на работа. Това ще ви помогне да се ориентирате с колко ангажименти можете да се справите за дадения период в действителност, колко време сте прекарали в постигане на реални резултати и колко време сте загубили в непродуктивни дейности.

Определяне на приоритети – решете кое е наистина важно за вас, на какво държите и какво би ви донесло развитие, успех, сигурност. Придържайте се към своите основни приоритети и се фокусирайте само върху тях. Научете се да не отговаряте на всяко обаждане или съобщение, само защото телефонът ви звъни или получавате известие, освен ако не е наистина спешно и работата ви зависи от това. Можете да добавите в графика си специални времеви моменти, през които да върнете обажданията и да отговорите на съобщенията.

Отстранете всичко, което разсейва вниманието ви – колкото по-съсредоточени сте, толкова по-бързо и ефективно ще се справите с поставените цели за деня и седмицата. Ограничете присъствието си в социалните мрежи и всички приложения на смартфона, освен ако не са пряко свързани с работата ви.

Правилото за 2-те минути – ако можете да свършите нещо от задълженията си (отговор на имейли или някоя скучна, но бърза работа) за 2 минути, то го направете на момента. Отлагането за по-късно, необходимостта да си го припомните, мисълта, че трябва да го свършите в бъдеще – всичко това само ще отнеме от ценното ви време.

Най-важните 3 – спазвайте правилото за най-важните 3 задачи: нещото, което задължително трябва да направите, това, което би трябвало да направите след него и нещото, което бихте могли да приключите напълно за деня. Започнете сутринта с първото най-важно задължение.

Сън – храна – упражнения – за да бъдете в кондиция и добра форма, не забравяйте да се храните добре, да се наспивате и да отделяте време за малки серии упражнения. Така ще успеете да поддържате и добрата си концентрация и да се чувствате наистина трудоспособни.

Кратки почивки – научете се да правите кратки паузи между различните ангажименти и задължения, за да прояснявате съзнанието си и да можете да преминавате плавно и спокойно от една дейност към друга.



Каквото и да правите, колкото и задачи да имате не забравяйте, че:

Няма как винаги да се справите с всичко: има ситуации, които са извън вашия контрол и такива, в които може да сте зависими от други хора.

20 % от вашите мисли, разговори и дейности произвеждат 80 % от вашите резултати.

Организирайте умно времето си и се съобразявайте със собствените си ресурси и възможност на действие.
Вашият коментар
* Моля, използвайте КИРИЛИЦА, по лесно е и за писане и за четене. НЕ пишете само с ГЛАВНИ букви.
Име:
e-mail:
 код:
информирай ме, ако някой друг коментира тази тема
· На 19 март отбелязваме Световния ден на съня
· 8 храни за по-добра концентрация
· Техники за запаметяване
· Идея за тематично парти: Булченско парти
· Какво да правим, докато губим време в пътуване от работа до вкъщи и обратно
· Ода за пейкинга
· Работа от вкъщи и малко дете? Мисията е трудна, но възможна
· Изборите в живота ни като възможност за израстване
· Малки трикове за по-лесно и приятно общуване
· Соня Хени - норвежката принцеса на леда (видео)
· Какво се промени за жените и момичетата за последните 25 години?
· Жените не трябва да се оправдаваме за това, което сме
Петък
29
Май 2020
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3

4
5
6
7
8
9
10

11
12
13
14
15
16
17

18
19
20
21
22
23
24

25
26
27
28
29
30
31
Абонирай се за новости
Така няма да пропускаш новите и интересни неща
Практика на деловото запознанство
Вълнувате се заради събеседване за работа или важна за кариерата ви бизнес среща? И в двата случая имате...
Търсенето на работа Е работа!
Вие сте без работа. По една или друга причина, по ваше желание или – не, вече е факт. Е, честито тогава...
Защо се уморяваме от отпуска, вместо да си починем?
Истинската почивка по време на отпуска не започва от първия ден, а чак след 4-5 дни. Защо това е така?...
Чуваме ли се какво говорим?
Може би някои прочитайки това заглавие биха си казали: „Че как да не се чувам, да не съм глух/а?”. В...
Когато емпатията се превърне в проблем
Днес терминът "емпатия" е много популярен и се въвлича в какви ли не контексти. Като цяло се утвърждава,...
Как да се отървем от манипулаторите около нас
И най-силните и уверени хора имат моменти на слабост. Тогава винаги се намира някой, който да се възползва...
Да бъда майка и да бъда себе си
Тази почти шекспирова дилема, започна да ме измъчва с наближаването на 30-те. Една по една моите близки...
Какво казваме, когато (не) говорим
Ето една типична ежедневна ситуация. Връща се детето от училище, ние дежурно го питаме: „Как мина деня...
Първите признаци на преумората
Компютърът няма как да го накараш по-бързо да обработи информацията. Нито телевизорът по-бързо да превключва...
Как да се справим с тираничен шеф?
Имате ли нещастието да работите с тираничен шеф? Той ви унижава безпощадно, навсякъде, с или без удобен...
Кошмарният образ на победителя
Класическият образ на победителя е едно много отракано момче или момиче, изпълнено със страшен хъс. То...
Облекло и аксесоари. Външният вид на работното място
Всяка жена има свои собствени вкусове и предпочитания, но ако искате да бъдете истински професионалист,...
Мързелът – как да се справим с него?
„Мързелът не мори, но мъчи” – това е любимата поговорка на баща ми, която си спомням от най-ранно детство....
Как да се харесаме на околните - II
Има ли особености, които различават подхода към мъжете от този към жените в старанието да се харесаме...
Какво ще кажат хората?
Колко пъти сте чували този въпрос да излиза от устата на майка ви, баба ви или друг близък човек? Колко...
Модерните професии на 21 век
Те не съществуваха допреди четиринадесет години, когато професията на програмиста или фрийленсъра звучеше...
Правила на модерния (и не само) етикет
Мислим си, че живеем във време, в което всеки си прави, каквото си иска, и вече етикет не съществува?...
На работа с колело
И най-дългият път започва с първата крачка. Тя е най-важната. В случая всичко започва с първото завъртане...
Общуване според темперамента - II
Холериците са бързи, поривисти и стремителни, но рязко сменят своите настроения и губят самообладание....
Ролята на менторите в нашия живот
Казват, че родителите ни са главните герои, които определят развитието и израстването ни. Но дали това...
Офисният хладилник: инструкция за употреба
Обядът ви е изчезнал, a вие просто не проумявате, къде може да се е дянал. След втората инспекция по...
Осъзнаването на тези 6 аспекта ще подобри общуването ни с мъжете
Мъжете и жените са различни по много начини, често виждайки света през напълно противоположни гледни...
Какво представлява самоефективността и как да я подобрим?
Определението за думата „самоефективност“ в оксфордския английски речник гласи: „Лична сила или...
Бърз релакс в офиса - II
Тихичко навън Постоянното звънене на телефона и шумните разговори на колегите са едни от основните...
Обяд в кутия
Не, не купен от заведенията за бързо хранене или доставен в офиса от някой ресторант. Става дума за домашно...
Вредните офис навици, които да промените от веднага
За някои от нас офисът не е никак любимо място, но има и такива, които наистина си харесват работата...
Да повикаш ВОЛЯТА на помощ
“Imperare sibi – maximum imperium est*” е сентенция на Сенека, която винаги ми се е струвала връх по...
За малките неудобства
Колегата днес е наистина очарователен – слиза от новата си кола, носи се с големи крачки с лъскавите...
Какво означава да бъдем успешни?
Успехът за всеки представлява нещо различно и индивидуално, но повечето хора са съгласни с тезата, че...
В добра форма и зад бюрото
Прекарваме голяма част от живота си на работа. Някои хора изкарват прехраната си на гъвкаво работно време,...
Здраве    Красота    Мода    Моят дом    Двама+    Кулинария    Време за мен    RSS     Реклама     Контакти
Hera.bg. Използването на материали разрешено само с писмено съгласие на Hera.bg
Hera.bg в Google+ и Facebook