Начало
Здраве и Красота
Кариера
Моят дом
Двама+
Кулинария
Време за мен
Регистрация       e-mail:       парола:      

Вредните офис навици, които да промените от веднага



        Добави в любими         Коментирай         Отпечатай         Изпрати
За някои от нас офисът не е никак любимо място, но има и такива, които наистина си харесват работата и дори понякога злоупотребяват с нея. Правейки това, те вредят и на здравето си, още повече, когато не спазват някои от елементарните офис- „правила” и се осланят на навиците си. Знаем, че навикът е нещо, от което често много трудно се отърваваме. А офис навиците са наше ежедневие. Затова, нека направим така, че ежедневието ни да не вреди на здравето ни.

Да започнем от любимия ни офис стол
Идвате, заредени с настроение да посрещнете деня. Сядате на стола, включвате компютъра, задачите започват. Но с преминаването на деня се усещате, че започвате да се отпускате в стола си, да се прегърбвате, да изпадате дори по някое време от него. Към края на деня ни боли врата, гърба, раменете. Защо? Защото не сте нагласили височината на стола според някои основни показателя - нивото на очите, нивото на лактите и позицията на коленете. Краката трябва да са отпуснати и коленете на 90 градуса, лактите също и да са подпрени на бюрото, а очите да сочат права линия с центъра на монитора. Изключително важно за хора, които прекарват деня си на бюрото.

Упражнения за бистър поглед
В добра форма и за бюрото


Да продължим с кафето
Повечето от нас се лъжат, че тази напитка ги ободрява или ги прави по-работоспособни. Вярно е, че кафето е в състояние да ни освежи и да изостри ума ни, но не и когато го превърнем в безцелен навик. За не малка част от нас пиенето на кафе в офиса е вид „ритуал”, от който не могат да избягат, без дори да си дават сметка, че понякога този „ритуал” ги изнервя още повече. Прекрачите ли границата и вземете ли в ръка третото си кафе за деня, помислете за неговото негативно влияние, причиняващо главоболие, топли вълни, качване на кръвното налягане, нервност, потъмняване на зъбния емайл. Не пийте „и още едно” кафе, ако наистина нямате нужда от него, а за да правите компания на колега или просто, защото имате време за губене. Вместо кафе, опитайте с вода.

Опитай кафе от цикория
Кога се дехидратираме всъщност


Не пием вода.
О, толкова е банално, нали? Но е самата истина - водата просто ни се губи и я заменяме често с малките чашки кафе, които допълнителни дехидратират, защото кафето е диуретично. Не забравяйте, че водата спомага функцията на мозъка, помага при главоболие и повишава енергията ви. Добре е сутрин да оставяте на бюрото си една бутилка вода от литър и половина и до края на работния ден да сте привършили с нея. Следете се и ще разберете. Прекаляването с кафето и забравянето за водата, могат да ви докарат сериозни проблеми, особено, когато сте в това ежедневие години наред.



Не обядваме нормално.
Ето го и следващия ви огромен враг - навикът да не обядвате или да обядвате пред компютъра, работейки. Обедната почивка е време, в което определено имате нужда от храна и освежаване. Как точно ще се освежите, ако си останете на стола и продължите да се втренчвате в монитора, дъвчейки парче пица? Това е едно от най-нездравословните неща, които незабавно трябва да спрете да практикувате. Благодарение на него не само, че ще качите тегло, а и ще се почувствате безкрайно уморени още след обедната почивка. Знаете как често след като хапнем ни се доспива, особено когато стоим някъде на топло. Затова излезте малко на чист въздух или поне отворете широко прозореца, разходете се, докато хапвате или след като сте хапнали. Така хем ще заситите глада, хем ще се заредите с кислород и по този начин ще помогнете на мозъка да функционира по-бързо и ефективно. И не на последно място- кажете не на солетите и кроасаните за обяд. Знаете колко вредни са те, особено ако ежедневно ги консумирате.

Обяд, който можем да вземем в кутия
Заситете глада с нещо полезно


Моментите за тоалет(на).
Следващият офис навик, с който трябва да се разделите много скоро, е забравянето за тоалет(нат)а. От неудобство или от липса на време- не е важно защо го правите. Важно е да спрете, за да не си докарате цистит или някое друго пикочно възпаление. Ходенето до тоалетната не е само физиологична необходимост, лично време. за усамотение, поглед в огледалото, смяна на червилото, оправяне на прическата. Не е важно ли? Помнете, че офисът трябва да ви бъде като втори дом, а у дома се усамотяваме с лекота. Ако се чувствате толкова притеснени да отидете до тоалетната за 5 минути, или сте много стресирани, или това работно място не е за вас.

Как да се отървем от манипулаторите около нас
Колко е важно самоуважението на работното място?


Неуютно работно пространство.
Чувствате ли се добре, поглеждайки към бюрото си или обратното - то не ви харесва и дори някак ви потиска? Ако по него, освен монитора и клавиатурата, има разхвърляни още 12 хвърчащи документа и 5-6 химикалки, безполезна хартийка. Или пък обратното - ако е прекалено голо и без личен почерк...Ами няма как да го харесвате. Погрижете се за работния си кът, толкова е просто и това също е навик. Подредете го, украсете го със снимка на детето ви или с любима картичка, с ваза с цветя, малко растение или с изящен сувенир. Просто го превърнете във ваше уютно местенце, както правите със собствения си дом.

Как да си спечелим уважение?
Необходимостта от значима работа


Не уважаваме работното си време.
Следователно никой друг не го уважава. Научете се да разпределяте времето си правилно и не позволявайте твърде често да оставате след работа. Учете се да казвате "не", когато усещате, че някой прекалява. Дайте си сметка, че колкото по- систематизирано и усърдно си изпълнявате задачите, толкова по-бързо ще излезете от работа и ще можете да разполагате с повече свободно време, за да свършите останалите си задължения, да видите любимия и децата или просто да релаксирате на дивана у дома. Хората, които стоят до по-късно в офиса, реално свършват по-малко работа от тези, които си тръгват навреме. И я вършат съмнително качествено.

Синдромът бърнаут или как прегаря психологическата верига
Първите признаци на преумората


Работата е неизменна част от живота ни. Често дори да я харесваме, някак неусетно сами я превръщаме в досадно задължение, от което искаме час по-скоро да избягаме. А е много по-лесно да я направим приятна. Защото ако не се отразява зле на здравето ни, ако ни кара да се чувстваме удовлетворени и развиващи се, определено сме на прав път. И освен, че не бива да я правим неприятна с навиците, които сами си създаваме, сме длъжни и да не я превръщаме самата нея в навик. Знаете, че да свикнеш е едно, а да обичаш съвсем друго.
Вашият коментар
* Моля, използвайте КИРИЛИЦА, по лесно е и за писане и за четене. НЕ пишете само с ГЛАВНИ букви.
Име:
e-mail:
 код:
информирай ме, ако някой друг коментира тази тема
· Да се насладим на живота по график
· Само още 5 минути!
· Обяд в кутия
· Обновете дома си с лято
· Как да пътуваме по-леко и приятно със самолет?
· Можем да си улесним живота и да спечелим повече време за себе си
· Защо сами саботираме себе си и как да го преодолеем, за да бъдем успешни?
· Как да станем незаменими на работното място?
· Мисия: "Аз обичам работата си"
· Кой от четирите типа интроверти сте?
· Готвим ли все още за цялото семейство?
· Уверените деца не са случайност, а резултат на възпитание
Неделя
24
Юни 2018
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3

4
5
6
7
8
9
10

11
12
13
14
15
16
17

18
19
20
21
22
23
24

25
26
27
28
29
30
Абонирай се за новости
Така няма да пропускаш новите и интересни неща
Организирайте времето си умно
На всички ни се е случвало, в даден момент, да блокираме и да не сме в състояние да намерим време или...
Какво се питат първо хората, когато се запознават с вас?
Разбира се, за третия всички сме много наясно – дали сме потенциални партньори. Но в самото начало, когато...
Конкуренцията в офиса
Умението за работа в екип е изискване, което присъства едва ли не във всяка обява за работа. В същото...
Откровено за трудните разговори
„Бъдете достатъчно смели да започнете разговор, който си заслужава.“- Маргарет Уитли Във всички...
Защо трябва да ценим повече интровертите около себе си?
Знаете ли какво е общото между Барак Обама, Джоан Роулинг и Одри Хепбърн? Те са считани за интровертен...
Грим и прическа. Външният вид на работното място
Независимо дали ви харесва или не, успехът на работното място зависи не само от професионалните ви качества....
Да угодиш на всички – мисията невъзможна
Да угодиш на всички си е наистина невъзможна мисия, но хората, които с все сила се напъват да я осъществят,...
Как да подарим и да получим подарък според етикета
Придържането към етикета е от особена важност, особено що се касае до професионалните отношения. Следването...
Съвременните Темиди
Всеки ден ми дава поводи да се замислям за понятия като лоялност и справедливост. Казусите са много....
Правила на модерния (и не само) етикет
Мислим си, че живеем във време, в което всеки си прави, каквото си иска, и вече етикет не съществува?...
Работата. Завои и застои - II
II. Завои (Време ли е за нова работа?) Работата не е единствено средство за изкарване на пари. Тя...
Госпожица Съвършенство
Колко пъти сме чували през детството си: "Трябва да бъдеш най-послушната вкъщи, най-умната в училище,...
Умеем ли да се "продаваме"?
Странни са времената, в които живеем…Обществото ни е меркантилно, силно ориентирано към материалните...
Първите признаци на преумората
Компютърът няма как да го накараш по-бързо да обработи информацията. Нито телевизорът по-бързо да превключва...
Седемте „смъртни гряха”, ако сте новобранец на работа
Нова работа, ново предизвикателство. Сигурни сте, че ще се справите със служебните задължения, но ви...
Какво да очакваме от интервюто за работа
Който е ходил на интервю в по- голяма компания и, да речем, е кандидатствал за по- отговорна длъжност,...
Не приемайте нападките твърде лично
Критикуват ли ви често? Умеете ли да приемате забележките и каква е стратегията ви към критиката? В действителност...
Етикет на телефонния разговор
Този неизменен в последните години аксесоар - телефонът, се е превърнал в необходимост за съвременния...
Новата работа
Първият работен ден – зареден с вълнение и очаквания! Въпреки, че сме уверени, зрели хора, звънне ли...
Зает не означава продуктивен - къде са разликите?
Живеем в един много динамичен и бързо променящ се свят, където технологиите заемат голямо място в ежедневието...
За критиката, критично: Как да даваме оценки - I
Свикнали сме да мислим за критиката като нещо външно, за което можем и понякога наистина трябва да си...
Коледното парти - начин на употреба - II
Ако вие организирате банкета помежду си По друг начин стоят нещата на служебния банкет, на който сме...
Диетата на работното място
Всяка диета свършва в понеделник. Всичките ни добри намерения се изпаряват когато отидем на работа и...
Офисна джунгла – „трудните” колеги
Един колектив може да е сплотено семейство. Всеки с ролята си – взаимно допълващи се по начин, по който...
Днешната работа за утре
Какъв човек сте, когато трябва да свършите някаква работа в срок – методичен или стихиен? Първият тип...
Колко е важно самоуважението на работното място?
Много от днешните работодатели натрапват на служителите си идеята, че едва ли не им оказват висше благоволение...
Жената алфа
"Жени алфа", "силни жени", "безсърдечни кучки" - жени, от които се възхищаваме, които презираме, които...
Да откраднем от мъжкия гардероб
Имате ли дни, в които не знаете какво да облечете? И то не един и два, нали? На мен лично ми се случва...
За малките неудобства
Колегата днес е наистина очарователен – слиза от новата си кола, носи се с големи крачки с лъскавите...
Необходимостта от значима работа
У човека е заложена необходимостта работата му да е значима, дори не винаги това да е осъзнато. Имаме...
Здраве    Красота    Мода    Моят дом    Двама+    Кулинария    Време за мен    RSS     Реклама     Контакти
Hera.bg. Използването на материали разрешено само с писмено съгласие на Hera.bg
Hera.bg в Google+ и Facebook