Начало
Здраве и Красота
Кариера
Моят дом
Двама+
Кулинария
Време за мен
Регистрация       e-mail:       парола:      

Вредните офис навици, които да промените от веднага



        Добави в любими         Коментирай         Отпечатай         Изпрати
За някои от нас офисът не е никак любимо място, но има и такива, които наистина си харесват работата и дори понякога злоупотребяват с нея. Правейки това, те вредят и на здравето си, още повече, когато не спазват някои от елементарните офис- „правила” и се осланят на навиците си. Знаем, че навикът е нещо, от което често много трудно се отърваваме. А офис навиците са наше ежедневие. Затова, нека направим така, че ежедневието ни да не вреди на здравето ни.

Да започнем от любимия ни офис стол
Идвате, заредени с настроение да посрещнете деня. Сядате на стола, включвате компютъра, задачите започват. Но с преминаването на деня се усещате, че започвате да се отпускате в стола си, да се прегърбвате, да изпадате дори по някое време от него. Към края на деня ни боли врата, гърба, раменете. Защо? Защото не сте нагласили височината на стола според някои основни показателя - нивото на очите, нивото на лактите и позицията на коленете. Краката трябва да са отпуснати и коленете на 90 градуса, лактите също и да са подпрени на бюрото, а очите да сочат права линия с центъра на монитора. Изключително важно за хора, които прекарват деня си на бюрото.

Упражнения за бистър поглед
В добра форма и за бюрото


Да продължим с кафето
Повечето от нас се лъжат, че тази напитка ги ободрява или ги прави по-работоспособни. Вярно е, че кафето е в състояние да ни освежи и да изостри ума ни, но не и когато го превърнем в безцелен навик. За не малка част от нас пиенето на кафе в офиса е вид „ритуал”, от който не могат да избягат, без дори да си дават сметка, че понякога този „ритуал” ги изнервя още повече. Прекрачите ли границата и вземете ли в ръка третото си кафе за деня, помислете за неговото негативно влияние, причиняващо главоболие, топли вълни, качване на кръвното налягане, нервност, потъмняване на зъбния емайл. Не пийте „и още едно” кафе, ако наистина нямате нужда от него, а за да правите компания на колега или просто, защото имате време за губене. Вместо кафе, опитайте с вода.

Опитай кафе от цикория
Кога се дехидратираме всъщност


Не пием вода.
О, толкова е банално, нали? Но е самата истина - водата просто ни се губи и я заменяме често с малките чашки кафе, които допълнителни дехидратират, защото кафето е диуретично. Не забравяйте, че водата спомага функцията на мозъка, помага при главоболие и повишава енергията ви. Добре е сутрин да оставяте на бюрото си една бутилка вода от литър и половина и до края на работния ден да сте привършили с нея. Следете се и ще разберете. Прекаляването с кафето и забравянето за водата, могат да ви докарат сериозни проблеми, особено, когато сте в това ежедневие години наред.



Не обядваме нормално.
Ето го и следващия ви огромен враг - навикът да не обядвате или да обядвате пред компютъра, работейки. Обедната почивка е време, в което определено имате нужда от храна и освежаване. Как точно ще се освежите, ако си останете на стола и продължите да се втренчвате в монитора, дъвчейки парче пица? Това е едно от най-нездравословните неща, които незабавно трябва да спрете да практикувате. Благодарение на него не само, че ще качите тегло, а и ще се почувствате безкрайно уморени още след обедната почивка. Знаете как често след като хапнем ни се доспива, особено когато стоим някъде на топло. Затова излезте малко на чист въздух или поне отворете широко прозореца, разходете се, докато хапвате или след като сте хапнали. Така хем ще заситите глада, хем ще се заредите с кислород и по този начин ще помогнете на мозъка да функционира по-бързо и ефективно. И не на последно място- кажете не на солетите и кроасаните за обяд. Знаете колко вредни са те, особено ако ежедневно ги консумирате.

Обяд, който можем да вземем в кутия
Заситете глада с нещо полезно


Моментите за тоалет(на).
Следващият офис навик, с който трябва да се разделите много скоро, е забравянето за тоалет(нат)а. От неудобство или от липса на време- не е важно защо го правите. Важно е да спрете, за да не си докарате цистит или някое друго пикочно възпаление. Ходенето до тоалетната не е само физиологична необходимост, лично време. за усамотение, поглед в огледалото, смяна на червилото, оправяне на прическата. Не е важно ли? Помнете, че офисът трябва да ви бъде като втори дом, а у дома се усамотяваме с лекота. Ако се чувствате толкова притеснени да отидете до тоалетната за 5 минути, или сте много стресирани, или това работно място не е за вас.

Как да се отървем от манипулаторите около нас
Колко е важно самоуважението на работното място?


Неуютно работно пространство.
Чувствате ли се добре, поглеждайки към бюрото си или обратното - то не ви харесва и дори някак ви потиска? Ако по него, освен монитора и клавиатурата, има разхвърляни още 12 хвърчащи документа и 5-6 химикалки, безполезна хартийка. Или пък обратното - ако е прекалено голо и без личен почерк...Ами няма как да го харесвате. Погрижете се за работния си кът, толкова е просто и това също е навик. Подредете го, украсете го със снимка на детето ви или с любима картичка, с ваза с цветя, малко растение или с изящен сувенир. Просто го превърнете във ваше уютно местенце, както правите със собствения си дом.

Как да си спечелим уважение?
Необходимостта от значима работа


Не уважаваме работното си време.
Следователно никой друг не го уважава. Научете се да разпределяте времето си правилно и не позволявайте твърде често да оставате след работа. Учете се да казвате "не", когато усещате, че някой прекалява. Дайте си сметка, че колкото по- систематизирано и усърдно си изпълнявате задачите, толкова по-бързо ще излезете от работа и ще можете да разполагате с повече свободно време, за да свършите останалите си задължения, да видите любимия и децата или просто да релаксирате на дивана у дома. Хората, които стоят до по-късно в офиса, реално свършват по-малко работа от тези, които си тръгват навреме. И я вършат съмнително качествено.

Синдромът бърнаут или как прегаря психологическата верига
Първите признаци на преумората


Работата е неизменна част от живота ни. Често дори да я харесваме, някак неусетно сами я превръщаме в досадно задължение, от което искаме час по-скоро да избягаме. А е много по-лесно да я направим приятна. Защото ако не се отразява зле на здравето ни, ако ни кара да се чувстваме удовлетворени и развиващи се, определено сме на прав път. И освен, че не бива да я правим неприятна с навиците, които сами си създаваме, сме длъжни и да не я превръщаме самата нея в навик. Знаете, че да свикнеш е едно, а да обичаш съвсем друго.
Вашият коментар
* Моля, използвайте КИРИЛИЦА, по лесно е и за писане и за четене. НЕ пишете само с ГЛАВНИ букви.
Име:
e-mail:
 код:
информирай ме, ако някой друг коментира тази тема
· Да се насладим на живота по график
· Само още 5 минути!
· Обяд в кутия
· Съвети за поведение при тежки зимни условия
· Отпразнувайте края на лятото с парти на открито
· Излишните неща в куфара
· Мисия: "Аз обичам работата си"
· Предизвикателствата, с които се сблъскват фрийлансърите
· Искате да носите обяд в офиса, но се чудите как точно става? Съвети за начинаещите
· Интровертните родители и предизвикателствата на модерното възпитание
· В сезона на подаръците подарете нещо и на себе си
· Ядосвате ли се често? Вижте как да намалите гнева в живота си
Понеделник
11
Декември 2017
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3

4
5
6
7
8
9
10

11
12
13
14
15
16
17

18
19
20
21
22
23
24

25
26
27
28
29
30
31
Абонирай се за новости
Така няма да пропускаш новите и интересни неща
Не приемайте нападките твърде лично
Критикуват ли ви често? Умеете ли да приемате забележките и каква е стратегията ви към критиката? В действителност...
Как да развием социалната си интелигентност и каква роля играе в живота ни тя
„Навярно най-добрият събеседник в света е онзи, който насърчава другите да говорят.” - Джон Стайнбек Социалната...
Изкуството на малкия разговор на работното място
Започването на кратък разговор с почти или напълно непознат човек може да се окаже по-трудно, отколкото...
Как да запазим първоначалната си мотивация за работа
Започнали сте нова работа? Чудесно. Мина времето на адаптация и всичко изглежда наред. Свикнахте, опознахте...
Как да се справим със завистта и да я превърнем във вдъхновение
Ако трябва да сме искрени, всеки от нас в даден момент от живота си е изпитвал чувство на завист - това...
Надути или вярващи в себе си – къде е границата?
В общи линии хората се лутаме в крайностите – или сме твърде навирили нос, пропускайки всичко около себе...
Трудностите като нови възможности
Искаме ги или не – трудностите са неизбежна част от житейския ни път. Те са негов естествен спътник,...
Искам да започна собствен бизнес. Но как?
На определен етап от живота си на мнозина им минава през ум мисълта: „Какво би станало да започна собствен...
Силната жена
Тя може да се справя с всякакви ситуации. Не пада духом. Бори се – за себе си и всички наоколо. Понякога...
Офисна джунгла – „трудните” колеги
Един колектив може да е сплотено семейство. Всеки с ролята си – взаимно допълващи се по начин, по който...
Как да говорим пред публика
Всеки от нас се възхищава на завладяващият чар и въздействието на актьора от сцената. Копнеем за мига...
Помощ, мърморко!
Шумът от много мърморещи хора не е страшен само ако можем да го игнорираме. Мърморковците, които днес...
Какво казваме, когато (не) говорим
Ето една типична ежедневна ситуация. Връща се детето от училище, ние дежурно го питаме: „Как мина деня...
Къде ми е музата? 6 навика на успешните артисти
Повечето хора свързват артистите с непостоянство, хаос и постоянно блуждаене в крайностите, в които ги...
„Задължителните” дрехи
„Модата се купува, стилът се притежава”. Какво значи това на практика? Възможността редовно и според...
Седемте „смъртни гряха”, ако сте новобранец на работа
Нова работа, ново предизвикателство. Сигурни сте, че ще се справите със служебните задължения, но ви...
Моето бюро, моята крепост - I
Бюрото място, на което прекарваме различен брой часове и от чието удобство и функционалност зависи колко...
Споделеното работно пространство - офисът на бъдещето
Професиите на бъдещето изискват промяна в целия работен процес – от работното време до работното място....
Моите мили колеги
Единственото, което искате на работа е да се занимавате с приятна дейност и да припечелвате прилично....
Сакото – винаги на мода
Сакото навлиза в гардероба на жената към средата на 20 век. Тогава тя извоюва правото си да се работи...
Неформалното лидерство
В последно време доста се заговори за лидерството и лидерските качества. Все по-често тази „титла“ се...
Как темпераментът определя професията ни
Дали сте от хората, които се радват на срещите, оживените разговори и запознанствата или пък обичате...
В търсене на смислена работа
Когато се изправим пред избора - "каква работа да започна?". Пред решението - "да напусна тази работа...
Първите признаци на преумората
Компютърът няма как да го накараш по-бързо да обработи информацията. Нито телевизорът по-бързо да превключва...
Меню "Aнти-стрес"
Когато ресурсите на организма са на изчерпване, а ние трябва да свършим още „малко” работа, да откраднем...
За малките неудобства
Колегата днес е наистина очарователен – слиза от новата си кола, носи се с големи крачки с лъскавите...
Работим ли подходящата за нас работа?
Дали работим подходящата за нас работа? Дали професията ни е по сърце? По какво можем да познаем? Въпросът...
Синдромът „Започвам от утре”
"От утре ще ставам по-рано и ще си лягам навреме. Най-после ще занеса ютията на ремонт, ще почистя основно...
Може ли работата да ни направи щастливи?
Да изпитват удовлетворение от работата е мечта за мнозина. Която обаче не винаги се осъществява – дали...
Общуване според темперамента - II
Холериците са бързи, поривисти и стремителни, но рязко сменят своите настроения и губят самообладание....
Здраве    Красота    Мода    Моят дом    Двама+    Кулинария    Време за мен    RSS     Реклама     Контакти
Hera.bg. Използването на материали разрешено само с писмено съгласие на Hera.bg
Hera.bg в Google+ и Facebook