Начало
Здраве и Красота
Кариера
Моят дом
Двама+
Кулинария
Време за мен
Регистрация       e-mail:       парола:      

Вредните офис навици, които да промените от веднага



        Добави в любими         Коментирай         Отпечатай         Изпрати
За някои от нас офисът не е никак любимо място, но има и такива, които наистина си харесват работата и дори понякога злоупотребяват с нея. Правейки това, те вредят и на здравето си, още повече, когато не спазват някои от елементарните офис- „правила” и се осланят на навиците си. Знаем, че навикът е нещо, от което често много трудно се отърваваме. А офис навиците са наше ежедневие. Затова, нека направим така, че ежедневието ни да не вреди на здравето ни.

Да започнем от любимия ни офис стол
Идвате, заредени с настроение да посрещнете деня. Сядате на стола, включвате компютъра, задачите започват. Но с преминаването на деня се усещате, че започвате да се отпускате в стола си, да се прегърбвате, да изпадате дори по някое време от него. Към края на деня ни боли врата, гърба, раменете. Защо? Защото не сте нагласили височината на стола според някои основни показателя - нивото на очите, нивото на лактите и позицията на коленете. Краката трябва да са отпуснати и коленете на 90 градуса, лактите също и да са подпрени на бюрото, а очите да сочат права линия с центъра на монитора. Изключително важно за хора, които прекарват деня си на бюрото.

Упражнения за бистър поглед
В добра форма и за бюрото


Да продължим с кафето
Повечето от нас се лъжат, че тази напитка ги ободрява или ги прави по-работоспособни. Вярно е, че кафето е в състояние да ни освежи и да изостри ума ни, но не и когато го превърнем в безцелен навик. За не малка част от нас пиенето на кафе в офиса е вид „ритуал”, от който не могат да избягат, без дори да си дават сметка, че понякога този „ритуал” ги изнервя още повече. Прекрачите ли границата и вземете ли в ръка третото си кафе за деня, помислете за неговото негативно влияние, причиняващо главоболие, топли вълни, качване на кръвното налягане, нервност, потъмняване на зъбния емайл. Не пийте „и още едно” кафе, ако наистина нямате нужда от него, а за да правите компания на колега или просто, защото имате време за губене. Вместо кафе, опитайте с вода.

Опитай кафе от цикория
Кога се дехидратираме всъщност


Не пием вода.
О, толкова е банално, нали? Но е самата истина - водата просто ни се губи и я заменяме често с малките чашки кафе, които допълнителни дехидратират, защото кафето е диуретично. Не забравяйте, че водата спомага функцията на мозъка, помага при главоболие и повишава енергията ви. Добре е сутрин да оставяте на бюрото си една бутилка вода от литър и половина и до края на работния ден да сте привършили с нея. Следете се и ще разберете. Прекаляването с кафето и забравянето за водата, могат да ви докарат сериозни проблеми, особено, когато сте в това ежедневие години наред.



Не обядваме нормално.
Ето го и следващия ви огромен враг - навикът да не обядвате или да обядвате пред компютъра, работейки. Обедната почивка е време, в което определено имате нужда от храна и освежаване. Как точно ще се освежите, ако си останете на стола и продължите да се втренчвате в монитора, дъвчейки парче пица? Това е едно от най-нездравословните неща, които незабавно трябва да спрете да практикувате. Благодарение на него не само, че ще качите тегло, а и ще се почувствате безкрайно уморени още след обедната почивка. Знаете как често след като хапнем ни се доспива, особено когато стоим някъде на топло. Затова излезте малко на чист въздух или поне отворете широко прозореца, разходете се, докато хапвате или след като сте хапнали. Така хем ще заситите глада, хем ще се заредите с кислород и по този начин ще помогнете на мозъка да функционира по-бързо и ефективно. И не на последно място- кажете не на солетите и кроасаните за обяд. Знаете колко вредни са те, особено ако ежедневно ги консумирате.

Обяд, който можем да вземем в кутия
Заситете глада с нещо полезно


Моментите за тоалет(на).
Следващият офис навик, с който трябва да се разделите много скоро, е забравянето за тоалет(нат)а. От неудобство или от липса на време- не е важно защо го правите. Важно е да спрете, за да не си докарате цистит или някое друго пикочно възпаление. Ходенето до тоалетната не е само физиологична необходимост, лично време. за усамотение, поглед в огледалото, смяна на червилото, оправяне на прическата. Не е важно ли? Помнете, че офисът трябва да ви бъде като втори дом, а у дома се усамотяваме с лекота. Ако се чувствате толкова притеснени да отидете до тоалетната за 5 минути, или сте много стресирани, или това работно място не е за вас.

Как да се отървем от манипулаторите около нас
Колко е важно самоуважението на работното място?


Неуютно работно пространство.
Чувствате ли се добре, поглеждайки към бюрото си или обратното - то не ви харесва и дори някак ви потиска? Ако по него, освен монитора и клавиатурата, има разхвърляни още 12 хвърчащи документа и 5-6 химикалки, безполезна хартийка. Или пък обратното - ако е прекалено голо и без личен почерк...Ами няма как да го харесвате. Погрижете се за работния си кът, толкова е просто и това също е навик. Подредете го, украсете го със снимка на детето ви или с любима картичка, с ваза с цветя, малко растение или с изящен сувенир. Просто го превърнете във ваше уютно местенце, както правите със собствения си дом.

Как да си спечелим уважение?
Необходимостта от значима работа


Не уважаваме работното си време.
Следователно никой друг не го уважава. Научете се да разпределяте времето си правилно и не позволявайте твърде често да оставате след работа. Учете се да казвате "не", когато усещате, че някой прекалява. Дайте си сметка, че колкото по- систематизирано и усърдно си изпълнявате задачите, толкова по-бързо ще излезете от работа и ще можете да разполагате с повече свободно време, за да свършите останалите си задължения, да видите любимия и децата или просто да релаксирате на дивана у дома. Хората, които стоят до по-късно в офиса, реално свършват по-малко работа от тези, които си тръгват навреме. И я вършат съмнително качествено.

Синдромът бърнаут или как прегаря психологическата верига
Първите признаци на преумората


Работата е неизменна част от живота ни. Често дори да я харесваме, някак неусетно сами я превръщаме в досадно задължение, от което искаме час по-скоро да избягаме. А е много по-лесно да я направим приятна. Защото ако не се отразява зле на здравето ни, ако ни кара да се чувстваме удовлетворени и развиващи се, определено сме на прав път. И освен, че не бива да я правим неприятна с навиците, които сами си създаваме, сме длъжни и да не я превръщаме самата нея в навик. Знаете, че да свикнеш е едно, а да обичаш съвсем друго.
Вашият коментар
* Моля, използвайте КИРИЛИЦА, по лесно е и за писане и за четене. НЕ пишете само с ГЛАВНИ букви.
Име:
e-mail:
 код:
информирай ме, ако някой друг коментира тази тема
· Да се насладим на живота по график
· Само още 5 минути!
· Обяд в кутия
· Можем да си улесним живота и да спечелим повече време за себе си
· Перем ли правилно?
· Съвети за поведение при тежки зимни условия
· Защо сами саботираме себе си и как да го преодолеем, за да бъдем успешни?
· Как да станем незаменими на работното място?
· Мисия: "Аз обичам работата си"
· Бъдете смели! Заради дъщерите си
· По какъв начин любовта оказва влияние върху личността ни?
· Искате ли детето ви да е щастливо? Опростете живота му
Вторник
20
Февруари 2018
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4

5
6
7
8
9
10
11

12
13
14
15
16
17
18

19
20
21
22
23
24
25

26
27
28
Абонирай се за новости
Така няма да пропускаш новите и интересни неща
Споделеният начин на живот
Думата „споделям” днес е придобила съвсем ново значение. Това не е вече онзи съкровен акт да се разкриеш...
Бърз релакс в офиса - II
Тихичко навън Постоянното звънене на телефона и шумните разговори на колегите са едни от основните...
Как да станем по-добър събеседник и да подобрим общуването?
Днес комуникацията е всичко. За малко време да изразиш максимално, да направиш впечатление, да бъдеш...
Седемте „смъртни гряха”, ако сте новобранец на работа
Нова работа, ново предизвикателство. Сигурни сте, че ще се справите със служебните задължения, но ви...
Моето бюро, моята крепост - II
Плюсове и минуси на различните типове бюра Ъглово бюро + Гъвкаво решение, може да се побере в стаи...
Как да отстояваме себе си по-ясно?
Какво означава да бъдем решителни и да отстояваме себе си? Ако погледнем дефинициите в речниците, то...
Чуваме ли се какво говорим?
Може би някои прочитайки това заглавие биха си казали: „Че как да не се чувам, да не съм глух/а?”. В...
Практика на деловото запознанство
Вълнувате се заради събеседване за работа или важна за кариерата ви бизнес среща? И в двата случая имате...
Общуване според темперамента - II
Холериците са бързи, поривисти и стремителни, но рязко сменят своите настроения и губят самообладание....
Работата. Или на път към себе си
Ключът към това, което сме призвани да правим в живота си лежи дълбоко в нас и в нещата, които обичаме...
Какво се питат първо хората, когато се запознават с вас?
Разбира се, за третия всички сме много наясно – дали сме потенциални партньори. Но в самото начало, когато...
Мързелът – как да се справим с него?
„Мързелът не мори, но мъчи” – това е любимата поговорка на баща ми, която си спомням от най-ранно детство....
Как да развием социалната си интелигентност и каква роля играе в живота ни тя
„Навярно най-добрият събеседник в света е онзи, който насърчава другите да говорят.” - Джон Стайнбек Социалната...
В търсене на истинското призвание
Обкръжението ми изобилства от примери за хора, които не спират да търсят своето призвание, сменяйки почти...
Как да се самомотивираме?
Мотивацията е много силен инструмент, който играе важна роля в живота. Може да се каже, че това е моторчето,...
Модерните професии на 21 век
Те не съществуваха допреди четиринадесет години, когато професията на програмиста или фрийленсъра звучеше...
Как да подарим и да получим подарък според етикета
Придържането към етикета е от особена важност, особено що се касае до професионалните отношения. Следването...
Личните чувства - как да не ни пречат в работата
Способността да чувстваме е едно от най-хубавите неща. Понякога обаче чувствата и емоциите ни в работата...
Защо трябва да ценим повече интровертите около себе си?
Знаете ли какво е общото между Барак Обама, Джоан Роулинг и Одри Хепбърн? Те са считани за интровертен...
Какво ще кажат хората?
Колко пъти сте чували този въпрос да излиза от устата на майка ви, баба ви или друг близък човек? Колко...
Първите признаци на преумората
Компютърът няма как да го накараш по-бързо да обработи информацията. Нито телевизорът по-бързо да превключва...
Само още 5 минути!
„Винаги закъсняваш“, „Чакам те от половин час“, „Хайде, де, какво направи?“, „Никога не си готова навреме“......
Как и защо да си направим видео CV
Живеем в несигурни и непрекъснато променящи се икономически условия. Пазарът на труда не прави изключение....
Какво казваме, когато (не) говорим
Ето една типична ежедневна ситуация. Връща се детето от училище, ние дежурно го питаме: „Как мина деня...
Как темпераментът определя професията ни
Дали сте от хората, които се радват на срещите, оживените разговори и запознанствата или пък обичате...
"Неблагодарните" професии - цял живот труд за няколко мига слава
Винаги съм се възхищавала на хората, изцяло отдадени на това, с което си изкарват прехраната и са превърнали...
Първото впечатление
Първото впечатление, което ще оставиш в хората е като гилотина. Те просто отсичат – да, харесва ми или...
Работата. Завои и застои
I. Застои (Защо се задържаме на работа, която не харесваме) Времето прекарано в работа представлява...
Техники за по-ефикасно учене, за които не сте се сетили
Често се случва учениците и студентите да изпитват затруднение в процеса на учене – училищните програми...
Жената-шеф
Да си жена и шеф едновременно отдавна не прави на никого впечатление. Само дето по правило жените са...
Здраве    Красота    Мода    Моят дом    Двама+    Кулинария    Време за мен    RSS     Реклама     Контакти
Hera.bg. Използването на материали разрешено само с писмено съгласие на Hera.bg
Hera.bg в Google+ и Facebook