Начало
Здраве и Красота
Кариера
Моят дом
Двама+
Кулинария
Време за мен
Регистрация       e-mail:       парола:      

Вредните офис навици, които да промените от веднага



        Добави в любими         Коментирай         Отпечатай         Изпрати
За някои от нас офисът не е никак любимо място, но има и такива, които наистина си харесват работата и дори понякога злоупотребяват с нея. Правейки това, те вредят и на здравето си, още повече, когато не спазват някои от елементарните офис- „правила” и се осланят на навиците си. Знаем, че навикът е нещо, от което често много трудно се отърваваме. А офис навиците са наше ежедневие. Затова, нека направим така, че ежедневието ни да не вреди на здравето ни.

Да започнем от любимия ни офис стол
Идвате, заредени с настроение да посрещнете деня. Сядате на стола, включвате компютъра, задачите започват. Но с преминаването на деня се усещате, че започвате да се отпускате в стола си, да се прегърбвате, да изпадате дори по някое време от него. Към края на деня ни боли врата, гърба, раменете. Защо? Защото не сте нагласили височината на стола според някои основни показателя - нивото на очите, нивото на лактите и позицията на коленете. Краката трябва да са отпуснати и коленете на 90 градуса, лактите също и да са подпрени на бюрото, а очите да сочат права линия с центъра на монитора. Изключително важно за хора, които прекарват деня си на бюрото.

Упражнения за бистър поглед
В добра форма и за бюрото


Да продължим с кафето
Повечето от нас се лъжат, че тази напитка ги ободрява или ги прави по-работоспособни. Вярно е, че кафето е в състояние да ни освежи и да изостри ума ни, но не и когато го превърнем в безцелен навик. За не малка част от нас пиенето на кафе в офиса е вид „ритуал”, от който не могат да избягат, без дори да си дават сметка, че понякога този „ритуал” ги изнервя още повече. Прекрачите ли границата и вземете ли в ръка третото си кафе за деня, помислете за неговото негативно влияние, причиняващо главоболие, топли вълни, качване на кръвното налягане, нервност, потъмняване на зъбния емайл. Не пийте „и още едно” кафе, ако наистина нямате нужда от него, а за да правите компания на колега или просто, защото имате време за губене. Вместо кафе, опитайте с вода.

Опитай кафе от цикория
Кога се дехидратираме всъщност


Не пием вода.
О, толкова е банално, нали? Но е самата истина - водата просто ни се губи и я заменяме често с малките чашки кафе, които допълнителни дехидратират, защото кафето е диуретично. Не забравяйте, че водата спомага функцията на мозъка, помага при главоболие и повишава енергията ви. Добре е сутрин да оставяте на бюрото си една бутилка вода от литър и половина и до края на работния ден да сте привършили с нея. Следете се и ще разберете. Прекаляването с кафето и забравянето за водата, могат да ви докарат сериозни проблеми, особено, когато сте в това ежедневие години наред.



Не обядваме нормално.
Ето го и следващия ви огромен враг - навикът да не обядвате или да обядвате пред компютъра, работейки. Обедната почивка е време, в което определено имате нужда от храна и освежаване. Как точно ще се освежите, ако си останете на стола и продължите да се втренчвате в монитора, дъвчейки парче пица? Това е едно от най-нездравословните неща, които незабавно трябва да спрете да практикувате. Благодарение на него не само, че ще качите тегло, а и ще се почувствате безкрайно уморени още след обедната почивка. Знаете как често след като хапнем ни се доспива, особено когато стоим някъде на топло. Затова излезте малко на чист въздух или поне отворете широко прозореца, разходете се, докато хапвате или след като сте хапнали. Така хем ще заситите глада, хем ще се заредите с кислород и по този начин ще помогнете на мозъка да функционира по-бързо и ефективно. И не на последно място- кажете не на солетите и кроасаните за обяд. Знаете колко вредни са те, особено ако ежедневно ги консумирате.

Обяд, който можем да вземем в кутия
Заситете глада с нещо полезно


Моментите за тоалет(на).
Следващият офис навик, с който трябва да се разделите много скоро, е забравянето за тоалет(нат)а. От неудобство или от липса на време- не е важно защо го правите. Важно е да спрете, за да не си докарате цистит или някое друго пикочно възпаление. Ходенето до тоалетната не е само физиологична необходимост, лично време. за усамотение, поглед в огледалото, смяна на червилото, оправяне на прическата. Не е важно ли? Помнете, че офисът трябва да ви бъде като втори дом, а у дома се усамотяваме с лекота. Ако се чувствате толкова притеснени да отидете до тоалетната за 5 минути, или сте много стресирани, или това работно място не е за вас.

Как да се отървем от манипулаторите около нас
Колко е важно самоуважението на работното място?


Неуютно работно пространство.
Чувствате ли се добре, поглеждайки към бюрото си или обратното - то не ви харесва и дори някак ви потиска? Ако по него, освен монитора и клавиатурата, има разхвърляни още 12 хвърчащи документа и 5-6 химикалки, безполезна хартийка. Или пък обратното - ако е прекалено голо и без личен почерк...Ами няма как да го харесвате. Погрижете се за работния си кът, толкова е просто и това също е навик. Подредете го, украсете го със снимка на детето ви или с любима картичка, с ваза с цветя, малко растение или с изящен сувенир. Просто го превърнете във ваше уютно местенце, както правите със собствения си дом.

Как да си спечелим уважение?
Необходимостта от значима работа


Не уважаваме работното си време.
Следователно никой друг не го уважава. Научете се да разпределяте времето си правилно и не позволявайте твърде често да оставате след работа. Учете се да казвате "не", когато усещате, че някой прекалява. Дайте си сметка, че колкото по- систематизирано и усърдно си изпълнявате задачите, толкова по-бързо ще излезете от работа и ще можете да разполагате с повече свободно време, за да свършите останалите си задължения, да видите любимия и децата или просто да релаксирате на дивана у дома. Хората, които стоят до по-късно в офиса, реално свършват по-малко работа от тези, които си тръгват навреме. И я вършат съмнително качествено.

Синдромът бърнаут или как прегаря психологическата верига
Първите признаци на преумората


Работата е неизменна част от живота ни. Често дори да я харесваме, някак неусетно сами я превръщаме в досадно задължение, от което искаме час по-скоро да избягаме. А е много по-лесно да я направим приятна. Защото ако не се отразява зле на здравето ни, ако ни кара да се чувстваме удовлетворени и развиващи се, определено сме на прав път. И освен, че не бива да я правим неприятна с навиците, които сами си създаваме, сме длъжни и да не я превръщаме самата нея в навик. Знаете, че да свикнеш е едно, а да обичаш съвсем друго.
Вашият коментар
* Моля, използвайте КИРИЛИЦА, по лесно е и за писане и за четене. НЕ пишете само с ГЛАВНИ букви.
Име:
e-mail:
 код:
информирай ме, ако някой друг коментира тази тема
· Да се насладим на живота по график
· Само още 5 минути!
· Обяд в кутия
· Съвети за по-топъл дом през зимата
· Обновете дома си с лято
· Как да пътуваме по-леко и приятно със самолет?
· Полезни ли са конфликтите на работното място?
· Защо сами саботираме себе си и как да го преодолеем, за да бъдем успешни?
· Как да станем незаменими на работното място?
· Как се състаряваме преждевременно - нагласата
· Как се състаряваме преждевременно - външния вид
· Неща, които вече не ме впечатляват
Петък
20
Септември 2019
П
В
С
Ч
П
С
Н
1

2
3
4
5
6
7
8

9
10
11
12
13
14
15

16
17
18
19
20
21
22

23
24
25
26
27
28
29

30
Абонирай се за новости
Така няма да пропускаш новите и интересни неща
Бърз релакс в офиса - I
Телефоните сa червени от звънене, мениджърът те затрупва със задачи, а шефът вече нервно барабани с пръсти...
Практика на деловото запознанство
Вълнувате се заради събеседване за работа или важна за кариерата ви бизнес среща? И в двата случая имате...
Вечните критици
Те са вечно недоволни. Каквото и да сме направили, колкото и да сме се постарали, винаги ще намерят недостатъци....
Силната жена
Тя може да се справя с всякакви ситуации. Не пада духом. Бори се – за себе си и всички наоколо. Понякога...
Как да подарим и да получим подарък според етикета
Придържането към етикета е от особена важност, особено що се касае до професионалните отношения. Следването...
Как да станем по-добър събеседник и да подобрим общуването?
Днес комуникацията е всичко. За малко време да изразиш максимално, да направиш впечатление, да бъдеш...
Приятелството на работното място
„Прекарвам на работа две трети от времето си и без приятелските отношения с колегите не бих могла да...
Допълнителната работа – две дини под една мишница
Сигурно много от вас познават хора, които носят по няколко дини под една мишница. И не става дума за...
Когато изразяваме мнение - осъждаме или обсъждаме?
Отношенията с другите са основна част от живота ни и източник както на приятни, така и често на неприятни...
Какво бихте казали на по-младото си "аз"?
Имали ли сте понякога чувството, че в определен момент от живота ви определен съвет би го променил напълно?...
На везните: свободно време срещу по-добро заплащане - II
Ясно е, че искаме най- доброто за тях. Искаме да не са лишени от нищо, да получат най- доброто образование....
Офисна джунгла – „трудните” колеги
Един колектив може да е сплотено семейство. Всеки с ролята си – взаимно допълващи се по начин, по който...
Оле, завърти очички
Във времето, когато все по често сме преди различни видове екрани, грижата за очите става повече от задължителна....
Днешната работа за утре
Какъв човек сте, когато трябва да свършите някаква работа в срок – методичен или стихиен? Първият тип...
Защо се уморяваме от отпуска, вместо да си починем?
Истинската почивка по време на отпуска не започва от първия ден, а чак след 4-5 дни. Защо това е така?...
Защо не бива да превръщаме хобито си в работа?
"Работи това, което обичаш, и няма да ти се наложи да работиш нито ден" Дали го е казал Конфуций, вече...
Да се насладим на живота по график
Когато ежедневието ни започне да изисква от нас перфектно разграфяване на часовете и минутите така, че...
Личните чувства - как да не ни пречат в работата
Способността да чувстваме е едно от най-хубавите неща. Понякога обаче чувствата и емоциите ни в работата...
Законът за компенсацията - как действа и за какво ни помага?
Законът за компенсацията е един от 12-те Универсални закона, който гласи, че сме компенсирани...
Жертва сте на слухове?
Безспорно слуховете са най-старото информационно средство в света и независимо дали ни харесва или не,...
Какво да очакваме от интервюто за работа
Който е ходил на интервю в по- голяма компания и, да речем, е кандидатствал за по- отговорна длъжност,...
Как темпераментът определя професията ни
Дали сте от хората, които се радват на срещите, оживените разговори и запознанствата или пък обичате...
Седемте „смъртни гряха”, ако сте новобранец на работа
Нова работа, ново предизвикателство. Сигурни сте, че ще се справите със служебните задължения, но ви...
Зает не означава продуктивен - къде са разликите?
Живеем в един много динамичен и бързо променящ се свят, където технологиите заемат голямо място в ежедневието...
Да си аутсайдер не винаги е беда
Човекът е социално животно и винаги търси контакт с околните. Но съществуват особен тип хора – аутсайдерите,...
Да откраднем от мъжкия гардероб
Имате ли дни, в които не знаете какво да облечете? И то не един и два, нали? На мен лично ми се случва...
Не приемайте нападките твърде лично
Критикуват ли ви често? Умеете ли да приемате забележките и каква е стратегията ви към критиката? В действителност...
Наполовина празна? Пълна?
Наполовина празна? Пълна? Няма значение! Само да има място за още вино!...
Голямото бързане
Толкова сме свикнали да бързаме, че понякога и да не ни се налага, отново бързаме. Навикът да препускаме...
Корпоративният подарък за Коледа - необходимост за всеки бизнес
Служебните коледни подаръци са необходимото зло всяка година. Неотменим жест към настоящи партньори или...
Здраве    Красота    Мода    Моят дом    Двама+    Кулинария    Време за мен    RSS     Реклама     Контакти
Hera.bg. Използването на материали разрешено само с писмено съгласие на Hera.bg
Hera.bg в Google+ и Facebook