Начало
Здраве и Красота
Кариера
Моят дом
Двама+
Кулинария
Време за мен
Регистрация       e-mail:       парола:      

Общуването с колегите и удоволствието от работата



        Добави в любими         Коментирай         Отпечатай         Изпрати
Повечето от нас имат своята работа, градят кариера, имат известни постижения в професията си, но колко могат да заявят, че наистина обичат това, с което се занимават? Ако работите на пълно работно време е много вероятно да прекарвате повече часове с колегите, отколкото със семейството си. В такъв случай няма ли да е по-добре да се чувствате спокойни и сигурни в работната обстановка, да отивате с желание на работа и да се справяте със задълженията си без излишно напрежение и стрес?

Понякога хората, с които работим, и атмосферата в офиса са с особено значение за това да се чувстваме щастливи и удовлетворени от работата си. Ако имаме нагласата, че просто трябва да издържим поредния работен ден и сме в нервно очакване той да приключи и по най-бързия начин да се приберем у дома, то тогава влизаме в един омагьосан кръг с негативно влияние върху целия ни живот и ежедневни случвания.

Наистина е трудно да се намери работа, която да отговаря на всичките ни изисквания за добри условия, удобно местоположение, приятелска среда, адекватно заплащане. Някои от нас живеят, за да работят, а други просто работят, за да живеят. Независимо от категорията, в която попадате, винаги има вариант да погледнете на дадена ситуация от добрата страна и чрез малки стъпки и правилен подход да подобрите работната атмосфера и да се научите да обичате това, с което се занимавате.

Но независимо от естеството на работата, общуването с колегите, контактът с останалите е точно факторът, който може да наклони везните и ние да заобичаме работата си.


Опознайте колегите си – голяма част от времето си ние прекарваме именно с колегите и хората, с които ни се налага да си съдействаме ежедневно в работата. Неразбирателството с тях може да окаже силно негативно въздействие върху психиката ни и справянето с ангажиментите за деня. Разбира се, винаги ще има колеги с различни от нашите разбирания, но мисълта ни трябва да бъде насочена към това, да открием правилния подход в комуникацията с тях. Отделете време за разговор с колегите, опознайте ги, опитайте се да забележите силните и слабите им страни, за да сте наясно какво да очаквате и как да реагирате в определени ситуации. Понякога ще се налага да правите компромиси, но не забравяйте, че и другите ще попадат в такава ситуация.

Задавайте въпроси без да прекрачвате границата – да се държите като робот в работата си, е една от най-големите грешки, които можете да направите: не само че ще се отегчите, но и няма да постигнете напредък. В зависимост от позицията ви, може би невинаги ще имате възможност за пряка комуникация с хората на по-високи постове, но би било добре да намерите начин да задавате своите въпроси и предложения към прекия си ръководител, разбира се, без да прекалявате. Това показва вашата отговорност към позицията, на която сте, желанието ви да бъдете полезни и да се развивате. Може би невинаги ще получавате бърза и добра обратна връзка, но ще се чувствате по-ангажирани и полезни в това, с което се занимавате.

Поставайте индивидуални или екипни цели – всеки от нас носи в себе си конкурентна природа. Вместо да се състезавате със своите колеги, да се изправяте един срещу друг и да създавате излишно напрежение, можете да намерите начини за екипна работа, в която да се насърчавате един друг. Това със сигурност ще доведе до добри резултати, сплотеност във взаимоотношенията и успешно справяне с важни задачи. Поставянето на малки цели ще ви държи мотивирани и ще помогне да се движите в правилната посока. Удовлетворението след добре свършената работа пък е един чудесен стимул за бъдещи проекти и ангажименти.

Не позволявайте работата да се повлиява от излишна драма – една от основните причини много хора да не харесват работата си е излишната драма, напрежение от лоша комуникация, стрес от сравняването с колегите. Трябва да приемем, че където и да отидем, на каквато и позиция да сме, винаги ще има хора, които да се интересуват от клюки. Това е част от човешката природа – хората да говорят за другите. За повечето е по-лесно да търсят негативното, отколкото да признаят положителното. Ако попаднете в ситуация, когато даден колега изказва негативно мнение за друг, опитайте се да запазите спокойствие, да не коментирате и да не взимате страна. Много често хората търсят някого, който да се съгласи с тях, за да не са сами в чувствата и начина си на мислене. Опитвайте се да подхождате мъдро в такива ситуации, за да се избегне напрежение и влошаване на отношенията. Всеки човек има своя индивидуалност и различен опит в дадени области. Нека вниманието ви бъде насочено към собствените ангажименти, цели и възприятия.

Щастието и добрата атмосфера в работата зависят главно от нагласата, с която отиваме там и се отдаваме на своите задачи и изпълнението им. Ако сме изпълнени с негативни мисли и винаги се оглеждаме, за да открием нещо, което не ни харесва, то никога няма да бъдем удовлетворени, с каквото и да се занимаваме. Същото важи и за позитивността – ако сме настроени, че денят ще бъде ползотворен и изпълнен с малки успехи, то всичко ще се случва много по-леко и приятно. Трябва да се стремим да откриваме доброто във всяка една ситуация и да работим за подобряването ѝ, ако се налага. Запомнете, че важното е не какво се случва, а как ние реагираме на него.
Вашият коментар
* Моля, използвайте КИРИЛИЦА, по лесно е и за писане и за четене. НЕ пишете само с ГЛАВНИ букви.
Име:
e-mail:
 код:
информирай ме, ако някой друг коментира тази тема
· Как да развием социалната си интелигентност и каква роля играе в живота ни тя
· Защо емоционалната интелигентност е важна за бизнеса?
· Зает не означава продуктивен - къде са разликите?
· Време ли е да напуснете работата си?
· Ти си всичко това
· Предлагайте на момчетата и момичетата алтернативи
· Комплименти, които нямат нищо общо с външния вид
· Вдъхновени от добротата
· Вредните офис навици, които да промените от веднага
· Как да се справим със завистта и да я превърнем във вдъхновение
· Когато емпатията се превърне в проблем
· Изборите на нашите пораснали деца
· Как да спрем социалните мрежи и смартфоните да провалят връзките ни?
· Ревю: "Какво става с мен?"
· Началото на пубертета - време за открити карти
Петък
28
Април 2017
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2

3
4
5
6
7
8
9

10
11
12
13
14
15
16

17
18
19
20
21
22
23

24
25
26
27
28
29
30
Абонирай се за новости
Така няма да пропускаш новите и интересни неща
Общуване според темперамента
Често в ежедневното общуване ни поразява огромната разлика между хората – във възприятията, начина за...
Квалифицирайте се безплатно в интернет
Вие сте креативна, творческа личност, която не търпи застой, винаги иска да се усъвършенства или пък...
Придайте индивидуалност на бюрото
Никога не съм била привърженичка на реда. Особено на работното място, в частност – бюрото. Творческият...
Днешната работа за утре
Какъв човек сте, когато трябва да свършите някаква работа в срок – методичен или стихиен? Първият тип...
Искам да започна собствен бизнес. Но как?
На определен етап от живота си на мнозина им минава през ум мисълта: „Какво би станало да започна собствен...
Колегата - скатавка
Колегата-скатавка е истинска напаст, най-малкото защото останалите трябва да му свършат работата. Той...
Пътища към интровертите
Днес сме убеждавани, че светът принадлежи на активните, пръскащи жизнерадост екстроверти. В тези интензивни...
Жената-шеф
Да си жена и шеф едновременно отдавна не прави на никого впечатление. Само дето по правило жените са...
Коледното парти - начин на употреба - I
Обикновено около това време на годината идва и часът на служебното коледно парти. В случай, че се радвате...
Как да правите това, което обичате? (и обратно)
Ако можехте да избирате дали да прекарате следващия час работейки, или разхождайки се по улиците на Париж,...
Приятелството на работното място
„Прекарвам на работа две трети от времето си и без приятелските отношения с колегите не бих могла да...
Моите мили колеги - II
„Незаменимата” Обичайно в офиса ви кламерите стоят в един шкаф, папките в друг, а принтерната хартия...
Да угодиш на всички – мисията невъзможна
Да угодиш на всички си е наистина невъзможна мисия, но хората, които с все сила се напъват да я осъществят,...
Голямото бързане
Толкова сме свикнали да бързаме, че понякога и да не ни се налага, отново бързаме. Навикът да препускаме...
Не приемайте нападките твърде лично
Критикуват ли ви често? Умеете ли да приемате забележките и каква е стратегията ви към критиката? В действителност...
Доклад с мерки ще се бори със "стъкления" капак за жените в науката
На 14 юли 2015 г. в Европейската комисия беше изслушан доклад, който констатира, че дялът на жените,...
Общуване според темперамента - II
Холериците са бързи, поривисти и стремителни, но рязко сменят своите настроения и губят самообладание....
На везните: свободно време срещу по-добро заплащане
Първият въпрос, който ни хрумва би бил: „Задължително ли се стига дотам?” Да, понякога можем да ги поставим...
Семейният бизнес - екип в професионалния и личния живот
Повечето от нас в даден момент от живота си избират партньор, с когото да създадат семейство, но една...
На работа с колело
И най-дългият път започва с първата крачка. Тя е най-важната. В случая всичко започва с първото завъртане...
Допълнителната работа – две дини под една мишница
Сигурно много от вас познават хора, които носят по няколко дини под една мишница. И не става дума за...
Диетата на работното място
Всяка диета свършва в понеделник. Всичките ни добри намерения се изпаряват когато отидем на работа и...
Модерните професии на 21 век
Те не съществуваха допреди четиринадесет години, когато професията на програмиста или фрийленсъра звучеше...
Какво се питат първо хората, когато се запознават с вас?
Разбира се, за третия всички сме много наясно – дали сме потенциални партньори. Но в самото начало, когато...
Здраве    Красота    Мода    Моят дом    Двама+    Кулинария    Време за мен    RSS     Реклама     Контакти
Hera.bg - beta версия. Използването на материали разрешено само с писмено съгласие на Hera.bg
Hera.bg в Google+ и Facebook