Начало
Здраве и Красота
Кариера
Моят дом
Двама+
Кулинария
Време за мен
Регистрация       e-mail:       парола:      

Общуването с колегите и удоволствието от работата



        Добави в любими         Коментирай         Отпечатай         Изпрати
Повечето от нас имат своята работа, градят кариера, имат известни постижения в професията си, но колко могат да заявят, че наистина обичат това, с което се занимават? Ако работите на пълно работно време е много вероятно да прекарвате повече часове с колегите, отколкото със семейството си. В такъв случай няма ли да е по-добре да се чувствате спокойни и сигурни в работната обстановка, да отивате с желание на работа и да се справяте със задълженията си без излишно напрежение и стрес?

Понякога хората, с които работим, и атмосферата в офиса са с особено значение за това да се чувстваме щастливи и удовлетворени от работата си. Ако имаме нагласата, че просто трябва да издържим поредния работен ден и сме в нервно очакване той да приключи и по най-бързия начин да се приберем у дома, то тогава влизаме в един омагьосан кръг с негативно влияние върху целия ни живот и ежедневни случвания.

Наистина е трудно да се намери работа, която да отговаря на всичките ни изисквания за добри условия, удобно местоположение, приятелска среда, адекватно заплащане. Някои от нас живеят, за да работят, а други просто работят, за да живеят. Независимо от категорията, в която попадате, винаги има вариант да погледнете на дадена ситуация от добрата страна и чрез малки стъпки и правилен подход да подобрите работната атмосфера и да се научите да обичате това, с което се занимавате.

Но независимо от естеството на работата, общуването с колегите, контактът с останалите е точно факторът, който може да наклони везните и ние да заобичаме работата си.


Опознайте колегите си – голяма част от времето си ние прекарваме именно с колегите и хората, с които ни се налага да си съдействаме ежедневно в работата. Неразбирателството с тях може да окаже силно негативно въздействие върху психиката ни и справянето с ангажиментите за деня. Разбира се, винаги ще има колеги с различни от нашите разбирания, но мисълта ни трябва да бъде насочена към това, да открием правилния подход в комуникацията с тях. Отделете време за разговор с колегите, опознайте ги, опитайте се да забележите силните и слабите им страни, за да сте наясно какво да очаквате и как да реагирате в определени ситуации. Понякога ще се налага да правите компромиси, но не забравяйте, че и другите ще попадат в такава ситуация.

Задавайте въпроси без да прекрачвате границата – да се държите като робот в работата си, е една от най-големите грешки, които можете да направите: не само че ще се отегчите, но и няма да постигнете напредък. В зависимост от позицията ви, може би невинаги ще имате възможност за пряка комуникация с хората на по-високи постове, но би било добре да намерите начин да задавате своите въпроси и предложения към прекия си ръководител, разбира се, без да прекалявате. Това показва вашата отговорност към позицията, на която сте, желанието ви да бъдете полезни и да се развивате. Може би невинаги ще получавате бърза и добра обратна връзка, но ще се чувствате по-ангажирани и полезни в това, с което се занимавате.

Поставайте индивидуални или екипни цели – всеки от нас носи в себе си конкурентна природа. Вместо да се състезавате със своите колеги, да се изправяте един срещу друг и да създавате излишно напрежение, можете да намерите начини за екипна работа, в която да се насърчавате един друг. Това със сигурност ще доведе до добри резултати, сплотеност във взаимоотношенията и успешно справяне с важни задачи. Поставянето на малки цели ще ви държи мотивирани и ще помогне да се движите в правилната посока. Удовлетворението след добре свършената работа пък е един чудесен стимул за бъдещи проекти и ангажименти.

Не позволявайте работата да се повлиява от излишна драма – една от основните причини много хора да не харесват работата си е излишната драма, напрежение от лоша комуникация, стрес от сравняването с колегите. Трябва да приемем, че където и да отидем, на каквато и позиция да сме, винаги ще има хора, които да се интересуват от клюки. Това е част от човешката природа – хората да говорят за другите. За повечето е по-лесно да търсят негативното, отколкото да признаят положителното. Ако попаднете в ситуация, когато даден колега изказва негативно мнение за друг, опитайте се да запазите спокойствие, да не коментирате и да не взимате страна. Много често хората търсят някого, който да се съгласи с тях, за да не са сами в чувствата и начина си на мислене. Опитвайте се да подхождате мъдро в такива ситуации, за да се избегне напрежение и влошаване на отношенията. Всеки човек има своя индивидуалност и различен опит в дадени области. Нека вниманието ви бъде насочено към собствените ангажименти, цели и възприятия.

Щастието и добрата атмосфера в работата зависят главно от нагласата, с която отиваме там и се отдаваме на своите задачи и изпълнението им. Ако сме изпълнени с негативни мисли и винаги се оглеждаме, за да открием нещо, което не ни харесва, то никога няма да бъдем удовлетворени, с каквото и да се занимаваме. Същото важи и за позитивността – ако сме настроени, че денят ще бъде ползотворен и изпълнен с малки успехи, то всичко ще се случва много по-леко и приятно. Трябва да се стремим да откриваме доброто във всяка една ситуация и да работим за подобряването ѝ, ако се налага. Запомнете, че важното е не какво се случва, а как ние реагираме на него.
Вашият коментар
* Моля, използвайте КИРИЛИЦА, по лесно е и за писане и за четене. НЕ пишете само с ГЛАВНИ букви.
Име:
e-mail:
 код:
информирай ме, ако някой друг коментира тази тема
· Малки трикове за по-лесно и приятно общуване
· Променило ли се е нещо в интервюто за работа днес?
· Хората, на които им липсва емпатия и как да се справяме с тях
· 10 начина да бъдем по-добри към себе си
· От къде идва чувството на несигурност?
· Повече увереност в епохата на социалните мрежи
· Работа от вкъщи и малко дете? Мисията е трудна, но възможна
· Полезни ли са конфликтите на работното място?
· Защо сами саботираме себе си и как да го преодолеем, за да бъдем успешни?
· Изборите в живота ни като възможност за израстване
· Какво представлява самоефективността и как да я подобрим?
· Как да осъзнаем и използваме пълния си потенциал?
· Промяната - не скокове, а стъпчици
· За обидата и обидчивостта
· Колкото различни са хората, толкова различни са и начините за изразяване на любовта
Петък
27
Ноември 2020
П
В
С
Ч
П
С
Н
1

2
3
4
5
6
7
8

9
10
11
12
13
14
15

16
17
18
19
20
21
22

23
24
25
26
27
28
29

30
Абонирай се за новости
Така няма да пропускаш новите и интересни неща
Желанието да бъдем харесвани - как ни влияе и до какво може да доведе?
Дори и да не го признаваме, на всеки от нас е приятно да се чувства харесван, независимо дали ще е от...
Шефът – ръководство за употреба
Всеки офис е малка вселена, в която всеки има своето място и роля. Отношенията между колегите са крехки...
Типове поведение, които вредят на увереността
Липсата на увереност може да причини много вреди в живота на човек. Нашето самочувствие засяга начина,...
Меню "Aнти-стрес"
Когато ресурсите на организма са на изчерпване, а ние трябва да свършим още „малко” работа, да откраднем...
Растенията в офиса
Човешкият разум се е зародил в природата, затова е истинско престъпление да полагаме умствен труд в в...
Седемте „смъртни гряха”, ако сте новобранец на работа
Нова работа, ново предизвикателство. Сигурни сте, че ще се справите със служебните задължения, но ви...
Синдромът на хроничната умора – изтощение на тялото или душата
Съвсем нормално е да се чувствате уморени ако се трудите за двама, направили сте 20-километров преход...
Може ли работата да ни направи щастливи?
Да изпитват удовлетворение от работата е мечта за мнозина. Която обаче не винаги се осъществява – дали...
Колегата - скатавка
Колегата-скатавка е истинска напаст, най-малкото защото останалите трябва да му свършат работата. Той...
„Задължителните” дрехи
„Модата се купува, стилът се притежава”. Какво значи това на практика? Възможността редовно и според...
Да угодиш на всички – мисията невъзможна
Да угодиш на всички си е наистина невъзможна мисия, но хората, които с все сила се напъват да я осъществят,...
Неформалното лидерство
В последно време доста се заговори за лидерството и лидерските качества. Все по-често тази „титла“ се...
Не приемайте нападките твърде лично
Критикуват ли ви често? Умеете ли да приемате забележките и каква е стратегията ви към критиката? В действителност...
Какво ще кажат хората?
Колко пъти сте чували този въпрос да излиза от устата на майка ви, баба ви или друг близък човек? Колко...
Жената-шеф
Да си жена и шеф едновременно отдавна не прави на никого впечатление. Само дето по правило жените са...
Да бъда майка и да бъда себе си
Тази почти шекспирова дилема, започна да ме измъчва с наближаването на 30-те. Една по една моите близки...
Работата. Завои и застои
I. Застои (Защо се задържаме на работа, която не харесваме) Времето прекарано в работа представлява...
Синдромът „Започвам от утре”
"От утре ще ставам по-рано и ще си лягам навреме. Най-после ще занеса ютията на ремонт, ще почистя основно...
В търсене на смислена работа
Когато се изправим пред избора - "каква работа да започна?". Пред решението - "да напусна тази работа...
Когато изразяваме мнение - осъждаме или обсъждаме?
Отношенията с другите са основна част от живота ни и източник както на приятни, така и често на неприятни...
Диетата на работното място
Всяка диета свършва в понеделник. Всичките ни добри намерения се изпаряват когато отидем на работа и...
Професиите, в които жените са най- добри
В миналото разпределението на ролите на мъжа и жената е било ясно установено. В днешно време обаче все...
Еко идеи за офиса
Вярвате ли, че можем да щадим природата с всяко малко ежедневно действие? Че промяната, която искаме...
Как да се харесаме на околните - II
Има ли особености, които различават подхода към мъжете от този към жените в старанието да се харесаме...
Здраве    Красота    Мода    Моят дом    Двама+    Кулинария    Време за мен    RSS     Реклама     Контакти
Hera.bg. Използването на материали разрешено само с писмено съгласие на Hera.bg
Hera.bg в Google+ и Facebook