Начало
Здраве и Красота
Кариера
Моят дом
Двама+
Кулинария
Време за мен
Регистрация       e-mail:       парола:      

Общуването с колегите и удоволствието от работата



        Добави в любими         Коментирай         Отпечатай         Изпрати
Повечето от нас имат своята работа, градят кариера, имат известни постижения в професията си, но колко могат да заявят, че наистина обичат това, с което се занимават? Ако работите на пълно работно време е много вероятно да прекарвате повече часове с колегите, отколкото със семейството си. В такъв случай няма ли да е по-добре да се чувствате спокойни и сигурни в работната обстановка, да отивате с желание на работа и да се справяте със задълженията си без излишно напрежение и стрес?

Понякога хората, с които работим, и атмосферата в офиса са с особено значение за това да се чувстваме щастливи и удовлетворени от работата си. Ако имаме нагласата, че просто трябва да издържим поредния работен ден и сме в нервно очакване той да приключи и по най-бързия начин да се приберем у дома, то тогава влизаме в един омагьосан кръг с негативно влияние върху целия ни живот и ежедневни случвания.

Наистина е трудно да се намери работа, която да отговаря на всичките ни изисквания за добри условия, удобно местоположение, приятелска среда, адекватно заплащане. Някои от нас живеят, за да работят, а други просто работят, за да живеят. Независимо от категорията, в която попадате, винаги има вариант да погледнете на дадена ситуация от добрата страна и чрез малки стъпки и правилен подход да подобрите работната атмосфера и да се научите да обичате това, с което се занимавате.

Но независимо от естеството на работата, общуването с колегите, контактът с останалите е точно факторът, който може да наклони везните и ние да заобичаме работата си.


Опознайте колегите си – голяма част от времето си ние прекарваме именно с колегите и хората, с които ни се налага да си съдействаме ежедневно в работата. Неразбирателството с тях може да окаже силно негативно въздействие върху психиката ни и справянето с ангажиментите за деня. Разбира се, винаги ще има колеги с различни от нашите разбирания, но мисълта ни трябва да бъде насочена към това, да открием правилния подход в комуникацията с тях. Отделете време за разговор с колегите, опознайте ги, опитайте се да забележите силните и слабите им страни, за да сте наясно какво да очаквате и как да реагирате в определени ситуации. Понякога ще се налага да правите компромиси, но не забравяйте, че и другите ще попадат в такава ситуация.

Задавайте въпроси без да прекрачвате границата – да се държите като робот в работата си, е една от най-големите грешки, които можете да направите: не само че ще се отегчите, но и няма да постигнете напредък. В зависимост от позицията ви, може би невинаги ще имате възможност за пряка комуникация с хората на по-високи постове, но би било добре да намерите начин да задавате своите въпроси и предложения към прекия си ръководител, разбира се, без да прекалявате. Това показва вашата отговорност към позицията, на която сте, желанието ви да бъдете полезни и да се развивате. Може би невинаги ще получавате бърза и добра обратна връзка, но ще се чувствате по-ангажирани и полезни в това, с което се занимавате.

Поставайте индивидуални или екипни цели – всеки от нас носи в себе си конкурентна природа. Вместо да се състезавате със своите колеги, да се изправяте един срещу друг и да създавате излишно напрежение, можете да намерите начини за екипна работа, в която да се насърчавате един друг. Това със сигурност ще доведе до добри резултати, сплотеност във взаимоотношенията и успешно справяне с важни задачи. Поставянето на малки цели ще ви държи мотивирани и ще помогне да се движите в правилната посока. Удовлетворението след добре свършената работа пък е един чудесен стимул за бъдещи проекти и ангажименти.

Не позволявайте работата да се повлиява от излишна драма – една от основните причини много хора да не харесват работата си е излишната драма, напрежение от лоша комуникация, стрес от сравняването с колегите. Трябва да приемем, че където и да отидем, на каквато и позиция да сме, винаги ще има хора, които да се интересуват от клюки. Това е част от човешката природа – хората да говорят за другите. За повечето е по-лесно да търсят негативното, отколкото да признаят положителното. Ако попаднете в ситуация, когато даден колега изказва негативно мнение за друг, опитайте се да запазите спокойствие, да не коментирате и да не взимате страна. Много често хората търсят някого, който да се съгласи с тях, за да не са сами в чувствата и начина си на мислене. Опитвайте се да подхождате мъдро в такива ситуации, за да се избегне напрежение и влошаване на отношенията. Всеки човек има своя индивидуалност и различен опит в дадени области. Нека вниманието ви бъде насочено към собствените ангажименти, цели и възприятия.

Щастието и добрата атмосфера в работата зависят главно от нагласата, с която отиваме там и се отдаваме на своите задачи и изпълнението им. Ако сме изпълнени с негативни мисли и винаги се оглеждаме, за да открием нещо, което не ни харесва, то никога няма да бъдем удовлетворени, с каквото и да се занимаваме. Същото важи и за позитивността – ако сме настроени, че денят ще бъде ползотворен и изпълнен с малки успехи, то всичко ще се случва много по-леко и приятно. Трябва да се стремим да откриваме доброто във всяка една ситуация и да работим за подобряването ѝ, ако се налага. Запомнете, че важното е не какво се случва, а как ние реагираме на него.
Вашият коментар
* Моля, използвайте КИРИЛИЦА, по лесно е и за писане и за четене. НЕ пишете само с ГЛАВНИ букви.
Име:
e-mail:
 код:
информирай ме, ако някой друг коментира тази тема
· Ядосвате ли се често? Вижте как да намалите гнева в живота си
· Защо след 35-те ни години е трудно да се сприятеляваме?
· Откровено за трудните разговори
· Нито децата, нито учителите са виновни!
· Какво ти пречи да започнеш да тренираш?
· Силата на вдъхновението – как да го открием и развием?
· Защо сами саботираме себе си и как да го преодолеем, за да бъдем успешни?
· Как да станем незаменими на работното място?
· Мисия: "Аз обичам работата си"
· 5 емоционално интелигентни неща, заради които да ви харесат за първите 5 минути
· Какво да правим, докато губим време в пътуване от работа до вкъщи и обратно
· Как да трансформираме съжалението във възможност за израстване?
· Нека не се заблуждаваме - понякога просто идва време за раздяла
· Готвим ли все още за цялото семейство?
· Кога един мъж е истински привлечен?
Сряда
20
Юни 2018
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3

4
5
6
7
8
9
10

11
12
13
14
15
16
17

18
19
20
21
22
23
24

25
26
27
28
29
30
Абонирай се за новости
Така няма да пропускаш новите и интересни неща
Моите мили колеги - II
„Незаменимата” Обичайно в офиса ви кламерите стоят в един шкаф, папките в друг, а принтерната хартия...
Офис у дома
Със сигурност на всеки от нас му е минавало поне веднъж през ума колко хубаво би било да отворим очи,...
Днешната работа за утре
Какъв човек сте, когато трябва да свършите някаква работа в срок – методичен или стихиен? Първият тип...
В търсене на смислена работа
Когато се изправим пред избора - "каква работа да започна?". Пред решението - "да напусна тази работа...
Конкуренцията в офиса
Умението за работа в екип е изискване, което присъства едва ли не във всяка обява за работа. В същото...
Какво ще кажат хората?
Колко пъти сте чували този въпрос да излиза от устата на майка ви, баба ви или друг близък човек? Колко...
Когато емпатията се превърне в проблем
Днес терминът "емпатия" е много популярен и се въвлича в какви ли не контексти. Като цяло се утвърждава,...
Помощ, мърморко!
Шумът от много мърморещи хора не е страшен само ако можем да го игнорираме. Мърморковците, които днес...
Приятелството на работното място
„Прекарвам на работа две трети от времето си и без приятелските отношения с колегите не бих могла да...
За критиката, критично: Как да даваме оценки - I
Свикнали сме да мислим за критиката като нещо външно, за което можем и понякога наистина трябва да си...
Как темпераментът определя професията ни
Дали сте от хората, които се радват на срещите, оживените разговори и запознанствата или пък обичате...
Как да говорим пред публика
Всеки от нас се възхищава на завладяващият чар и въздействието на актьора от сцената. Копнеем за мига...
Планове покрити с прах
Отлагането може да бъде изкуство, но може и да ни изиграе лоша шега. Когато не позволяваме на нещата...
Коледното парти - начин на употреба - I
Обикновено около това време на годината идва и часът на служебното коледно парти. В случай, че се радвате...
Защо емоционалната интелигентност е важна за бизнеса?
Откакто се е появил този термин - "емоционална интелигентност", той се свързва предимно със социалната...
Работата. Или на път към себе си
Ключът към това, което сме призвани да правим в живота си лежи дълбоко в нас и в нещата, които обичаме...
Облекло и аксесоари. Външният вид на работното място
Всяка жена има свои собствени вкусове и предпочитания, но ако искате да бъдете истински професионалист,...
Практика на деловото запознанство
Вълнувате се заради събеседване за работа или важна за кариерата ви бизнес среща? И в двата случая имате...
На работа с колело
И най-дългият път започва с първата крачка. Тя е най-важната. В случая всичко започва с първото завъртане...
Как да се отървем от манипулаторите около нас
И най-силните и уверени хора имат моменти на слабост. Тогава винаги се намира някой, който да се възползва...
Фотографията към вашето CV – успешен коз или причина за провала
При обявяването на свободна длъжност специалистите по човешки ресурси преглеждат стотици автобиографии....
Как да развием социалната си интелигентност и каква роля играе в живота ни тя
„Навярно най-добрият събеседник в света е онзи, който насърчава другите да говорят.” - Джон Стайнбек Социалната...
Преди да разгърнем потенциала - как да го открием
В тълковния речник на българския език срещу потенциал е записано: „съвкупност от необходими за реализирането...
Първото впечатление
Първото впечатление, което ще оставиш в хората е като гилотина. Те просто отсичат – да, харесва ми или...
Здраве    Красота    Мода    Моят дом    Двама+    Кулинария    Време за мен    RSS     Реклама     Контакти
Hera.bg. Използването на материали разрешено само с писмено съгласие на Hera.bg
Hera.bg в Google+ и Facebook