Начало
Здраве и Красота
Кариера
Моят дом
Двама+
Кулинария
Време за мен
Регистрация       e-mail:       парола:      

Общуването с колегите и удоволствието от работата



        Добави в любими         Коментирай         Отпечатай         Изпрати
Повечето от нас имат своята работа, градят кариера, имат известни постижения в професията си, но колко могат да заявят, че наистина обичат това, с което се занимават? Ако работите на пълно работно време е много вероятно да прекарвате повече часове с колегите, отколкото със семейството си. В такъв случай няма ли да е по-добре да се чувствате спокойни и сигурни в работната обстановка, да отивате с желание на работа и да се справяте със задълженията си без излишно напрежение и стрес?

Понякога хората, с които работим, и атмосферата в офиса са с особено значение за това да се чувстваме щастливи и удовлетворени от работата си. Ако имаме нагласата, че просто трябва да издържим поредния работен ден и сме в нервно очакване той да приключи и по най-бързия начин да се приберем у дома, то тогава влизаме в един омагьосан кръг с негативно влияние върху целия ни живот и ежедневни случвания.

Наистина е трудно да се намери работа, която да отговаря на всичките ни изисквания за добри условия, удобно местоположение, приятелска среда, адекватно заплащане. Някои от нас живеят, за да работят, а други просто работят, за да живеят. Независимо от категорията, в която попадате, винаги има вариант да погледнете на дадена ситуация от добрата страна и чрез малки стъпки и правилен подход да подобрите работната атмосфера и да се научите да обичате това, с което се занимавате.

Но независимо от естеството на работата, общуването с колегите, контактът с останалите е точно факторът, който може да наклони везните и ние да заобичаме работата си.


Опознайте колегите си – голяма част от времето си ние прекарваме именно с колегите и хората, с които ни се налага да си съдействаме ежедневно в работата. Неразбирателството с тях може да окаже силно негативно въздействие върху психиката ни и справянето с ангажиментите за деня. Разбира се, винаги ще има колеги с различни от нашите разбирания, но мисълта ни трябва да бъде насочена към това, да открием правилния подход в комуникацията с тях. Отделете време за разговор с колегите, опознайте ги, опитайте се да забележите силните и слабите им страни, за да сте наясно какво да очаквате и как да реагирате в определени ситуации. Понякога ще се налага да правите компромиси, но не забравяйте, че и другите ще попадат в такава ситуация.

Задавайте въпроси без да прекрачвате границата – да се държите като робот в работата си, е една от най-големите грешки, които можете да направите: не само че ще се отегчите, но и няма да постигнете напредък. В зависимост от позицията ви, може би невинаги ще имате възможност за пряка комуникация с хората на по-високи постове, но би било добре да намерите начин да задавате своите въпроси и предложения към прекия си ръководител, разбира се, без да прекалявате. Това показва вашата отговорност към позицията, на която сте, желанието ви да бъдете полезни и да се развивате. Може би невинаги ще получавате бърза и добра обратна връзка, но ще се чувствате по-ангажирани и полезни в това, с което се занимавате.

Поставайте индивидуални или екипни цели – всеки от нас носи в себе си конкурентна природа. Вместо да се състезавате със своите колеги, да се изправяте един срещу друг и да създавате излишно напрежение, можете да намерите начини за екипна работа, в която да се насърчавате един друг. Това със сигурност ще доведе до добри резултати, сплотеност във взаимоотношенията и успешно справяне с важни задачи. Поставянето на малки цели ще ви държи мотивирани и ще помогне да се движите в правилната посока. Удовлетворението след добре свършената работа пък е един чудесен стимул за бъдещи проекти и ангажименти.

Не позволявайте работата да се повлиява от излишна драма – една от основните причини много хора да не харесват работата си е излишната драма, напрежение от лоша комуникация, стрес от сравняването с колегите. Трябва да приемем, че където и да отидем, на каквато и позиция да сме, винаги ще има хора, които да се интересуват от клюки. Това е част от човешката природа – хората да говорят за другите. За повечето е по-лесно да търсят негативното, отколкото да признаят положителното. Ако попаднете в ситуация, когато даден колега изказва негативно мнение за друг, опитайте се да запазите спокойствие, да не коментирате и да не взимате страна. Много често хората търсят някого, който да се съгласи с тях, за да не са сами в чувствата и начина си на мислене. Опитвайте се да подхождате мъдро в такива ситуации, за да се избегне напрежение и влошаване на отношенията. Всеки човек има своя индивидуалност и различен опит в дадени области. Нека вниманието ви бъде насочено към собствените ангажименти, цели и възприятия.

Щастието и добрата атмосфера в работата зависят главно от нагласата, с която отиваме там и се отдаваме на своите задачи и изпълнението им. Ако сме изпълнени с негативни мисли и винаги се оглеждаме, за да открием нещо, което не ни харесва, то никога няма да бъдем удовлетворени, с каквото и да се занимаваме. Същото важи и за позитивността – ако сме настроени, че денят ще бъде ползотворен и изпълнен с малки успехи, то всичко ще се случва много по-леко и приятно. Трябва да се стремим да откриваме доброто във всяка една ситуация и да работим за подобряването ѝ, ако се налага. Запомнете, че важното е не какво се случва, а как ние реагираме на него.
Вашият коментар
* Моля, използвайте КИРИЛИЦА, по лесно е и за писане и за четене. НЕ пишете само с ГЛАВНИ букви.
Име:
e-mail:
 код:
информирай ме, ако някой друг коментира тази тема
· Докосването - общуване, близост, доверие
· Как да станем по-добър събеседник и да подобрим общуването?
· Как да развием социалната си интелигентност и каква роля играе в живота ни тя
· Лято е, но да не се отпускаме
· Къде ми е музата? 6 навика на успешните артисти
· В търсене на смислена работа
· Време ли е да напуснете работата си?
· Защо емоционалната интелигентност е важна за бизнеса?
· Комплименти, които нямат нищо общо с външния вид
· Какво бихте казали на по-младото си "аз"?
· Изкуството да направиш комплимент на мъж
· Защо се уморяваме от отпуска, вместо да си починем?
· Еднообразие във връзката или еднообразие в ежедневието?
· Идеи за добри дела през ваканцията
· Уморена ли е душата ви?
Вторник
22
Август 2017
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6

7
8
9
10
11
12
13

14
15
16
17
18
19
20

21
22
23
24
25
26
27

28
29
30
31
Абонирай се за новости
Така няма да пропускаш новите и интересни неща
Съвременните Темиди
Всеки ден ми дава поводи да се замислям за понятия като лоялност и справедливост. Казусите са много....
Обяд в кутия
Не, не купен от заведенията за бързо хранене или доставен в офиса от някой ресторант. Става дума за домашно...
Защо дисциплината е по-важна от мотивацията?
Когато искаме да направим нещо, независимо дали става въпрос за учене, диета, физически упражнения, работа,...
Етикет на визитната картичка
Визитната картичка е задължителен атрибут на всеки човек, който иска да изрази себе – работата си, позицията...
Училище по никое време
Непрестанното търсене и откриване на разнообразни пластове действителност съвсем не е запазено само за...
Да се скриеш зад думите
Няма спор – евфемизмите, онези по-деликатни „други“ думи, с които заменяме грубите и вулгарни назовавания...
Жената-шеф
Да си жена и шеф едновременно отдавна не прави на никого впечатление. Само дето по правило жените са...
Как да се харесаме на околните - I
Въпреки че не е възможно да се харесаме на всички около нас, почти всички хора имаме стремеж да бъдем...
Допълнителната работа – две дини под една мишница
Сигурно много от вас познават хора, които носят по няколко дини под една мишница. И не става дума за...
Жената алфа
"Жени алфа", "силни жени", "безсърдечни кучки" - жени, от които се възхищаваме, които презираме, които...
Как да се харесаме на околните - II
Има ли особености, които различават подхода към мъжете от този към жените в старанието да се харесаме...
Личните чувства - как да не ни пречат в работата
Способността да чувстваме е едно от най-хубавите неща. Понякога обаче чувствата и емоциите ни в работата...
"Неблагодарните" професии - цял живот труд за няколко мига слава
Винаги съм се възхищавала на хората, изцяло отдадени на това, с което си изкарват прехраната и са превърнали...
На работа с колело
И най-дългият път започва с първата крачка. Тя е най-важната. В случая всичко започва с първото завъртане...
Когато емпатията се превърне в проблем
Днес терминът "емпатия" е много популярен и се въвлича в какви ли не контексти. Като цяло се утвърждава,...
Приятелството на работното място
„Прекарвам на работа две трети от времето си и без приятелските отношения с колегите не бих могла да...
Професиите, в които жените са най- добри
В миналото разпределението на ролите на мъжа и жената е било ясно установено. В днешно време обаче все...
Пътища към интровертите
Днес сме убеждавани, че светът принадлежи на активните, пръскащи жизнерадост екстроверти. В тези интензивни...
Организирайте времето си умно
На всички ни се е случвало, в даден момент, да блокираме и да не сме в състояние да намерим време или...
Споделеният начин на живот
Думата „споделям” днес е придобила съвсем ново значение. Това не е вече онзи съкровен акт да се разкриеш...
Облекло и аксесоари. Външният вид на работното място
Всяка жена има свои собствени вкусове и предпочитания, но ако искате да бъдете истински професионалист,...
Искам да започна собствен бизнес. Но как?
На определен етап от живота си на мнозина им минава през ум мисълта: „Какво би станало да започна собствен...
Лято в офиса
Традиционно асоциираме летните жеги с море, плажове и дебели планински сенки. Но различната реалност...
Колко е важно самоуважението на работното място?
Много от днешните работодатели натрапват на служителите си идеята, че едва ли не им оказват висше благоволение...
Здраве    Красота    Мода    Моят дом    Двама+    Кулинария    Време за мен    RSS     Реклама     Контакти
Hera.bg - beta версия. Използването на материали разрешено само с писмено съгласие на Hera.bg
Hera.bg в Google+ и Facebook