Начало
Здраве и Красота
Кариера
Моят дом
Двама+
Кулинария
Време за мен
Регистрация       e-mail:       парола:      

Общуването с колегите и удоволствието от работата



        Добави в любими         Коментирай         Отпечатай         Изпрати
Повечето от нас имат своята работа, градят кариера, имат известни постижения в професията си, но колко могат да заявят, че наистина обичат това, с което се занимават? Ако работите на пълно работно време е много вероятно да прекарвате повече часове с колегите, отколкото със семейството си. В такъв случай няма ли да е по-добре да се чувствате спокойни и сигурни в работната обстановка, да отивате с желание на работа и да се справяте със задълженията си без излишно напрежение и стрес?

Понякога хората, с които работим, и атмосферата в офиса са с особено значение за това да се чувстваме щастливи и удовлетворени от работата си. Ако имаме нагласата, че просто трябва да издържим поредния работен ден и сме в нервно очакване той да приключи и по най-бързия начин да се приберем у дома, то тогава влизаме в един омагьосан кръг с негативно влияние върху целия ни живот и ежедневни случвания.

Наистина е трудно да се намери работа, която да отговаря на всичките ни изисквания за добри условия, удобно местоположение, приятелска среда, адекватно заплащане. Някои от нас живеят, за да работят, а други просто работят, за да живеят. Независимо от категорията, в която попадате, винаги има вариант да погледнете на дадена ситуация от добрата страна и чрез малки стъпки и правилен подход да подобрите работната атмосфера и да се научите да обичате това, с което се занимавате.

Но независимо от естеството на работата, общуването с колегите, контактът с останалите е точно факторът, който може да наклони везните и ние да заобичаме работата си.


Опознайте колегите си – голяма част от времето си ние прекарваме именно с колегите и хората, с които ни се налага да си съдействаме ежедневно в работата. Неразбирателството с тях може да окаже силно негативно въздействие върху психиката ни и справянето с ангажиментите за деня. Разбира се, винаги ще има колеги с различни от нашите разбирания, но мисълта ни трябва да бъде насочена към това, да открием правилния подход в комуникацията с тях. Отделете време за разговор с колегите, опознайте ги, опитайте се да забележите силните и слабите им страни, за да сте наясно какво да очаквате и как да реагирате в определени ситуации. Понякога ще се налага да правите компромиси, но не забравяйте, че и другите ще попадат в такава ситуация.

Задавайте въпроси без да прекрачвате границата – да се държите като робот в работата си, е една от най-големите грешки, които можете да направите: не само че ще се отегчите, но и няма да постигнете напредък. В зависимост от позицията ви, може би невинаги ще имате възможност за пряка комуникация с хората на по-високи постове, но би било добре да намерите начин да задавате своите въпроси и предложения към прекия си ръководител, разбира се, без да прекалявате. Това показва вашата отговорност към позицията, на която сте, желанието ви да бъдете полезни и да се развивате. Може би невинаги ще получавате бърза и добра обратна връзка, но ще се чувствате по-ангажирани и полезни в това, с което се занимавате.

Поставайте индивидуални или екипни цели – всеки от нас носи в себе си конкурентна природа. Вместо да се състезавате със своите колеги, да се изправяте един срещу друг и да създавате излишно напрежение, можете да намерите начини за екипна работа, в която да се насърчавате един друг. Това със сигурност ще доведе до добри резултати, сплотеност във взаимоотношенията и успешно справяне с важни задачи. Поставянето на малки цели ще ви държи мотивирани и ще помогне да се движите в правилната посока. Удовлетворението след добре свършената работа пък е един чудесен стимул за бъдещи проекти и ангажименти.

Не позволявайте работата да се повлиява от излишна драма – една от основните причини много хора да не харесват работата си е излишната драма, напрежение от лоша комуникация, стрес от сравняването с колегите. Трябва да приемем, че където и да отидем, на каквато и позиция да сме, винаги ще има хора, които да се интересуват от клюки. Това е част от човешката природа – хората да говорят за другите. За повечето е по-лесно да търсят негативното, отколкото да признаят положителното. Ако попаднете в ситуация, когато даден колега изказва негативно мнение за друг, опитайте се да запазите спокойствие, да не коментирате и да не взимате страна. Много често хората търсят някого, който да се съгласи с тях, за да не са сами в чувствата и начина си на мислене. Опитвайте се да подхождате мъдро в такива ситуации, за да се избегне напрежение и влошаване на отношенията. Всеки човек има своя индивидуалност и различен опит в дадени области. Нека вниманието ви бъде насочено към собствените ангажименти, цели и възприятия.

Щастието и добрата атмосфера в работата зависят главно от нагласата, с която отиваме там и се отдаваме на своите задачи и изпълнението им. Ако сме изпълнени с негативни мисли и винаги се оглеждаме, за да открием нещо, което не ни харесва, то никога няма да бъдем удовлетворени, с каквото и да се занимаваме. Същото важи и за позитивността – ако сме настроени, че денят ще бъде ползотворен и изпълнен с малки успехи, то всичко ще се случва много по-леко и приятно. Трябва да се стремим да откриваме доброто във всяка една ситуация и да работим за подобряването ѝ, ако се налага. Запомнете, че важното е не какво се случва, а как ние реагираме на него.
Вашият коментар
* Моля, използвайте КИРИЛИЦА, по лесно е и за писане и за четене. НЕ пишете само с ГЛАВНИ букви.
Име:
e-mail:
 код:
информирай ме, ако някой друг коментира тази тема
· Откровено за трудните разговори
· Докосването - общуване, близост, доверие
· Как да станем по-добър събеседник и да подобрим общуването?
· Предизвикателствата, с които се сблъскват фрийлансърите
· В дните, когато не сме особено щастливи, да си припомним това
· Лято е, но да не се отпускаме
· Искате да носите обяд в офиса, но се чудите как точно става? Съвети за начинаещите
· В търсене на смислена работа
· Време ли е да напуснете работата си?
· Какво бихте казали на по-младото си "аз"?
· Изкуството да направиш комплимент на мъж
· Защо се уморяваме от отпуска, вместо да си починем?
· Грешките на жените около 30-те им години
· Искате щастлив сексуален живот? Отървете се от тези притеснения!
· Познавате ли онлайн живота на децата си?
Четвъртък
19
Октомври 2017
П
В
С
Ч
П
С
Н
1

2
3
4
5
6
7
8

9
10
11
12
13
14
15

16
17
18
19
20
21
22

23
24
25
26
27
28
29

30
31
Абонирай се за новости
Така няма да пропускаш новите и интересни неща
Бизнес партньори или приятели
Когато ти трябва помощ – търсиш приятели. Нуждаеш ли се от пари назаем – пак се обръщаш към тях. Дали...
Етикет на визитната картичка
Визитната картичка е задължителен атрибут на всеки човек, който иска да изрази себе – работата си, позицията...
Под пара
Ние бягаме, те ни гонят. Сроковете, изискванията, плановете, неотложните действия – всички се варят на...
Жената алфа
"Жени алфа", "силни жени", "безсърдечни кучки" - жени, от които се възхищаваме, които презираме, които...
Откровено за трудните разговори
„Бъдете достатъчно смели да започнете разговор, който си заслужава.“- Маргарет Уитли Във всички...
Кошмарният образ на победителя
Класическият образ на победителя е едно много отракано момче или момиче, изпълнено със страшен хъс. То...
Квалифицирайте се безплатно в интернет
Вие сте креативна, творческа личност, която не търпи застой, винаги иска да се усъвършенства или пък...
Сакото – винаги на мода
Сакото навлиза в гардероба на жената към средата на 20 век. Тогава тя извоюва правото си да се работи...
Дрехи и среда
Казват, че по дрехите посрещат, по ума изпращат. От това следва, че дрехите са входният билет за определени...
Как да си спечелим уважение?
Да бъдеш обичан е много хубаво и приятно, но има нещо още по-важно от любовта – уважението. Без него...
Общуване според темперамента - II
Холериците са бързи, поривисти и стремителни, но рязко сменят своите настроения и губят самообладание....
За критиката, критично: Как да даваме оценки - I
Свикнали сме да мислим за критиката като нещо външно, за което можем и понякога наистина трябва да си...
Лицемерието като потребност
Познавате ли хора, които винаги са мили, усмихнати и добронамерени? Всеки път ви правят комплименти,...
Какво означава да бъдем успешни?
Успехът за всеки представлява нещо различно и индивидуално, но повечето хора са съгласни с тезата, че...
Работата. Завои и застои
I. Застои (Защо се задържаме на работа, която не харесваме) Времето прекарано в работа представлява...
Обяд в кутия
Не, не купен от заведенията за бързо хранене или доставен в офиса от някой ресторант. Става дума за домашно...
Как да запазим първоначалната си мотивация за работа
Започнали сте нова работа? Чудесно. Мина времето на адаптация и всичко изглежда наред. Свикнахте, опознахте...
Корпоративният подарък за Коледа - необходимост за всеки бизнес
Служебните коледни подаръци са необходимото зло всяка година. Неотменим жест към настоящи партньори или...
Планове покрити с прах
Отлагането може да бъде изкуство, но може и да ни изиграе лоша шега. Когато не позволяваме на нещата...
Придайте индивидуалност на бюрото
Никога не съм била привърженичка на реда. Особено на работното място, в частност – бюрото. Творческият...
Меню "Aнти-стрес"
Когато ресурсите на организма са на изчерпване, а ние трябва да свършим още „малко” работа, да откраднем...
Жената-шеф
Да си жена и шеф едновременно отдавна не прави на никого впечатление. Само дето по правило жените са...
Грешките, които ни пречат да постигнем целите си
Когато поставяме цели в живота си, е добре да предвидим и малките стъпки, чрез които да стигнем до тях,...
Какво ще кажат хората?
Колко пъти сте чували този въпрос да излиза от устата на майка ви, баба ви или друг близък човек? Колко...
Здраве    Красота    Мода    Моят дом    Двама+    Кулинария    Време за мен    RSS     Реклама     Контакти
Hera.bg - beta версия. Използването на материали разрешено само с писмено съгласие на Hera.bg
Hera.bg в Google+ и Facebook