Начало
Здраве и Красота
Кариера
Моят дом
Двама+
Кулинария
Време за мен
Регистрация       e-mail:       парола:      

Седемте „смъртни гряха”, ако сте новобранец на работа


Нова работа, ново предизвикателство. Сигурни сте, че ще се справите със служебните задължения, но ви предстои нещо много по-трудно – да се приобщите към колектива. А всеки стар колектив е като патриархално семейство – толерантно към своите чудаци, но мнително към всички външни хора. Затова имайте предвид, че първите дни, седмици, дори месец, вашето поведение ще бъде наблюдавано под лупа. А както знаете, увеличителната оптика прави от мухата слон. Ето кои иначе невинни прегрешения, могат да изкарат колегите ви извън нерви:

Личните разговори
Дългите разговори по телефона с майка ви, гаджето или най-добрата ви приятелка, могат да побъркат всички колеги – особено, ако работите в една стая. Затова поне в началото наложете пълен запор на всичките ви близки, които настояват да си побъбрят с вас, докато сте на работа. Ако все пак ви се наложи да проведете личен разговор, излезте в коридора и бъдете максимално кратки.

Ядете постоянно
Не ви харесва храната в близкото заведение? Предпочитате да се храните често, но по малко, защото така е по-полезно? Затова постоянно шумите с целофанени опаковки, понякога мляскате, а из цялата стая се носят хрущящи звуци и различни аромати. Бъдете сигурни, че това лази по-нервите на всички колеги. Хранете се само през обедната почивка, а ако все пак ви се прииска да похапнете нещо, нека бъде възможно най-дискретно.

Прекаленото усърдие
В желанието си да се харесате, също можете да създадете негативно настроение срещу себе си. Ако се захващате със задължения, които не ви влизат в работата, нищо чудно колегите ви да помислят, че искате да ги изместите. Това ще бъде за сметка и на непосредствените ви задачи, които неминуемо ще изостават. Ето защо е възможно престараването да ви изиграе лоша шега и шефът просто да реши, че не се справяте.

Пушите
Честите самоотлъчки за по една цигара, също влизат в списъка на нервиращите навици. Преди всичко, защото непушачите са войнствено настроени, към всички които по някакъв начин разпространяват миризмата на никотин в офиса. Не очаквайте по-голямо разбиране и от шефа, дори и да е пушач, а бъдете сигурни, че мислено изчислява, колко от работното време сте профукали с цигара в ръка.

Устройвате безпорядък
Мръсни чаши, захвърлени документи, непишещи химикали и куп бележчици с ненужна информация – всичко това създава впечетление за хаос, на който не само педантичните колеги, ще погледнат с лошо око. Това не е обикновен дразнител, а клеймо, което се прехвърля върху цялата ви личност. Затова оставете творческия безпорядък за дома, а работното си място поддържайте в спретнат вид.

Забавлявате се
В дъното на монитора ви мигат десетина прозорчета от Скайп или други средства за комуникация, а задачите, които трябва да свършите още са доникъде. Това е повод колегите ви сериозно да се усъмнят във вашия професионализъм. Ако имате нужда, да се разсеете, по-добре излезте излезте за малко на въздух или използвайте по-дискретни начини за комуникация

Демонстрирате умора
Още в ранния следобед започвате да се прозявате и протягате. На всеослушание споделяте, че вече сте накрая на силите си. Замислете се, че колегите ви са не по-малко преуморени от вас, но без мрънкане продължават да изпълняват задълженията си.


Коментари
2013-10-02 #4
Десислава Ив. Симеонова
Не съм съгласна, че усърдието пречи, смятам, че не е правилно да работиш, мислейки все за другите, за мнението им; работиш, за да изкарваш хляба си, за да се чувстваш пълноценен, за да се самоутвърждаваш, за да усъвършенстваш себе си и света (зависи от дейността ти, естествено). Така че, някак си, колективното мнение, все пак, остава след първото място на скалата с важните неща. Всичко останало, изброено в статията е вярно, поне според моя опит. Бих добавила: повечето от работодателите (и част от колегите!) недолюбват пренасянето на семейните проблеми в офиса/службата (за което ги подкрепям!), както и, примерно, ползването на регулярни болнични - заради леки заболявания на децата... Така че: да живеят широкоскроените, интелигентни работодатели, успяващи да намират добрия баланс, при който, освен че печелят добре, имат добър екип.
2012-08-31 #3
Issi
Нека не забравяме и колегите, които искат да знаят всичко за всеки...
или онези, които след два работни дни дават наставления, съвети или мнения по всевъзможни въпроси.
2010-02-17 #2
lili_vanili
Като се замисля за предните си местоработи, че и за сегашната - подобни дразнители винаги са били налице... и други от рода "аа докато си миеш чашата от кафе - нали и моят ще измиеш" - може ама да не става навик
2010-02-15 #1
Анелия
Супер сте ги нацелили!
Вашият коментар
* Моля, използвайте КИРИЛИЦА, по лесно е и за писане и за четене. НЕ пишете само с ГЛАВНИ букви.
Име:
e-mail:
 код:
информирай ме, ако някой друг коментира тази тема
· Изкуството на малкия разговор на работното място
· Как да запазим първоначалната си мотивация за работа
· Как да се предпазите от некоректни работодатели
· Професиите, в които жените са най- добри
· Да се насладим на живота по график
· Как да вържем мъжка вратовръзка
· Сису – финландското изкуство за вътрешна сила и щастие
· Какво не ни достига, за да постигаме целите си?
· Полезни ли са конфликтите на работното място?
· Как сами вдигаме бариери пред себе си и пречим другите да ни опознаят?
· Безразличието ли е най-лошото, на което сме способни един към друг?
· Нещата, които не можем да променим
Сряда
19
Юни 2019
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2

3
4
5
6
7
8
9

10
11
12
13
14
15
16

17
18
19
20
21
22
23

24
25
26
27
28
29
30
Абонирай се за новости
Така няма да пропускаш новите и интересни неща
Законът за компенсацията - как действа и за какво ни помага?
Законът за компенсацията е един от 12-те Универсални закона, който гласи, че сме компенсирани...
Бърз релакс в офиса - II
Тихичко навън Постоянното звънене на телефона и шумните разговори на колегите са едни от основните...
Навиците на продуктивните хора - повече за по-кратко време и без усилия
Когато говорим за продуктивност, всички сме изправени пред едно и също: определен обем работа в ограничено...
Как да развием социалната си интелигентност и каква роля играе в живота ни тя
„Навярно най-добрият събеседник в света е онзи, който насърчава другите да говорят.” - Джон Стайнбек Социалната...
Квалифицирайте се безплатно в интернет
Вие сте креативна, творческа личност, която не търпи застой, винаги иска да се усъвършенства или пък...
Желанието да бъдем харесвани - как ни влияе и до какво може да доведе?
Дори и да не го признаваме, на всеки от нас е приятно да се чувства харесван, независимо дали ще е от...
Работим ли подходящата за нас работа?
Дали работим подходящата за нас работа? Дали професията ни е по сърце? По какво можем да познаем? Въпросът...
За критиката, критично: Как да приемаме оценки - II
Понякога човек се подвежда и наистина има нужда от приятелско сръчкване, съвет от колега или от някой...
Наполовина празна? Пълна?
Наполовина празна? Пълна? Няма значение! Само да има място за още вино!...
Как да си спечелим уважение?
Да бъдеш обичан е много хубаво и приятно, но има нещо още по-важно от любовта – уважението. Без него...
Малките камъчета и голямата преобърната кола
Всички знаем приказката за малките камъчета, които имат чудодейната способност да обръщат голямата кола....
Искате да носите обяд в офиса, но се чудите как точно става? Съвети за начинаещите
Да си носиш обяд в офиса или да опаковаш нещо от дома за детето в училище отново дойде на мода и Слава...
Здраве    Красота    Мода    Моят дом    Двама+    Кулинария    Време за мен    RSS     Реклама     Контакти
Hera.bg. Използването на материали разрешено само с писмено съгласие на Hera.bg
Hera.bg в Google+ и Facebook