Начало
Здраве и Красота
Кариера
Моят дом
Двама+
Кулинария
Време за мен
Регистрация       e-mail:       парола:      

Полезни ли са конфликтите на работното място?



        Добави в любими         Коментирай         Отпечатай         Изпрати
В последните години се учим, че конфликтите сред колеги и между колеги и ръководство трябва да бъдат избягвани. Фирми дори наемат външни консултанти, които да посредничат, да тушират и да направят така, че хората да се разберат без спорове. Според разпространеното разбиране, конфликтите създават обтегнати отношения, влошават продуктивността, нагнетяват офисния климат и не водят дългосрочно до нищо добро.

Но дали тази стратегия - за постигане на безконфликтно работно място - работи успешно през цялото време, при всякакви обстоятелства?


На какво е признак конфликтът на работното място? Обикновено се касае за силни характери, които проявяват неотстъпчивост и не виждат смисъл от компромис. А това не е непременно лошо. Когато някой има позиция и се изправя да я защитава, в повечето случаи е нещо, което движи работата - дава нови гледни точки, определя курс на политика, и дава възможност на ръководството да вземе по-правилно решение, отсъждайки в един конфликт.

Има значение, дали конфликтът е личностен или се касае за работа. Има такива служители, които са си конфликтни - те са такива навсякъде, но ако мениджърът насочва тази конфликтност към работата, а не към личностни нападки и интриги, дори служителите с трудни характери могат да допринесат. Стига да имат и добри професионални качества, разбира се.

Важно е не само за какво е конфликтът или между кого, но и как се води. Интелигентността на участниците е критично важна в един здравословен конфликт. Това не трябва да се превръща в махленска свада, а в контруктивен спор, в който се работи с аргументи, факти и нивото се запазва професионално. Добрият мениджър не трябва да тушира конфликт, но да го държи на ниво и в граници.

Конфликтите са неизменни, защото са част от човешката природа. В служебна среда това е още по-важно да се знае. Потискането на конфликтите, откритите конфронтации и желанието за изясняване на отношенията може да доведе по-лоша среда, отколкото един бърз конфликт, който би изяснил за кратко време много повече. Премълчаното води до интриги, коалиции и тайни стратегии, които са възможно най-лошото в един колектив.

Всеки добър мениджър е наясно, че има конфликти между служителите, дори в момента да не знае за тях, и това е отправна точка за ръководенето на персонала. Той не трябва да си правят илюзии, че щом му се усмихват всички на оперативката, значи всички са едно голямо щастливо семейство. Напротив, освен че конфликти има, той трябва да знае за тях и да умее да ги ръководи така, че да се отпуска парата в моменти, когато това няма да навреди.

Тиймбилдингът е задължителен за фирмите точно и от гледна точка на конфликтите. В неформална среда, но с шефове наоколо служителите се отпускат, показват и другите си страни и ако има конфликт, той би избухнал в безопасна среда. Да се скараш с колежката отдясно в хотел в планината някоя слънчева неделя е едно, друго е, когато това стане на оперативка в понеделник сутрин в началото на важен проект.

Мениджърите трябва да поощряват, а и колегите сами да поемат инициативата, за срещи след работно време или уикенда. Една бира в бар или чаша вино с колегите, дори не само с тези, с които имаме добри отношения, а с всички от офиса, от отдела, ни позволява да извадим на показа, без шеф наоколо, всичките си стаявани през работното време конфликти.

Когато усещаме, че пред нас назрява конфликт с друг служител, не трябва да бягаме от него. Дори децата в детската градина са смели по отношение на дрязгите си и се впускат с пълна енергия в караници, след което играта продължава. Като възрастни е още по-важно "играта да продължи". Изправете се спокойно, поискайте разговор и изслушайте какво има срещу вас. Може да се наложи да промените нещо, може би не, но поне ще бъдете наясно и инициативата ще е на ваша страна, а това е изключително важно за самочувствието и увереността по време на конфликта.
Виж още статии за:   Общуване · Кариерата · Офиса · общуване в офиса ·
Вашият коментар
* Моля, използвайте КИРИЛИЦА, по лесно е и за писане и за четене. НЕ пишете само с ГЛАВНИ букви.
Име:
e-mail:
 код:
информирай ме, ако някой друг коментира тази тема
· Променило ли се е нещо в интервюто за работа днес?
· Хората, на които им липсва емпатия и как да се справяме с тях
· Как сами вдигаме бариери пред себе си и пречим другите да ни опознаят?
· Защо сами саботираме себе си и как да го преодолеем, за да бъдем успешни?
· Как да станем незаменими на работното място?
· Мисия: "Аз обичам работата си"
· Какво представлява самоефективността и как да я подобрим?
· Как да осъзнаем и използваме пълния си потенциал?
· Сису – финландското изкуство за вътрешна сила и щастие
· Да се обичаме без думи
· Не усложнявайте неща, които може да са прости
· Родители на тийнейджъри, да посрещнем предизвикателствата!
Виж още статии за:   Общуване · Кариерата · Офиса · общуване в офиса ·
Четвъртък
12
Декември 2019
П
В
С
Ч
П
С
Н
1

2
3
4
5
6
7
8

9
10
11
12
13
14
15

16
17
18
19
20
21
22

23
24
25
26
27
28
29

30
31
Абонирай се за новости
Така няма да пропускаш новите и интересни неща
Общуването с колегите и удоволствието от работата
Повечето от нас имат своята работа, градят кариера, имат известни постижения в професията си, но колко...
Облекло и аксесоари. Външният вид на работното място
Всяка жена има свои собствени вкусове и предпочитания, но ако искате да бъдете истински професионалист,...
Как да правите това, което обичате? (и обратно)
Ако можехте да избирате дали да прекарате следващия час работейки, или разхождайки се по улиците на Париж,...
Правила на модерния (и не само) етикет
Мислим си, че живеем във време, в което всеки си прави, каквото си иска, и вече етикет не съществува?...
Жертва сте на слухове?
Безспорно слуховете са най-старото информационно средство в света и независимо дали ни харесва или не,...
Похвалата е ключ към сърцето и към успеха - не я пестете!
Всеизвестен факт е, че децата е добре да бъдат хвалени, да получават поощрение и одобрение и при най-малкия...
Да угодиш на всички – мисията невъзможна
Да угодиш на всички си е наистина невъзможна мисия, но хората, които с все сила се напъват да я осъществят,...
Защо емоционалната интелигентност е важна за бизнеса?
Откакто се е появил този термин - "емоционална интелигентност", той се свързва предимно със социалната...
Защо се уморяваме от отпуска, вместо да си починем?
Истинската почивка по време на отпуска не започва от първия ден, а чак след 4-5 дни. Защо това е така?...
Синдромът на хроничната умора – изтощение на тялото или душата
Съвсем нормално е да се чувствате уморени ако се трудите за двама, направили сте 20-километров преход...
Медитация за заети жени
Животът изглежда като надпревара. Бързаме ли, бързаме. Но с кого се надпреварваме всъщност? Със самите...
Лицемерието като потребност
Познавате ли хора, които винаги са мили, усмихнати и добронамерени? Всеки път ви правят комплименти,...
Как да се харесаме на околните - I
Въпреки че не е възможно да се харесаме на всички около нас, почти всички хора имаме стремеж да бъдем...
Служебен роман
Всички знаем, че не бива да въртим любов там, където си вадим хляба. Не за друго, а защото бурните страсти...
На какво може да ни научат мъжете?
Понякога до такава степен не разбираме мъжете, че ядосвайки им се за непонятни за нашата женска природа...
Какво да правим, докато губим време в пътуване от работа до вкъщи и обратно
Ако живеете в голям град, то вероятно сте приели тази драма - дългото придвижване по трасето към работа...
Госпожица Съвършенство
Колко пъти сме чували през детството си: "Трябва да бъдеш най-послушната вкъщи, най-умната в училище,...
Споделеното работно пространство - офисът на бъдещето
Професиите на бъдещето изискват промяна в целия работен процес – от работното време до работното място....
Първите признаци на преумората
Компютърът няма как да го накараш по-бързо да обработи информацията. Нито телевизорът по-бързо да превключва...
В търсене на истинското призвание
Обкръжението ми изобилства от примери за хора, които не спират да търсят своето призвание, сменяйки почти...
Да повикаш ВОЛЯТА на помощ
“Imperare sibi – maximum imperium est*” е сентенция на Сенека, която винаги ми се е струвала връх по...
Как да се справим със завистта и да я превърнем във вдъхновение
Ако трябва да сме искрени, всеки от нас в даден момент от живота си е изпитвал чувство на завист - това...
Вредните офис навици, които да промените от веднага
За някои от нас офисът не е никак любимо място, но има и такива, които наистина си харесват работата...
Преди да разгърнем потенциала - как да го открием
В тълковния речник на българския език срещу потенциал е записано: „съвкупност от необходими за реализирането...
Зает не означава продуктивен - къде са разликите?
Живеем в един много динамичен и бързо променящ се свят, където технологиите заемат голямо място в ежедневието...
Лято в офиса
Традиционно асоциираме летните жеги с море, плажове и дебели планински сенки. Но различната реалност...
Навиците на продуктивните хора - повече за по-кратко време и без усилия
Когато говорим за продуктивност, всички сме изправени пред едно и също: определен обем работа в ограничено...
Как да се предпазите от некоректни работодатели
Търсенето и намирането на подходяща работа е истинско предизвикателство в днешно време. Къде на шега,...
Здраве    Красота    Мода    Моят дом    Двама+    Кулинария    Време за мен    RSS     Реклама     Контакти
Hera.bg. Използването на материали разрешено само с писмено съгласие на Hera.bg
Hera.bg в Google+ и Facebook