Начало
Здраве и Красота
Кариера
Моят дом
Двама+
Кулинария
Време за мен
Регистрация       e-mail:       парола:      

Полезни ли са конфликтите на работното място?



        Добави в любими         Коментирай         Отпечатай         Изпрати
В последните години се учим, че конфликтите сред колеги и между колеги и ръководство трябва да бъдат избягвани. Фирми дори наемат външни консултанти, които да посредничат, да тушират и да направят така, че хората да се разберат без спорове. Според разпространеното разбиране, конфликтите създават обтегнати отношения, влошават продуктивността, нагнетяват офисния климат и не водят дългосрочно до нищо добро.

Но дали тази стратегия - за постигане на безконфликтно работно място - работи успешно през цялото време, при всякакви обстоятелства?


На какво е признак конфликтът на работното място? Обикновено се касае за силни характери, които проявяват неотстъпчивост и не виждат смисъл от компромис. А това не е непременно лошо. Когато някой има позиция и се изправя да я защитава, в повечето случаи е нещо, което движи работата - дава нови гледни точки, определя курс на политика, и дава възможност на ръководството да вземе по-правилно решение, отсъждайки в един конфликт.

Има значение, дали конфликтът е личностен или се касае за работа. Има такива служители, които са си конфликтни - те са такива навсякъде, но ако мениджърът насочва тази конфликтност към работата, а не към личностни нападки и интриги, дори служителите с трудни характери могат да допринесат. Стига да имат и добри професионални качества, разбира се.

Важно е не само за какво е конфликтът или между кого, но и как се води. Интелигентността на участниците е критично важна в един здравословен конфликт. Това не трябва да се превръща в махленска свада, а в контруктивен спор, в който се работи с аргументи, факти и нивото се запазва професионално. Добрият мениджър не трябва да тушира конфликт, но да го държи на ниво и в граници.

Конфликтите са неизменни, защото са част от човешката природа. В служебна среда това е още по-важно да се знае. Потискането на конфликтите, откритите конфронтации и желанието за изясняване на отношенията може да доведе по-лоша среда, отколкото един бърз конфликт, който би изяснил за кратко време много повече. Премълчаното води до интриги, коалиции и тайни стратегии, които са възможно най-лошото в един колектив.

Всеки добър мениджър е наясно, че има конфликти между служителите, дори в момента да не знае за тях, и това е отправна точка за ръководенето на персонала. Той не трябва да си правят илюзии, че щом му се усмихват всички на оперативката, значи всички са едно голямо щастливо семейство. Напротив, освен че конфликти има, той трябва да знае за тях и да умее да ги ръководи така, че да се отпуска парата в моменти, когато това няма да навреди.

Тиймбилдингът е задължителен за фирмите точно и от гледна точка на конфликтите. В неформална среда, но с шефове наоколо служителите се отпускат, показват и другите си страни и ако има конфликт, той би избухнал в безопасна среда. Да се скараш с колежката отдясно в хотел в планината някоя слънчева неделя е едно, друго е, когато това стане на оперативка в понеделник сутрин в началото на важен проект.

Мениджърите трябва да поощряват, а и колегите сами да поемат инициативата, за срещи след работно време или уикенда. Една бира в бар или чаша вино с колегите, дори не само с тези, с които имаме добри отношения, а с всички от офиса, от отдела, ни позволява да извадим на показа, без шеф наоколо, всичките си стаявани през работното време конфликти.

Когато усещаме, че пред нас назрява конфликт с друг служител, не трябва да бягаме от него. Дори децата в детската градина са смели по отношение на дрязгите си и се впускат с пълна енергия в караници, след което играта продължава. Като възрастни е още по-важно "играта да продължи". Изправете се спокойно, поискайте разговор и изслушайте какво има срещу вас. Може да се наложи да промените нещо, може би не, но поне ще бъдете наясно и инициативата ще е на ваша страна, а това е изключително важно за самочувствието и увереността по време на конфликта.
Виж още статии за:   Общуване · Кариерата · Офиса · общуване в офиса ·
Вашият коментар
* Моля, използвайте КИРИЛИЦА, по лесно е и за писане и за четене. НЕ пишете само с ГЛАВНИ букви.
Име:
e-mail:
 код:
информирай ме, ако някой друг коментира тази тема
· Малки трикове за по-лесно и приятно общуване
· Променило ли се е нещо в интервюто за работа днес?
· Хората, на които им липсва емпатия и как да се справяме с тях
· Защо сами саботираме себе си и как да го преодолеем, за да бъдем успешни?
· Как да станем незаменими на работното място?
· Мисия: "Аз обичам работата си"
· Какво представлява самоефективността и как да я подобрим?
· Как да осъзнаем и използваме пълния си потенциал?
· Сису – финландското изкуство за вътрешна сила и щастие
· Нова година с родителите ни - 3 добри причини да прекараме празника заедно
· Привързаност с граници
· Да се обичаме без думи
Виж още статии за:   Общуване · Кариерата · Офиса · общуване в офиса ·
Понеделник
27
Януари 2020
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5

6
7
8
9
10
11
12

13
14
15
16
17
18
19

20
21
22
23
24
25
26

27
28
29
30
31
Абонирай се за новости
Така няма да пропускаш новите и интересни неща
Как да отстояваме себе си по-ясно?
Какво означава да бъдем решителни и да отстояваме себе си? Ако погледнем дефинициите в речниците, то...
Какво знаем за позицията подбор на кадри?
Вече за да бъде одобрен за определена работна позиция, кандидатстващия минава през така да се каже огъня...
Умеем ли да се "продаваме"?
Странни са времената, в които живеем…Обществото ни е меркантилно, силно ориентирано към материалните...
Синдромът бърнаут или как прегаря психологическата верига
Съвременното общество страда от множество заболявания, за чието съществуване никой преди време дори не...
Как да си спечелим уважение?
Да бъдеш обичан е много хубаво и приятно, но има нещо още по-важно от любовта – уважението. Без него...
Похвалата е ключ към сърцето и към успеха - не я пестете!
Всеизвестен факт е, че децата е добре да бъдат хвалени, да получават поощрение и одобрение и при най-малкия...
Първите признаци на преумората
Компютърът няма как да го накараш по-бързо да обработи информацията. Нито телевизорът по-бързо да превключва...
Допълнителната работа – две дини под една мишница
Сигурно много от вас познават хора, които носят по няколко дини под една мишница. И не става дума за...
Надути или вярващи в себе си – къде е границата?
В общи линии хората се лутаме в крайностите – или сме твърде навирили нос, пропускайки всичко около себе...
Моите мили колеги
Единственото, което искате на работа е да се занимавате с приятна дейност и да припечелвате прилично....
Как да запазим първоначалната си мотивация за работа
Започнали сте нова работа? Чудесно. Мина времето на адаптация и всичко изглежда наред. Свикнахте, опознахте...
Колегата - скатавка
Колегата-скатавка е истинска напаст, най-малкото защото останалите трябва да му свършат работата. Той...
Офисна джунгла – „трудните” колеги
Един колектив може да е сплотено семейство. Всеки с ролята си – взаимно допълващи се по начин, по който...
Коледното парти - начин на употреба - II
Ако вие организирате банкета помежду си По друг начин стоят нещата на служебния банкет, на който сме...
Да се скриеш зад думите
Няма спор – евфемизмите, онези по-деликатни „други“ думи, с които заменяме грубите и вулгарни назовавания...
Помощ, мърморко!
Шумът от много мърморещи хора не е страшен само ако можем да го игнорираме. Мърморковците, които днес...
Как да развием социалната си интелигентност и каква роля играе в живота ни тя
„Навярно най-добрият събеседник в света е онзи, който насърчава другите да говорят.” - Джон Стайнбек Социалната...
Какво означава да бъдем успешни?
Успехът за всеки представлява нещо различно и индивидуално, но повечето хора са съгласни с тезата, че...
Чуваме ли се какво говорим?
Може би някои прочитайки това заглавие биха си казали: „Че как да не се чувам, да не съм глух/а?”. В...
Лов на внимание
Съсредоточи се! Златното правило за справяне с постоянно изникващите идеи, задачи и мисли в главата...
Етикет на телефонния разговор
Този неизменен в последните години аксесоар - телефонът, се е превърнал в необходимост за съвременния...
Как да се предпазите от некоректни работодатели
Търсенето и намирането на подходяща работа е истинско предизвикателство в днешно време. Къде на шега,...
Как и защо да си направим видео CV
Живеем в несигурни и непрекъснато променящи се икономически условия. Пазарът на труда не прави изключение....
Днешната работа за утре
Какъв човек сте, когато трябва да свършите някаква работа в срок – методичен или стихиен? Първият тип...
Силната жена
Тя може да се справя с всякакви ситуации. Не пада духом. Бори се – за себе си и всички наоколо. Понякога...
Ролите, които играе жената
Не е нужно да сте родена актриса, за да ви се налага да изиграете безброй роли в живота си. Замисляли...
Изкуството да направиш комплимент на мъж
Няма човек, който да е неподвластен на комплимента. Ако има такива, то просто не са получавали точния...
Навиците на продуктивните хора - повече за по-кратко време и без усилия
Когато говорим за продуктивност, всички сме изправени пред едно и също: определен обем работа в ограничено...
Здраве    Красота    Мода    Моят дом    Двама+    Кулинария    Време за мен    RSS     Реклама     Контакти
Hera.bg. Използването на материали разрешено само с писмено съгласие на Hera.bg
Hera.bg в Google+ и Facebook