Начало
Здраве и Красота
Кариера
Моят дом
Двама+
Кулинария
Време за мен
Регистрация       e-mail:       парола:      

Причини, поради които децата не се справят добре в клас



        Добави в любими         Коментирай         Отпечатай         Изпрати
Има безброй причини, заради които детето може да не се представя достатъчно добре в училище, да изпитва затруднения и да получава по-ниски оценки. Важно е да открием източника на проблема, за да могат да се вземат адекватни мерки навреме. Специалисти в областта на детската психология посочват някои от основните и най-често срещани фактори, отговорни за лошите резултати на децата, свързани с учебния процес:

Когнитивен дефицит и затруднения в обучението – първото нещо, за което специалистите следят и проверяват, е дали детето има някакъв когнитивен дефицит. Тази проверка е като някаква разновидност на тестовете за интелигентност (IQ) и включва вербална, невербална или перцептивна работна памет и скорост на обработка. Важно е да се установят реалните възможности на детето, а не да се приема, че той/тя трябва да се справя по-добре и на по-високо ниво от тях. Понякога детето притежава нормален коефициент на интелигентност, но има относителен дефицит в някоя от когнитивните области, изброени по-горе. Може да има и затруднения с определен тип обучение или разбиране, например невербална комуникация или дислексия (неспособност за четене и разбиране на прочетеното заради възможни размествания и бъркане на букви и думи). Консултацията и провеждането на тест с психолог са препоръчителни като първа стъпка за установяване на причината за по-слаби резултати и цялостно представяне в клас;

Социално-емоционални затруднения - много деца се справят значително добре с академичната и учебна част в училище, но срещат затруднения в неакадемични области като социална комуникация и емоционална регулация. Това не означава, че тези деца имат аутизъм, но може да се счита, че имат социално-емоционален дефицит. Някои признаци за това са неловкостта в социалните условия, трудности със започване на разговор и липсата на социално взаимодействие с другите деца. Емоционалната страна може да включва внезапно раздразнение или лесно разстройване, което пречи на детето да остане концентрирано в процеса на обучение;

Хиперактивност с дефицит на внимание (ADHD) и изпълнителна дисфункция - има противоречиви доказателства дали това е свръхдиагностицирано състояние. Според психолозите, много деца и възрастни биха могли да отговорят на критериите за тази диагноза, но много от тях всъщност имат други причини за затрудненото си съсредоточаване, справяне със задача или невъзможност за изпълнение на проекти. Причините могат да включват безпокойство, депресия, труден темперамент, проблеми с обучението, както и трудности с изпълнителната функция. Тази функция включва умствени процеси като планиране, организиране, сортиране, регулиране, определяне на приоритети и абстракция. Това са важни способности както в академично-образователни, така и в професионални роли (те са разположени в частта от мозъка, която се развива последно при хората – централния лоб). Консултацията със специалист може да помогне за установяване и подреждане на различните възможности за диагноза и подходяща терапия;

Различни стресори – тормоз от съученици (физически и психически), хаос и неразбирателство у дома, раздяла с родителите поради развод или натоварен работен график, неудобни физически промени - има повече потенциални причини, отколкото могат да бъдат изброени, но важният момент е, че стресът може да повлияе негативно на училищните резултати. Когато децата се чувстват некомфортно и изпитват постоянен страх/несигурност поради външни влияния, те не могат да се съсредоточат върху учебния процес и дори да са подготвени отлично, стресът блокира ума им и пречи да разгърнат пълния си потенциал, знания и умения. В този случай детето проявява и други признаци на стрес като поява на тревожност, тъга или желание да избягва училище. Особено важно е да се намери подходящ подход за разговор, който да предразположи детето към споделяне какво/кой го тормози и притеснява. Установяването на първоизточника ще помогне и за намиране на най-добрия вариант за справяне със ситуацията и предотвратяване на по-сериозни проблеми.

Запомнете, че всяко дете се развива със собствено темпо и има различни индивидуални способности. Напълно нормално е да се справя по-трудно и бавно в някои области - винаги ще има предмети, които ще са по-лесни за едни и по-сложни за други деца. Не бързайте да сравнявате резултати и оценки. Наблюдавайте децата си и се постарайте да изградите здрава връзка, доверие и открита комуникация с тях, за да можете да реагирате бързо и да се справите с потенциална проблемна ситуация. Можете да си служите с помощни въпроси, за да се ориентирате и насочите по-добре от къде идва усложнението. При необходимост, не се притеснявайте да потърсите и консултация със специалист. Колкото по-бързо се установи причината и стресовите фактори, които пречат на детето, толкова по-добре и успешно ще могат да се овладеят и преодолеят, а резултатите ще се подобрят.
Виж още статии за:   Нашите деца · Психология · Ученикът · Училището ·
Вашият коментар
* Моля, използвайте КИРИЛИЦА, по лесно е и за писане и за четене. НЕ пишете само с ГЛАВНИ букви.
Име:
e-mail:
 код:
информирай ме, ако някой друг коментира тази тема
· Защо да насърчим детето да рисува, независимо колко е "добро"?
· "Значителна част от това, което ви предстои, ще бъде поръчано от скуката"
· Наръчник на УНИЦЕФ подкрепя развитието на медийна грамотност у младежите
· Стресът и първолачето
· Да си първокласник - то не е шега
· Отново на училище
· Състезателният дух, който ни прави нещастни
· Емоционалната устойчивост прави ли ни безчувствени?
· За травмите си може и да не носим отговорност, но носим за излекуването от тях
· Как може пандемията с коронавирус да сближи семейството?
· Семейни игри и предизвикателства за 8 март
· Работа от вкъщи и малко дете? Мисията е трудна, но възможна
Виж още статии за:   Нашите деца · Психология · Ученикът · Училището ·
Петък
29
Май 2020
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3

4
5
6
7
8
9
10

11
12
13
14
15
16
17

18
19
20
21
22
23
24

25
26
27
28
29
30
31
Абонирай се за новости
Така няма да пропускаш новите и интересни неща
Моята първа Коледа
„Нещо странно се случва през последните дни. Мама и татко прекарват с мен целия си ден, гушкат ме и ми...
Нуждаем ли се от равноправие?
За последното столетие жените постигнаха големи успехи що се отнася до равноправието между половете....
Злоядото дете
„Храната прави борбата” – това повтарят българските баби и майки. Поколения наред. Ние майките сме свикнали...
Краят на приятелството
Подобно на любовта, приятелството върви ръка в ръка с усещането, че ще продължи завинаги, но също както...
Разумът или сърцето?
Разумът или сърцето? Кого да слушаме? Този въпрос се поставя твърде често, когато става дума за значими...
Работеща мама
Първите три години са най-важните за психическото и интелектуалното развитие на вашето бебче. От този...
Защо нараняваме близките си най-силно и как да спрем да го правим?
Труден ден на работа, проблеми с прекия началник, после трафика, съседката от долния етаж, която продължава...
Думи към моята тийнейджърка
Често чувам от дъщеря си, която е на 15: „Какво знаеш ти за днешните времена? Вие сте живели в друга...
Време да бъдем по-добри...и в социалните мрежи
Няма какво да се лъжем - престоят ни в социалните мрежи заема голяма част от времето и съзнанието ни....
С деца на море - II
Децата и времето за плаж Всички знаем, че от 11 до 15 часа не се препоръчва ходенето на плаж. С деца...
Зрялата любов
„И заживели дълго и щастливо....“ - така завършват приказките за принцеси, които малките момиченца обичат....
Любовта в средна възраст - има място за романтика
Има много двойки, които твърдят, че в отношенията им няма романтика или изобщо любов. Тази теза, според...
Има ли вкус животът ти?
Можеш ли да си представиш живота си като меню, което си ял, продължаваш да ядеш и ти предстои да се храниш...
Изкуството да се вдетеняваш
Децата са пълни с енергия, по-живи от живак. За тях е наказание да седят на едно място. Затова фразата...
Служебен роман
Всички знаем, че не бива да въртим любов там, където си вадим хляба. Не за друго, а защото бурните страсти...
Вредна ли е 3D технологията за детското зрение
3D технологията е бъдещето на киното, в това вече няма нужда никой да ни убеждава – нужно е само да хвърлим...
Заекването при децата - тревоги и решения
Заекването при децата е явление с все още неустановен произход. От една страна то е смущение в речевото...
Защо грамотността е толкова важна?
Помните ли предложението за отпадане на правилото за пълния и непълния член на съществителните имена...
Грешките, които (не бива да) допускаме с бившия
Отнело ни е доста време да го „забравим”. В миналото той е значел много за нас… трудно ни е било да си...
Да обичаш на Коледа
Някои Коледи се помнят вечно. И нищо не е в състояние да ги изтрие от миналото. Празникът, който помниш...
SMS любовните обяснения
Новото време с новите технологии промени изцяло представите за романтика и начинът й на случване. Любовните...
Да възпитаваме, а не да дресираме децата си
Често се сблъсквам с майки, които обичат да разнищват темата дали децата им са непослушни, защото просто...
7 неща, които децата до 13-годишна възраст трябва да могат да правят сами
Родителите понякога не знаем какво искаме. Дали да оставим децата да правят грешки, или да им помогнем...
Емоционалните нужди, за които не трябва да се извиняваме
Нуждаете ли се от повече разбиране или внимание? Усещате ли, че нещо не ви достига, а някак нямате смелост...
На добър час, родители!
Първият учебен ден е ден за цял живот. От онези напълно щастливи дни...за нас, родителите. Пъстри снимки,...
Здраве    Красота    Мода    Моят дом    Двама+    Кулинария    Време за мен    RSS     Реклама     Контакти
Hera.bg. Използването на материали разрешено само с писмено съгласие на Hera.bg
Hera.bg в Google+ и Facebook