Начало
Здраве и Красота
Кариера
Моят дом
Двама+
Кулинария
Време за мен
Регистрация       e-mail:       парола:      

Причини, поради които децата не се справят добре в клас



        Добави в любими         Коментирай         Отпечатай         Изпрати
Има безброй причини, заради които детето може да не се представя достатъчно добре в училище, да изпитва затруднения и да получава по-ниски оценки. Важно е да открием източника на проблема, за да могат да се вземат адекватни мерки навреме. Специалисти в областта на детската психология посочват някои от основните и най-често срещани фактори, отговорни за лошите резултати на децата, свързани с учебния процес:

Когнитивен дефицит и затруднения в обучението – първото нещо, за което специалистите следят и проверяват, е дали детето има някакъв когнитивен дефицит. Тази проверка е като някаква разновидност на тестовете за интелигентност (IQ) и включва вербална, невербална или перцептивна работна памет и скорост на обработка. Важно е да се установят реалните възможности на детето, а не да се приема, че той/тя трябва да се справя по-добре и на по-високо ниво от тях. Понякога детето притежава нормален коефициент на интелигентност, но има относителен дефицит в някоя от когнитивните области, изброени по-горе. Може да има и затруднения с определен тип обучение или разбиране, например невербална комуникация или дислексия (неспособност за четене и разбиране на прочетеното заради възможни размествания и бъркане на букви и думи). Консултацията и провеждането на тест с психолог са препоръчителни като първа стъпка за установяване на причината за по-слаби резултати и цялостно представяне в клас;

Социално-емоционални затруднения - много деца се справят значително добре с академичната и учебна част в училище, но срещат затруднения в неакадемични области като социална комуникация и емоционална регулация. Това не означава, че тези деца имат аутизъм, но може да се счита, че имат социално-емоционален дефицит. Някои признаци за това са неловкостта в социалните условия, трудности със започване на разговор и липсата на социално взаимодействие с другите деца. Емоционалната страна може да включва внезапно раздразнение или лесно разстройване, което пречи на детето да остане концентрирано в процеса на обучение;

Хиперактивност с дефицит на внимание (ADHD) и изпълнителна дисфункция - има противоречиви доказателства дали това е свръхдиагностицирано състояние. Според психолозите, много деца и възрастни биха могли да отговорят на критериите за тази диагноза, но много от тях всъщност имат други причини за затрудненото си съсредоточаване, справяне със задача или невъзможност за изпълнение на проекти. Причините могат да включват безпокойство, депресия, труден темперамент, проблеми с обучението, както и трудности с изпълнителната функция. Тази функция включва умствени процеси като планиране, организиране, сортиране, регулиране, определяне на приоритети и абстракция. Това са важни способности както в академично-образователни, така и в професионални роли (те са разположени в частта от мозъка, която се развива последно при хората – централния лоб). Консултацията със специалист може да помогне за установяване и подреждане на различните възможности за диагноза и подходяща терапия;

Различни стресори – тормоз от съученици (физически и психически), хаос и неразбирателство у дома, раздяла с родителите поради развод или натоварен работен график, неудобни физически промени - има повече потенциални причини, отколкото могат да бъдат изброени, но важният момент е, че стресът може да повлияе негативно на училищните резултати. Когато децата се чувстват некомфортно и изпитват постоянен страх/несигурност поради външни влияния, те не могат да се съсредоточат върху учебния процес и дори да са подготвени отлично, стресът блокира ума им и пречи да разгърнат пълния си потенциал, знания и умения. В този случай детето проявява и други признаци на стрес като поява на тревожност, тъга или желание да избягва училище. Особено важно е да се намери подходящ подход за разговор, който да предразположи детето към споделяне какво/кой го тормози и притеснява. Установяването на първоизточника ще помогне и за намиране на най-добрия вариант за справяне със ситуацията и предотвратяване на по-сериозни проблеми.

Запомнете, че всяко дете се развива със собствено темпо и има различни индивидуални способности. Напълно нормално е да се справя по-трудно и бавно в някои области - винаги ще има предмети, които ще са по-лесни за едни и по-сложни за други деца. Не бързайте да сравнявате резултати и оценки. Наблюдавайте децата си и се постарайте да изградите здрава връзка, доверие и открита комуникация с тях, за да можете да реагирате бързо и да се справите с потенциална проблемна ситуация. Можете да си служите с помощни въпроси, за да се ориентирате и насочите по-добре от къде идва усложнението. При необходимост, не се притеснявайте да потърсите и консултация със специалист. Колкото по-бързо се установи причината и стресовите фактори, които пречат на детето, толкова по-добре и успешно ще могат да се овладеят и преодолеят, а резултатите ще се подобрят.
Виж още статии за:   Нашите деца · Психология · Ученикът · Училището ·
Вашият коментар
* Моля, използвайте КИРИЛИЦА, по лесно е и за писане и за четене. НЕ пишете само с ГЛАВНИ букви.
Име:
e-mail:
 код:
информирай ме, ако някой друг коментира тази тема
· Защо да насърчим детето да рисува, независимо колко е "добро"?
· "Значителна част от това, което ви предстои, ще бъде поръчано от скуката"
· Наръчник на УНИЦЕФ подкрепя развитието на медийна грамотност у младежите
· Стресът и първолачето
· Да си първокласник - то не е шега
· Отново на училище
· Манипулаторите в нашето ежедневие
· Състезателният дух, който ни прави нещастни
· Емоционалната устойчивост прави ли ни безчувствени?
· Откровено за майчинството между митовете и истините, които никой не признава
· Проучване: Децата, които са близо до природата имат по-силна имунна система
· Учени: Пробиотиците в киселото мляко намаляват затлъстяването при децата
Виж още статии за:   Нашите деца · Психология · Ученикът · Училището ·
Понеделник
30
Ноември 2020
П
В
С
Ч
П
С
Н
1

2
3
4
5
6
7
8

9
10
11
12
13
14
15

16
17
18
19
20
21
22

23
24
25
26
27
28
29

30
Абонирай се за новости
Така няма да пропускаш новите и интересни неща
Еко съвети в очакване на бебето
Днес почти всяка сфера в живота ни е свързана със стремежа към щадящо околната среда поведение и начин...
Ухажването - игра на инстинкти
Ако възрастните имаха любима игра, то със сигурност тя би била ухажването. Това е онзи момент на преследване...
10 идеи за здравословен обяд на ученика
Здравословното хранене на децата в училище не е мит. Тук можете да видите 10 безплатни идеи с рецепти...
Как да си отгледаме четящо дете? Ранната възраст
В ерата на технологиите е по-важно от всякога децата да четат, да обичат книгите и да отдават това така...
Извинете, може ли да мина?
Ето това изречение присъства често в ежедневието ми. Разбирам, че не сме мравки да вървим в колона,...
С любов и тъга за баба ми
Тя преподаваше на глухонеми ученици от горния курс в училището в Горна Оряховица, преподаваше физика...
12 скрити прояви на емоционалния тормоз
Тормозът има много измерения, само едно то които е сексуалният. Емоционално, психически, ден след ден...
Бал с маски
В ежедневието си срещаме стотици хора с най-различни маски, носени в зависимост от това, което правят....
Бебето играе – кои са подходящите играчки? - II
Бебето от 3-6 месеца е съвсем различно. Можем да кажем, че на третия месец, то сякаш отново се ражда...
Разумът или сърцето?
Разумът или сърцето? Кого да слушаме? Този въпрос се поставя твърде често, когато става дума за значими...
(Поне) 5 ползи за децата от четенето на комикси и графични новели
Четат ли децата? Какво четат? Какво е качеството на детската литература? Какво да направим, че да четат...
Да се греши е човешко
Да се греши е човешко. Представа си нямаме колко истина има в тези думи. Така е устроена нашата памет...
Пътеки между "нормалните" деца и децата със специални потребности
Различните деца са навсякъде около нас, но продължават да остават невидими. Аутизъм, синдром на Даун,...
Сложната простота на майчиното мляко
Майчиното мляко е уникална смес, която и до този момент не е изучена напълно от науката. В нея са открити...
Пушенето през бременността удвоява риска от внезапната детска смърт
Първите констатации, получени в резултат на сътрудничество между Сиатълския детски изследователски институт...
Чувството за вина като начин за манипулация
Манипулацията чрез насаждане на вина не е висш пилотаж, но определено се изискват познания и умения,...
Пътища към интровертите
Днес сме убеждавани, че светът принадлежи на активните, пръскащи жизнерадост екстроверти. В тези интензивни...
Думите, които всеки би искал да чуе в тежък момент
Утехата е такова нещо, което ни е жизненонеобходимо, но не можем да си го осигурим сами. И най-силните...
Занимания за деца в снега
Ето го! Снегът е вече на перваза на прозореца. До вчера всичко беше мрачно, тъжно и грозно, а тази сутрин...
Как да се харесаме на околните - II
Има ли особености, които различават подхода към мъжете от този към жените в старанието да се харесаме...
За какво се чудят децата?
„За всичко!“ ще кажете. Да, да, така е, обаче как го правят, по кой път минават? Защото никого, дори...
Михаил Литвак: "И в работата, и в любовта можеш да се отдаваш, но не и да принадлежиш."
Ако някой младеж ви се обяснява в любов и каже: „Не съм виждал по-хубава от теб!“, значи е женкар. Ако...
Тези трудни тригодишни...
Почти всеки от нас (без да е необходимо да е родител) е бил свидетел на потресаващи случки с деца, които...
Детето – жертва на опасни link-ове
Знаете ли какви сайтове посещава вашето дете, когато е пред компютъра? Имате ли му доверие, че внимава...
Докосването - общуване, близост, доверие
„Докосването предшества зрението, предшества и речта. Това е първият език и той не лъже.” - Маргарет...
Здраве    Красота    Мода    Моят дом    Двама+    Кулинария    Време за мен    RSS     Реклама     Контакти
Hera.bg. Използването на материали разрешено само с писмено съгласие на Hera.bg
Hera.bg в Google+ и Facebook