Начало
Здраве и Красота
Кариера
Моят дом
Двама+
Кулинария
Време за мен
Регистрация       e-mail:       парола:      

Причини, поради които децата не се справят добре в клас



        Добави в любими         Коментирай         Отпечатай         Изпрати
Има безброй причини, заради които детето може да не се представя достатъчно добре в училище, да изпитва затруднения и да получава по-ниски оценки. Важно е да открием източника на проблема, за да могат да се вземат адекватни мерки навреме. Специалисти в областта на детската психология посочват някои от основните и най-често срещани фактори, отговорни за лошите резултати на децата, свързани с учебния процес:

Когнитивен дефицит и затруднения в обучението – първото нещо, за което специалистите следят и проверяват, е дали детето има някакъв когнитивен дефицит. Тази проверка е като някаква разновидност на тестовете за интелигентност (IQ) и включва вербална, невербална или перцептивна работна памет и скорост на обработка. Важно е да се установят реалните възможности на детето, а не да се приема, че той/тя трябва да се справя по-добре и на по-високо ниво от тях. Понякога детето притежава нормален коефициент на интелигентност, но има относителен дефицит в някоя от когнитивните области, изброени по-горе. Може да има и затруднения с определен тип обучение или разбиране, например невербална комуникация или дислексия (неспособност за четене и разбиране на прочетеното заради възможни размествания и бъркане на букви и думи). Консултацията и провеждането на тест с психолог са препоръчителни като първа стъпка за установяване на причината за по-слаби резултати и цялостно представяне в клас;

Социално-емоционални затруднения - много деца се справят значително добре с академичната и учебна част в училище, но срещат затруднения в неакадемични области като социална комуникация и емоционална регулация. Това не означава, че тези деца имат аутизъм, но може да се счита, че имат социално-емоционален дефицит. Някои признаци за това са неловкостта в социалните условия, трудности със започване на разговор и липсата на социално взаимодействие с другите деца. Емоционалната страна може да включва внезапно раздразнение или лесно разстройване, което пречи на детето да остане концентрирано в процеса на обучение;

Хиперактивност с дефицит на внимание (ADHD) и изпълнителна дисфункция - има противоречиви доказателства дали това е свръхдиагностицирано състояние. Според психолозите, много деца и възрастни биха могли да отговорят на критериите за тази диагноза, но много от тях всъщност имат други причини за затрудненото си съсредоточаване, справяне със задача или невъзможност за изпълнение на проекти. Причините могат да включват безпокойство, депресия, труден темперамент, проблеми с обучението, както и трудности с изпълнителната функция. Тази функция включва умствени процеси като планиране, организиране, сортиране, регулиране, определяне на приоритети и абстракция. Това са важни способности както в академично-образователни, така и в професионални роли (те са разположени в частта от мозъка, която се развива последно при хората – централния лоб). Консултацията със специалист може да помогне за установяване и подреждане на различните възможности за диагноза и подходяща терапия;

Различни стресори – тормоз от съученици (физически и психически), хаос и неразбирателство у дома, раздяла с родителите поради развод или натоварен работен график, неудобни физически промени - има повече потенциални причини, отколкото могат да бъдат изброени, но важният момент е, че стресът може да повлияе негативно на училищните резултати. Когато децата се чувстват некомфортно и изпитват постоянен страх/несигурност поради външни влияния, те не могат да се съсредоточат върху учебния процес и дори да са подготвени отлично, стресът блокира ума им и пречи да разгърнат пълния си потенциал, знания и умения. В този случай детето проявява и други признаци на стрес като поява на тревожност, тъга или желание да избягва училище. Особено важно е да се намери подходящ подход за разговор, който да предразположи детето към споделяне какво/кой го тормози и притеснява. Установяването на първоизточника ще помогне и за намиране на най-добрия вариант за справяне със ситуацията и предотвратяване на по-сериозни проблеми.

Запомнете, че всяко дете се развива със собствено темпо и има различни индивидуални способности. Напълно нормално е да се справя по-трудно и бавно в някои области - винаги ще има предмети, които ще са по-лесни за едни и по-сложни за други деца. Не бързайте да сравнявате резултати и оценки. Наблюдавайте децата си и се постарайте да изградите здрава връзка, доверие и открита комуникация с тях, за да можете да реагирате бързо и да се справите с потенциална проблемна ситуация. Можете да си служите с помощни въпроси, за да се ориентирате и насочите по-добре от къде идва усложнението. При необходимост, не се притеснявайте да потърсите и консултация със специалист. Колкото по-бързо се установи причината и стресовите фактори, които пречат на детето, толкова по-добре и успешно ще могат да се овладеят и преодолеят, а резултатите ще се подобрят.
Виж още статии за:   Нашите деца · Психология · Ученикът · Училището ·
Вашият коментар
* Моля, използвайте КИРИЛИЦА, по лесно е и за писане и за четене. НЕ пишете само с ГЛАВНИ букви.
Име:
e-mail:
 код:
информирай ме, ако някой друг коментира тази тема
· За малката нужда, пиенето на вода и други дреболии в първи клас
· Към учителите: "Помогнете на вашите деца да станат човечни"
· Добрите резултати в училище започват от вкъщи
· Стресът и първолачето
· Да си първокласник - то не е шега
· Отново на училище
· Сърцето ти е направено много по-силно от хората или нещата, които са го разбивали
· На тази дата: 10 октомври - Световен ден на психичното здраве
· Циганското лято на живота ни
· Принуждаването на децата да пазят диета може да навреди на здравето им
· Да възпитаваме, а не да дресираме децата си
· Неволята - Приказка от Ран Босилек
Виж още статии за:   Нашите деца · Психология · Ученикът · Училището ·
Понеделник
14
Октомври 2019
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6

7
8
9
10
11
12
13

14
15
16
17
18
19
20

21
22
23
24
25
26
27

28
29
30
31
Абонирай се за новости
Така няма да пропускаш новите и интересни неща
В търсене на мъжките чувства
Казват, че на мъжете не може да се разчита, че са егоистични и съвършено безчувствени. Разбира се, това...
Канистерапията – общуването с кучета лекува
„И зная – ако Бог ме попита: „Дете, на обичане кой те научи?”, ще Му кажа с ръка на сърцето: едно куче!“...
Не изисквайте от учениците да знаят, а да могат, да бъдат
Като родител на петокласничка усещам все по-силно една раздвоеност у себе си и у по-будните родители...
Пътеки между "нормалните" деца и децата със специални потребности
Различните деца са навсякъде около нас, но продължават да остават невидими. Аутизъм, синдром на Даун,...
Дали той все още обича бившата си?
Сигурно ви се е случвало да излизате с мъж, който до съвсем скоро е бил в сериозна връзка. И още по-сигурно...
В помощ на ученика: Как учениците да съчиняват истории по-добре
Идеалната цел на часовете по български език и литература е да научи децата да изразяват мислите си устно...
Голотата и децата
Темата с децата и голотата продължава да е някак неудобна. Въпреки цялостното обществено „разсъбличане”...
Безразличието ли е най-лошото, на което сме способни един към друг?
Вярвате ли, че безразличието наистина съществува? В коя част на спектъра на отношенията ни можем да го...
Помощ, мърморко!
Шумът от много мърморещи хора не е страшен само ако можем да го игнорираме. Мърморковците, които днес...
Изборите на нашите пораснали деца
Всеки ден ни се налага да правим десетки избори – какво да облечем, какво да си купим, по кой път да...
"Здравословен обяд за ученика": Розова супа в училище? Напълно възможно
Това е ден седми от новия проект в помощ на родителите на ученици: "Здравословен обяд за ученика". От...
Разбирателството свекърва-снаха – мисия възможна
„Едно време какви зли свекърви имахме, а сега колко лоши станаха снахите” - така сигурно започват повечето...
Здраве без химия: лайка против конюнктивит при деца
Който е имал конюнктивит, знае много добре, колко е неприятно това заболяване. Сърбеж, сълзене, зачервяване...
Обичам повече едното си дете
Конфигурацията в едно семейство е винаги повод за тълкуване на отношенията и настроенията в него и съответно...
Рожденият ден на вашето дете - II
Къде? Във всеки по-голям град има вече парти центрове, които са доста предпочитани, но изискват определена...
Какво означава да бъдем успешни?
Успехът за всеки представлява нещо различно и индивидуално, но повечето хора са съгласни с тезата, че...
Как да си спечелим уважение?
Да бъдеш обичан е много хубаво и приятно, но има нещо още по-важно от любовта – уважението. Без него...
Думи, които мъжете обичат по-често да чуват от нас
Твърди се, че ние жените сме тези, които обичат да „чуват” любовта, че ние имаме нужда от много по-голямо...
Как да се спасим от нездравото любопитство на роднините?
Семейството и роднините са най-близките ни хора, но въпреки това именно те понякога могат да ни причинят...
Да, вечерям сама
Случвало ли ви се е да излезете на вечеря или в бар и да видите на масата сама жена? "Вероятно е на среща...
Идеи за нематериални подаръци за децата
Моите деца нямат много играчки. Просто спрях да купувам - инвестираме в книжки, най-вече за оцветяване,...
"Дай ми назаем роклята си"
Много добре помня тинейджърските си години, когато редовно си обменяхме дрехи с моите приятелки. Моите...
Как да отгледаме детето си минималистично?
Минимализмът е начин на живот и мироглед, при който има възможно най-малко вещи, струпване на детайли....
Можем ли да обичаме твърде много и какви са последствията от това?
Прието е вярването, че няма как да обичаме "твърде много", но в действителност това не е съвсем...
Сватбата на най-добрия ми приятел - II част
Не злоупотребявайте с нейното доверие Не трябва да има нищо скрито-покрито. Потайните действия пораждат...
Здраве    Красота    Мода    Моят дом    Двама+    Кулинария    Време за мен    RSS     Реклама     Контакти
Hera.bg. Използването на материали разрешено само с писмено съгласие на Hera.bg
Hera.bg в Google+ и Facebook