Парфюмът и нашата индивидуалност
 Изпрати
За въздействието на парфюмите върху емоционалното ни състояние и върху начина, по който ни възприемат околните, е изписано достатъчно. Никоя от нас не се съмнява, че изборът на парфюм е важна задача. И все пак как да открием ароматът, които подхожда най-много на нашата индивидуалност.
Първото ни запознаване с даден парфюм обикновено е по-кориците на някое списание. Той ни привлича с дизайн на опаковката, интересна реклама или просто е поредното творение на любима наша марка. Всичко това ни въздейства предимно емоционално и ние решаваме да тестваме аромата. Всъщност изборът на парфюм по опаковката не е дотам погрешна стратегия. Само че я използвайте не за вземане на решение за покупка, а само за отсяване на вариантите. Все пак не може да тествате всички аромати, които се предлагат на пазара или поне това би ви отнело прекалено много време.
И така дизайнът на опаковката може да ни даде първоначална информация за съдържанието. Тежките ориенталски парфюми са в страстно червено (често в комбинация със черно и златисто), а флакончетата им са с богата декорация и интересна форма. В жълти опаковки обикновено са слънчевите цитрусови аромати. Оранжевите са близки до тях, но по-екзотични и зареждащи с енергия. Съвсем логично розовият цвят подсказва сладникавост, а белият и светлосиният - чистота, свежест и хармония. В зелен флакон са изпълнените с виталност тревисти парфюми, но ако нюансът е прекалено тъмен се подгответе за по-тежък и тръпчив аромат. В тъмносините и виолетови опаковки – цветовете на нощта, обикновено се крие мистика и загадъчност – в първият вариант в класически вариант, а във втория ориенталски.
Външният вид на парфюма обаче може само да ви ориентира, какво да очаквате. Най-важно е тестването на аромата, а то трябва да бъде само върху кожата и в продължение на целия ден. С течение на времето на повърхността изплуват различни ухания, тъй като етеричните масла в композицията се изпаряват с различна бързина. Затова не купувайте парфюма веднага – можете да останете разочаровани. В първите 30 мин. преобладават т.н. „връхни нотки” – най-често цитруси, маточина, евкалипт. Те са свежи и стимулиращи, но бързо отстъпват властта на „средните нотки” – наричани още „букет”. Те съставляват най-голям процент от композицията и са сърцевината на парфюма. След около 20 часа (когато говорим за парфюмна вода) вече се усещат само базисните нотки – те обикновено са 5% от всички етерични масла, но имат най-интензивен и дълготраен аромат – предимно пачули, санталово дърво, тамян, мускус, смоли, смирна.
Никога не се прехласвайте по парфюма на друга жена, а купувайте само това, което сте пробвали върху собствената си кожа. Съвсем вярно е, че ароматите ухаят различно на всеки човек. Ако тезата, че енергетиката на маслата взаимодейства с личната ви аура, не ви задоволява, има и чисто практично обяснение – молекулите на аромата се поемат и задържат най-добре на мазните кожи, а върху сухите се излъчват по-слабо и непълно.
Не на последно място, е трайността на аромата. Тя зависи от процентното съдържание на етерични масла. Така в истинския парфюм (на които едва ли ще попаднете в магазините) те са 20%-30% от цялата композиция. Следват Парфюмната вода (Eau de Parfum )– 12%-15% и Тоалетната вода (Eau De Toilette) – 5%-10%. Най-нетраен е Одеколона (Eau de Cologne) – само 2% до 5%, но той е предназначен за поръсване на цялото тяло.
|
|
|
Събота 10 Юни 2023 |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
|
Абонирай се за новости
 Дрехи и среда
Казват, че по дрехите посрещат, по ума изпращат. От това следва, че дрехите са входният билет за определени...
   Ретро прическите
Това лято стилистите ни предлагат небивало разнообразие от модни прически – пищни лъвски гриви, трогателно...
  Малката вселена на дамската чанта
За начало да направим един малък експеримент. Отворете чантата си и погледнете какво има вътре.
Отварям...
  От днес имам вече... топли ръкавички
Ръкавиците – практични са, защото ни топлят през зимата, но в същото време са и моден акцент, с който...
 Класиката е модерна в гардероба ни тази есен
И тази есен, както всяка друга, заставаме пред гардероба и за пореден път се чудим как отново ще се наложи...
  Сакото – винаги на мода
Сакото навлиза в гардероба на жената към средата на 20 век. Тогава тя извоюва правото си да се работи...
  Колекция на Jean Paul Gaultier - есен-зима 2009-2010
Кожа, високи ботуши, бляскави дрехи в злато и сребро, ни представя Жан-Пол Готие.
Палта, сака с...
 Как да носите рокля без токчета
Въпреки че времето навън си играе с нервите ни, трябва да си признаем, че нямахме търпение да покажем...
  Как да изберем портмоне
Някога хората са носили парите си в кесийка от животинска кожа, закачена на колана им. Портмонето се...
  Как да изберем шапка
Изборът на слънчеви очила и чанта не представлява особена трудност за повечето от нас. За тях отдавна...
 Марсала - цветът на 2015 г.
Всяка година престижният институт "Пантон" (Pantone Color Institute) обявява кой цвят ще властва през...
  Колекция Chanel - Пролет 2010
Изключителна изненада поднесе в седмицата на модата в Париж - Карл Лагерфелд. Последната му колекция-...
|