Начало
Здраве и Красота
Кариера
Моят дом
Двама+
Кулинария
Време за мен
Регистрация       e-mail:       парола:      

Нуждаеш ли се от това? - II


Да излезем от омагьосания кръг
Когато сме в магазина и вземем стоката в ръка, е добре да се замислим: „Наистина ли се нуждая от това?” Изглежда твърде просто, но действително има резултат. Ако го правите всеки път, ще забележите как поне половината продукти, от тези, които при други обстоятелства бихте купили, сега ще върнете отново на рафта.

Този метод обаче отнема твърде много време. При него запазваме консуматорските си навици и само се опитваме да повлияем на резултата, тоест да купим по-малко излишни неща. Затова на втория етап е добре да си направим собствена статистика, които продукти в крайна сметка се оказват излишни. Обикновено това са:

♠ „Изгодните” покупки – всъщност с минималното намаление на цената продавачът ни примамва да си купим нещо, което не ни трябва – не само за да ни вземе парите на момента, но и с надеждата да създаде изкуствена необходимост към продукта.

♠ Специализираните продукти – един препарат за пода, втори за ваната, трети за тоалетната чиния, четвърти за мивката, пети за стъкла...и така, за да почистим дома си обикновено купуваме около 20 различни продукта. Но макар опаковките, ароматите и етикетите им да са различни, те често съдържат едно активно вещество – например натриев хипохлорид (белина) или фосфорна киселина. За да избегнем подобно дублиране е достатъчно само да прочетем съдържанието. На практика 2-3 препарата са напълно достатъчни, за да поддържаме идеална чистота. Правилото „едно вместо десет” със същата сила важи и за козметиката.

♠ Ароматизатори и омекотители. Миризма на рози в тоалетната, на люляк в дневна, пране с аромат на „истиснки френски парфюм”. Това са синтетични продукти, които не само не принасят никава полза, но и вредят на здравето ни. Всички те могат да се заменят с едно шишенце етерично масло. Да не говорим, че в повечето случаи санитарния възел се нуждае не от маскираща миризма, а просто от добро почистване.

♠ Новата версия – която е почти същата като старата, само че има „иновативен дизайн” или куп допълнителни „екстри”, които обаче трудно можем да забележим при ежедневната употреба на продукта. Този похват е единственият начин да ни накарат да си купим отново епилатор или мобилен телефон, след като старият все още върши чудесна работа.

♠ Стоките за еднократна употреба. Те ни предлагат улеснение и удобство – ползваме, изхвърляме и купуваме отново. Можем ли да си представим обаче купчините с боклук, които остават след такова лекомислено поведение. Би ни било трудно. Само средностатистическото американско бебе „произвежда” близо 2 тона неразградими отпадъци под формата на памперси за първите 2-3 години от живота си. А за пластмасовите чинийки, чаши, самобръсначки, мокри кърпички и т. н. дори не е възможно да се направи някаква статистика

Виж още статии за:   Жените днес · Личността · шопинг ·
Коментари
2011-04-07 #1
Milana
Не съм от прахосничките въпреки,че съм добре финансово ,но поняга купувам нещо което не ми трябва в къщи,,например изкуствени цветя,,и в момента когато се прибера в къщи аз преставам да се радвам на тях.От това си правя извод--да мисля преди да купя нещо,което после ще отиде в кофата за боклук.По-добре се чуствам когато купя на съседските деца нещо сладко или някоя играчка и така започнах да правя когато усетя жажда за харчене на пари и след това усещането на изпълненост е неповторимо.Пробвайте и Вие....
Вашият коментар
* Моля, използвайте КИРИЛИЦА, по лесно е и за писане и за четене. НЕ пишете само с ГЛАВНИ букви.
Име:
e-mail:
 код:
информирай ме, ако някой друг коментира тази тема
· Въображаемите ни врагове
· Бавно научавам...
· За травмите си може и да не носим отговорност, но носим за излекуването от тях
· „Вечните хитове на България“, които жените слушат до болка, кръв и посиняване
· Циганското лято на живота ни
· Самодостатъчните жени
Виж още статии за:   Жените днес · Личността · шопинг ·
Събота
31
Юли 2021
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4

5
6
7
8
9
10
11

12
13
14
15
16
17
18

19
20
21
22
23
24
25

26
27
28
29
30
31
Абонирай се за новости
Така няма да пропускаш новите и интересни неща
За първите крачки – Прощъпулник
Прощъпулникът е един от любимите празници за всяко семейство с малко дете. Прави се в чест на прохождането...
Рожденият ден на вашето дете
Рожденият ден е най-вълнуващото събитие в живота на едно дете. Обградено от роднини, приятели, получава...
Една седмица преди Коледа - разумно пазаруване и здравословни граници
Голямото разнообразие от храни и напитки играе огромна роля през празничния сезон – това е времето,...
Как да изберем блендер
За доста хора блендерът не влиза в графата на задължителните кухненски уреди. На домакинствата обаче,...
Кръстовден - 14 септември
В народните вярвания Кръстовден се свързва с началото на есенния сезон, с време за сеитба на зимните...
Здравословни ли са замразените храни и какво трябва да знаем за тях?
Проучвания показват, че все повече хора избират различни замразени зеленчуци и плодове, които да...
7 начина, по които кучето ни казва, че ни обича
Кучетата са от хилядолетия с хората и са развили свой език и начин на поведение, когато са край нас....
Петковден - Традиции и обичаи на българите
На Петковден – 14 октомври, църквата почита Света Параскева или още наричана Света Петка. Този ден обаче...
Как разумно да купуваме мебели - II
● Да си съставим план Когато трябва да изберем само една мебел, за допълване на интериора, знаем...
Да се отървеш от излишното е от съществено значение за твоето благополучие. Как?
Днес всички сме водени от стремеж за трупане – на все нови и нови вещи, на повече приятели в социалните...
Направете Коледата си различна
Омръзнала ли ви е Коледа? Сега ще си кажете "що за глупав въпрос!" Да, наистина. Как може да ни омръзне...
Лазаровден
Лазаровден е първият от трите големи празника, свързани с чудото на Възкресението, следван от Цветница...
Здраве    Красота    Мода    Моят дом    Двама+    Кулинария    Време за мен    RSS     Реклама     Контакти
Hera.bg. Използването на материали разрешено само с писмено съгласие на Hera.bg
Hera.bg в Google+ и Facebook