Начало
Здраве и Красота
Кариера
Моят дом
Двама+
Кулинария
Време за мен
Регистрация       e-mail:       парола:      

Нуждаеш ли се от това? - II


Да излезем от омагьосания кръг
Когато сме в магазина и вземем стоката в ръка, е добре да се замислим: „Наистина ли се нуждая от това?” Изглежда твърде просто, но действително има резултат. Ако го правите всеки път, ще забележите как поне половината продукти, от тези, които при други обстоятелства бихте купили, сега ще върнете отново на рафта.

Този метод обаче отнема твърде много време. При него запазваме консуматорските си навици и само се опитваме да повлияем на резултата, тоест да купим по-малко излишни неща. Затова на втория етап е добре да си направим собствена статистика, които продукти в крайна сметка се оказват излишни. Обикновено това са:

♠ „Изгодните” покупки – всъщност с минималното намаление на цената продавачът ни примамва да си купим нещо, което не ни трябва – не само за да ни вземе парите на момента, но и с надеждата да създаде изкуствена необходимост към продукта.

♠ Специализираните продукти – един препарат за пода, втори за ваната, трети за тоалетната чиния, четвърти за мивката, пети за стъкла...и така, за да почистим дома си обикновено купуваме около 20 различни продукта. Но макар опаковките, ароматите и етикетите им да са различни, те често съдържат едно активно вещество – например натриев хипохлорид (белина) или фосфорна киселина. За да избегнем подобно дублиране е достатъчно само да прочетем съдържанието. На практика 2-3 препарата са напълно достатъчни, за да поддържаме идеална чистота. Правилото „едно вместо десет” със същата сила важи и за козметиката.

♠ Ароматизатори и омекотители. Миризма на рози в тоалетната, на люляк в дневна, пране с аромат на „истиснки френски парфюм”. Това са синтетични продукти, които не само не принасят никава полза, но и вредят на здравето ни. Всички те могат да се заменят с едно шишенце етерично масло. Да не говорим, че в повечето случаи санитарния възел се нуждае не от маскираща миризма, а просто от добро почистване.

♠ Новата версия – която е почти същата като старата, само че има „иновативен дизайн” или куп допълнителни „екстри”, които обаче трудно можем да забележим при ежедневната употреба на продукта. Този похват е единственият начин да ни накарат да си купим отново епилатор или мобилен телефон, след като старият все още върши чудесна работа.

♠ Стоките за еднократна употреба. Те ни предлагат улеснение и удобство – ползваме, изхвърляме и купуваме отново. Можем ли да си представим обаче купчините с боклук, които остават след такова лекомислено поведение. Би ни било трудно. Само средностатистическото американско бебе „произвежда” близо 2 тона неразградими отпадъци под формата на памперси за първите 2-3 години от живота си. А за пластмасовите чинийки, чаши, самобръсначки, мокри кърпички и т. н. дори не е възможно да се направи някаква статистика

Виж още статии за:   Жените днес · Личността · шопинг ·
Коментари
2011-04-07 #1
Milana
Не съм от прахосничките въпреки,че съм добре финансово ,но поняга купувам нещо което не ми трябва в къщи,,например изкуствени цветя,,и в момента когато се прибера в къщи аз преставам да се радвам на тях.От това си правя извод--да мисля преди да купя нещо,което после ще отиде в кофата за боклук.По-добре се чуствам когато купя на съседските деца нещо сладко или някоя играчка и така започнах да правя когато усетя жажда за харчене на пари и след това усещането на изпълненост е неповторимо.Пробвайте и Вие....
Вашият коментар
* Моля, използвайте КИРИЛИЦА, по лесно е и за писане и за четене. НЕ пишете само с ГЛАВНИ букви.
Име:
e-mail:
 код:
информирай ме, ако някой друг коментира тази тема
· Въображаемите ни врагове
· Разликата между самокритика и саморазрушителност – как да бъдем по-добри към себе си
· Три прости невербални навика, които ще подобрят живота ви
· „Вечните хитове на България“, които жените слушат до болка, кръв и посиняване
· Циганското лято на живота ни
· Самодостатъчните жени
Виж още статии за:   Жените днес · Личността · шопинг ·
Понеделник
24
Март 2025
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2

3
4
5
6
7
8
9

10
11
12
13
14
15
16

17
18
19
20
21
22
23

24
25
26
27
28
29
30

31
Абонирай се за новости
Така няма да пропускаш новите и интересни неща
Да кажем дружина: "Да бъде!"
Събрали се сабор, табор, момци, все коледари. Де рано ранили, де късно къснилипо тез кални друмища. Те...
Играчки за елха от самосъхнеща глина
Цялото семейство може да се включи в направата на тези играчки за елха от самосъхнеща глина. И ако в...
Домошари по душа
Какво правите, когато натовареният работен ден най-после свърши? Как и къде прекарвате вечерите си......
Как вредим на околната среда, без да подозираме
Нашите битови изобретения са част от човешката ни същност. Човешкият разум е като дете, което измисля...
Стайни растения за мързеливци
Вечно забравяте да полеете цветята, обичате да проветрявате през зимата и не знаете какво е това наторяване...
Нова година с родителите ни - 3 добри причини да прекараме празника заедно
Помните ли аромата на онези розови сладки, които приготвяше майка ви за Нова година? Бяхте малки и този...
Идеи за коледна украса от 4sales.bg
Коледата е един от най-очакваните празници, засилващи сплотеността на семейството, уюта на дома и приятните...
Топлият интериор през студената зима
Студът през мрачните зимни дни прониква не само в телата ни, но и в душите ни. Заедно с температурите...
Кактусите - бодливите красавци
Кактусите са голямо семейство покритосеменни растения, което произхожда от Северна и Южна Америка. Само...
Да боядисаме яйцата с памук и хартия
Във всеки дом настава истинско оживление, дойде ли Велики Четвъртък /или Велика Събота/ - деня, в който...
Годишнини от сватбата
В деня на сватбата най-често чуваната дума е „Горчиво!”. Традицията е стара и като всяко старо нещо губи...
Професия „домоуправител”
Да си домоуправител за представите на повечето хора е едно досадно задължение, което обаче все някой...
Здраве    Красота    Мода    Моят дом    Двама+    Кулинария    Време за мен    RSS     Реклама     Контакти
Hera.bg. Използването на материали разрешено само с писмено съгласие на Hera.bg
Hera.bg в Facebook