Начало
Здраве и Красота
Кариера
Моят дом
Двама+
Кулинария
Време за мен
Регистрация       e-mail:       парола:      

Седемте „смъртни гряха”, ако сте новобранец на работа


Нова работа, ново предизвикателство. Сигурни сте, че ще се справите със служебните задължения, но ви предстои нещо много по-трудно – да се приобщите към колектива. А всеки стар колектив е като патриархално семейство – толерантно към своите чудаци, но мнително към всички външни хора. Затова имайте предвид, че първите дни, седмици, дори месец, вашето поведение ще бъде наблюдавано под лупа. А както знаете, увеличителната оптика прави от мухата слон. Ето кои иначе невинни прегрешения, могат да изкарат колегите ви извън нерви:

Личните разговори
Дългите разговори по телефона с майка ви, гаджето или най-добрата ви приятелка, могат да побъркат всички колеги – особено, ако работите в една стая. Затова поне в началото наложете пълен запор на всичките ви близки, които настояват да си побъбрят с вас, докато сте на работа. Ако все пак ви се наложи да проведете личен разговор, излезте в коридора и бъдете максимално кратки.

Ядете постоянно
Не ви харесва храната в близкото заведение? Предпочитате да се храните често, но по малко, защото така е по-полезно? Затова постоянно шумите с целофанени опаковки, понякога мляскате, а из цялата стая се носят хрущящи звуци и различни аромати. Бъдете сигурни, че това лази по-нервите на всички колеги. Хранете се само през обедната почивка, а ако все пак ви се прииска да похапнете нещо, нека бъде възможно най-дискретно.

Прекаленото усърдие
В желанието си да се харесате, също можете да създадете негативно настроение срещу себе си. Ако се захващате със задължения, които не ви влизат в работата, нищо чудно колегите ви да помислят, че искате да ги изместите. Това ще бъде за сметка и на непосредствените ви задачи, които неминуемо ще изостават. Ето защо е възможно престараването да ви изиграе лоша шега и шефът просто да реши, че не се справяте.

Пушите
Честите самоотлъчки за по една цигара, също влизат в списъка на нервиращите навици. Преди всичко, защото непушачите са войнствено настроени, към всички които по някакъв начин разпространяват миризмата на никотин в офиса. Не очаквайте по-голямо разбиране и от шефа, дори и да е пушач, а бъдете сигурни, че мислено изчислява, колко от работното време сте профукали с цигара в ръка.

Устройвате безпорядък
Мръсни чаши, захвърлени документи, непишещи химикали и куп бележчици с ненужна информация – всичко това създава впечетление за хаос, на който не само педантичните колеги, ще погледнат с лошо око. Това не е обикновен дразнител, а клеймо, което се прехвърля върху цялата ви личност. Затова оставете творческия безпорядък за дома, а работното си място поддържайте в спретнат вид.

Забавлявате се
В дъното на монитора ви мигат десетина прозорчета от Скайп или други средства за комуникация, а задачите, които трябва да свършите още са доникъде. Това е повод колегите ви сериозно да се усъмнят във вашия професионализъм. Ако имате нужда, да се разсеете, по-добре излезте излезте за малко на въздух или използвайте по-дискретни начини за комуникация

Демонстрирате умора
Още в ранния следобед започвате да се прозявате и протягате. На всеослушание споделяте, че вече сте накрая на силите си. Замислете се, че колегите ви са не по-малко преуморени от вас, но без мрънкане продължават да изпълняват задълженията си.


Коментари
2013-10-02 #4
Десислава Ив. Симеонова
Не съм съгласна, че усърдието пречи, смятам, че не е правилно да работиш, мислейки все за другите, за мнението им; работиш, за да изкарваш хляба си, за да се чувстваш пълноценен, за да се самоутвърждаваш, за да усъвършенстваш себе си и света (зависи от дейността ти, естествено). Така че, някак си, колективното мнение, все пак, остава след първото място на скалата с важните неща. Всичко останало, изброено в статията е вярно, поне според моя опит. Бих добавила: повечето от работодателите (и част от колегите!) недолюбват пренасянето на семейните проблеми в офиса/службата (за което ги подкрепям!), както и, примерно, ползването на регулярни болнични - заради леки заболявания на децата... Така че: да живеят широкоскроените, интелигентни работодатели, успяващи да намират добрия баланс, при който, освен че печелят добре, имат добър екип.
2012-08-31 #3
Issi
Нека не забравяме и колегите, които искат да знаят всичко за всеки...
или онези, които след два работни дни дават наставления, съвети или мнения по всевъзможни въпроси.
2010-02-17 #2
lili_vanili
Като се замисля за предните си местоработи, че и за сегашната - подобни дразнители винаги са били налице... и други от рода "аа докато си миеш чашата от кафе - нали и моят ще измиеш" - може ама да не става навик
2010-02-15 #1
Анелия
Супер сте ги нацелили!
Вашият коментар
* Моля, използвайте КИРИЛИЦА, по лесно е и за писане и за четене. НЕ пишете само с ГЛАВНИ букви.
Име:
e-mail:
 код:
информирай ме, ако някой друг коментира тази тема
· Изкуството на малкия разговор на работното място
· Как да запазим първоначалната си мотивация за работа
· Как да се предпазите от некоректни работодатели
· Професиите, в които жените са най- добри
· Да се насладим на живота по график
· Как да вържем мъжка вратовръзка
· Лято е, но да не се отпускаме
· Защо арогантността е опасно заразна?
· Когато изразяваме мнение - осъждаме или обсъждаме?
· Идеологията, основана на пола (II част)
· Идеологията, основана на пола (I част)
· Уморена ли е душата ви?
Петък
7
Февруари 2025
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2

3
4
5
6
7
8
9

10
11
12
13
14
15
16

17
18
19
20
21
22
23

24
25
26
27
28
Абонирай се за новости
Така няма да пропускаш новите и интересни неща
5 емоционално интелигентни неща, заради които да ви харесат за първите 5 минути
Хората наистина нямаме време за губене. Нужно е съвсем малко време, за да решим какво да правим, къде...
Работим ли подходящата за нас работа?
Дали работим подходящата за нас работа? Дали професията ни е по сърце? По какво можем да познаем? Въпросът...
Искам да започна собствен бизнес. Но как?
На определен етап от живота си на мнозина им минава през ум мисълта: „Какво би станало да започна собствен...
Диетата на работното място
Всяка диета свършва в понеделник. Всичките ни добри намерения се изпаряват когато отидем на работа и...
Жертва сте на слухове?
Безспорно слуховете са най-старото информационно средство в света и независимо дали ни харесва или не,...
В търсене на смислена работа
Когато се изправим пред избора - "каква работа да започна?". Пред решението - "да напусна тази работа...
„Задължителните” дрехи
„Модата се купува, стилът се притежава”. Какво значи това на практика? Възможността редовно и според...
Общуване според темперамента - II
Холериците са бързи, поривисти и стремителни, но рязко сменят своите настроения и губят самообладание....
Малки трикове за по-лесно и приятно общуване
Искало ли ви се е някога повече да се харесвате на хората? Да умеете да печелите усмивките и приятелството...
Обяд в кутия
Не, не купен от заведенията за бързо хранене или доставен в офиса от някой ресторант. Става дума за домашно...
Какво знаем за позицията подбор на кадри?
Вече за да бъде одобрен за определена работна позиция, кандидатстващия минава през така да се каже огъня...
Как да станем по-добър събеседник и да подобрим общуването?
Днес комуникацията е всичко. За малко време да изразиш максимално, да направиш впечатление, да бъдеш...
Здраве    Красота    Мода    Моят дом    Двама+    Кулинария    Време за мен    RSS     Реклама     Контакти
Hera.bg. Използването на материали разрешено само с писмено съгласие на Hera.bg
Hera.bg в Facebook