Начало
Здраве и Красота
Кариера
Моят дом
Двама+
Кулинария
Време за мен
Регистрация       e-mail:       парола:      

Как да се предпазите от некоректни работодатели



        Добави в любими         Коментирай         Отпечатай         Изпрати
Търсенето и намирането на подходяща работа е истинско предизвикателство в днешно време. Къде на шега, къде наистина, това си е вид работа. Следва да се отнесем много отговорно, организирано и наблюдателно към това занимание, защото в крайна сметка от него зависи, каква работа ще си намерим, ще намерим ли достойното възнаграждение, дали ще сме психически стабилни, спокойни и себереализирани и не на последно място – какво бъдещо житейско и кариерно развитие ни очаква. Освен това, всеки работещ „продава“ един от най-ценните ресурси, с които разполагаме като рационални икономически субекти, а именно времето.

И ако явявайки се на интервю за работа следва да сме добре запознати с фирмата/организацията и длъжността, за която кандидатстваме, за да направим добро впечатление, то в случай, че ни поканят на второ събеседване или направо ни одобрят, задължително трябва да сме проучили отлично своите работодатели в професионален план. Така ще имаме необходимото спокойствие и сигурност, че няма да станем жертва на измама, манипулации, експлоатация и други неприятни преживявания.

Съвети, с които ще се предпазите от некоректни работодатели:

Проучете най-общо за фирмата, за която кандидатствате – обикновено тази информация предлагат фирменият сайт, каталожни сайтове или фейсбук страницата. Оттам можете да почерпите представа за фирмената история и политика, за основната философия и концептуалната насоченост, за работното време, броя офиси или търговски обекти. Изобщо почти всичко, което е достъпно като информация. Това е важно, защото ще ви насочи, дали бихте се чувствали добре и на място в конкретния бранш и дали сте подходящ кандидат. Оттук - много бъдещи ядове могат да бъдат спестени, преди изобщо да затънете в тях.

Можете да почерпите информация и от форумите, ако има нещо публикувано за вашия бъдещ работодател и предприятието му. Става ли въпрос за системни работни злоупотреби, некоректно отношение, вътрефирмени конфликти или проблеми с клиенти. Това се разчува много бързо в публичното пространство, а интернет има прекрасното качество, зорко да съхранява в годините и архивите си подобни пикантерии.

Медиите в последно време също дават все по-голяма гласност на наболели проблеми в този контекст – не само новинарските емисии и вестниците, било то на книжен носител или онлайн, но и предаванията със социална насоченост, вършат добра работа и помагат на много хора, да разрешат вече възникнали конфликти по линия служител/работник – работодател и да предотвратят други евентуални потърпевши. И все пак - не се доверявайте на всичко в Мрежата, понякога фирменият имидж умишлено се злепоставя.

Споделете с доверени хора за въпросната фирма - вашето семейство, с приятелите си, с познатите си и с бившите си колеги, дори, за фирмата, към която кандидатствате. Най-добрата реклама е от уста на уста, същото е и с „анти-рекламата“. Вижте мнението и впечатленията на околните. Обикновено винаги има все някой познат на познат, който или е работил, или работи още за фирмата, която ви вълнува.

Вижте как стои въпросът с текучеството на персонал – това е много важен показател. Как да разберете за него ли? Лесен вариант предлагат сайтовете – посредници за работа. Те са междинно звено в пазара на труда между търсещите и предлагащи работа. Имат графа „ключови думи“, където можете да въведете името на фирмата и така да проверите, дали и какви обяви е публикувала във времето. Ако ви направи впечатление, че често са търсени служители, че периодично има търсене на кадри за една и съща или сходна позиция, това е сигурен знак, че има нещо нередно. По-добре не си губете времето и нервите.

Още по време на самото интервю, можете да усетите и предвидите някои от тези казуси, стига да сте наблюдателни и да структурирате правилно своите въпроси към интервюиращия. Ако става дума за голяма и реномирана компания, подобни рискове се минимизират, а и едва ли собственикът ще води интервюто (има си HR-отдел човешки ресурси или фирми за подбор на персонал), но често в малките фирми шефовете са тези, които си подбират персонала. От подобен личен контакт можете да разберете доста – от поведението, темперамента, излъчването, отношението и това, което говори и обяснява потенциалният ви работодател.

Установете много точно и ясно размера, начина на заплащане и работното време, осигуровките. Обикновено това се прави на второто интервю. Много хора са ставали жертва на схеми от рода – почваш, работиш и не ти плащат, освобождават те с някакъв нелогичен претекст и се насочват към следващите жертви. Друг лош сценарий е да се бавят с трудовия договор, поради редица причини и извинения. Мнозина некоректни работодатели протакат правното и регламентирано оформяне на документите, какъвто е трудовият договор, който дават права на служителите. Не е рядка и практиката да се работи на черния пазар – без договор и осигуровки или ако има договор, да не е записана реалната заплата.

Проверката винаги е била и ще бъде висша форма на доверие. Не я подценявайте и вие и най-вече доверието трябва да е във вашите инстинкти.
Вашият коментар
* Моля, използвайте КИРИЛИЦА, по лесно е и за писане и за четене. НЕ пишете само с ГЛАВНИ букви.
Име:
e-mail:
 код:
информирай ме, ако някой друг коментира тази тема
· Изкуството на малкия разговор на работното място
· Как да запазим първоначалната си мотивация за работа
· Как и къде още да търсим работа?
· 5 полезни съвета преди да станеш дигитален номад
· Типове поведение, които вредят на увереността
· Работа от вкъщи и малко дете? Мисията е трудна, но възможна
· Бъди!
· Соня Хени - норвежката принцеса на леда (видео)
· Какво се промени за жените и момичетата за последните 25 години?
· Да повикаш ВОЛЯТА на помощ
· Какво означава да бъдем успешни?
· Безпричинната доброта
Сряда
19
Май 2021
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2

3
4
5
6
7
8
9

10
11
12
13
14
15
16

17
18
19
20
21
22
23

24
25
26
27
28
29
30

31
Абонирай се за новости
Така няма да пропускаш новите и интересни неща
Облекло и аксесоари. Външният вид на работното място
Всяка жена има свои собствени вкусове и предпочитания, но ако искате да бъдете истински професионалист,...
Как да си спечелим уважение?
Да бъдеш обичан е много хубаво и приятно, но има нещо още по-важно от любовта – уважението. Без него...
Как да правите това, което обичате? (и обратно)
Ако можехте да избирате дали да прекарате следващия час работейки, или разхождайки се по улиците на Париж,...
Допълнителната работа – две дини под една мишница
Сигурно много от вас познават хора, които носят по няколко дини под една мишница. И не става дума за...
Законът за компенсацията - как действа и за какво ни помага?
Законът за компенсацията е един от 12-те Универсални закона, който гласи, че сме компенсирани...
В добра форма и зад бюрото
Прекарваме голяма част от живота си на работа. Някои хора изкарват прехраната си на гъвкаво работно време,...
Моето бюро, моята крепост - I
Бюрото място, на което прекарваме различен брой часове и от чието удобство и функционалност зависи колко...
Съвременните Темиди
Всеки ден ми дава поводи да се замислям за понятия като лоялност и справедливост. Казусите са много....
Желанието да бъдем харесвани - как ни влияе и до какво може да доведе?
Дори и да не го признаваме, на всеки от нас е приятно да се чувства харесван, независимо дали ще е от...
Приятелството на работното място
„Прекарвам на работа две трети от времето си и без приятелските отношения с колегите не бих могла да...
На какво може да ни научат мъжете?
Понякога до такава степен не разбираме мъжете, че ядосвайки им се за непонятни за нашата женска природа...
Диетата на работното място
Всяка диета свършва в понеделник. Всичките ни добри намерения се изпаряват когато отидем на работа и...
Чуваме ли се какво говорим?
Може би някои прочитайки това заглавие биха си казали: „Че как да не се чувам, да не съм глух/а?”. В...
В търсене на смислена работа
Когато се изправим пред избора - "каква работа да започна?". Пред решението - "да напусна тази работа...
Как да трансформираме съжалението във възможност за израстване?
„... съжалението от пропуснатите възможности е най-страшният ад, в който може да пребивава живата душа...“...
Жената алфа
"Жени алфа", "силни жени", "безсърдечни кучки" - жени, от които се възхищаваме, които презираме, които...
Наполовина празна? Пълна?
Наполовина празна? Пълна? Няма значение! Само да има място за още вино!...
Променило ли се е нещо в интервюто за работа днес?
На интервюто за работа може да се гледа като на търговска сделка - един продава умения, компетентност,...
Ябълката на раздора
Легендата разказва как богинята на раздора Ерида не била поканена на сватбата на Пелей и Тетида и от...
Синдромът бърнаут или как прегаря психологическата верига
Съвременното общество страда от множество заболявания, за чието съществуване никой преди време дори не...
Ролята на менторите в нашия живот
Казват, че родителите ни са главните герои, които определят развитието и израстването ни. Но дали това...
Доклад с мерки ще се бори със "стъкления" капак за жените в науката
На 14 юли 2015 г. в Европейската комисия беше изслушан доклад, който констатира, че дялът на жените,...
Здраве    Красота    Мода    Моят дом    Двама+    Кулинария    Време за мен    RSS     Реклама     Контакти
Hera.bg. Използването на материали разрешено само с писмено съгласие на Hera.bg
Hera.bg в Google+ и Facebook