Начало
Здраве и Красота
Кариера
Моят дом
Двама+
Кулинария
Време за мен
Регистрация       e-mail:       парола:      

Как да се предпазите от некоректни работодатели



        Добави в любими         Коментирай         Отпечатай         Изпрати
Търсенето и намирането на подходяща работа е истинско предизвикателство в днешно време. Къде на шега, къде наистина, това си е вид работа. Следва да се отнесем много отговорно, организирано и наблюдателно към това занимание, защото в крайна сметка от него зависи, каква работа ще си намерим, ще намерим ли достойното възнаграждение, дали ще сме психически стабилни, спокойни и себереализирани и не на последно място – какво бъдещо житейско и кариерно развитие ни очаква. Освен това, всеки работещ „продава“ един от най-ценните ресурси, с които разполагаме като рационални икономически субекти, а именно времето.

И ако явявайки се на интервю за работа следва да сме добре запознати с фирмата/организацията и длъжността, за която кандидатстваме, за да направим добро впечатление, то в случай, че ни поканят на второ събеседване или направо ни одобрят, задължително трябва да сме проучили отлично своите работодатели в професионален план. Така ще имаме необходимото спокойствие и сигурност, че няма да станем жертва на измама, манипулации, експлоатация и други неприятни преживявания.

Съвети, с които ще се предпазите от некоректни работодатели:

Проучете най-общо за фирмата, за която кандидатствате – обикновено тази информация предлагат фирменият сайт, каталожни сайтове или фейсбук страницата. Оттам можете да почерпите представа за фирмената история и политика, за основната философия и концептуалната насоченост, за работното време, броя офиси или търговски обекти. Изобщо почти всичко, което е достъпно като информация. Това е важно, защото ще ви насочи, дали бихте се чувствали добре и на място в конкретния бранш и дали сте подходящ кандидат. Оттук - много бъдещи ядове могат да бъдат спестени, преди изобщо да затънете в тях.

Можете да почерпите информация и от форумите, ако има нещо публикувано за вашия бъдещ работодател и предприятието му. Става ли въпрос за системни работни злоупотреби, некоректно отношение, вътрефирмени конфликти или проблеми с клиенти. Това се разчува много бързо в публичното пространство, а интернет има прекрасното качество, зорко да съхранява в годините и архивите си подобни пикантерии.

Медиите в последно време също дават все по-голяма гласност на наболели проблеми в този контекст – не само новинарските емисии и вестниците, било то на книжен носител или онлайн, но и предаванията със социална насоченост, вършат добра работа и помагат на много хора, да разрешат вече възникнали конфликти по линия служител/работник – работодател и да предотвратят други евентуални потърпевши. И все пак - не се доверявайте на всичко в Мрежата, понякога фирменият имидж умишлено се злепоставя.

Споделете с доверени хора за въпросната фирма - вашето семейство, с приятелите си, с познатите си и с бившите си колеги, дори, за фирмата, към която кандидатствате. Най-добрата реклама е от уста на уста, същото е и с „анти-рекламата“. Вижте мнението и впечатленията на околните. Обикновено винаги има все някой познат на познат, който или е работил, или работи още за фирмата, която ви вълнува.

Вижте как стои въпросът с текучеството на персонал – това е много важен показател. Как да разберете за него ли? Лесен вариант предлагат сайтовете – посредници за работа. Те са междинно звено в пазара на труда между търсещите и предлагащи работа. Имат графа „ключови думи“, където можете да въведете името на фирмата и така да проверите, дали и какви обяви е публикувала във времето. Ако ви направи впечатление, че често са търсени служители, че периодично има търсене на кадри за една и съща или сходна позиция, това е сигурен знак, че има нещо нередно. По-добре не си губете времето и нервите.

Още по време на самото интервю, можете да усетите и предвидите някои от тези казуси, стига да сте наблюдателни и да структурирате правилно своите въпроси към интервюиращия. Ако става дума за голяма и реномирана компания, подобни рискове се минимизират, а и едва ли собственикът ще води интервюто (има си HR-отдел човешки ресурси или фирми за подбор на персонал), но често в малките фирми шефовете са тези, които си подбират персонала. От подобен личен контакт можете да разберете доста – от поведението, темперамента, излъчването, отношението и това, което говори и обяснява потенциалният ви работодател.

Установете много точно и ясно размера, начина на заплащане и работното време, осигуровките. Обикновено това се прави на второто интервю. Много хора са ставали жертва на схеми от рода – почваш, работиш и не ти плащат, освобождават те с някакъв нелогичен претекст и се насочват към следващите жертви. Друг лош сценарий е да се бавят с трудовия договор, поради редица причини и извинения. Мнозина некоректни работодатели протакат правното и регламентирано оформяне на документите, какъвто е трудовият договор, който дават права на служителите. Не е рядка и практиката да се работи на черния пазар – без договор и осигуровки или ако има договор, да не е записана реалната заплата.

Проверката винаги е била и ще бъде висша форма на доверие. Не я подценявайте и вие и най-вече доверието трябва да е във вашите инстинкти.
Вашият коментар
* Моля, използвайте КИРИЛИЦА, по лесно е и за писане и за четене. НЕ пишете само с ГЛАВНИ букви.
Име:
e-mail:
 код:
информирай ме, ако някой друг коментира тази тема
· Изкуството на малкия разговор на работното място
· Как да запазим първоначалната си мотивация за работа
· Как и къде още да търсим работа?
· Лято е, но да не се отпускаме
· Защо арогантността е опасно заразна?
· Когато изразяваме мнение - осъждаме или обсъждаме?
· Скуката не е толкова страшна, колкото изглежда
· Червената рокля - милиони шевове, които разбиха културните бариери
· Бъди!
· Да повикаш ВОЛЯТА на помощ
· Какво означава да бъдем успешни?
· Безпричинната доброта
Сряда
17
Април 2024
П
В
С
Ч
П
С
Н

1
2
3
4
5
6
7

8
9
10
11
12
13
14

15
16
17
18
19
20
21

22
23
24
25
26
27
28

29
30
Абонирай се за новости
Така няма да пропускаш новите и интересни неща
Как да започнем разговор с непознат?
„Страхът прави непознати хора, които биха били приятели.“ - Шърли Маклийн Да започнеш разговор...
Бърз релакс в офиса - II
Тихичко навън Постоянното звънене на телефона и шумните разговори на колегите са едни от основните...
Наесен с песен - или отново на работа
Много хора имат нужда от отпуск след отпуската. Не става въпрос за капризи и глезене, а за естествена...
Етикет на телефонния разговор
Този неизменен в последните години аксесоар - телефонът, се е превърнал в необходимост за съвременния...
Етикет на визитната картичка
Визитната картичка е задължителен атрибут на всеки човек, който иска да изрази себе – работата си, позицията...
Надути или вярващи в себе си – къде е границата?
В общи линии хората се лутаме в крайностите – или сме твърде навирили нос, пропускайки всичко около себе...
Полезни ли са конфликтите на работното място?
В последните години се учим, че конфликтите сред колеги и между колеги и ръководство трябва да бъдат...
За критиката, критично: Как да даваме оценки - I
Свикнали сме да мислим за критиката като нещо външно, за което можем и понякога наистина трябва да си...
Доклад с мерки ще се бори със "стъкления" капак за жените в науката
На 14 юли 2015 г. в Европейската комисия беше изслушан доклад, който констатира, че дялът на жените,...
За малките неудобства
Колегата днес е наистина очарователен – слиза от новата си кола, носи се с големи крачки с лъскавите...
Корпоративният подарък за Коледа - необходимост за всеки бизнес
Служебните коледни подаръци са необходимото зло всяка година. Неотменим жест към настоящи партньори или...
Помощ, мърморко!
Шумът от много мърморещи хора не е страшен само ако можем да го игнорираме. Мърморковците, които днес...
Вечните критици
Те са вечно недоволни. Каквото и да сме направили, колкото и да сме се постарали, винаги ще намерят недостатъци....
Медитация за заети жени
Животът изглежда като надпревара. Бързаме ли, бързаме. Но с кого се надпреварваме всъщност? Със самите...
Провалът – разочарование или мотивация
Когато се провалите в нещо, мотивирате ли се още повече за постигане на по-добри резултати, или разочарованието...
Растенията в офиса
Човешкият разум се е зародил в природата, затова е истинско престъпление да полагаме умствен труд в в...
Семейният бизнес - екип в професионалния и личния живот
Повечето от нас в даден момент от живота си избират партньор, с когото да създадат семейство, но една...
Как да се харесаме на околните - II
Има ли особености, които различават подхода към мъжете от този към жените в старанието да се харесаме...
Наполовина празна? Пълна?
Наполовина празна? Пълна? Няма значение! Само да има място за още вино!...
Жертва сте на слухове?
Безспорно слуховете са най-старото информационно средство в света и независимо дали ни харесва или не,...
Фотографията към вашето CV – успешен коз или причина за провала
При обявяването на свободна длъжност специалистите по човешки ресурси преглеждат стотици автобиографии....
5 емоционално интелигентни неща, заради които да ви харесат за първите 5 минути
Хората наистина нямаме време за губене. Нужно е съвсем малко време, за да решим какво да правим, къде...
Здраве    Красота    Мода    Моят дом    Двама+    Кулинария    Време за мен    RSS     Реклама     Контакти
Hera.bg. Използването на материали разрешено само с писмено съгласие на Hera.bg
Hera.bg в Facebook