Начало
Здраве и Красота
Кариера
Моят дом
Двама+
Кулинария
Време за мен
Регистрация       e-mail:       парола:      

Как да се предпазите от некоректни работодатели



        Добави в любими         Коментирай         Отпечатай         Изпрати
Търсенето и намирането на подходяща работа е истинско предизвикателство в днешно време. Къде на шега, къде наистина, това си е вид работа. Следва да се отнесем много отговорно, организирано и наблюдателно към това занимание, защото в крайна сметка от него зависи, каква работа ще си намерим, ще намерим ли достойното възнаграждение, дали ще сме психически стабилни, спокойни и себереализирани и не на последно място – какво бъдещо житейско и кариерно развитие ни очаква. Освен това, всеки работещ „продава“ един от най-ценните ресурси, с които разполагаме като рационални икономически субекти, а именно времето.

И ако явявайки се на интервю за работа следва да сме добре запознати с фирмата/организацията и длъжността, за която кандидатстваме, за да направим добро впечатление, то в случай, че ни поканят на второ събеседване или направо ни одобрят, задължително трябва да сме проучили отлично своите работодатели в професионален план. Така ще имаме необходимото спокойствие и сигурност, че няма да станем жертва на измама, манипулации, експлоатация и други неприятни преживявания.

Съвети, с които ще се предпазите от некоректни работодатели:

Проучете най-общо за фирмата, за която кандидатствате – обикновено тази информация предлагат фирменият сайт, каталожни сайтове или фейсбук страницата. Оттам можете да почерпите представа за фирмената история и политика, за основната философия и концептуалната насоченост, за работното време, броя офиси или търговски обекти. Изобщо почти всичко, което е достъпно като информация. Това е важно, защото ще ви насочи, дали бихте се чувствали добре и на място в конкретния бранш и дали сте подходящ кандидат. Оттук - много бъдещи ядове могат да бъдат спестени, преди изобщо да затънете в тях.

Можете да почерпите информация и от форумите, ако има нещо публикувано за вашия бъдещ работодател и предприятието му. Става ли въпрос за системни работни злоупотреби, некоректно отношение, вътрефирмени конфликти или проблеми с клиенти. Това се разчува много бързо в публичното пространство, а интернет има прекрасното качество, зорко да съхранява в годините и архивите си подобни пикантерии.

Медиите в последно време също дават все по-голяма гласност на наболели проблеми в този контекст – не само новинарските емисии и вестниците, било то на книжен носител или онлайн, но и предаванията със социална насоченост, вършат добра работа и помагат на много хора, да разрешат вече възникнали конфликти по линия служител/работник – работодател и да предотвратят други евентуални потърпевши. И все пак - не се доверявайте на всичко в Мрежата, понякога фирменият имидж умишлено се злепоставя.

Споделете с доверени хора за въпросната фирма - вашето семейство, с приятелите си, с познатите си и с бившите си колеги, дори, за фирмата, към която кандидатствате. Най-добрата реклама е от уста на уста, същото е и с „анти-рекламата“. Вижте мнението и впечатленията на околните. Обикновено винаги има все някой познат на познат, който или е работил, или работи още за фирмата, която ви вълнува.

Вижте как стои въпросът с текучеството на персонал – това е много важен показател. Как да разберете за него ли? Лесен вариант предлагат сайтовете – посредници за работа. Те са междинно звено в пазара на труда между търсещите и предлагащи работа. Имат графа „ключови думи“, където можете да въведете името на фирмата и така да проверите, дали и какви обяви е публикувала във времето. Ако ви направи впечатление, че често са търсени служители, че периодично има търсене на кадри за една и съща или сходна позиция, това е сигурен знак, че има нещо нередно. По-добре не си губете времето и нервите.

Още по време на самото интервю, можете да усетите и предвидите някои от тези казуси, стига да сте наблюдателни и да структурирате правилно своите въпроси към интервюиращия. Ако става дума за голяма и реномирана компания, подобни рискове се минимизират, а и едва ли собственикът ще води интервюто (има си HR-отдел човешки ресурси или фирми за подбор на персонал), но често в малките фирми шефовете са тези, които си подбират персонала. От подобен личен контакт можете да разберете доста – от поведението, темперамента, излъчването, отношението и това, което говори и обяснява потенциалният ви работодател.

Установете много точно и ясно размера, начина на заплащане и работното време, осигуровките. Обикновено това се прави на второто интервю. Много хора са ставали жертва на схеми от рода – почваш, работиш и не ти плащат, освобождават те с някакъв нелогичен претекст и се насочват към следващите жертви. Друг лош сценарий е да се бавят с трудовия договор, поради редица причини и извинения. Мнозина некоректни работодатели протакат правното и регламентирано оформяне на документите, какъвто е трудовият договор, който дават права на служителите. Не е рядка и практиката да се работи на черния пазар – без договор и осигуровки или ако има договор, да не е записана реалната заплата.

Проверката винаги е била и ще бъде висша форма на доверие. Не я подценявайте и вие и най-вече доверието трябва да е във вашите инстинкти.
Вашият коментар
* Моля, използвайте КИРИЛИЦА, по лесно е и за писане и за четене. НЕ пишете само с ГЛАВНИ букви.
Име:
e-mail:
 код:
информирай ме, ако някой друг коментира тази тема
· Изкуството на малкия разговор на работното място
· Как да запазим първоначалната си мотивация за работа
· Как и къде още да търсим работа?
· Лято е, но да не се отпускаме
· Защо арогантността е опасно заразна?
· Когато изразяваме мнение - осъждаме или обсъждаме?
· Скуката не е толкова страшна, колкото изглежда
· Червената рокля - милиони шевове, които разбиха културните бариери
· Бъди!
· Да повикаш ВОЛЯТА на помощ
· Какво означава да бъдем успешни?
· Безпричинната доброта
Вторник
3
Октомври 2023
П
В
С
Ч
П
С
Н
1

2
3
4
5
6
7
8

9
10
11
12
13
14
15

16
17
18
19
20
21
22

23
24
25
26
27
28
29

30
31
Абонирай се за новости
Така няма да пропускаш новите и интересни неща
Как да се справим с пасивно-агресивен човек?
Пасивната агресия се отнася до хора, които са враждебни към нас, но не показват открито или пряко...
Корпоративният подарък за Коледа - необходимост за всеки бизнес
Служебните коледни подаръци са необходимото зло всяка година. Неотменим жест към настоящи партньори или...
Какво казваме, когато (не) говорим
Ето една типична ежедневна ситуация. Връща се детето от училище, ние дежурно го питаме: „Как мина деня...
Конкуренцията в офиса
Умението за работа в екип е изискване, което присъства едва ли не във всяка обява за работа. В същото...
Малки трикове за по-лесно и приятно общуване
Искало ли ви се е някога повече да се харесвате на хората? Да умеете да печелите усмивките и приятелството...
Променило ли се е нещо в интервюто за работа днес?
На интервюто за работа може да се гледа като на търговска сделка - един продава умения, компетентност,...
Общуване според темперамента - II
Холериците са бързи, поривисти и стремителни, но рязко сменят своите настроения и губят самообладание....
Търсенето на работа Е работа!
Вие сте без работа. По една или друга причина, по ваше желание или – не, вече е факт. Е, честито тогава...
Планове покрити с прах
Отлагането може да бъде изкуство, но може и да ни изиграе лоша шега. Когато не позволяваме на нещата...
Придайте индивидуалност на бюрото
Никога не съм била привърженичка на реда. Особено на работното място, в частност – бюрото. Творческият...
Вечните критици
Те са вечно недоволни. Каквото и да сме направили, колкото и да сме се постарали, винаги ще намерят недостатъци....
Офис у дома
Със сигурност на всеки от нас му е минавало поне веднъж през ума колко хубаво би било да отворим очи,...
Не приемайте нападките твърде лично
Критикуват ли ви често? Умеете ли да приемате забележките и каква е стратегията ви към критиката? В действителност...
Работим ли подходящата за нас работа?
Дали работим подходящата за нас работа? Дали професията ни е по сърце? По какво можем да познаем? Въпросът...
Техники за по-ефикасно учене, за които не сте се сетили
Често се случва учениците и студентите да изпитват затруднение в процеса на учене – училищните програми...
Как темпераментът определя професията ни
Дали сте от хората, които се радват на срещите, оживените разговори и запознанствата или пък обичате...
Вълк-единак или колективен играч?
Като вълк-единак или колективен играч сме в живота? Това е наш избор, но само донякъде. Той се предопределя...
Изкуството да направиш комплимент на мъж
Няма човек, който да е неподвластен на комплимента. Ако има такива, то просто не са получавали точния...
Какво не ни достига, за да постигаме целите си?
Способността да поставите себе си изцяло във всяка област на живота си е ключът към големия успех...
Жертва сте на слухове?
Безспорно слуховете са най-старото информационно средство в света и независимо дали ни харесва или не,...
Възможен ли е баланс между работа и семейство?
Няма как да оспорим факта, че разумните хора са онези, които винаги намират златната среда. Балансът...
Общуване според темперамента
Често в ежедневното общуване ни поразява огромната разлика между хората – във възприятията, начина за...
Здраве    Красота    Мода    Моят дом    Двама+    Кулинария    Време за мен    RSS     Реклама     Контакти
Hera.bg. Използването на материали разрешено само с писмено съгласие на Hera.bg
Hera.bg в Facebook