Начало
Здраве и Красота
Кариера
Моят дом
Двама+
Кулинария
Време за мен
Регистрация       e-mail:       парола:      

Как да запазим първоначалната си мотивация за работа



        Добави в любими         Коментирай         Отпечатай         Изпрати
Започнали сте нова работа? Чудесно. Мина времето на адаптация и всичко изглежда наред. Свикнахте, опознахте колегите, задълженията ви се изясниха. И дотук спира да става чудесно. Защото усещате как губите мотивация. Вече нямате желание, всичко е досадно и не ви носи радост.

Скоро назначените служители се отличават с повишена бойна готовност – те учат много бързо, под напрежение са и се стремят бързо да навлязат в работата. Това ги прави много активни, искат да се харесат на всички и да покажат колко добре се справят с новото за това кратко време. Може би затова никой не обича новаците. Не? Добре, те и с това ще се справят.

След като убедите и чистачката, какви новобранци за пример сте, сякаш сваляте гарда и влизате в зоната си на комфорт. Особено податливи сте на това, когато работата не предполага особен динамизъм. Ако рутината е част от деня – ограничен брой конкретни задължения, които трябва да се свършат за деня. Ако тя има определен ритъм, който е наложително да е равномерен. В този случай свикването може да ви изиграе много лоша услуга. И понеже вече сте се доказали какви сте печени служители, макар и новоназначени, тази зона на комфорт в очите на мениджърите да заприлича на сваляне на гарда и липса на мотивация за успех.

С времето ще видите, как ви доскучава, започвате да се оплаквате от рутината и ентусиазмът ви напуска. Превръщате се в поредния недоволен от работата си. Това, разбира се, веднага се отразява на задълженията ви - започвате „през пръсти” да ги изпълнявате, с понижено внимание и не толкова качествено, колкото в началото. Помните ли високата летва в началото? Е, сега осъзнавате каква грешка е била тя. В очите на началството това изглежда сякаш е направило грешка с назначаването ви и започва да се оглежда за друг, по-мотивиран служител.

Как да поддържате мотивацията от самото начало?

Учете се постепенно. Когато започвате обучение, сигурно се очаква от вас да стигнете с основното усвояване на работата за някакъв период, но нека този период не бъде прекалено кратък. Не случайно пробния период на повечето трудови договори е 6 месеца. За това време вие трябва да сте напълно наясно за естеството на работата, за обстановката и колегите, както и те за вас. Никой не очаква чудеса особено пък от пълен новак в една сфера. По- бавното, но по- задълбочено усвояване на работата гарантира повече знания в сферата и по- резултатна работа. Обратното би изглеждало като малко надуто самохвалство, дори и да сте от най- схватливите.

Не се старайте да се харесате на всички едновременно. Повечето утвърдени колективи гледат на новобранците с подозрение и недоверие. Карайте постепенно в опознаването на колегите. Така хем ще запазите интереса и към собствената си особа по-дълго време, хем и постоянно ще откривате качествата и недостатъците на другите. Ще запазите тръпката в отношенията по- дълго. В любовта, както и в службата да сме си постоянно интересни един на друг винаги гарантира по- дълготрайни и пълноценни отношения.

Намирайте предизвикателство всеки ден. Ако смятате, че напълно познавате работата си за този кратък период от време и усещате че губите мотивация, намерете си лични предизвикателства. Опознайте другите отдели, други сфери на работа, историята на фирмата или пазарите й. Ако сте напълно нов в тази сфера, научете повече за нея. За да изглежда като натегачество, не го афиширайте. Винаги има някой всезнайко от богатата палитра на колегите. Някой, който само си търси слушатели да демонстрира знанията или опита си. И докато повечето му колеги вече го избягват, впрегнете словоизлиянията му с подходящи въпроси така, че те да работят за вашето собствено развитие.

Интересувайте се от цялата област. Абонирайте се за списания или четете он лайн за най- новото в бранша, за личностите в него, мислите и вие на свой ред какво може да се подобри, давайте поле на идеите си, дори никой още да не иска да знае за тях, или дори началникът още да не знае, дали изобщо да ви задържи. Няма ненужно знание, няма случайни хора, а идеите са безценен капитал във вашата кариера в този бранш. Не спирайте да задавате въпроси на колегите и успелите в бранша. Всеки се чувства поласкан, когато някой новак се интересува от особата му. Човешката суета също може да работи във ваша полза, така ,че да преоткривате работата си всеки ден.

Никога не подценявайте основните си задължения. Никога не ги изпълнявайте през пръсти, дори да са ви до болка познати. В повечето случаи докато някой започва да се интересува от вашата личност, може да мине доста време. Дотогава вие трябва да заслужите този интерес със здрава работа за това, за което в крайна сметка са ви наели. Ако показвате достатъчно дълго постоянство и преживеете достатъчно дълго в тази фирма, все някога, все някой ще ви забележи.

И ако това не се случи, замислете се, дали това е работата за вас и дали тази фирма ви заслужава. Натрупаните през времето знания и умения, които са били извън задълженията ви, може да ви осигурят по- добра работа. Не се страхувайте да избягате от зината си на комфорт или да я разширите. Това е един от пътищата към щастието в работата.
Виж още статии за:   Кариерата · Офиса · Мотивацията · Новата работа ·
Вашият коментар
* Моля, използвайте КИРИЛИЦА, по лесно е и за писане и за четене. НЕ пишете само с ГЛАВНИ букви.
Име:
e-mail:
 код:
информирай ме, ако някой друг коментира тази тема
· Изкуството на малкия разговор на работното място
· Как да се предпазите от некоректни работодатели
· Как и къде още да търсим работа?
· Типове поведение, които вредят на увереността
· 10 начина да бъдем по-добри към себе си
· От къде идва чувството на несигурност?
· 5 полезни съвета преди да станеш дигитален номад
· Работа от вкъщи и малко дете? Мисията е трудна, но възможна
· Полезни ли са конфликтите на работното място?
· Изборите в живота ни като възможност за израстване
· Малки трикове за по-лесно и приятно общуване
· Какво представлява самоефективността и как да я подобрим?
Виж още статии за:   Кариерата · Офиса · Мотивацията · Новата работа ·
Неделя
13
Юни 2021
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6

7
8
9
10
11
12
13

14
15
16
17
18
19
20

21
22
23
24
25
26
27

28
29
30
Абонирай се за новости
Така няма да пропускаш новите и интересни неща
Прехвърляне на отговорност
В една приятелската компания може и да няма йерархия, но в професионално отношение нещата стоят по съвсем...
На какво може да ни научат мъжете?
Понякога до такава степен не разбираме мъжете, че ядосвайки им се за непонятни за нашата женска природа...
Как да подарим и да получим подарък според етикета
Придържането към етикета е от особена важност, особено що се касае до професионалните отношения. Следването...
„Задължителните” дрехи
„Модата се купува, стилът се притежава”. Какво значи това на практика? Възможността редовно и според...
Искате да носите обяд в офиса, но се чудите как точно става? Съвети за начинаещите
Да си носиш обяд в офиса или да опаковаш нещо от дома за детето в училище отново дойде на мода и Слава...
Синдромът „Започвам от утре”
"От утре ще ставам по-рано и ще си лягам навреме. Най-после ще занеса ютията на ремонт, ще почистя основно...
Как да се справим с тираничен шеф?
Имате ли нещастието да работите с тираничен шеф? Той ви унижава безпощадно, навсякъде, с или без удобен...
Малките камъчета и голямата преобърната кола
Всички знаем приказката за малките камъчета, които имат чудодейната способност да обръщат голямата кола....
Подходящите професии за екстровертите и за интровертите
Дали сте от хората, които се радват на срещите, оживените разговори и запознанствата или пък обичате...
Защо се уморяваме от отпуска, вместо да си починем?
Истинската почивка по време на отпуска не започва от първия ден, а чак след 4-5 дни. Защо това е така?...
Изкуството на малкия разговор на работното място
Започването на кратък разговор с почти или напълно непознат човек може да се окаже по-трудно, отколкото...
Променило ли се е нещо в интервюто за работа днес?
На интервюто за работа може да се гледа като на търговска сделка - един продава умения, компетентност,...
Надути или вярващи в себе си – къде е границата?
В общи линии хората се лутаме в крайностите – или сме твърде навирили нос, пропускайки всичко около себе...
Откровено за трудните разговори
„Бъдете достатъчно смели да започнете разговор, който си заслужава.“- Маргарет Уитли Във всички...
Не приемайте нападките твърде лично
Критикуват ли ви често? Умеете ли да приемате забележките и каква е стратегията ви към критиката? В действителност...
Офисният хладилник: инструкция за употреба
Обядът ви е изчезнал, a вие просто не проумявате, къде може да се е дянал. След втората инспекция по...
Техники за по-ефикасно учене, за които не сте се сетили
Често се случва учениците и студентите да изпитват затруднение в процеса на учене – училищните програми...
Чуваме ли се какво говорим?
Може би някои прочитайки това заглавие биха си казали: „Че как да не се чувам, да не съм глух/а?”. В...
Бизнес партньори или приятели
Когато ти трябва помощ – търсиш приятели. Нуждаеш ли се от пари назаем – пак се обръщаш към тях. Дали...
Етикет на визитната картичка
Визитната картичка е задължителен атрибут на всеки човек, който иска да изрази себе – работата си, позицията...
Как да разговаряме с хора, които не понасяме?
На всекиго се случва, особено в професионалната сфера - влизате в стаята, в офиса и моментално разбирате,...
Когато изразяваме мнение - осъждаме или обсъждаме?
Отношенията с другите са основна част от живота ни и източник както на приятни, така и често на неприятни...
План Т
Преди време ако някой ме бе посъветвал да планирам ежедневието и дори месеците си, щях със сигурност...
Как да развием социалната си интелигентност и каква роля играе в живота ни тя
„Навярно най-добрият събеседник в света е онзи, който насърчава другите да говорят.” - Джон Стайнбек Социалната...
Здраве    Красота    Мода    Моят дом    Двама+    Кулинария    Време за мен    RSS     Реклама     Контакти
Hera.bg. Използването на материали разрешено само с писмено съгласие на Hera.bg
Hera.bg в Google+ и Facebook