Имаш нова идея. А сега накъде?
 Изпрати
„Казвам се Идеен Вдъхновител и съм начело на отдел „Мозъчен щурм”. Днес ще мислим нестандартно. Мисията ни е проста – до края на деня да измислим революционна гайка, с която нашата фирма да се гордее. Замислете се – ако вие бяхте гайка, на кое място в автомобила бихте искали да се намирате? Добре дошли в кошмара на мениджъра на средно ниво.”
Така започва една от лекциите на курс по креативна медитация. Идеите са най-скъпото нещо в света на бизнеса. Решаваща роля за развитието на една компания до голяма степен играе способността на екипа й да генерира нови идеи, с които умело да се изправя срещу конкуренцията. За измислянето на нова идея не е нужно да ви се отвори третото око или постоянно да се консултирате със скъпоструващ специалист.
Достатъчно е внимателно да се огледате около себе си, да се вслушате в подчинените си, да мотивирате мениджърите да търсят нестандартни решения на проблемите и да се възползвате от класическите алгоритми в търсене на новости. За да стимулират своите служители, големите компании често предлагат мотивиращи награди – ползване на служебна кола от луксозна марка за една седмица с гориво, платено от работодателя, уикенд в спа хотел и др.
Една неразработена идея може да изглежда смешно и дори нелепо в началото. Това често плаши хората и те просто не я предлагат. Така пътят на идеята е прекратен, още преди да е започнал. Въпросът „Ами ако шефът реши, че е глупава?” често е препъникамъчето, което обръща колата. Всъщност оценката често е само в нашата глава и за негативната й тежест силно влияние оказва неувереността ни.
Ако все пак оставим идеята да направи своята първа стъпка след раждането си – в каква посока точно да бъде тя? Описването на идеята на лист или във файл е първият сигурен знак, че тя съществува. Пресъздадена черно на бяло, идеята може да поеме първите си хапки храна - по-точните думи, с които да бъде описана, по-прецизното пресмятане на разходите и приходите за осъществяването й, оформянето й в презентация и т.н. Така идеята-бебе вече не е в онзи странен, неугледен вид, в който е била, когато ImageRightсе е родила – плаваща незавършена мисъл в съзнанието ни. С разширяване, уточняване или съкращаване тя ще добие по-добър и прецизен вид.
Дори и вече на хартия обаче идеята може да бъде обикновена и тривиална. Как да стане различна? Един от методите за търсене на нестандартно решение по някакъв проблем или задача, е провокацията. Открийте кое е най-комерсиално и стандартно решение на проблема, по който работите, а след това тръгнете в противоположната посока и направете точно обратното. Например: в ресторантите се плаща за консумирана храна – провокация би било във вашия ресторант да се плаща за време на престой. Сметката зависи от броя и вида ястия – нестандартно би било да се плаща фиксирана сума за 1 чиния, пълна с избрани ястия.
За да добиете обективна представа за стойността на идеята, се поставете поне за миг на мястото на мениджъра си. Пречупете възприятията си през неговите критерии и оценки. Това може да помогне да отгатнете и въпросите, които той би задал, когато му представите своето хрумване. Предварителната подготовка за тях гарантира по-голяма увереност на самата презентация. А спокойствието и сигурността при представянето са важна част от тежестта и начина на възприемане на проекта.
|
|
|
Сряда 8 Февруари 2023 |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
|
Абонирай се за новости
 Как да отучим детето си от бързата храна - I
Обикновено не отдаваме голямо значение на това, с какво се храни нашето дете. През деня ние сме на работа,...
 Време да бъдем по-добри...и в социалните мрежи
Няма какво да се лъжем - престоят ни в социалните мрежи заема голяма част от времето и съзнанието ни....
 Какво се крие зад асексуалността – "невидимата сексуална ориентация"?
Повечето хора никога не забравят времето, обикновено в юношеството, когато са усетили първите трепети...
 Как да станем по-добър събеседник и да подобрим общуването?
Днес комуникацията е всичко. За малко време да изразиш максимално, да направиш впечатление, да бъдеш...
  Проблемът „много критични родители“
Всеки родител иска най-доброто за детето си. В старанието и себераздаването не рядко той стига до крайности....
 В навечерието на сватбата – някои важни въпроси - II
Гласно:
„Кога ще имаме деца?” – не е казано, че трябва да има точен отговор във времето, но една перспектива...
 Страст или сигурност – какво да изберем?
Всички ние искаме и страст, и сигурност, но практиката показва, че тези две понятия взаимно се изключват....
  Най-неустоимото бельо през първата любовна нощ
С дрехите всичко е просто и ясно. Щом даден мъж ви ухажва, най вероятно харесва стила ви. Или още по-добре...
 За по-добра комуникация с мъжете
Мъжете обичат жената до тях да знае повече за интересите и навиците им, така имат теми за разговор и...
 Гневът срещу нас
Гневът е една от най-силните и разрушителни емоции. Той влияе негативно както на този, който го изпитва,...
  Защо след 35-те ни години е трудно да се сприятеляваме?
Изследване, публикувано в The Royal Society, показва, че пикът на новите приятелства, нашата най-голяма...
 8 старомодни навика от романтичните срещи, които трябва да върнем днес
Срещите днес се смята за отживелица. В епоха на чатове, "мотаене", събития в социалните мрежи, спийд...
|