Начало
Здраве и Красота
Кариера
Моят дом
Двама+
Кулинария
Време за мен
Регистрация       e-mail:       парола:      

Еко идеи за офиса



        Добави в любими         Коментирай         Отпечатай         Изпрати
Вярвате ли, че можем да щадим природата с всяко малко ежедневно действие? Че промяната, която искаме да видим в света, започва от самите нас? Ако сте от този тип хора, сигурно се стараете да спазвате тези принципи в дома си, където владеете обстановката, да влияете на приятелите си. Но дали успявате в офиса с колегите? Или там се сблъсквате с твърдоглавие, безхаберие и разхищение на ресурси? Време е за промяна.

Идеалният вариант е да работите със съмишленици и заедно да прилагате екологичните принципи в офиса: разделяне на отпадъците, пестене на електричество и вода, рециклиране и повторна употреба на офис консумативите. Другият вариант е да сте пряк ръководител на група хора и да налагате идеите си по сила на служебната си власт, което е със спорни резултати понякога. Но не винаги тези варианти са налице, затова:

От какво зависи успехът на еко идеите в офиса?

Колегите. Ако сред тях има от по-старото поколение, което не расло с еко принципите, може би не е добра идея да започнете именно от тях. Консервативността трудно се преодолява, иска повече време и доказателства, че новото работи и е безопасно да се опита. Насочете се към по-младите.

Шефът. Другата посока на промяната е откъм върха. Има ли начин шефът ви да бъде убеден, че предложенията ви са приемливи и приложими? Има. Изтъкнете, че няма да костват усилия от негова страна, а напротив - ще се спестят разходи. Ако имате възможност, дори си водете някаква статистика напред във времето или следете финансовите показатели на някое перо от бюджета. Колко хартия е спестена месечно, колко е намаляла сметката за тока за една година и т. н. Финансовата страна винаги е най-убедителна.

Подходът. Не бъдете крайни и настоятелни. Това отблъсква най-много от всичко. Бъдете толерантни към „непросветените” – хората сме различни и с различен праг на екологична съвестност. Постепенно, с повечко думи, примери, статистика всеки разумен човек може да сам да разсъди и да вземе решение.

Личният пример е винаги най-успешен. И е отлична проверка за идеите ви. Последователни ли сте, вътрешните ви убеждения прозират ли във всяка една стъпка, без да показват крайност? Действайте, демонстрирайте, бъдете горди със себе си. Колегите ви виждат това и скоро ще възприемат идеите ви, защото са свидетели как те все пак се осъществяват и напред във времето, а не остават празни думи на еко пропагандата.

Някои конкретни еко идеи

Мислете практично, все едно става дума за вашия дом. Забелязвала съм по себе си, че когато имаш доволен бюджет за офис консумативи и дойде търговският представител с най-новия каталог, ставаш като дете в сладкарница – хем може, хем парите не са твои. Всъщност не става дума за пари, а за пластмаса, метал, стъкло, които не се рециклират лесно и са големи замърсители. Ограничавайте се и мислете така все едно пазарувате с ваши пари. Вместо нова химикалка, купете си пълнители. Вместо нови класьори, залепете нови етикети на старите. А някои фирми за консумативи имат и еко линии от рециклирани материали – хартиени химикалки, папки, класьори, хартия и т.н.

Щом стигнахме до хартията – ползвайте стара хартия за нова употреба. На гърба на вече напечатаното можете да си водите записки, да драскате идеи и да печатате дори други текстове, които нямат представителна функция. Оставете на бюрата на колегите си нарязани листове от стара хартия в по-дребен формат. Това е нещо, което някой е свършил вместо тях, и е на разположение. Така пестите от тефтери и ползвате един много проблемен ресурс като хартията два пъти. Стремете се като цяло да печатате възможно най-малко. Ако има начин информацията да се обмени по електронен път, направете го.

Пестете електричество. Спирайте монитора в обедната почивка, изобщо не оставайте техника на стенд бай – компютри, кафе машини, принтери. Ползвайте разумно климатика, гасете лампите и заменете обикновените крушки с енергоспетяващи. Ако зависи от вас, избирайте техника с нисък разход на енергия (клас А, АА), сложете сензори за движение на места, които се посещават по-рядко – тоалетни, архиви. Рискът да бъде забравена включена лампа и никой да не види с часове е по-голям. В летните месеци спазвайте простите правила за прогонване на жегата, а в студените – топлете различните помещения различно. За здравето на всички е добре целогодишно да се проветрява редовно, както и да се качваме по стълбите, вместо да ползваме асансьора.

Втора употреба на мебели, техника и офис консумативи. За да се изработи всяка вещ, е изразходван ресурс, който е обременил малко или много околната среда. За да не случва това още веднъж, защото производството зависи от потреблението, купувайки офис обзавеждане втора употреба, спестяваме ресурси. Понякога си заслужава повече да се повика дърводелец или да се отиде в магазин за техника втора употреба, отколкото да се купуват напълно нови мебели, принтери, монитори и т.н. Не се срамувайте от старото, в него обикновено има още живот.

Разделно събиране на отпадъците. Това също не е много трудно. Хартия, метал, стъкло – три различни коша, но една идеална цел – рециклиране и пак рециклиране.

Споделен транспорт до работа. Ако повече от колегите живеят в една посока, може да си поделят разходите по транспорта – пести се бензин, билет за метрото или автобуса. Така намаляват и емисиите в атмосферата. Има и още една полза – сплотяване на колектива.

Поднасяйте мерките си с чувство за хумор, залепвайте закачливи бележки около ключовете на лампите. Когато нещо не идва от вътре, то среща съпротива. Затова първо посейте семето на еко идеите, поливайте го с личен пример и то ще хване корен и в най-неплодородната почва.
Вашият коментар
* Моля, използвайте КИРИЛИЦА, по лесно е и за писане и за четене. НЕ пишете само с ГЛАВНИ букви.
Име:
e-mail:
 код:
информирай ме, ако някой друг коментира тази тема
· Лидл с мащабна информационна кампания за намаляване и рециклиране на пластмасата
· Първите маратонки, изработени от пластмасови отпадъци от океана, скоро в магазините
· Рециклирай: Ролки от тоалетна хартия
· Чисто пране без препарати – възможно ли е?
· Къщи за здравословен живот
· Еко стилът в обзавеждането
· 5 полезни съвета преди да станеш дигитален номад
· Работа от вкъщи и малко дете? Мисията е трудна, но възможна
· Полезни ли са конфликтите на работното място?
· Кои параметри да гледаме при избор на климатици за отопление
· Луксът ще ви посрещне от вратата
· Защо да купите бебешка количка от Baby.bg
Вторник
27
Юли 2021
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4

5
6
7
8
9
10
11

12
13
14
15
16
17
18

19
20
21
22
23
24
25

26
27
28
29
30
31
Абонирай се за новости
Така няма да пропускаш новите и интересни неща
Типове поведение, които вредят на увереността
Липсата на увереност може да причини много вреди в живота на човек. Нашето самочувствие засяга начина,...
Какво ще кажат хората?
Колко пъти сте чували този въпрос да излиза от устата на майка ви, баба ви или друг близък човек? Колко...
Не приемайте нападките твърде лично
Критикуват ли ви често? Умеете ли да приемате забележките и каква е стратегията ви към критиката? В действителност...
Изкуството на малкия разговор на работното място
Започването на кратък разговор с почти или напълно непознат човек може да се окаже по-трудно, отколкото...
Какво се питат първо хората, когато се запознават с вас?
Разбира се, за третия всички сме много наясно – дали сме потенциални партньори. Но в самото начало, когато...
7 стъпки към успеха
Попаднали сте в задънена улица. И сякаш в нищо не ви върви. Бизнесът ви е рухнал или просто тъпчете на...
Колегата - скатавка
Колегата-скатавка е истинска напаст, най-малкото защото останалите трябва да му свършат работата. Той...
Необходимостта от значима работа
У човека е заложена необходимостта работата му да е значима, дори не винаги това да е осъзнато. Имаме...
Защо се уморяваме от отпуска, вместо да си починем?
Истинската почивка по време на отпуска не започва от първия ден, а чак след 4-5 дни. Защо това е така?...
Да си аутсайдер не винаги е беда
Човекът е социално животно и винаги търси контакт с околните. Но съществуват особен тип хора – аутсайдерите,...
Меню "Aнти-стрес"
Когато ресурсите на организма са на изчерпване, а ние трябва да свършим още „малко” работа, да откраднем...
Офисният хладилник: инструкция за употреба
Обядът ви е изчезнал, a вие просто не проумявате, къде може да се е дянал. След втората инспекция по...
Мързелът – как да се справим с него?
„Мързелът не мори, но мъчи” – това е любимата поговорка на баща ми, която си спомням от най-ранно детство....
Трудностите като нови възможности
Искаме ги или не – трудностите са неизбежна част от житейския ни път. Те са негов естествен спътник,...
Организирайте времето си умно
На всички ни се е случвало, в даден момент, да блокираме и да не сме в състояние да намерим време или...
Споделеното работно пространство - офисът на бъдещето
Професиите на бъдещето изискват промяна в целия работен процес – от работното време до работното място....
Моите мили колеги - II
„Незаменимата” Обичайно в офиса ви кламерите стоят в един шкаф, папките в друг, а принтерната хартия...
Какво представлява самоефективността и как да я подобрим?
Определението за думата „самоефективност“ в оксфордския английски речник гласи: „Лична сила или...
Какво казваме, когато (не) говорим
Ето една типична ежедневна ситуация. Връща се детето от училище, ние дежурно го питаме: „Как мина деня...
Допълнителната работа – две дини под една мишница
Сигурно много от вас познават хора, които носят по няколко дини под една мишница. И не става дума за...
Здраве    Красота    Мода    Моят дом    Двама+    Кулинария    Време за мен    RSS     Реклама     Контакти
Hera.bg. Използването на материали разрешено само с писмено съгласие на Hera.bg
Hera.bg в Google+ и Facebook