Начало
Здраве и Красота
Кариера
Моят дом
Двама+
Кулинария
Време за мен
Регистрация       e-mail:       парола:      

Причини, поради които децата не се справят добре в клас



        Добави в любими         Коментирай         Отпечатай         Изпрати
Има безброй причини, заради които детето може да не се представя достатъчно добре в училище, да изпитва затруднения и да получава по-ниски оценки. Важно е да открием източника на проблема, за да могат да се вземат адекватни мерки навреме. Специалисти в областта на детската психология посочват някои от основните и най-често срещани фактори, отговорни за лошите резултати на децата, свързани с учебния процес:

Когнитивен дефицит и затруднения в обучението – първото нещо, за което специалистите следят и проверяват, е дали детето има някакъв когнитивен дефицит. Тази проверка е като някаква разновидност на тестовете за интелигентност (IQ) и включва вербална, невербална или перцептивна работна памет и скорост на обработка. Важно е да се установят реалните възможности на детето, а не да се приема, че той/тя трябва да се справя по-добре и на по-високо ниво от тях. Понякога детето притежава нормален коефициент на интелигентност, но има относителен дефицит в някоя от когнитивните области, изброени по-горе. Може да има и затруднения с определен тип обучение или разбиране, например невербална комуникация или дислексия (неспособност за четене и разбиране на прочетеното заради възможни размествания и бъркане на букви и думи). Консултацията и провеждането на тест с психолог са препоръчителни като първа стъпка за установяване на причината за по-слаби резултати и цялостно представяне в клас;

Социално-емоционални затруднения - много деца се справят значително добре с академичната и учебна част в училище, но срещат затруднения в неакадемични области като социална комуникация и емоционална регулация. Това не означава, че тези деца имат аутизъм, но може да се счита, че имат социално-емоционален дефицит. Някои признаци за това са неловкостта в социалните условия, трудности със започване на разговор и липсата на социално взаимодействие с другите деца. Емоционалната страна може да включва внезапно раздразнение или лесно разстройване, което пречи на детето да остане концентрирано в процеса на обучение;

Хиперактивност с дефицит на внимание (ADHD) и изпълнителна дисфункция - има противоречиви доказателства дали това е свръхдиагностицирано състояние. Според психолозите, много деца и възрастни биха могли да отговорят на критериите за тази диагноза, но много от тях всъщност имат други причини за затрудненото си съсредоточаване, справяне със задача или невъзможност за изпълнение на проекти. Причините могат да включват безпокойство, депресия, труден темперамент, проблеми с обучението, както и трудности с изпълнителната функция. Тази функция включва умствени процеси като планиране, организиране, сортиране, регулиране, определяне на приоритети и абстракция. Това са важни способности както в академично-образователни, така и в професионални роли (те са разположени в частта от мозъка, която се развива последно при хората – централния лоб). Консултацията със специалист може да помогне за установяване и подреждане на различните възможности за диагноза и подходяща терапия;

Различни стресори – тормоз от съученици (физически и психически), хаос и неразбирателство у дома, раздяла с родителите поради развод или натоварен работен график, неудобни физически промени - има повече потенциални причини, отколкото могат да бъдат изброени, но важният момент е, че стресът може да повлияе негативно на училищните резултати. Когато децата се чувстват некомфортно и изпитват постоянен страх/несигурност поради външни влияния, те не могат да се съсредоточат върху учебния процес и дори да са подготвени отлично, стресът блокира ума им и пречи да разгърнат пълния си потенциал, знания и умения. В този случай детето проявява и други признаци на стрес като поява на тревожност, тъга или желание да избягва училище. Особено важно е да се намери подходящ подход за разговор, който да предразположи детето към споделяне какво/кой го тормози и притеснява. Установяването на първоизточника ще помогне и за намиране на най-добрия вариант за справяне със ситуацията и предотвратяване на по-сериозни проблеми.

Запомнете, че всяко дете се развива със собствено темпо и има различни индивидуални способности. Напълно нормално е да се справя по-трудно и бавно в някои области - винаги ще има предмети, които ще са по-лесни за едни и по-сложни за други деца. Не бързайте да сравнявате резултати и оценки. Наблюдавайте децата си и се постарайте да изградите здрава връзка, доверие и открита комуникация с тях, за да можете да реагирате бързо и да се справите с потенциална проблемна ситуация. Можете да си служите с помощни въпроси, за да се ориентирате и насочите по-добре от къде идва усложнението. При необходимост, не се притеснявайте да потърсите и консултация със специалист. Колкото по-бързо се установи причината и стресовите фактори, които пречат на детето, толкова по-добре и успешно ще могат да се овладеят и преодолеят, а резултатите ще се подобрят.
Виж още статии за:   Нашите деца · Психология · Ученикът · Училището ·
Вашият коментар
* Моля, използвайте КИРИЛИЦА, по лесно е и за писане и за четене. НЕ пишете само с ГЛАВНИ букви.
Име:
e-mail:
 код:
информирай ме, ако някой друг коментира тази тема
· Най-важните съвети в помощ на родителите на първокласниците
· Защо да насърчим детето да рисува, независимо колко е "добро"?
· "Значителна част от това, което ви предстои, ще бъде поръчано от скуката"
· Стресът и първолачето
· Да си първокласник - то не е шега
· Отново на училище
· Бавно научавам...
· За травмите си може и да не носим отговорност, но носим за излекуването от тях
· Манипулаторите в нашето ежедневие
· Еднакви дрехи за мама и бебе - да или не?
· 7 дразнещи навика на поколение Z
· Какво трябва да знаем при избора на летни колички?
Виж още статии за:   Нашите деца · Психология · Ученикът · Училището ·
Събота
23
Октомври 2021
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3

4
5
6
7
8
9
10

11
12
13
14
15
16
17

18
19
20
21
22
23
24

25
26
27
28
29
30
31
Абонирай се за новости
Така няма да пропускаш новите и интересни неща
Как да подобрим концентрацията у децата?
Заради технологиите и динамиката, в която живеем, децата изпитват все по-големите трудности да се съсредоточават....
Думи, които мъжете обичат по-често да чуват от нас
Твърди се, че ние жените сме тези, които обичат да „чуват” любовта, че ние имаме нужда от много по-голямо...
Сватбата на най-добрия ми приятел - I част
Напук на всички твърдения, че истинско приятелство между мъж и жена не може да съществува, фактът си...
Болката от миналото, щастието в бъдещето
Това заглавие е само илюзия на едни почти поетично звучащи думи. Имаш ли търпение да ги прочетеш? Ние...
Нощното напикаване при децата
Нощното напикаване при децата е проблем, свързан предимно със съзряването на нервната им система. Той...
Родителските фрази, които мразим да казваме, но всъщност не са толкова лоши
Случвало ли ви се е да се скарате твърде строго на детето си и след това да съжалите за изречените думи?...
Как да развием устойчивостта си, за да бъдем по-успешни?
„Животът не става по-лек или по-опростен, ние ставаме по-силни и по-устойчиви.“ - Стив Мараболи ...
Рамки за примамки - II
Рамките примамки са един олекотен вариант на стереотипите. Във всяка държава, във всяка обществена сфера...
Чиклит романите – защо ги харесваме
Терминът чиклит идва от английското „chick”, което се употребява със значение мацка и съкращението ”lit”...
Спрете да угаждате на всички в тези 7 стъпки
Ако четете това, вероятно сте един от тези хора - които искат да се харесат на всички и се стремят да...
Кога и какъв сладолед да предложим на бебето и малкото дете?
Полезен ли е сладоледът за моето бебе? От кой месец мога да дам сладолед? Какъв сладолед да дам на моето...
Похвалата е ключ към сърцето и към успеха - не я пестете!
Всеизвестен факт е, че децата е добре да бъдат хвалени, да получават поощрение и одобрение и при най-малкия...
Дъщеричката - принцеса
Децата са радост за родителите, а момиченцата – красота и радост на квадрат. Какво удоволствие е да обличаш...
Бебето играе – кои са подходящите играчки? - II
Бебето от 3-6 месеца е съвсем различно. Можем да кажем, че на третия месец, то сякаш отново се ражда...
Голямата детска уста
Децата нямат никакви задръжки. Те не са „култивирани” с порядки и социални норми, те са това, което са...
Житейски уроци от децата
Свикнали сме да смятаме, че детето е нещо незряло, незавършено, неготово да съществува в света, но ако...
Истината и детето
“Мамо, мамо, аз как съм се родил? А къде е татко? Защо на Пепи от градината едното му краче е криво?...”...
На какво може да ни научат интровертите?
Понякога попадаме в ситуации, които сами не знаем как точно сме създали. Отговаряме на някого по начин,...
За какво да НЕ говорим пред него
Доверието, искреността и комуникацията са в основата на всяка връзка. Когато усещането за влюбеност преминe,...
Рожденият ден на вашето дете
Рожденият ден е най-вълнуващото събитие в живота на едно дете. Обградено от роднини, приятели, получава...
Състезателният дух, който ни прави нещастни
В човешката природа, в различна степен е заложен състезателният дух. Нуждата да се конкурираме е свързана...
Еднакви дрехи за мама и бебе - да или не?
Комплектите от еднакви дрехи за мама и бебе са изключително симпатични и особено популярни напоследък....
Животът като низ от избори
Понякога си представям живота като броеница, а на нея нанизани изборите, които правим. Или пък като път...
Детето - левичар - II
Освен левичари и десничари, съществуват и хора, които еднакво добре боравят и с двете ръце – т. нар....
Органайзър за диадеми, фиби
Няма ред вкъщи с тези две момичета и това е! Диадеми, фиби, ластици, ключодържатели, гривничка от еди...
Здраве    Красота    Мода    Моят дом    Двама+    Кулинария    Време за мен    RSS     Реклама     Контакти
Hera.bg. Използването на материали разрешено само с писмено съгласие на Hera.bg
Hera.bg в Google+ и Facebook