Начало
Здраве и Красота
Кариера
Моят дом
Двама+
Кулинария
Време за мен
Регистрация       e-mail:       парола:      

Организирайте времето си умно


"Правилото на 2-те минути", "правилото на най-важните 3" и други трикове


        Добави в любими         Коментирай         Отпечатай         Изпрати
На всички ни се е случвало, в даден момент, да блокираме и да не сме в състояние да намерим време или енергия, за да се справим с дългия списък от ангажименти и задачи. Захващаме се с нещо, но след малко преценяваме, че ще го оставим за по-късно, отлагаме, не съобразяваме силите си, закъсняваме със срокове, уморяваме се бързо, не успяваме да разпределеим задълженията си по най-добрия начин. Звучи ли ви познато?

Важно е да осъзнаем, че ние създаваме своето време и можем да се научим да го управляваме правилно. На първо място е добре да изчистим съзнанието си от блокажи и саботиращи мисли като „нямам достатъчно време за всичко” или „днес не е правилният момент, за да започна с това”. Независимо от кариерната сфера, има три основни елемента, които ръководят работата – мисли, разговори и действия.

Ето и как можем да организираме времето си умно:

Съставяне на график – отделете първите 30 минути от деня си, за да планирате и запишете всички задачи, които искате да приключите през седмицата. Отделете място и за всички мисли, действия и разговори, които е трябвало да проведете в процеса на работа. Това ще ви помогне да се ориентирате с колко ангажименти можете да се справите за дадения период в действителност, колко време сте прекарали в постигане на реални резултати и колко време сте загубили в непродуктивни дейности.

Определяне на приоритети – решете кое е наистина важно за вас, на какво държите и какво би ви донесло развитие, успех, сигурност. Придържайте се към своите основни приоритети и се фокусирайте само върху тях. Научете се да не отговаряте на всяко обаждане или съобщение, само защото телефонът ви звъни или получавате известие, освен ако не е наистина спешно и работата ви зависи от това. Можете да добавите в графика си специални времеви моменти, през които да върнете обажданията и да отговорите на съобщенията.

Отстранете всичко, което разсейва вниманието ви – колкото по-съсредоточени сте, толкова по-бързо и ефективно ще се справите с поставените цели за деня и седмицата. Ограничете присъствието си в социалните мрежи и всички приложения на смартфона, освен ако не са пряко свързани с работата ви.

Правилото за 2-те минути – ако можете да свършите нещо от задълженията си (отговор на имейли или някоя скучна, но бърза работа) за 2 минути, то го направете на момента. Отлагането за по-късно, необходимостта да си го припомните, мисълта, че трябва да го свършите в бъдеще – всичко това само ще отнеме от ценното ви време.

Най-важните 3 – спазвайте правилото за най-важните 3 задачи: нещото, което задължително трябва да направите, това, което би трябвало да направите след него и нещото, което бихте могли да приключите напълно за деня. Започнете сутринта с първото най-важно задължение.

Сън – храна – упражнения – за да бъдете в кондиция и добра форма, не забравяйте да се храните добре, да се наспивате и да отделяте време за малки серии упражнения. Така ще успеете да поддържате и добрата си концентрация и да се чувствате наистина трудоспособни.

Кратки почивки – научете се да правите кратки паузи между различните ангажименти и задължения, за да прояснявате съзнанието си и да можете да преминавате плавно и спокойно от една дейност към друга.



Каквото и да правите, колкото и задачи да имате не забравяйте, че:

Няма как винаги да се справите с всичко: има ситуации, които са извън вашия контрол и такива, в които може да сте зависими от други хора.

20 % от вашите мисли, разговори и дейности произвеждат 80 % от вашите резултати.

Организирайте умно времето си и се съобразявайте със собствените си ресурси и възможност на действие.
Вашият коментар
* Моля, използвайте КИРИЛИЦА, по лесно е и за писане и за четене. НЕ пишете само с ГЛАВНИ букви.
Име:
e-mail:
 код:
информирай ме, ако някой друг коментира тази тема
· На 19 март отбелязваме Световния ден на съня
· 8 храни за по-добра концентрация
· Техники за запаметяване
· Идея за тематично парти: Булченско парти
· Какво да правим, докато губим време в пътуване от работа до вкъщи и обратно
· Ода за пейкинга
· 5 полезни съвета преди да станеш дигитален номад
· Типове поведение, които вредят на увереността
· Работа от вкъщи и малко дете? Мисията е трудна, но възможна
· Бъди!
· Соня Хени - норвежката принцеса на леда (видео)
· Какво се промени за жените и момичетата за последните 25 години?
Четвъртък
24
Юни 2021
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6

7
8
9
10
11
12
13

14
15
16
17
18
19
20

21
22
23
24
25
26
27

28
29
30
Абонирай се за новости
Така няма да пропускаш новите и интересни неща
Как да се самомотивираме?
Мотивацията е много силен инструмент, който играе важна роля в живота. Може да се каже, че това е моторчето,...
Трудностите като нови възможности
Искаме ги или не – трудностите са неизбежна част от житейския ни път. Те са негов естествен спътник,...
В търсене на смислена работа
Когато се изправим пред избора - "каква работа да започна?". Пред решението - "да напусна тази работа...
Законът за компенсацията - как действа и за какво ни помага?
Законът за компенсацията е един от 12-те Универсални закона, който гласи, че сме компенсирани...
Защо дисциплината е по-важна от мотивацията?
Когато искаме да направим нещо, независимо дали става въпрос за учене, диета, физически упражнения, работа,...
Да бъда майка и да бъда себе си
Тази почти шекспирова дилема, започна да ме измъчва с наближаването на 30-те. Една по една моите близки...
Моето бюро, моята крепост - I
Бюрото място, на което прекарваме различен брой часове и от чието удобство и функционалност зависи колко...
На работа с колело
И най-дългият път започва с първата крачка. Тя е най-важната. В случая всичко започва с първото завъртане...
Да си аутсайдер не винаги е беда
Човекът е социално животно и винаги търси контакт с околните. Но съществуват особен тип хора – аутсайдерите,...
Похвалата е ключ към сърцето и към успеха - не я пестете!
Всеизвестен факт е, че децата е добре да бъдат хвалени, да получават поощрение и одобрение и при най-малкия...
Етикет на визитната картичка
Визитната картичка е задължителен атрибут на всеки човек, който иска да изрази себе – работата си, позицията...
Какво знаем за позицията подбор на кадри?
Вече за да бъде одобрен за определена работна позиция, кандидатстващия минава през така да се каже огъня...
Колегата - скатавка
Колегата-скатавка е истинска напаст, най-малкото защото останалите трябва да му свършат работата. Той...
Типове поведение, които вредят на увереността
Липсата на увереност може да причини много вреди в живота на човек. Нашето самочувствие засяга начина,...
В добра форма и зад бюрото
Прекарваме голяма част от живота си на работа. Някои хора изкарват прехраната си на гъвкаво работно време,...
Лов на внимание
Съсредоточи се! Златното правило за справяне с постоянно изникващите идеи, задачи и мисли в главата...
Зает не означава продуктивен - къде са разликите?
Живеем в един много динамичен и бързо променящ се свят, където технологиите заемат голямо място в ежедневието...
Да се насладим на живота по график
Когато ежедневието ни започне да изисква от нас перфектно разграфяване на часовете и минутите така, че...
Желанието да бъдем харесвани - как ни влияе и до какво може да доведе?
Дори и да не го признаваме, на всеки от нас е приятно да се чувства харесван, независимо дали ще е от...
Защо се уморяваме от отпуска, вместо да си починем?
Истинската почивка по време на отпуска не започва от първия ден, а чак след 4-5 дни. Защо това е така?...
Наполовина празна? Пълна?
Наполовина празна? Пълна? Няма значение! Само да има място за още вино!...
Ролята на менторите в нашия живот
Казват, че родителите ни са главните герои, които определят развитието и израстването ни. Но дали това...
Офисна джунгла – „трудните” колеги
Един колектив може да е сплотено семейство. Всеки с ролята си – взаимно допълващи се по начин, по който...
Защо не бива да превръщаме хобито си в работа?
"Работи това, което обичаш, и няма да ти се наложи да работиш нито ден" Дали го е казал Конфуций, вече...
Седемте „смъртни гряха”, ако сте новобранец на работа
Нова работа, ново предизвикателство. Сигурни сте, че ще се справите със служебните задължения, но ви...
Медитация за заети жени
Животът изглежда като надпревара. Бързаме ли, бързаме. Но с кого се надпреварваме всъщност? Със самите...
Защо трябва да ценим повече интровертите около себе си?
Знаете ли какво е общото между Барак Обама, Джоан Роулинг и Одри Хепбърн? Те са считани за интровертен...
Работата. Завои и застои
I. Застои (Защо се задържаме на работа, която не харесваме) Времето прекарано в работа представлява...
Моите мили колеги - II
„Незаменимата” Обичайно в офиса ви кламерите стоят в един шкаф, папките в друг, а принтерната хартия...
Мързелът – как да се справим с него?
„Мързелът не мори, но мъчи” – това е любимата поговорка на баща ми, която си спомням от най-ранно детство....
Здраве    Красота    Мода    Моят дом    Двама+    Кулинария    Време за мен    RSS     Реклама     Контакти
Hera.bg. Използването на материали разрешено само с писмено съгласие на Hera.bg
Hera.bg в Google+ и Facebook