Начало
Здраве и Красота
Кариера
Моят дом
Двама+
Кулинария
Време за мен
Регистрация       e-mail:       парола:      

Защо емоционалната интелигентност е важна за бизнеса?



        Добави в любими         Коментирай         Отпечатай         Изпрати
Откакто се е появил този термин - "емоционална интелигентност", той се свързва предимно със социалната и личната сфера. Общо казано, това е способността да разбираш и възприемаш правдиво (както самите хора биха искали да бъдат схванати) емоциите и да разбираш емоционалното състояние на хората. В същото време това е и умението сам да изразяваш и канализираш своите емоции. Това умение се развива с времето, ако за него се работи целенасочено и ако е приоритетно за дадения човек.

Какво по-точно е емоционална интелигентност

Хора с висока емоционална интелигентност са добри в общуването с другите - за професии като учители, социални работници, психолози, е необходимо да има висока емоционална интелигентност. А в житейски план хората с по-висока от средната емоционална интелигентност са добри приятели, събеседници и с тях е удоволствие да се общува. Те са търсени и обичани.

Но не само професиите, в които чувствителността е важно качество, не са запазена територия за емоционалната интелигентност.


Тя се прилага и е много търсено качество за браншове, смятани за "студени" по отношение на чувствата - банково дело, политика, бизнес, реклама. Защо днес повече от преди е важно търговци, банкери и мениджъри да развиват емоционалната си интелигентност?

Преди всичко, добре развитата емоционална интелигентност ни помага и сами да успеем да овладеем дадена ситуация, да се ориентираме в нея и да предложим за кратко време онова, от което човекът отсреща има нужда. Познавайки силните и слабите си страни, ние сме още по-целенасочени и самоуверени. Днес всичко се случва толкова бързо, че само точното решение на мига, точната реакция може да реши работа, която отнема месеци труд.

Тайната на харизматичните хора

Социалната компетентност е едно от приложенията на емоционалната интелигентност. Способността да се ориентираме бързо в ситуации, които изискват познаване на йерархия и интерес според обществения ранг, може да се окаже критично важна. Развивайки емоционалната си интелигентност ние можем по-добре да прихванем сигналите, които даден човек излъчва и да откликнем още по-точно на нуждите му.

Какво се питат първо хората, когато се запознават с вас?

Колкото и да са напреднали технологиите, продажбите и сделките се правят от хора. Парите говорят сами за себе си, но хората все още са фактор. Особено що се отнася до наистина голями сделки, личното отношение, предразполагането, опознаването на навиците и характера, е от жизнено важно значение. Защото това ни прави отличаващи се и запомнящи се за хора, които боравят с големи суми и които не се впечатляват лесно.

Емоционалната интелигентност ни помага да се справим със стрес фактори - липса на време, липса на идеи, гняв, агресия, разочарование. Един интелигентен човек знае, че те не водят до нищо добро, но един емоционална интелигентен човек ще знае как да ги овладява и дори - как да ги използва в своя полза. Ако работим в сферата на рекламата и не ни хрумва нищо интересно, ще знаем как да заредим енергията си, откъде всъщност може да е причината на липсата на вдъхновение, ще потърсим начина да се свържем с креативната си страна.

Как да развием емоционалната си интелигентност

Търговецът с висока емоционална интелигентност знае, че не е важна сделката, а клиентът. Сделката е нещо временно, може да дори да не се случи, но спечелиш ли човека - това води до съвсем други ползи, отколкото би била печалбата. Предразполагането, опознаването на клиента, разбирането на неговите истински нужди, за които и той вероятно не знае, че съществуват, отличават топ търговците от по-посредствените. Те винаги предлагат лично отношение, малки, но точни жестове на внимание, показват лоялност и познаване на нуждите му. Колкото по-искрен е този интерес, толкова е по-трайно сътрудничеството. Лицемерието в дългосрочен план никога не е печеливша стратегия.



Мениджмънтът също има нужда от повече емоционална интелигентност. Тези, които взимат решенията, ги базират винаги на хората, от които зависи изпълнението им. Съобразяват обективни фактори, конкретика, но щом чертаят дългосрочна стратегия - трябва да съобразят човешкия фактор. Той трябва хем да държи хората дисциплинирани и фокусирани, хем да работи за тяхната лоялност, като прави така, че те да се обвързват емоционално с работата си. Незаменими хора няма, но лоялният екип може да свърши чудеса. Един умен мениджър, дори да няма деца, ще знае, че ако на 15 септември позволи на родители да закъснеят, за да могат да изпратят детето си на училище, той ще има в тяхно лице много по-верни служители, отколкото ако не позволи или го направи с уговорки. Примерите са много.

Независимо за коя сфера става дума, емоционална интелигентност е все по-търсено качество и все повече фирми провеждат обучения за развиването й. От работата в екип и сделките на 4 очи по високите етажи. От управленито на 1000 човека до работата със съдружник в начинаещ бизнес - тя е там, когато човешкият фактор влиза в действие. Емоционалната интелигентност, съчетана с рационална правят това, което наричаме персонално присъствие. Колкото по-развити са, толкова по-трайно такива хора оставят следа след себе си. Те са търсени, уважавани и да - печелят повече пари.
Вашият коментар
* Моля, използвайте КИРИЛИЦА, по лесно е и за писане и за четене. НЕ пишете само с ГЛАВНИ букви.
Име:
e-mail:
 код:
информирай ме, ако някой друг коментира тази тема
· Малки трикове за по-лесно и приятно общуване
· Променило ли се е нещо в интервюто за работа днес?
· Хората, на които им липсва емпатия и как да се справяме с тях
· Типове поведение, които вредят на увереността
· 10 начина да бъдем по-добри към себе си
· От къде идва чувството на несигурност?
· Защо арогантността е опасно заразна?
· 5 полезни съвета преди да станеш дигитален номад
· Работа от вкъщи и малко дете? Мисията е трудна, но възможна
· Когато изразяваме мнение - осъждаме или обсъждаме?
· Изборите в живота ни като възможност за израстване
· Какво представлява самоефективността и как да я подобрим?
Неделя
22
Май 2022
П
В
С
Ч
П
С
Н
1

2
3
4
5
6
7
8

9
10
11
12
13
14
15

16
17
18
19
20
21
22

23
24
25
26
27
28
29

30
31
Абонирай се за новости
Така няма да пропускаш новите и интересни неща
Жената-шеф
Да си жена и шеф едновременно отдавна не прави на никого впечатление. Само дето по правило жените са...
7 стъпки към успеха
Попаднали сте в задънена улица. И сякаш в нищо не ви върви. Бизнесът ви е рухнал или просто тъпчете на...
Придайте индивидуалност на бюрото
Никога не съм била привърженичка на реда. Особено на работното място, в частност – бюрото. Творческият...
Докосването - общуване, близост, доверие
„Докосването предшества зрението, предшества и речта. Това е първият език и той не лъже.” - Маргарет...
Сакото – винаги на мода
Сакото навлиза в гардероба на жената към средата на 20 век. Тогава тя извоюва правото си да се работи...
Как да се справим със завистта и да я превърнем във вдъхновение
Ако трябва да сме искрени, всеки от нас в даден момент от живота си е изпитвал чувство на завист - това...
Планове покрити с прах
Отлагането може да бъде изкуство, но може и да ни изиграе лоша шега. Когато не позволяваме на нещата...
За критиката, критично: Как да даваме оценки - I
Свикнали сме да мислим за критиката като нещо външно, за което можем и понякога наистина трябва да си...
Офисният хладилник: инструкция за употреба
Обядът ви е изчезнал, a вие просто не проумявате, къде може да се е дянал. След втората инспекция по...
Диетата на работното място
Всяка диета свършва в понеделник. Всичките ни добри намерения се изпаряват когато отидем на работа и...
Защо арогантността е опасно заразна?
В края на 80-те години на миналия век, психологът с Джеймс Рийзън искал да разбере какво се крие в погрешното...
Как да си спечелим уважение?
Да бъдеш обичан е много хубаво и приятно, но има нещо още по-важно от любовта – уважението. Без него...
Офисна джунгла – „трудните” колеги
Един колектив може да е сплотено семейство. Всеки с ролята си – взаимно допълващи се по начин, по който...
"Неблагодарните" професии - цял живот труд за няколко мига слава
Винаги съм се възхищавала на хората, изцяло отдадени на това, с което си изкарват прехраната и са превърнали...
Не приемайте нападките твърде лично
Критикуват ли ви често? Умеете ли да приемате забележките и каква е стратегията ви към критиката? В действителност...
Моето бюро, моята крепост - II
Плюсове и минуси на различните типове бюра Ъглово бюро + Гъвкаво решение, може да се побере в стаи...
Защо след 35-те ни години е трудно да се сприятеляваме?
Изследване, публикувано в The Royal Society, показва, че пикът на новите приятелства, нашата най-голяма...
Работата. Завои и застои
I. Застои (Защо се задържаме на работа, която не харесваме) Времето прекарано в работа представлява...
Навиците на продуктивните хора - повече за по-кратко време и без усилия
Когато говорим за продуктивност, всички сме изправени пред едно и също: определен обем работа в ограничено...
Синдромът на хроничната умора – изтощение на тялото или душата
Съвсем нормално е да се чувствате уморени ако се трудите за двама, направили сте 20-километров преход...
Пътища към интровертите
Днес сме убеждавани, че светът принадлежи на активните, пръскащи жизнерадост екстроверти. В тези интензивни...
Стрес? Защо не?!
Отвсякъде чуваме колко стресирано живеем. Какви били времената, икономическото положение, как всичко...
Първите признаци на преумората
Компютърът няма как да го накараш по-бързо да обработи информацията. Нито телевизорът по-бързо да превключва...
Какво не ни достига, за да постигаме целите си?
Способността да поставите себе си изцяло във всяка област на живота си е ключът към големия успех...
Похвалата е ключ към сърцето и към успеха - не я пестете!
Всеизвестен факт е, че децата е добре да бъдат хвалени, да получават поощрение и одобрение и при най-малкия...
Обяд в кутия
Не, не купен от заведенията за бързо хранене или доставен в офиса от някой ресторант. Става дума за домашно...
Бизнес партньори или приятели
Когато ти трябва помощ – търсиш приятели. Нуждаеш ли се от пари назаем – пак се обръщаш към тях. Дали...
Необходимостта от значима работа
У човека е заложена необходимостта работата му да е значима, дори не винаги това да е осъзнато. Имаме...
Еко идеи за офиса
Вярвате ли, че можем да щадим природата с всяко малко ежедневно действие? Че промяната, която искаме...
Искате да носите обяд в офиса, но се чудите как точно става? Съвети за начинаещите
Да си носиш обяд в офиса или да опаковаш нещо от дома за детето в училище отново дойде на мода и Слава...
Моето първо работно място
Лятото наближава и много млади хора ще се потърсят работа. Въпреки че са информирани и общуват с лекота,...
Грешките, които ни пречат да постигнем целите си
Когато поставяме цели в живота си, е добре да предвидим и малките стъпки, чрез които да стигнем до тях,...
Вълк-единак или колективен играч?
Като вълк-единак или колективен играч сме в живота? Това е наш избор, но само донякъде. Той се предопределя...
Какво да правим, докато губим време в пътуване от работа до вкъщи и обратно
Ако живеете в голям град, то вероятно сте приели тази драма - дългото придвижване по трасето към работа...
Вечните критици
Те са вечно недоволни. Каквото и да сме направили, колкото и да сме се постарали, винаги ще намерят недостатъци....
Правила на модерния (и не само) етикет
Мислим си, че живеем във време, в което всеки си прави, каквото си иска, и вече етикет не съществува?...
Да повикаш ВОЛЯТА на помощ
“Imperare sibi – maximum imperium est*” е сентенция на Сенека, която винаги ми се е струвала връх по...
Искам да започна собствен бизнес. Но как?
На определен етап от живота си на мнозина им минава през ум мисълта: „Какво би станало да започна собствен...
Здраве    Красота    Мода    Моят дом    Двама+    Кулинария    Време за мен    RSS     Реклама     Контакти
Hera.bg. Използването на материали разрешено само с писмено съгласие на Hera.bg
Hera.bg в Google+ и Facebook