Начало
Здраве и Красота
Кариера
Моят дом
Двама+
Кулинария
Време за мен
Регистрация       e-mail:       парола:      

Защо емоционалната интелигентност е важна за бизнеса?



        Добави в любими         Коментирай         Отпечатай         Изпрати
Откакто се е появил този термин - "емоционална интелигентност", той се свързва предимно със социалната и личната сфера. Общо казано, това е способността да разбираш и възприемаш правдиво (както самите хора биха искали да бъдат схванати) емоциите и да разбираш емоционалното състояние на хората. В същото време това е и умението сам да изразяваш и канализираш своите емоции. Това умение се развива с времето, ако за него се работи целенасочено и ако е приоритетно за дадения човек.

Какво по-точно е емоционална интелигентност

Хора с висока емоционална интелигентност са добри в общуването с другите - за професии като учители, социални работници, психолози, е необходимо да има висока емоционална интелигентност. А в житейски план хората с по-висока от средната емоционална интелигентност са добри приятели, събеседници и с тях е удоволствие да се общува. Те са търсени и обичани.

Но не само професиите, в които чувствителността е важно качество, не са запазена територия за емоционалната интелигентност.


Тя се прилага и е много търсено качество за браншове, смятани за "студени" по отношение на чувствата - банково дело, политика, бизнес, реклама. Защо днес повече от преди е важно търговци, банкери и мениджъри да развиват емоционалната си интелигентност?

Преди всичко, добре развитата емоционална интелигентност ни помага и сами да успеем да овладеем дадена ситуация, да се ориентираме в нея и да предложим за кратко време онова, от което човекът отсреща има нужда. Познавайки силните и слабите си страни, ние сме още по-целенасочени и самоуверени. Днес всичко се случва толкова бързо, че само точното решение на мига, точната реакция може да реши работа, която отнема месеци труд.

Тайната на харизматичните хора

Социалната компетентност е едно от приложенията на емоционалната интелигентност. Способността да се ориентираме бързо в ситуации, които изискват познаване на йерархия и интерес според обществения ранг, може да се окаже критично важна. Развивайки емоционалната си интелигентност ние можем по-добре да прихванем сигналите, които даден човек излъчва и да откликнем още по-точно на нуждите му.

Какво се питат първо хората, когато се запознават с вас?

Колкото и да са напреднали технологиите, продажбите и сделките се правят от хора. Парите говорят сами за себе си, но хората все още са фактор. Особено що се отнася до наистина голями сделки, личното отношение, предразполагането, опознаването на навиците и характера, е от жизнено важно значение. Защото това ни прави отличаващи се и запомнящи се за хора, които боравят с големи суми и които не се впечатляват лесно.

Емоционалната интелигентност ни помага да се справим със стрес фактори - липса на време, липса на идеи, гняв, агресия, разочарование. Един интелигентен човек знае, че те не водят до нищо добро, но един емоционална интелигентен човек ще знае как да ги овладява и дори - как да ги използва в своя полза. Ако работим в сферата на рекламата и не ни хрумва нищо интересно, ще знаем как да заредим енергията си, откъде всъщност може да е причината на липсата на вдъхновение, ще потърсим начина да се свържем с креативната си страна.

Как да развием емоционалната си интелигентност

Търговецът с висока емоционална интелигентност знае, че не е важна сделката, а клиентът. Сделката е нещо временно, може да дори да не се случи, но спечелиш ли човека - това води до съвсем други ползи, отколкото би била печалбата. Предразполагането, опознаването на клиента, разбирането на неговите истински нужди, за които и той вероятно не знае, че съществуват, отличават топ търговците от по-посредствените. Те винаги предлагат лично отношение, малки, но точни жестове на внимание, показват лоялност и познаване на нуждите му. Колкото по-искрен е този интерес, толкова е по-трайно сътрудничеството. Лицемерието в дългосрочен план никога не е печеливша стратегия.



Мениджмънтът също има нужда от повече емоционална интелигентност. Тези, които взимат решенията, ги базират винаги на хората, от които зависи изпълнението им. Съобразяват обективни фактори, конкретика, но щом чертаят дългосрочна стратегия - трябва да съобразят човешкия фактор. Той трябва хем да държи хората дисциплинирани и фокусирани, хем да работи за тяхната лоялност, като прави така, че те да се обвързват емоционално с работата си. Незаменими хора няма, но лоялният екип може да свърши чудеса. Един умен мениджър, дори да няма деца, ще знае, че ако на 15 септември позволи на родители да закъснеят, за да могат да изпратят детето си на училище, той ще има в тяхно лице много по-верни служители, отколкото ако не позволи или го направи с уговорки. Примерите са много.

Независимо за коя сфера става дума, емоционална интелигентност е все по-търсено качество и все повече фирми провеждат обучения за развиването й. От работата в екип и сделките на 4 очи по високите етажи. От управленито на 1000 човека до работата със съдружник в начинаещ бизнес - тя е там, когато човешкият фактор влиза в действие. Емоционалната интелигентност, съчетана с рационална правят това, което наричаме персонално присъствие. Колкото по-развити са, толкова по-трайно такива хора оставят следа след себе си. Те са търсени, уважавани и да - печелят повече пари.
Вашият коментар
* Моля, използвайте КИРИЛИЦА, по лесно е и за писане и за четене. НЕ пишете само с ГЛАВНИ букви.
Име:
e-mail:
 код:
информирай ме, ако някой друг коментира тази тема
· Малки трикове за по-лесно и приятно общуване
· Променило ли се е нещо в интервюто за работа днес?
· Хората, на които им липсва емпатия и как да се справяме с тях
· Лято е, но да не се отпускаме
· Типове поведение, които вредят на увереността
· 10 начина да бъдем по-добри към себе си
· Защо арогантността е опасно заразна?
· 5 полезни съвета преди да станеш дигитален номад
· Работа от вкъщи и малко дете? Мисията е трудна, но възможна
· Когато изразяваме мнение - осъждаме или обсъждаме?
· Изборите в живота ни като възможност за израстване
· Какво представлява самоефективността и как да я подобрим?
Понеделник
5
Юни 2023
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4

5
6
7
8
9
10
11

12
13
14
15
16
17
18

19
20
21
22
23
24
25

26
27
28
29
30
Абонирай се за новости
Така няма да пропускаш новите и интересни неща
Какво представлява самоефективността и как да я подобрим?
Определението за думата „самоефективност“ в оксфордския английски речник гласи: „Лична сила или...
Да угодиш на всички – мисията невъзможна
Да угодиш на всички си е наистина невъзможна мисия, но хората, които с все сила се напъват да я осъществят,...
Доклад с мерки ще се бори със "стъкления" капак за жените в науката
На 14 юли 2015 г. в Европейската комисия беше изслушан доклад, който констатира, че дялът на жените,...
Преди да разгърнем потенциала - как да го открием
В тълковния речник на българския език срещу потенциал е записано: „съвкупност от необходими за реализирането...
Защо трябва да ценим повече интровертите около себе си?
Знаете ли какво е общото между Барак Обама, Джоан Роулинг и Одри Хепбърн? Те са считани за интровертен...
Госпожица Съвършенство
Колко пъти сме чували през детството си: "Трябва да бъдеш най-послушната вкъщи, най-умната в училище,...
Изборите в живота ни като възможност за израстване
„Ако винаги правиш правилния избор, няма как да растеш” - Хийт Леджър Справянето с ежедневните...
В добра форма и зад бюрото
Прекарваме голяма част от живота си на работа. Някои хора изкарват прехраната си на гъвкаво работно време,...
Работеща мама
Първите три години са най-важните за психическото и интелектуалното развитие на вашето бебче. От този...
На везните: свободно време срещу по-добро заплащане - II
Ясно е, че искаме най- доброто за тях. Искаме да не са лишени от нищо, да получат най- доброто образование....
Похвалата е ключ към сърцето и към успеха - не я пестете!
Всеизвестен факт е, че децата е добре да бъдат хвалени, да получават поощрение и одобрение и при най-малкия...
Защо се уморяваме от отпуска, вместо да си починем?
Истинската почивка по време на отпуска не започва от първия ден, а чак след 4-5 дни. Защо това е така?...
Етикет на телефонния разговор
Този неизменен в последните години аксесоар - телефонът, се е превърнал в необходимост за съвременния...
Коледното парти - начин на употреба - II
Ако вие организирате банкета помежду си По друг начин стоят нещата на служебния банкет, на който сме...
Променило ли се е нещо в интервюто за работа днес?
На интервюто за работа може да се гледа като на търговска сделка - един продава умения, компетентност,...
Лов на внимание
Съсредоточи се! Златното правило за справяне с постоянно изникващите идеи, задачи и мисли в главата...
Личните чувства - как да не ни пречат в работата
Способността да чувстваме е едно от най-хубавите неща. Понякога обаче чувствата и емоциите ни в работата...
Как да трансформираме съжалението във възможност за израстване?
„... съжалението от пропуснатите възможности е най-страшният ад, в който може да пребивава живата душа...“...
Защо след 35-те ни години е трудно да се сприятеляваме?
Изследване, публикувано в The Royal Society, показва, че пикът на новите приятелства, нашата най-голяма...
7 стъпки към успеха
Попаднали сте в задънена улица. И сякаш в нищо не ви върви. Бизнесът ви е рухнал или просто тъпчете на...
Край с оплакването веднъж завинаги!
Не са малко хората, които хленчат твърде често. Обикновено винаги те са прецаканите, винаги на тях не...
Училище по никое време
Непрестанното търсене и откриване на разнообразни пластове действителност съвсем не е запазено само за...
Искате да носите обяд в офиса, но се чудите как точно става? Съвети за начинаещите
Да си носиш обяд в офиса или да опаковаш нещо от дома за детето в училище отново дойде на мода и Слава...
Как да започнем разговор с непознат?
„Страхът прави непознати хора, които биха били приятели.“ - Шърли Маклийн Да започнеш разговор...
Работата. Завои и застои
I. Застои (Защо се задържаме на работа, която не харесваме) Времето прекарано в работа представлява...
Жената-шеф
Да си жена и шеф едновременно отдавна не прави на никого впечатление. Само дето по правило жените са...
Растенията в офиса
Човешкият разум се е зародил в природата, затова е истинско престъпление да полагаме умствен труд в в...
Осъзнаването на тези 6 аспекта ще подобри общуването ни с мъжете
Мъжете и жените са различни по много начини, често виждайки света през напълно противоположни гледни...
Как да запазим първоначалната си мотивация за работа
Започнали сте нова работа? Чудесно. Мина времето на адаптация и всичко изглежда наред. Свикнахте, опознахте...
Какво да правим, докато губим време в пътуване от работа до вкъщи и обратно
Ако живеете в голям град, то вероятно сте приели тази драма - дългото придвижване по трасето към работа...
Ролите, които играе жената
Не е нужно да сте родена актриса, за да ви се налага да изиграете безброй роли в живота си. Замисляли...
Как се пише мотивационно писмо
Сигурно имате опит като кандидат за работа и вече знаете, че по- сериозните фирми искат и мотивационно...
Възможен ли е баланс между работа и семейство?
Няма как да оспорим факта, че разумните хора са онези, които винаги намират златната среда. Балансът...
Полезни ли са конфликтите на работното място?
В последните години се учим, че конфликтите сред колеги и между колеги и ръководство трябва да бъдат...
Бизнес партньори или приятели
Когато ти трябва помощ – търсиш приятели. Нуждаеш ли се от пари назаем – пак се обръщаш към тях. Дали...
Законът за компенсацията - как действа и за какво ни помага?
Законът за компенсацията е един от 12-те Универсални закона, който гласи, че сме компенсирани...
Синдромът бърнаут или как прегаря психологическата верига
Съвременното общество страда от множество заболявания, за чието съществуване никой преди време дори не...
Планове покрити с прах
Отлагането може да бъде изкуство, но може и да ни изиграе лоша шега. Когато не позволяваме на нещата...
Здраве    Красота    Мода    Моят дом    Двама+    Кулинария    Време за мен    RSS     Реклама     Контакти
Hera.bg. Използването на материали разрешено само с писмено съгласие на Hera.bg
Hera.bg в Facebook