Начало
Здраве и Красота
Кариера
Моят дом
Двама+
Кулинария
Време за мен
Регистрация       e-mail:       парола:      

Защо емоционалната интелигентност е важна за бизнеса?



        Добави в любими         Коментирай         Отпечатай         Изпрати
Откакто се е появил този термин - "емоционална интелигентност", той се свързва предимно със социалната и личната сфера. Общо казано, това е способността да разбираш и възприемаш правдиво (както самите хора биха искали да бъдат схванати) емоциите и да разбираш емоционалното състояние на хората. В същото време това е и умението сам да изразяваш и канализираш своите емоции. Това умение се развива с времето, ако за него се работи целенасочено и ако е приоритетно за дадения човек.

Какво по-точно е емоционална интелигентност

Хора с висока емоционална интелигентност са добри в общуването с другите - за професии като учители, социални работници, психолози, е необходимо да има висока емоционална интелигентност. А в житейски план хората с по-висока от средната емоционална интелигентност са добри приятели, събеседници и с тях е удоволствие да се общува. Те са търсени и обичани.

Но не само професиите, в които чувствителността е важно качество, не са запазена територия за емоционалната интелигентност.


Тя се прилага и е много търсено качество за браншове, смятани за "студени" по отношение на чувствата - банково дело, политика, бизнес, реклама. Защо днес повече от преди е важно търговци, банкери и мениджъри да развиват емоционалната си интелигентност?

Преди всичко, добре развитата емоционална интелигентност ни помага и сами да успеем да овладеем дадена ситуация, да се ориентираме в нея и да предложим за кратко време онова, от което човекът отсреща има нужда. Познавайки силните и слабите си страни, ние сме още по-целенасочени и самоуверени. Днес всичко се случва толкова бързо, че само точното решение на мига, точната реакция може да реши работа, която отнема месеци труд.

Тайната на харизматичните хора

Социалната компетентност е едно от приложенията на емоционалната интелигентност. Способността да се ориентираме бързо в ситуации, които изискват познаване на йерархия и интерес според обществения ранг, може да се окаже критично важна. Развивайки емоционалната си интелигентност ние можем по-добре да прихванем сигналите, които даден човек излъчва и да откликнем още по-точно на нуждите му.

Какво се питат първо хората, когато се запознават с вас?

Колкото и да са напреднали технологиите, продажбите и сделките се правят от хора. Парите говорят сами за себе си, но хората все още са фактор. Особено що се отнася до наистина голями сделки, личното отношение, предразполагането, опознаването на навиците и характера, е от жизнено важно значение. Защото това ни прави отличаващи се и запомнящи се за хора, които боравят с големи суми и които не се впечатляват лесно.

Емоционалната интелигентност ни помага да се справим със стрес фактори - липса на време, липса на идеи, гняв, агресия, разочарование. Един интелигентен човек знае, че те не водят до нищо добро, но един емоционална интелигентен човек ще знае как да ги овладява и дори - как да ги използва в своя полза. Ако работим в сферата на рекламата и не ни хрумва нищо интересно, ще знаем как да заредим енергията си, откъде всъщност може да е причината на липсата на вдъхновение, ще потърсим начина да се свържем с креативната си страна.

Как да развием емоционалната си интелигентност

Търговецът с висока емоционална интелигентност знае, че не е важна сделката, а клиентът. Сделката е нещо временно, може да дори да не се случи, но спечелиш ли човека - това води до съвсем други ползи, отколкото би била печалбата. Предразполагането, опознаването на клиента, разбирането на неговите истински нужди, за които и той вероятно не знае, че съществуват, отличават топ търговците от по-посредствените. Те винаги предлагат лично отношение, малки, но точни жестове на внимание, показват лоялност и познаване на нуждите му. Колкото по-искрен е този интерес, толкова е по-трайно сътрудничеството. Лицемерието в дългосрочен план никога не е печеливша стратегия.



Мениджмънтът също има нужда от повече емоционална интелигентност. Тези, които взимат решенията, ги базират винаги на хората, от които зависи изпълнението им. Съобразяват обективни фактори, конкретика, но щом чертаят дългосрочна стратегия - трябва да съобразят човешкия фактор. Той трябва хем да държи хората дисциплинирани и фокусирани, хем да работи за тяхната лоялност, като прави така, че те да се обвързват емоционално с работата си. Незаменими хора няма, но лоялният екип може да свърши чудеса. Един умен мениджър, дори да няма деца, ще знае, че ако на 15 септември позволи на родители да закъснеят, за да могат да изпратят детето си на училище, той ще има в тяхно лице много по-верни служители, отколкото ако не позволи или го направи с уговорки. Примерите са много.

Независимо за коя сфера става дума, емоционална интелигентност е все по-търсено качество и все повече фирми провеждат обучения за развиването й. От работата в екип и сделките на 4 очи по високите етажи. От управленито на 1000 човека до работата със съдружник в начинаещ бизнес - тя е там, когато човешкият фактор влиза в действие. Емоционалната интелигентност, съчетана с рационална правят това, което наричаме персонално присъствие. Колкото по-развити са, толкова по-трайно такива хора оставят следа след себе си. Те са търсени, уважавани и да - печелят повече пари.
Вашият коментар
* Моля, използвайте КИРИЛИЦА, по лесно е и за писане и за четене. НЕ пишете само с ГЛАВНИ букви.
Име:
e-mail:
 код:
информирай ме, ако някой друг коментира тази тема
· Малки трикове за по-лесно и приятно общуване
· Променило ли се е нещо в интервюто за работа днес?
· Хората, на които им липсва емпатия и как да се справяме с тях
· Лято е, но да не се отпускаме
· Типове поведение, които вредят на увереността
· 10 начина да бъдем по-добри към себе си
· Без уважение няма въздух: как да се справим с тихото пренебрежение на работното място
· Защо арогантността е опасно заразна?
· 5 полезни съвета преди да станеш дигитален номад
· Когато изразяваме мнение - осъждаме или обсъждаме?
· Работа от вкъщи и малко дете? Мисията е трудна, но възможна
· Изборите в живота ни като възможност за израстване
Събота
19
Юли 2025
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4
5
6

7
8
9
10
11
12
13

14
15
16
17
18
19
20

21
22
23
24
25
26
27

28
29
30
31
Абонирай се за новости
Така няма да пропускаш новите и интересни неща
Квалифицирайте се безплатно в интернет
Вие сте креативна, творческа личност, която не търпи застой, винаги иска да се усъвършенства или пък...
Грим и прическа. Външният вид на работното място
Независимо дали ви харесва или не, успехът на работното място зависи не само от професионалните ви качества....
Споделеният начин на живот
Думата „споделям” днес е придобила съвсем ново значение. Това не е вече онзи съкровен акт да се разкриеш...
Диетата на работното място
Всяка диета свършва в понеделник. Всичките ни добри намерения се изпаряват когато отидем на работа и...
Синдромът на хроничната умора – изтощение на тялото или душата
Съвсем нормално е да се чувствате уморени ако се трудите за двама, направили сте 20-километров преход...
Докосването - общуване, близост, доверие
„Докосването предшества зрението, предшества и речта. Това е първият език и той не лъже.” - Маргарет...
Как да си спечелим уважение?
Да бъдеш обичан е много хубаво и приятно, но има нещо още по-важно от любовта – уважението. Без него...
На везните: свободно време срещу по-добро заплащане
Първият въпрос, който ни хрумва би бил: „Задължително ли се стига дотам?” Да, понякога можем да ги поставим...
Нуждаем ли се от равноправие?
За последното столетие жените постигнаха големи успехи що се отнася до равноправието между половете....
Семейният бизнес - екип в професионалния и личния живот
Повечето от нас в даден момент от живота си избират партньор, с когото да създадат семейство, но една...
Когато изразяваме мнение - осъждаме или обсъждаме?
Отношенията с другите са основна част от живота ни и източник както на приятни, така и често на неприятни...
Организирайте времето си умно
На всички ни се е случвало, в даден момент, да блокираме и да не сме в състояние да намерим време или...
Променило ли се е нещо в интервюто за работа днес?
На интервюто за работа може да се гледа като на търговска сделка - един продава умения, компетентност,...
Техники за по-ефикасно учене, за които не сте се сетили
Често се случва учениците и студентите да изпитват затруднение в процеса на учене – училищните програми...
5 полезни съвета преди да станеш дигитален номад
Aĸo иcĸaтe дa пътyвaтe и да имате пapи, може би дa cтaнeтe т.нap. дигитaлeн нoмaд e чyдecнa...
Уволнението - край или начало
В сегашната несигурна ситуация болшинството хора се страхуват да не загубят работата си, независимо дали...
Къде ми е музата? 6 навика на успешните артисти
Повечето хора свързват артистите с непостоянство, хаос и постоянно блуждаене в крайностите, в които ги...
Търсенето на работа Е работа!
Вие сте без работа. По една или друга причина, по ваше желание или – не, вече е факт. Е, честито тогава...
Какво се питат първо хората, когато се запознават с вас?
Разбира се, за третия всички сме много наясно – дали сме потенциални партньори. Но в самото начало, когато...
Да изживеем това, за което мечтаем
Едно от най-важните неща, които трябва да направите, за да бъдете щастливи е да вършите това, което ви...
Провалът – разочарование или мотивация
Когато се провалите в нещо, мотивирате ли се още повече за постигане на по-добри резултати, или разочарованието...
Колегата - скатавка
Колегата-скатавка е истинска напаст, най-малкото защото останалите трябва да му свършат работата. Той...
Колко е важно самоуважението на работното място?
Много от днешните работодатели натрапват на служителите си идеята, че едва ли не им оказват висше благоволение...
Как да се харесаме на околните - I
Въпреки че не е възможно да се харесаме на всички около нас, почти всички хора имаме стремеж да бъдем...
Без уважение няма въздух: как да се справим с тихото пренебрежение на работното място
Уважението не е лукс, а необходимост. То е основа за всяко здравословно работно място – като въздуха...
Бърз релакс в офиса - I
Телефоните сa червени от звънене, мениджърът те затрупва със задачи, а шефът вече нервно барабани с пръсти...
Растенията в офиса
Човешкият разум се е зародил в природата, затова е истинско престъпление да полагаме умствен труд в в...
Как да се самомотивираме?
Мотивацията е много силен инструмент, който играе важна роля в живота. Може да се каже, че това е моторчето,...
Синдромът бърнаут или как прегаря психологическата верига
Съвременното общество страда от множество заболявания, за чието съществуване никой преди време дори не...
В добра форма и зад бюрото
Прекарваме голяма част от живота си на работа. Някои хора изкарват прехраната си на гъвкаво работно време,...
Правила на модерния (и не само) етикет
Мислим си, че живеем във време, в което всеки си прави, каквото си иска, и вече етикет не съществува?...
Етикет на визитната картичка
Визитната картичка е задължителен атрибут на всеки човек, който иска да изрази себе – работата си, позицията...
Личните чувства - как да не ни пречат в работата
Способността да чувстваме е едно от най-хубавите неща. Понякога обаче чувствата и емоциите ни в работата...
Доклад с мерки ще се бори със "стъкления" капак за жените в науката
На 14 юли 2015 г. в Европейската комисия беше изслушан доклад, който констатира, че дялът на жените,...
Вълк-единак или колективен играч?
Като вълк-единак или колективен играч сме в живота? Това е наш избор, но само донякъде. Той се предопределя...
Защо дисциплината е по-важна от мотивацията?
Когато искаме да направим нещо, независимо дали става въпрос за учене, диета, физически упражнения, работа,...
Какво означава да бъдем успешни?
Успехът за всеки представлява нещо различно и индивидуално, но повечето хора са съгласни с тезата, че...
Медитация за заети жени
Животът изглежда като надпревара. Бързаме ли, бързаме. Но с кого се надпреварваме всъщност? Със самите...
Здраве    Красота    Мода    Моят дом    Двама+    Кулинария    Време за мен    RSS     Реклама     Контакти
Hera.bg. Използването на материали разрешено само с писмено съгласие на Hera.bg
Hera.bg в Facebook