Начало
Здраве и Красота
Кариера
Моят дом
Двама+
Кулинария
Време за мен
Регистрация       e-mail:       парола:      

Защо емоционалната интелигентност е важна за бизнеса?



        Добави в любими         Коментирай         Отпечатай         Изпрати
Откакто се е появил този термин - "емоционална интелигентност", той се свързва предимно със социалната и личната сфера. Общо казано, това е способността да разбираш и възприемаш правдиво (както самите хора биха искали да бъдат схванати) емоциите и да разбираш емоционалното състояние на хората. В същото време това е и умението сам да изразяваш и канализираш своите емоции. Това умение се развива с времето, ако за него се работи целенасочено и ако е приоритетно за дадения човек.

Какво по-точно е емоционална интелигентност

Хора с висока емоционална интелигентност са добри в общуването с другите - за професии като учители, социални работници, психолози, е необходимо да има висока емоционална интелигентност. А в житейски план хората с по-висока от средната емоционална интелигентност са добри приятели, събеседници и с тях е удоволствие да се общува. Те са търсени и обичани.

Но не само професиите, в които чувствителността е важно качество, не са запазена територия за емоционалната интелигентност.


Тя се прилага и е много търсено качество за браншове, смятани за "студени" по отношение на чувствата - банково дело, политика, бизнес, реклама. Защо днес повече от преди е важно търговци, банкери и мениджъри да развиват емоционалната си интелигентност?

Преди всичко, добре развитата емоционална интелигентност ни помага и сами да успеем да овладеем дадена ситуация, да се ориентираме в нея и да предложим за кратко време онова, от което човекът отсреща има нужда. Познавайки силните и слабите си страни, ние сме още по-целенасочени и самоуверени. Днес всичко се случва толкова бързо, че само точното решение на мига, точната реакция може да реши работа, която отнема месеци труд.

Тайната на харизматичните хора

Социалната компетентност е едно от приложенията на емоционалната интелигентност. Способността да се ориентираме бързо в ситуации, които изискват познаване на йерархия и интерес според обществения ранг, може да се окаже критично важна. Развивайки емоционалната си интелигентност ние можем по-добре да прихванем сигналите, които даден човек излъчва и да откликнем още по-точно на нуждите му.

Какво се питат първо хората, когато се запознават с вас?

Колкото и да са напреднали технологиите, продажбите и сделките се правят от хора. Парите говорят сами за себе си, но хората все още са фактор. Особено що се отнася до наистина голями сделки, личното отношение, предразполагането, опознаването на навиците и характера, е от жизнено важно значение. Защото това ни прави отличаващи се и запомнящи се за хора, които боравят с големи суми и които не се впечатляват лесно.

Емоционалната интелигентност ни помага да се справим със стрес фактори - липса на време, липса на идеи, гняв, агресия, разочарование. Един интелигентен човек знае, че те не водят до нищо добро, но един емоционална интелигентен човек ще знае как да ги овладява и дори - как да ги използва в своя полза. Ако работим в сферата на рекламата и не ни хрумва нищо интересно, ще знаем как да заредим енергията си, откъде всъщност може да е причината на липсата на вдъхновение, ще потърсим начина да се свържем с креативната си страна.

Как да развием емоционалната си интелигентност

Търговецът с висока емоционална интелигентност знае, че не е важна сделката, а клиентът. Сделката е нещо временно, може да дори да не се случи, но спечелиш ли човека - това води до съвсем други ползи, отколкото би била печалбата. Предразполагането, опознаването на клиента, разбирането на неговите истински нужди, за които и той вероятно не знае, че съществуват, отличават топ търговците от по-посредствените. Те винаги предлагат лично отношение, малки, но точни жестове на внимание, показват лоялност и познаване на нуждите му. Колкото по-искрен е този интерес, толкова е по-трайно сътрудничеството. Лицемерието в дългосрочен план никога не е печеливша стратегия.



Мениджмънтът също има нужда от повече емоционална интелигентност. Тези, които взимат решенията, ги базират винаги на хората, от които зависи изпълнението им. Съобразяват обективни фактори, конкретика, но щом чертаят дългосрочна стратегия - трябва да съобразят човешкия фактор. Той трябва хем да държи хората дисциплинирани и фокусирани, хем да работи за тяхната лоялност, като прави така, че те да се обвързват емоционално с работата си. Незаменими хора няма, но лоялният екип може да свърши чудеса. Един умен мениджър, дори да няма деца, ще знае, че ако на 15 септември позволи на родители да закъснеят, за да могат да изпратят детето си на училище, той ще има в тяхно лице много по-верни служители, отколкото ако не позволи или го направи с уговорки. Примерите са много.

Независимо за коя сфера става дума, емоционална интелигентност е все по-търсено качество и все повече фирми провеждат обучения за развиването й. От работата в екип и сделките на 4 очи по високите етажи. От управленито на 1000 човека до работата със съдружник в начинаещ бизнес - тя е там, когато човешкият фактор влиза в действие. Емоционалната интелигентност, съчетана с рационална правят това, което наричаме персонално присъствие. Колкото по-развити са, толкова по-трайно такива хора оставят следа след себе си. Те са търсени, уважавани и да - печелят повече пари.
Вашият коментар
* Моля, използвайте КИРИЛИЦА, по лесно е и за писане и за четене. НЕ пишете само с ГЛАВНИ букви.
Име:
e-mail:
 код:
информирай ме, ако някой друг коментира тази тема
· Малки трикове за по-лесно и приятно общуване
· Променило ли се е нещо в интервюто за работа днес?
· Хората, на които им липсва емпатия и как да се справяме с тях
· Типове поведение, които вредят на увереността
· 10 начина да бъдем по-добри към себе си
· От къде идва чувството на несигурност?
· 5 полезни съвета преди да станеш дигитален номад
· Работа от вкъщи и малко дете? Мисията е трудна, но възможна
· Полезни ли са конфликтите на работното място?
· Изборите в живота ни като възможност за израстване
· Какво представлява самоефективността и как да я подобрим?
· Как да осъзнаем и използваме пълния си потенциал?
Вторник
27
Юли 2021
П
В
С
Ч
П
С
Н
1
2
3
4

5
6
7
8
9
10
11

12
13
14
15
16
17
18

19
20
21
22
23
24
25

26
27
28
29
30
31
Абонирай се за новости
Така няма да пропускаш новите и интересни неща
Еко идеи за офиса
Вярвате ли, че можем да щадим природата с всяко малко ежедневно действие? Че промяната, която искаме...
За малките неудобства
Колегата днес е наистина очарователен – слиза от новата си кола, носи се с големи крачки с лъскавите...
Малки трикове за по-лесно и приятно общуване
Искало ли ви се е някога повече да се харесвате на хората? Да умеете да печелите усмивките и приятелството...
Облекло и аксесоари. Външният вид на работното място
Всяка жена има свои собствени вкусове и предпочитания, но ако искате да бъдете истински професионалист,...
Уволнението - край или начало
В сегашната несигурна ситуация болшинството хора се страхуват да не загубят работата си, независимо дали...
Как да се отървем от манипулаторите около нас
И най-силните и уверени хора имат моменти на слабост. Тогава винаги се намира някой, който да се възползва...
Конкуренцията в офиса
Умението за работа в екип е изискване, което присъства едва ли не във всяка обява за работа. В същото...
Какво бихте казали на по-младото си "аз"?
Имали ли сте понякога чувството, че в определен момент от живота ви определен съвет би го променил напълно?...
Работите вкъщи? А справяте ли се?
За жените, които всяка сутрин прекарват безценни минути за гримиране, обличане, прическа, които търчат...
Модерните професии на 21 век
Те не съществуваха допреди четиринадесет години, когато професията на програмиста или фрийленсъра звучеше...
За критиката, критично: Как да даваме оценки - I
Свикнали сме да мислим за критиката като нещо външно, за което можем и понякога наистина трябва да си...
Край с оплакването веднъж завинаги!
Не са малко хората, които хленчат твърде често. Обикновено винаги те са прецаканите, винаги на тях не...
Осъзнаването на тези 6 аспекта ще подобри общуването ни с мъжете
Мъжете и жените са различни по много начини, често виждайки света през напълно противоположни гледни...
Само още 5 минути!
„Винаги закъсняваш“, „Чакам те от половин час“, „Хайде, де, какво направи?“, „Никога не си готова навреме“......
Как да разговаряме с хора, които не понасяме?
На всекиго се случва, особено в професионалната сфера - влизате в стаята, в офиса и моментално разбирате,...
Вълк-единак или колективен играч?
Като вълк-единак или колективен играч сме в живота? Това е наш избор, но само донякъде. Той се предопределя...
Надути или вярващи в себе си – къде е границата?
В общи линии хората се лутаме в крайностите – или сме твърде навирили нос, пропускайки всичко около себе...
Откровено за трудните разговори
„Бъдете достатъчно смели да започнете разговор, който си заслужава.“- Маргарет Уитли Във всички...
Как да станем по-добър събеседник и да подобрим общуването?
Днес комуникацията е всичко. За малко време да изразиш максимално, да направиш впечатление, да бъдеш...
Днешната работа за утре
Какъв човек сте, когато трябва да свършите някаква работа в срок – методичен или стихиен? Първият тип...
Организирайте времето си умно
На всички ни се е случвало, в даден момент, да блокираме и да не сме в състояние да намерим време или...
Работата. Завои и застои
I. Застои (Защо се задържаме на работа, която не харесваме) Времето прекарано в работа представлява...
Ролята на менторите в нашия живот
Казват, че родителите ни са главните герои, които определят развитието и израстването ни. Но дали това...
Навиците на продуктивните хора - повече за по-кратко време и без усилия
Когато говорим за продуктивност, всички сме изправени пред едно и също: определен обем работа в ограничено...
Жертва сте на слухове?
Безспорно слуховете са най-старото информационно средство в света и независимо дали ни харесва или не,...
Как и къде още да търсим работа?
Да си намериш работа в днешни дни не е лесно. Да намериш работа, която удовлетворява, ако не всички,...
В добра форма и зад бюрото
Прекарваме голяма част от живота си на работа. Някои хора изкарват прехраната си на гъвкаво работно време,...
Сакото – винаги на мода
Сакото навлиза в гардероба на жената към средата на 20 век. Тогава тя извоюва правото си да се работи...
Корпоративният подарък за Коледа - необходимост за всеки бизнес
Служебните коледни подаръци са необходимото зло всяка година. Неотменим жест към настоящи партньори или...
Да повикаш ВОЛЯТА на помощ
“Imperare sibi – maximum imperium est*” е сентенция на Сенека, която винаги ми се е струвала връх по...
Възможен ли е баланс между работа и семейство?
Няма как да оспорим факта, че разумните хора са онези, които винаги намират златната среда. Балансът...
Техники за по-ефикасно учене, за които не сте се сетили
Често се случва учениците и студентите да изпитват затруднение в процеса на учене – училищните програми...
Как да подарим и да получим подарък според етикета
Придържането към етикета е от особена важност, особено що се касае до професионалните отношения. Следването...
Зает не означава продуктивен - къде са разликите?
Живеем в един много динамичен и бързо променящ се свят, където технологиите заемат голямо място в ежедневието...
План Т
Преди време ако някой ме бе посъветвал да планирам ежедневието и дори месеците си, щях със сигурност...
Защо не бива да превръщаме хобито си в работа?
"Работи това, което обичаш, и няма да ти се наложи да работиш нито ден" Дали го е казал Конфуций, вече...
Етикет на телефонния разговор
Този неизменен в последните години аксесоар - телефонът, се е превърнал в необходимост за съвременния...
Прехвърляне на отговорност
В една приятелската компания може и да няма йерархия, но в професионално отношение нещата стоят по съвсем...
Здраве    Красота    Мода    Моят дом    Двама+    Кулинария    Време за мен    RSS     Реклама     Контакти
Hera.bg. Използването на материали разрешено само с писмено съгласие на Hera.bg
Hera.bg в Google+ и Facebook